چرا از فیبر تکستولیت و فیبر نخ دار و فیبر نسوز استفاده می‌کنیم؟

کد خبر: 1174405
چرا از فیبر تکستولیت و فیبر نخ دار و فیبر نسوز استفاده می‌کنیم؟

 

 

در این مقاله به نقل از عایق نوین فاخر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چرا از فیبر نخ دار و فیبر نسوز و فیبر تکستولیت استفاده می‌ کنیم؟

فیبر تکستولیت

فیبر تکستولیت یکی از انواع فیبرهای نخ دار است که به عنوان عایق حرارتی و الکتریکی از آن استفاده می ‌شود، فیبر تکستولیت از نوعی پارچه مخصوص و بر پایه رزین فنولیک تولید شده و در بسیاری از صنایع قابل استفاده می‌ باشد.

 

فیبر تکستولیت چیست؟

فیبر تکستولیت یکی از انواع فیبرهای نخ دار است که طبق استاندارد به عنوان پایه از رزین فنولیک و نوعی پارچه تولید می ‌شود، در صنایع بسیاری کاربرد دارد و به دلیل داشتن خواص الکتریکی و شیمیایی بالایی که دارد در تمامی صنایع کاربرد دارد.

چرا از فیبر تکستولیت استفاده می‌ کنیم؟

فیبر تکستولیت نوعی عایق حرارتی  و الکتریکی است که از این فیبر با ضخامت نازک در صنایع الکترونیک و در ضخامت بالا در ساخت قرقره، بوش، واشر، پولی، چرخ دنده و... کاربرد دارد، این فیبر قابلیت پانچ کاری سرد و گرم نیز دارا می ‌باشد.

فیبر نسوز

فیبر نسوز از خمیری که از ترکیب تکه‌ های باریک چوب و آب با چسب و رزین که زیر دستگاه پرس می ‌رود، در درجه حرارت بسیار بالا تولید می ‌شود، فیبر نسوز یکی از کاربردی ‌ترین و پر مصرف‌ ترین انواع فیبرها است که ویژگی‌ های متفاوت بسیاری دارد.

فیبر نسوز در رنگ قهوه ای و جگری به صورت ورق‌ های 1 متر در 2 متر تولید می‌ شود، موادی که در فیبر نسوز وجود دارند عبارت ‌اند از اکسید کلسیم، منیزیم، سیلیکون و اکسید های آلومینیوم.

فیبر نسوز

ویژگی‌های فیبر نسوز

این فیبر با محیط زیست سازگاری کاملی داشته و در انرژی صرفه جویی می‌ کند، خرید فیبر نسوز علاوه بر اینکه عایق حرارتی بسیار خوبی است دارای مقاومت بسیار بالایی بوده و در صنایع مختلف و کوره‌ های گرمایش قابل استفاده می ‌باشد.

فیبر نسوز در برابر شرایط محیطی گوناگون مقاومت بالایی دارد هیچ گونه تغییرات فیزیکی و شیمیایی ندارد، این فیبر در برابر ذوب شدگی، دما و هدایت حرارتی  و ذخیره سازی گرمایی مقاومت بسیار بالایی دارد.

فیبر نسوز به دلیل چگالی پایینی که دارد تجمع گرمایی بسیار کمی دارد.

فیبر نسوز در مقابل شوک حرارتی مقاومت بالایی دارد و رسانایی کمی دارد.

فیبر نسوز مقاومت مکانیکی کمی دارد اما از نظر خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارد.

فیبر نسوز

 چرا از فیبر نسوز استفاده می ‌کنیم؟

از فیبر نسوز به عنوان عایق لوله اگزوز، محافظ در برابر آتش، دیگ‌ های بخار، ساختن کوره، اتصالات حرارتی، کارخان ه‌های ذوب فلزات، ریخته گری و... استفاده می‌ شود، از فیبر نسوز در بسیاری از صنایع همچون صنایع خودرو، هوانوردی، شیشه، کشتی سازی، فولاد و صنایع حرارتی استفاده می ‌شود.

انواع فیبر نسوز

فیبر نسوز نخ دار، فیبر نسوز استخوانی، ورق فیبر نسوز فایبر گلاس، فیبر نسوز آپوکسی، ورق پلی امید، میلگرد پلی امید

فیبر استخوانی

کاربردهای فیبر نسوز

  1. ساخت واشر
  2. صنایع خودرو و کشتی سازی
  3. محافظت از ساختمان‌ها در مقابل آتش سوزی
  4. عایق بندی تجهیزات صنعتی
  5. عایق لوله‌ های اگزوز صنعتی

فیبر نخ دار

فیبر نخ دار فیبری است که از آن به عنوان عایق الکترونیکی و حرارتی استفاده می‌ شود، این فیبر را می‌ توانیم از پرکاربرد ترین انواع فیبرها معرفی کنیم، فیبر نخ دار فیبری صنعتی محسوب می‌ شود و از رزین فنولیک و الیاف کتان ریز بافت و در فشار 2000 تن با حرارت بسیار بالا تولید می‌ شود.

چرا از فیبر نخ دار استفاده می کینم؟

فیبر نخ دار تقریباً در تمامی صنایع به کار برده می ‌شود، این فیبر قابلیت تراش کاری، ماشین کاری و پانچ کاری دارد و عایق حرارتی  و الکترونیکی است.

فیبر نخ دار دارای خواص مکانیکی بسیاری است و در دو اندازه نازک و ضخیم تولید می ‌شود، از نوع نازک  فیبر نخ دار در صنایع الکترونیکی و از نوع ضخیم آن برای ساخت قرقره، بوش، چرخ دنده و... استفاده می‌ شود.

فیبر نخ دار

مقاومت فیبر نخ دار

فیبر نخ دار در حرارت بسیار بالا و فشار 200 هم مقاوم است، فیبر نخ دار مقاومت الکتریکی بالایی دارد و در برابر نیرو های سایشی نیز مقاوم است.

فیبر نخ دار در سایز های 5.0 تا 300 میلی متر تولید و عرضه می‌ شود، البته که سایز آن به صنعتی که در آن استفاده می‌ شود بستگی دارد، در نتیجه در تمامی سایزها و ضخامت ‌ها قابل تولید است.

شرکت عایق نوین فاخر

شرکت عایق نوین فاخر با بیش از ده سال تجربه در زمینه تولید و تأمین انواع عایق ‌های الکتریکی و حرارتی با استفاده از نیروی کار مجرب، دانش مهندسی و استفاده از مواد با کیفیت به ارائه خدمات می ‌پردازد.

تمامی محصولاتی که در این شرکت تأمین و تولید می ‌شوند از نظر رنگ، لایه چینی، ضخامت، تلرانس، ابعاد، گونیا بودن و سایر موارد در واحد کنترل کیفیت بررسی شده و سپس برای مشتریان گرامی ارسال خواهند شد.

 

برچسب ها : فیبر,عایق,عایق الکتریکی,الکتریک

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها