راهنمای جامع خرید بهترین کلید و پریز [ 1+6 نکته مهم ]

کد خبر: 1175984
راهنمای جامع خرید بهترین کلید و پریز [ 1+6 نکته مهم ]

 

چکیده : یکی از عوامل بسیار مهم و موثر در هنگام خرید هر وسیله ای، قیمت آن است. قبل از هر چیز باید برای خودتان مشخص کنید که چه بودجه ای را برای خرید کلید و پریز می خواهید و یا می توانید اختصاص دهید. به این ترتیب محدوده قیمت کلید و پریزهای مورد نظرتان مشخص شده و راحت تر می توانید انتخاب کنید.

 

آیا دقت کرده اید که در روز چند بار از کلید و پریز خانه یا محل کار خود استفاده می کنید؟ و اینکه چقدر این وسیله کوچک در ظاهر اتاق های خانه شما تاثیر دارد؟ کلید و پریز یکی از اجزای کوچک، اما کاربردی و بسیار موثر در دکوراسیون هر ساختمانی است.

علاوه بر ایمنی، کیفیت و قیمت کلید و پریز، طرح و رنگ و ظاهر آن هم برای مشتریان اهمیت زیادی دارد. بنابراین برای خرید بهترین کلید و پریز باید حتما نکاتی را در نظر بگیرید که در ادامه برای شما آورده شده است.

نکاتی که قبل از خرید کلید و پریز باید بدانید

حالا که قصد خرید کلید و پریز را دارید، قبل از هر تصمیمی باید اطلاعات لازم را کسب کنید تا بهترین خرید را داشته باشید.

مهم ترین نکات در خرید کلید و پریز عبارتند از:

نوع کلید و پریز

در اولین قدم مشخص کنید که چه نوع کلید و پریزی نیاز دارید و کاربرد آن چه اهمیتی برای شما دارد. به عنوان مثال اگر دوست دارید خودتان میزان نور لامپ را تنظیم کنید، از کلیدهای دیمر استفاده کنید. یا اگر در منطقه بارانی و رطوبتی زندگی می کنید، کلید و پریزهای ضدآب برای شما مناسب است.

قیمت کلید و پریز

یکی از عوامل بسیار مهم و موثر در هنگام خرید هر وسیله ای، قیمت آن است. قبل از هر چیز باید برای خودتان مشخص کنید که چه بودجه ای را برای خرید کلید و پریز می خواهید و یا می توانید اختصاص دهید. به این ترتیب محدوده قیمت کلید و پریزهای مورد نظرتان مشخص شده و راحت تر می توانید انتخاب کنید.

به عنوان مثال اگر بودجه متوسطی برای این کار دارید، خود بخود خرید کلید و پریز لاکچری و لوکس را باید فراموش کنید. و یا اگر بودجه محدودی دارید، باید به دنبال کلید و پریز ارزان در بازار بگردید. البته این را هم به یاد داشته باشید که لزوما قیمت بیشتر، تضمین کننده کیفیت بالاتر نیست.

طرح و رنگ و داشتن تناسب با دکوراسیون ساختمان

کلید و پریز یکی از بخش های دکوراسیون ساختمان به حساب می آید. بنابراین در هنگام خرید دقت کنید که حتما دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود را مدنظر داشته و طرح و رنگ کلید و پریز را متناسب با آن انتخاب کنید. برای مثال اگر چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل شما کلاسیک و سنتی است، از انواع کلید و پریزهای کلاسیک از جمله کلیدهای اهرمی می توانید استفاده کنید.

کلید و پریز لاکچری و لوکس ارس طلایی

کیفیت جنس بکار رفته در کلید و پریز

اکثر کلید و پریزهای موجود در بازار از جنس پلاستیک هستند که باید از نوع مرغوب آن باشد تا ایمنی و دوام اش را تضمین کند. نوع پلاستیک باید نسوز و مقاوم باشد. اگر پلاستیک آن از کیفیت لازم برخوردار نباشد، خیلی زود بر اثر افزایش میزان آمپر مصرفی تغییر رنگ داده یا خواهد سوخت.

البته انواع دیگری از کلید و پریز هم در بازار وجود دارد که بدنه آنها از جنس برنج، چوب، چرم و ... است. در مورد این دسته ها هم استفاده از جنس مرغوب در ساخت بدنه، بسیار مهم و حیاتی است.

جنس ترمینال اتصال 

شاید از همه عوامل مهم‌تر، کیفیت ترمینال اتصال‌ سیم‌ها باشد.  بهتر است این قسمت از جنس سرامیک باشد زیرا سرامیک تحمل دمایی بالایی دارد. بعد از جنس ترمینال، جنس قسمت‌های اتصال هم مهم است . پیچ های اتصال مسی و برنجی بهترین نوع آن هستند که دچار زنگ زدگی و هرز شدگی نمی شوند و به خوبی سفت می شوند.

ایمنی کلید و پریز

در کنار سایر عوامل، داشتن ایمنی یکی از مهم ترین مواردی است که باید حتما در هنگام خرید کلید و پریز در نظر داشته باشید. زیرا برق خطر برق گرفتگی و نیز آتش گرفتگی دارد. در برخی از کلید و پریزهای جدید، از پلی امیدهای نسوز استفاده کرده‌اند که از آتش گرفتن جلوگیری می‌کند و یک حلقه فنری در گلوگاه سوراخ‌های پریز برق در نظر گرفته شده که مانع از اشتعال و جرقه می‌شود.

برخی از پریزهای برق هم یک درپوش پلاستیکی دارند تا کودکان نتوانند دست خود یا جسمی را داخل پریز کنند و خطرساز شوند. همین طور کلید و پریزهای ضدآب نیز برای ایمنی بیش‌تر و جلوگیری از برق گرفتگی برای محیط‌هایی مثل حمام و سرویس بهداشتی بسیار مناسب است.

 

برند معتبر

خرید بهترین برند کلید و پریز از دغدغه های بسیاری از مشتریان است. امروزه برندهای مختلف ایرانی در بازار هستند که انواع مختلف کلید و پریز را تولید می کنند. سعی کنید از تولیدکننده ای خرید کنید که محصولاتش ضمانت نامه داشته باشند.

 

ویژگی های کلید و پریز اصل و باکیفیت

کلید و پریز خوب و باکیفیت باید از جنس پلاستیک‌نسوز و مقاوم باشد. زیرا اگر از کیفیت لازم برخوردار نباشد با گرم شدن دوشاخه خواهد سوخت و غیرقابل استفاده می شود.

پایه های اتصال باید از جنس سرامیک باشد، پیچ محل اتصال باید از کیفیت لازم برخوردار باشد زیرا اگر پیچ آن خیلی زود هرز شود و یا به خوبی محکم نشود خطر آتش‌سوزی در آن زیاد است.

علامت استاندارد داشته باشد، کلید و پریز‌هایی که دارای علامت استاندارد ایران نباشند، کیفیت لازم را ندارند و از استانداردهای جهانی پیروی نمی کنند.

حتما دارای محافظ جان کودک باشند، تمام کلید و پریز‌های استاندارد باکیفیت و جدید دارای محافظ کودک هستند. پریز‌هایی که فاقد محافظ کودک هستند، جان کودک شما را به خطر می اندازند.

 خرید کلید و پریز لاکچری در ایران الکتریک

ایران الکتریک، یکی از بهترین برندهای کلید و پریز ایرانی

برندهای ایرانی مختلفی در حوزه طراحی و تولید کلید و پریز در کشور فعالیت می کنند. اما می توان گفت شرکت ایران الکتریک یکی از برترین و معتبرترین برندها در حوزه کلید و پریز است. تمام محصولات این شرکت توسط مهندسین و کارشناسان ایرانی بر اساس استانداردهای جهانی طراحی و ساخته می شود.

کلید پریز ایران الکتریک در سری‌های مختلف از ارس گرفته تا برلیان متال، برلیان پلکسی، الیزه، برلیان، کلاسیک و ... طراحی و تولید شده اند. به طور کلی از ویژگی های کلید و پریزهای ایران الکتریک می توان به کیفیت بالا، قیمت کلید و پریز مناسب، طراحی زیبا، ایمنی و تنوع زیاد متناسب با تمام سلیقه ها اشاره کرد.

برای مشاهده و خرید انواع مدل های کلید و پریز ایران الکتریک می توانید به نمایندگی های معتبر شرکت در سراسر کشور مراجعه کنید و یا به سایت فروشگاه اینترنتی ایران الکتریک سری بزنید و به راحتی و در کمترین زمان خرید خود را انجام دهید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها