افزونه های ضروری وردپرس (معرفی 8 افزونه محبوب)

کد خبر: 1175493
افزونه های ضروری وردپرس (معرفی 8 افزونه محبوب)

 

چکیده : افزونه های ضروری وردپرس برای ما راحتی به همراه دارند. شما با استفاده از آنها بدون کدنویسی می‌توانید سایت خود را ایجاد کنید.

 

یکی از خصوصیات خوب سیستم مدیریت محتوای وردپرس این است که می‌تواند از افزونه‌های زیادی استفاده کند. در این مطلب می‌خواهیم به چند مورد از افزونه های ضروری وردپرس اشاره کنیم که بیشتر استفاده می‌شوند. جالب است بدانید که در مخزن وردپرس حدود 65 هزار افزونه وجود دارد که شاید هیچ‌کس به‌صورت صحیح و کامل، همه آن‌ها را نشناسد. از مزایای سیستم وردپرس برای طراحی سایت، استفاده از افزونه‌هاست که با نصب آن‌ها، دیگر نیاز به کدنویسی وجود نخواهد داشت.

 اما موقع نصب افزونه‌ها هم باید سرعت سایت را در نظر گرفت؛ چون هر چه تعداد افزونه‌های نصب شده وردپرس زیادتر باشد، سرعت سایت هم به‌مراتب کاهش پیدا می‌کند. در مقابل افزونه‌هایی هم هستند که می‌توانید با نصب آن‌ها، سرعت سایت خودتان را بالاتر ببرید. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا تعدادی از افزونه‌های ضروری وردپرس را به شما معرفی کنیم.

 

آشنایی با افزونه های ضروری وردپرس

همان‌طور که امروزه طراحی سایت طرفداران زیادی را پیدا کرده، در مقابل بازار رقابت بین طراحان سایت هم بسیار داغ است. در یک سایت وردپرسی، تشخیص و استفاده درست از افزونه‌های ضروری وردپرس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس باید همه تلاش خودمان را بکنیم تا افزونه‌هایی را نصب کنیم که سایت ما را از نظر سئو، امنیت و سرعت در رتبه نخست قرار دهد. در ادامه لیستی از افزونه‌های کاربردی که بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند را برایتان می‌آوریم.

 

افزونه سئو وردپرس Yoast SEO Premium

یوست سئو یکی دیگر از افزونه های ضروری وردپرس است. از جمله دلایل اهمیت سیستم مدیریت محتوای وردپرس این است که به‌راحتی می‌توان با استفاده از آن سئوی سایت را بالا برد. افزونه‌های زیادی برای کمک به نویسنده سایت وجود دارد که منجر به بهبود سئوی سایت خواهد شد. یکی از این افزونه های محبوب، Yoast SEO Premium است. یوست سئو هم نسخه رایگان دارد و هم نسخه حرفه‌ای که باید برای خریدن آن پول بپردازید. اما امکانات نسخه رایگان آن هم بسیار به‌کارتان می‌آید و به‌راحتی شما را برای نوشتن مطالب سئو شده، راهنمایی می‌کند. در حقیقت یوست سئو همه عناصری که در یک وب‌سایت از نظر سئو مهم هستند را بررسی کرده و به ما اجازه ارتقای آن‌ها را می‌دهد.

نصب یوست سئو روی سایت وردپرسی، می‌تواند نوشته‌های شما را از نظر سئو بهبود دهد. به‌این‌ترتیب خوانندگان سایت شما بیشتر شده و رتبه سایت بالاتر می‌رود. افزونه یوست سئو به‌عنوان بهترین افزونه های سئو شناخته شده است. البته افزونه رنک مث هم کار یوست سئو را انجام می‌دهد، ولی پیشنهاد ما بین رنک مث و یوست سئو، همچنان یوست سئو است.

 

افزونه All In One WordPress Security

افزونه دیگری که به‌عنوان افزونه امنیت وردپرس هم شناخته می‌شود، All In One WordPress Security نام دارد. با داشتن این افزونه روی سایت دیگر نگرانی وجود نخواهد داشت. بعد از نصب آن در قسمت پیشخوان وردپرس شما گزینه امنیت کامل وردپرس افزوده خواهد شد. خوشبختانه تنظیمات پنل این افزونه به زبان فارسی و فهم آن خیلی ساده است. یکی از کارهایی که شما بعد از نصب افزونه امنیت کامل وردپرس باید انجام دهید، این است که به قسمت پیشخوان> امنیت کامل وردپرس> تنظیمات رفته و در سربرگ مشخصات نسخه وردپرس، گزینه پاک‌کردن فراداده‌ها را تیک بزنید.

افزونه All In One WordPress Security

سپس در قسمت ورود کاربران، گزینه به‌کارگیری ویژگی بازداری از ورود را تیک بزنید. سپس حداکثر تلاش برای ورود را روی عدد 10 قرار دهید.

افزونه All In One WordPress Security

گزینه نمایش پیام خطای عمومی را هم فعال کرده و همه تنظیمات را ذخیره کنید.

افزونه امنیت کامل وردپرس هم یکی دیگر از افزونه های ضروری وردپرس است. ناگفته نماند که افزونه امنیت کامل وردپرس تنظیمات خیلی زیادی دارد، اگر همین مواردی که به شما توضیح دادیم را انجام دهید، می‌توانید تا چندین برابر امنیت سایت خودتان را بالا ببرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌شود مطلب لیست بهترین افزونه های امنیتی وردپرس را مطالعه کنید.

 

افزونه گوگل آنالیتیکس

اگر شما صاحب یک سایت وردپرسی باشید، مسلما باید به فکر پیشرفت و قرارگرفتن در صفحه نخست گوگل باشید. انجام این کار دقت بسیار بالایی می‌خواهد و یک‌باره حاصل نمی‌شود. اما شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌هایی که برای این کار در نظر گرفته شده، سایت خود را رصد کرده و در جهت رفع ایرادات آن تلاش کنید. یکی از این افزونه‌ها، افزونه گوگل آنالیتیکس است که قابلیت آمارگیری از گوگل را دارد. این افزونه به شما خواهد گفت چه کاربرانی در چه زمان‌هایی از سایت شما بازدید داشته‌اند. همچنین نرخ خروج از سایت شما را محاسبه کرده و حتی کاربرانی که با یک کلیک از سایت شما بازدید کرده‌اند را مشخص می‌کند.

 

افزونه ووکامرس

یکی از افزونه‌های رایگان فروشگاه‌ساز در وردپرس، افزونه ووکامرس است. این افزونه قابلیت‌های زیادی برای ساختن فروشگاه اینترنتی شما دارد. برای یادگیری ووکامرس باید وقت زیادی بگذارید؛ چون تنظیمات پیچیده‌ای دارد. اما به‌هرحال یک افزونه قدرتمند برای ساختن فروشگاه اینترنتی بدون دردسر است.

افزونه WP Rocket

افزونه WP Rocket

همان‌طور که در ابتدای مطلب هم گفته شد، داشتن افزونه‌های زیادی روی سایت، سرعت آن را کاهش می‌دهد. به همین دلیل به افزونه‌هایی احتیاج داریم که بتواند سرعت سایت ما را افزایش دهد. یکی از این افزونه‌های محبوب، افزونه راکت وردپرس است. این افزونه قدرتمندترین ابزار کش وردپرس است. خبر خوب این است که بعد از نصب راکت دیگر نیازی به کار خاصی ندارید و به‌صورت چشم‌گیری سرعت سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. دیگر ویژگی‌های این افزونه به شرح زیر است:

  • نیازی به برنامه‌نویسی و حتی سفارشی‌سازی خاصی ندارد.
  • دارای قابلیت پیش بارگذاری برای نقشه سایت‌های XML است.
  • امکان بهینه‌کردن فونت‌های گوگل را فراهم می‌کند.
  • موجب بهینه‌کردن پایگاه‌داده‌ها خواهد شد.
  • از قابلیت بارگذاری تنبل Lazyloading برای تصاویر برخوردار است.

 

افزونه فرم‌ساز وردپرس WP Forms

افزونه فرم‌ساز WP Forms یکی از افزونه‌های واجب برای وردپرس به شمار می‌رود. در این افزونه شما به‌سادگی می‌توانید انواع فرم‌ها را بسازید. مانند فرم تماس، فرم ثبت‌نام ایمیل، فرم پرداخت، کپچا و ... در این افزونه ساختن همه فرم‌ها به‌سادگی و بدون هزینه‌ای امکان‌پذیر است. نسخه رایگان این افزونه امکانات زیادی را برای ساخت انواع فرم‌های پیچیده و پرکاربرد در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ناگفته نماند که نسخه پولی این افزونه از 300 فرم ازپیش‌ساخته شده برخوردار است که به شما امکان استفاده راحت و بی‌دردسر را خواهد داد.

 

افزونه Aksimet جهت مقابله با انواع اسپم

در میان افزونه‌های محبوب وردپرس نام افزونه Aksimet هم به چشم می‌خورد. همان‌طور که می‌دانید هکرها با فرستادن انواع لینک‌های مخرب و کامنت به‌صورت اسپم، سعی در تخریب سایت دارند. این موضوع دقیقا زمانی رخ می‌دهد که سایت شما درحال‌رشد و بهبود است. پس باید مراقب اسپم‌ها باشید و برای جلوگیری از آن‌ها تمهیداتی را انتخاب کنید. البته تشخیص لینک ساده از لینک مخرب، کار ساده‌ای نیست و شما نیاز به افزونه‌ای دارید که این کار را برای شما انجام دهد. افزونه Aksimet کاربردهای ویژه‌ای دارد که در ادامه به چند نمونه اشاره خواهیم کرد:

  • این افزونه قادر به بررسی همه کامنت‌هاست و هرگونه اسپم را تشخیص می‌دهد.
  • بعد از بررسی کامنت‌ها وضعیت را به شما گزارش خواهد داد.
  • آکسیمت قادر به شناسایی ULTهای موجود در کامنت‌هاست.
  • همه نظرات کاربران که تأیید شده‌اند را به مدیر سایت نشان می‌دهد.
  • موجب صرفه‌جویی در وقت شما خواهد شد.

 افزونه WP Mail SMTP by WP forms

افزونه WP Mail SMTP by WP forms

در وردپرس در حالت پیش‌فرض ایمیل‌ها از طریق سروری که شما به‌عنوان میزبان سایت برگزیدید، ارسال می‌شوند. موضوع اینجاست که اگر به هر دلیلی این سرور از طرف سرویس ایمیل بلاک باشد، کاربران ایمیل‌های شما را دریافت نکنند، درصورتی‌که ایمیل را دریافت کنند هم شاید به پوشه اسپم بروند. پس اگر ایمیل‌ها برای شما از اهمیت خاصی برخوردار هستند و می‌خواهید از این اتفاقات جلوگیری کنید، بهتر است افزونه WP Mail SMTP by WP forms را نصب کنید. کار این افزونه این است که با استفاده از SMTP ایمیل شما را با استفاده از سرورهای دیگر به کاربران و مخاطبان شما می‌فرستد، پس دیگر جای نگرانی نخواهد بود؛ چون ایمیل‌های شما با اطمینان به مقصد خواهند رسید.

 

3 سوال پرتکرار مرتبط با موضوع:

1. افزونه یوست سئو بهتر است یا افزونه رنک مث؟

رنک مث و یوست هر دو افزونه‌های سئوی سایت هستند. تنظیمات آن‌ها تا حدودی شبیه هم است؛ اما یوست سئو انتخاب بهتری است.

2. از بین افزونه های ضروری وردپرس کدام یک برای امنیت بهتر است؟

افزونه sucuri security و افزونه All in one wordpress security هر دو افزونه‌های خوبی برای امنیت وردپرس هستند.

3. افزونه‌ای که می‌توان با استفاده از آن به نوشته‌های کاربران امتیاز داد چیست؟

با استفاده از افزونه wp-post ratings و kk star ratings  می‌توانید امتیازدهی ستاره‌ای به نوشته‌ها را انجام دهید.

 

خلاصه و نتیجه‌گیری

همان‌طور که ملاحظه کردید، در این مطلب به شما انواع افزونه‌های لازم و ضروری را گفتیم. افزونه‌های امنیت وردپرس، افزونه‌های سئوی سایت، افزونه‌های فرم‌ساز، افزونه‌های ارسال ایمیل و افزونه‌های افزایش سرعت سایت، همگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و وجود آن‌ها در سایت وردپرسی الزامی است. شما کدام افزونه‌ها را در سایت خود نصب کرده‌اید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش وردپرس اینجا کلیک کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها