معرفی ۵ مقصد گردشگری ارزان در فصل پاییز

کد خبر: 1175447
معرفی ۵ مقصد گردشگری ارزان در فصل پاییز

حال و هوای پاییز برای هر شخصی متفاوت است. یکی ذوق باران‌های زیبای این فصل را دارد و دیگری به علت هوای به اصطلاح دلگیر پاییز، از طرفداران این فصل نیست! در این میان افرادی هم وجود دارند که فکر سفر به ذهنشان می‌رسد و چند روزی را به دور از روزمرگی‌هایشان به شهری دیگر سفر می‌کنند. اگر بخواهیم مقداری جدی‌تر هم صحبت کنیم باید بگوییم که فصل پاییز یکی از فصل‌هایی است که از نظر گردشگران بهترین زمان برای سفر به بعضی نقاط ایران است. به عنوان مثال در پاییز هوا رو به سردی می‌رود به همین خاطر جزیره‌هایی مانند کیش و قشم یا کویرهایی مثل کویر مرنجاب، کویر مصر یا کویر رضاآباد در شاهرود بهترین مقاصد هستند که شما بتوانید در مناسب‌ترین دمای هوا، تفریح کنید و از آفتاب سوزان موجود در کویر یا شهرهای دیگر در امان بمانید. مورد دیگری که در این فصل حائز اهمیت است تمام شدن فصل تابستان و شروع فصل مدارس است. به این ترتیب در فصل پاییز میزان سفرها به شدت کاهش می‌یابد و بلیط هواپیما یا بلیط قطار، دیگر هزینه مضاعفی به دلیل پیک تعطیلات ندارد. از دیگر دلایل پیشنهاد شدن سفر در فصل پاییز می‌توان به زیبایی‌های جنگل‌ها با برگ‌های زرد و قرمز اشاره کرد. در ادامه قصد داریم چند مورد از مقاصد محبوب و ارزان در فصل پاییز را به شما معرفی کنیم تا بتوانید برای این فصل زیبا و دوست داشتنی از همین حالا برنامه ریزی کرده و نسبت به خرید بلیط هواپیما اقدام کنید.

 

قشم

از زیبایی‌های این جزیره زیبا به هیچ عنوان نمی‌شود گذشت! این موضوع را همه ما می‌دانیم اما ممکن است به علت هوای به شدت شرجی و آفتاب طاقت فرسای این جزیره کمتر هوس کرده باشید که به قشم سفر کنید. همان‌طور که می‌دانید قشم علاوه بر جاذبه‌های دیدنی و گردشگری، مجهز به مراکز خرید بزرگ و معروف است که یک مقصد هیجان انگیز برای افرادی به شمار می‌رود که لذت سفرشان با خرید کامل می‌شود. با سفر به قشم هیچ‌گاه دست خالی باز نخواهید گشت اما در نظر داشته باشید به همین فروشگاه‌ها محدود نیستید و برای خرید می‌توانید به یکی از بنادر مهم این جزیره یعنی درگهان مراجعه کنید. در صورت لزوم می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مراکز خرید درگهان به مقاله‌ منتشر شده با همین نام در سفرمارکت مراجعه کنید. البته این موضوع را باید بگوییم که اکثر اجناس قشم و یا درگهان که معدن خرید است کیفیت خوبی دارند و به نسبت قیمت پایین‌تری را به شما ارائه می‌دهند. می‌توانید هم اکنون با تهیه بلیط قشم سفر پاییزی خود را قطعی کنید و از ایران زیبا لذت ببرید. البته شاید با خود فکر کنید که سفر به قشم خیلی ارزان نیست! اما باید بگوییم با جستجوری ارزان‌ترین بلیط هواپیما می‌توانید این سفر را به بهترین شکل مدیریت کنید. در مورد اقامت هم خیالتان را حت باشد زیرا سفرمارکت بهترین اقامتگاه‌های موجود در قشم را با مشخصات و قیمت برایتان لیست می‌کند و شما تنها با یک کلیک می‌توانید آن‌ها را رزرو کنید. به طور کلی از جاهای دیدنی قشم می‌توان به دره ستارگان قشم، جزیره ناز، تنگه چاهکوه قشم، جنگل حرا، غار خربس، غار نمکدان، سد گوران قشم، دره تندیس و ... اشاره داشت.

شیراز

حتما شنیده‌اید که می‌گویند: «خوشا شیراز و وضع بی مثالش» این غزل از اشعار حافظ است که در مورد شهری که در آن زندگی می‌کرده سروده و سال‌هاست که این مصرع از شعر زبان به زبان می‌چرخد. خالی از لطف نیست که بگوییم که شهر شیراز با باغ و بوستان‌های متعدد و جاذبه‌های فرهنگی هنری که پشت هر کدام قدمتی طولانی وجود داشته، اردیبهشت‌هایی واقعا بهشتی دارد. اگر قصد سفر به شهر شعر و ادب فارسی را دارید و می‌خواهید چند روزی را به دور از هیاهوی زندگی روزمره، در مکانی آرامش بگیرید پیشنهاد می‌کنیم با (تهیه بلیط هواپیما شیراز) از سفرمارکت، مسیر را کوتاه‌تر و راحت‌تر کنید. با توجه به این که شهر شیراز یکی از مقاصد پر تردد توریستی است؛ تورهای گردشگری زیادی وجود دارد که شما را در شیرازگردی همراهی می‌کنند. اگر با (تورهای گردشگری شیراز) به این شهر رفتید از مکان‌هایی دیدن می‌کنید که تقریبا در دنیا معروف است و هر کدام داستانی برای روایت دارد.

13

 

مشهد

درست خوانده‌اید! مشهد هم یکی از مقاصدی است که با قیمتی ارزان‌تر در فصل پاییز می توانید به آن سفر کنید. شهر مشهد سال‌ها است که به خاطر وجود حرم مطهر امام رضا (ع) درون خود، به عنوان پر بازدیدترین و همچنین محبوب‌ترین مقاصد گردشگری شناخته شده و افراد زیادی به طور سالیانه هم برای زیارت و هم به عنوان تفریح به شهر مشهد مسافرت می‌کنند و به اصطلاح استخوان سبک می‌کنند. شاید بارها به مشهد سفر کرده باشید اما احتمالا نمی‌دانید که در هر فصل، مشهد حال و هوای خاص خودش را دارد و در پاییز هم حرم امام رضا صفای دیگری دارد. آب و هوای مشهد کوهستانی است و شب‌های پاییزی آن سرد است به همین دلیل می‌توانید به دلیل کاهش جمعیت خلوت خوبی با امام رضا داشته باشید. با توجه به این که سفر در مواقع خاص به مشهد لذت خودش را دارد پیشنهاد می‌کنیم برای کنترل هزینه‌ها و مدیریت اقلام مورد نیاز سفر، با جستجوی ارزان‌ترین پرواز تهران مشهد در سفرمارکت بهترین پرواز را به این شهر داشته باشید و پس از خرید بلیط، برای اقامت خود در مشهد، هتلی را از طریق سفرمارکت رزرو کنید.

کیش

جزیره زیبای کیش یک مقصد جذاب و متفاوت برای افرادی است که به دنبال سفری داخلی با تفریحات هیجان‌انگیز هستند. جزیره کیش با امکانات تفریحی و گردشگری زیادی که دارد به خودی خود، سفر را برایتان شیرین می‌کند اما لب دریا و استفاده از تفریحات آبی آن، موضوعی است که دل شما را می‌برد و ساعت‌ها در آن مشغول خوش گذرانی خواهید شد. در فصل پاییز به علت شروع مدارس و تمام شدن تعطیلات تابستانه بهترین زمان برای سفر به کیش است. همان‌طور که می‌دانید از عوامل تاثیر گذار روی قیمت بلیط تعداد درخواست و تقاضای بلیط است. می‌توانید بلیطتان را از لینک https://safarmarket.com/flights/kish تهیه کنید. در این فصل درخواست و رزرو بلیط کیش و اقامتگاه کیش به شدت کاهش می‌یابد به همین خاطر بهترین زمان سفر به کیش است. یکی از بهترین‌ مناطق گردشگری کیش تفریح در دریا است البته شما این جزیره آب و هوای شرجی و گرم‌سیری دارد در اوایل فصل پاییز به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به علت تنوع بالای ورزش‌ها و لذت بی‌نظیر آن طرفداران زیادی دارد. از تفریحات آبی کیش می‌توان به پاراسل کیش (بر فراز آسمان روی آب‌های خلیج فارس پرواز کنید)، قایق سواری در کیش، فلای بورد کیش (شما قرار است روی زمین و هوا معلق شده و از طریق فشار آب روی دریا به پرواز دربیایید)، غواصی در کیش، پارک دلفین کیش (دیدن بازی دلفین‌ها در آب، تجربه بی‌نظیر و مفرحی است که در جزیره کیش امکان پذیر بوده و طرفداران متعددی دارد)، ماهیگیری، شاتل (با استفاده از تیوپ شاتل می‌توانید همراه با خانواده یا دوستانتان دقایقی را به روی موج‌های خلیج فارس بگذرانید و روی مسیر دریا سوار شوید)،‌ بنانا،‌ تم پارک آبی اوشن (این تم پارک بخش‌های مختلفی دارد و با در بر داشتن سرسره‌های تند و آرام، رالی راید، گرداب، دریاچه سونامی، مارپیچ، موجاب و ... هر سلیقه‌ای را جذب خود می‌کند)، اسکوتر دریایی، جت اسکی، استفاده پارک آبی بادی مارینا و موارد دیگر اشاره داشت.

 

14

شهرهای ساحلی دریای خزر

اگر همیشه از ترافیک و شلوغی شهرهای شمالی ایران گله دارید به شما پیشنهاد می‌کنیک این بار پاییز را برای مسافرت به شمال انتخاب کنید. قطعا شما هم مثل بقیه افراد با سفر به شمال ترجیحتان این است که هزینه‌های جانبی را کم‌تر کرده و بودجه خود را بیشتر صرف تفریح در دریا و استفاده از ورزش‌های آبی مثل جت اسکی، فلای بورد، غواصی و موارد دیگر کنید. در این صورت باید هزینه رفت و آمد را کنترل کنید و هم برای اقامتگاه هزینه کم‌تری خرج کنید. با رزرو اقامتگاه در سایت سفرمارکت می‌توانید یک سفر اقتصادی را تجربه کنید. به عنوان مثال با جستجوی ارزانترین ویلا در شمال با پیدا کردن یک اقامتگاه ساحلی ارزان در شمال به نیاز خود پاسخ دهید. البته اقامتگاه ارزان به این معنا نیست که از نظر نظافت یا نبودن اقلام رفاهی اذیت شوید. تمام ویلاهایی که در سایت سفرمارکت به شما نمایش داده می‌شوند همگی به صورت روزانه نظافت می‌شوند و از نظر امکانات رفاهی مورد نیاز مانند لوازم آشپزخانه (یخچال، اجاق گاز، کتری، ظرف و ظروف آشپزی و...)، لوازم خواب (تخت خواب، پتو، بالش و...)، وجود مبل و تلویزیون و در بعضی ویلاها وجود وسایل تفریحی مانند میز پینگ پونگ، فوتبال دستی و موارد دیگر از امکانات خوبی برخوردار هستند. اگر هم طرفدار ویلاهایی هستید که چشم اندازی رو به جنگل یا دریا دارند می‌توانید با چند جستجوی کوتاه به ویلای مورد نظر دسترسی پیدا کنید. اگر ساکن پایتخت هستید که کارتان آسان است تقریبا با حداکثر ۵ ساعت رانندگی به دورترین شهر شمالی می‌رسید. اگر هم برای رسیدن به شمال ایران نیازمند خرید بلیط قطار یا تهیه بلیط هواپیما هستید این کار را به سفرمارکت بسپارید. با یک جستجوی کوتاه بدون کم‌ترین معطلی سفر پاییزی شما رزرو خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها