برنج دم سیاه و برنج طارم و برنج هاشمی و برنج صدری چه تفاوتی دارند؟

کد خبر: 1174406

 

 

برنج ایرانی انواع مختلفی دارد، برنج دم سیاه، برنج طارم، برنج هاشمی و برنج صدری چند نوع از برنج‌ های ایرانی هستند که عطر و طعم بی نظیری داشته و با کیفیت ‌اند، این برنج ها از محبوب ترین انواع برنج های ایرانی هستند.

در این مقاله به معرفی این برنج‌ ها پرداخته و تفاوت برنج دم سیاه و برنج طارم و برنج هاشمی و برنج صدری را با یکدیگر بررسی می ‌کنیم.

 

برنج دم سیاه

برنج دم سیاه یکی از با کیفیت ‌ترین و خوش خوراک ‌ترین انواع برنج است این برنج برای بار اول در استان گیلان کاشت و برداشت شده است، برنج دم سیاه در دستهٔ خانواده برنج صدری قرار می ‌گیرد.

برنج دم سیاه از برنج‌ های مرغوبی است که در شالیزارهای مرغوب و باکیفیت کشت و برداشت می ‌شود، این برنج از انواع برنج کم محصول است و نسبت به سایر برنج‌ ها همچون هاشمی و طارم کم محصول تر است و حتماً خرید برنج دم سیاه را از کیلن فود پیشنهاد میدهیم.

دلیل نامگذاری برنج دم سیاه چیست؟

ممکن است برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که چرا نام این برنج دم سیاه است؟ برنج دم سیاه بخاطر داشتن شلتوک قهوه‌ای یا ریشک سیاه رنگش به این نام مشهور شده است.

ویژگی‌ های برنج دم سیاه

برنج دم سیاه عطر و طعم بی نظیری دارد، پس از پخت کاملاً نرم می‌ شود، برنج دم سیاه طول 7.5 میلی متری دارد، طول این برنج بعد ازپخت 12 تا 15 میلی متر می ‌شود، برنج دم سیاه پس از پخت تغییر رنگ و شکل نمی ‌دهد

دانه های برنج دم سیاه سفید، مایل به کرم رنگ است و شبیه به برنج هاشمی است، تفاوت این دو برنج در قد آن ‌هاست، برنج دم سیاه قد بلندتری نسبت به برنج هاشمی دارد.

خرید برنج ایرانی کیلن فود

خواص برنج دم سیاه

برنج دم سیاه علاوه بر عطر و طعم بینظیری که دارد، دارای فوائد خاصی است، این برنج کلسترول ندارد، اما دارای مواد معدنی و کربوهیدرات بسیار زیادی است که باعث تولید انرژی بدن برای سوخت و ساز بدن می ‌شود، همچنین این برنج دارای انواع ویتامین ها از جمله C، ویتامین B و ویتامین D، آهن، کلیسیم، فیبر و… می ‌باشد.

برنج طارم

برنج طارم برنج ایرانی با کیفیت و پر فروش است، برنج طارم از لحاظ عطر، طعم و پخت برنجی بی نظیر است و علاوه بر این‌ها ری خوبی داشته و خیلی خوب قد می ‌کشد، برنج طارم دم سیاه، طارم محلی، طارم هاشمی و طارم امراللهی و طارم سنگی زیر شاخه‌ های این برنج باکیفیت ‌اند، خرید برنج طارم را از فروشگاه کیلن فود پیشنهاد میدهیم.

این برنج برای اولین بار در شهر طارم کشت و برداشت شده است، برنج طارم انواع محتلفی دارد از جمله طارم دم سیاه، طارم هاشمی، طارم دو بار کشت، سرلاشه طارم، طارم دوبار کشت.

ویژگی‌های برنج طارم

  1. طعم لذیذ و بی نظیر
  2. عطر و بوی عالی
  3. ری بالا
  4. قد بلند
  5. رنگ سفید مایل به کرم

برنج هاشمی

برنج هاشمی از مرغوب ‌ترین و با کیفیت‌ ترین انواع برنج ایرانی است که در معمولا در استان گیلان کشت می ‌شود.

برنج هاشمی

ویژگی ‌های برنج طارم چیست؟

  1. پخت آسان و راحت
  2. عطر و طعم بی نظیز
  3. قد بالا و ری زیاد
  4. عدم داشتن سم
  5. دانه بلند
  6. رنگ سفید مایل به کرم رنگ

انواع برنج طارمی

برنج هاشمی درجه یک

ترکیب برنج طارم و برنج هاشمی نوعی برنج به نام طارم هاشمی تولید کرد، طارم هاشمی از انواع برنج ‌های خوش خوراک است که عطر و طعمی فوق العاده دارد، طارم هاشمی از برنج طارم استخوانی گران ‌تر است، خرید برنج هاشمی از اولین انتخاب های هر خانواده ایرانی است.

برنج طارم محلی

برنج طارم محلی فریدونکنار برنجی لذیذ و خوش پخت است که قیمت آن در حدود برنج طارم هاشمی درجه یک می ‌باشد.

برنج طارم عطری

برنج طارم عطری، دارای عطر و طعم بی نظیری است و قیمت این برنج به برند و مارک آن بستگی دارد، این نوع برنج با توجه به کیفیتی که دارد قیمت گذاری می ‌شود.

برنج طارم استخوانی

برنج طارم استخوانی از برنج ‌های خوش پخت و با کیفیتی است که کشت زیادی دارد از این جهت نسبت به سایر انواع برنج‌ های طارم قیمت مناسب ‌تری دارد.

برنج طارم

برنج صدری

برنج صدری را می‌ توانیم از مرغوب ‌ترین و خوش خوراک‌ ترین برنج‌ های ایرانی معرفی کنیم، این برنج عطر و طعمی بی نظیر داشته و پس از پخت قد بلند می‌ شود، برنج صدری برنجی مجلسی است و برای مهمانی‌ ها مناسب است.

برنج صدری تا چند ساعت بعد از پخت هم نرم می ‌ماند و در استان‌ های گیلان، مازندران و گلستان کشت و برداشت می ‌شود.

ویژگی ‌های برنج صدری

  1. هر دانهٔ برنج صدری 8% پروتیئن دارد.
  2. اندازه هر دانه برنج صدری 7 میلی متر است که پس از پخت 13 میلی متر می‌ شود.
  3. این برنج بلند و کشیده است و عرض کمی دارد.
  4. برنج صدری دارای میزان کمی چربی بوده و از طریق لمس توسط دست چربی آن حس می ‌شود.
  5. رنگ دانه برنج صدری سفید مایل به کرم است.
  6. شکل دانه برنج صدری گچی و سفت است.

برنج صدری انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ ها اشاره می‌کنیم

برنج صدری هاشمی

دانه‌ های این مدل از برنج صدری از تمام انواع دیگر این برنج بلند تر هستند، برنج صدری هاشمی در استان‌های شمالی از جمله استان گلستان، گیلان و مازندران کشت می ‌شود.

کیلن فود

برنج صدری علی کاظمی

این نوع از برنج صدری برنجی بی نظیر با عطر و طعم عالی است، دانه های این برنج از سایر انواع برنج صدری کوتاه ‌تر است.

برنج صدری حسن سرائی

این نوع از برنج صدری در استان‌ های گیلان و مازندران کشت شده و دارای درجه‌ ها و کیفیت مختلفی است، دانه‌ های این برنج قد بلند بوده و پس از پخت بلندتر می‌ شوند، این برنج پس از پخت هم کیفیت خود را حفظ می ‌کند.

برنج صدری سالاری:

این نوع از برنج صدری بیشتر در استان گیلان شهرستان های لاهیجان و آستانه اشرفیه کشت می ‌شود، مزه این برنج بسیار خوب و عطر متوسطی دارد، پس از پخت هم خوب قد می‌ کشد.

برنج صدری دم سیاه:

این نوع از برنج صدری به دلیل داشتن شلتوک یا ریشک سیاه برنج صدری دم سیاه نامیده شده است، این برنج در لایجان و آستانه اشرفیه کشت می ‌شود، ری بالایی دارد و پس از پخت دو تا سه برابر قد می ‌کشد، پخت این برنج بسیار آسان و سریع است.

برنج صدری دم زرد، دم سفید و دم قرمی نیز از دیگر انواع برنج صدری هستند.

در این مقاله به بررسی 4 نوع برنج ایرانی پرداخته و تفاوت برنج دم سیاه و برنج طارم و برنج هاشمی و برنج صدری را با یکدیگر بررسی کردیم.

خرید برنج از کیلن فود

فروشگاه کیلن فود فروشگاهی مجاز و معتبر است که به فروش انواع برنج، چای و زعفران می ‌پردازد، برای اطلاع از قیمت انواع برنج‌ ها و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۴۷۸۴۴۰۹ تماس بگیرید، این فروشگاه قابلیت ارسال برنج به سرتا سر کشور را دارا میباشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها