ماسک بای پپ و سی پپ چه مزایا و کاربردی دارند؟

کد خبر: 1176388
ماسک بای پپ و سی پپ چه مزایا و کاربردی دارند؟

 

انواع ماسک اکسیژن دستگاه‌های کمک تنفسی

بای پپ و سی پپ از تجهیزات پزشکی و دستگاه های کمک تنفسی هستند، افراد دارای مشکلات تنفسی در خواب از دستگاه سی پپ و بای پپ استفاده می‌ کنند، از ماسک بای پپ و سی پپ برای انتقال اکسیژن غلیظ از دستگاه سی پپ و بای پپ استفاده می‌ شود، در این مقاله مزایا و کاربرد ماسک ‌های سی پپ و بای پپ را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

ماسک سی پپ و بای پپ در دو نوع نازال و کامل عرضه می‌ شوند، ماسک نازال یک لوله خروجی را از دستگاه سی پپ و بای پپ به دو لوله خروجی نازک که در بینی بیمار قرار می ‌گیرد وصل می کند و ماسک کامل هم بینی و هم دهان بیمار را به طور کامل می ‌پوشاند، برخی از ماسک‌ ها تمام صورت بیمار را می‌ پوشانند.

ماسکی که افراد از آن استفاده می‌ کنند، با توجه به وضعیت بیمار و نوع دستگاه و متفاوت است، وضعیت بیمار در انتخاب نوع ماسک تأثیر گذار است.

کاربردهای ماسک بای پپ و سی پپ

ماسک‌ های بای پپ و سی پپ در انواع برند ها و قیمت ‌ها موجود می‌ باشند، ماسک بای پپ و سی پپ برای بیمارانی که مشکلات تنفسی دارند استفاده می‌ شود، استفاده از بای پپ و سی پپ یکی از روش‌ های غیر تهاجمی درمان بیماری ‌های ریوی است.

در دستگاه سی پپ و بای پپ برخورداری از اکسیژن از طریق استفاده از ماسک بای پپ و سی پپ انجام می‌ شود، در این روش هوا با اکسیژن ترکیب شده و با فشار مثبت وارد ریه فرد بیمار می ‌شود.

سی پپ و پای پپ دستگاه‌ های کمک تنفسی پر کاربردی هستند که امکان استفاده از آن‌ ها علاوه بر بیمارستان و مراکز درمانی در منزل وجود دارد، استفاده از این دو دستگاه علاوه بر اینکه بیماری هایی همچون آپنه و انسداد مزمن ریوی را درمان می‌ کند موجب بهبود کیفیت خواب شده و از بالا رفتن فشار خون و بروز سکته مغزی جلوگیری می ‌کند.

ماسک بای پپ

ماسک بای پپ و سی پپ چیست؟

ماسک از طریق دستگاه بای پپ و سی پپ که به تنظیم فشار هوا می ‌پردازند، اکسیژن کافی را به ریه‌ ها می رساند، بای پپ و سی پپ تجهیزات پزشکی مهم و کاربردی هستند که از آن‌ ها برای درمان بیماری‌ هایی همچون کرونا، آپنه خواب، انسداد ریه و... در منزل و بیمارستان استفاده می‌ شود.

ماسک بای پپ و سی پپ، ماسک یا لوله ای مخصوص است که به دستگاه سی پپ و بای پپ متصل شده و به صورت ماسک یا لوله در بینی قرار می گیرد، هوای فشرده شده در سی پپ و بای پپ از طریق این ماسک وارد سیستم تنفسی افراد شده و عمل تنفس را برای افراد آسان و بدون مشکل می ‌کند.

از طریق ماسک دستگاه بای پپ دو نوع سطح فشار هوا وارد سیستم تنفسی انسان می‌ شود، عمل دم، فشار هوای مثبت و عمل بازدم، فشار هوای منفی گفته می ‌شود.

از طریق ماسک سی پپ تنها یک نوع فشار هوای مثبت وارد ریه افراد می‌ شود.

ماسک بای پپ و سی پپ چه تاثیری در افرادی که مبتلا به آپنه خواب هستند می‌ گذارد؟

فشارهوای در این دستگاه ها موجب انبساط شش‌ های فرد استفاده کننده شده و فشاری که از عضلات تنفسی به ریه آن‌ ها وارد می‌ شود را کم می ‌کند، همچنین به افراد کمک می ‌کند تا تنفس راحت ‌تری داشته باشند که این کار به بالا رفتن سطح اکسیژن و خروج راحت ‌تر کربن دی اکسید در بدن کمک می ‌کند.

ماسک نازال مخصوص نوزاد

خرید ماسک بای پپ به چه علت انجام می‌شود و در چه بیمارانی کاربرد دارد؟

خرید ماسک تنفسی بای پپ و سی پپ برای افرادی که دچار نارسایی انسدادی مزمن ریه و نارسایی حاد تنفسی هستند توسط پزشک تجویز می‌ شود، در ادامه به معرفی بیماری‌ هایی که برای درمان به ماسک بای پپ و سی پپ نیاز دارند می ‌پردازیم.

افرادی که به مشکلات مزمن تنفسی همچون آپنه تنفسی مبتلا هستند لازم است که از دستگاه‌ های کمک تنفسی همچون بای پپ و سی پپ استفاده کنند، به این بیماران توصیه می‌ شود ماسک‌های استاندارد و از برندی معتبر خریداری کنند تا درمان شان به دلیل ماسک بی کیفیت دچار مشکل نشود.

نارسائی تنفسی

امکان نارسایی تنفسی پس از جراحی‌ های سنگین وجود دارد، توصیه می‌ شود در طول درمان این افراد از ماسک سی پپ و بای پپ استفاده شود تا بهبودی سریع ‌تر انجام شود، برای افرادی که در بخش مراقبت‌ های ویژه نگهداری می ‌شوند از بای پپ و سی پپ برای جلوگیری از عود مشکلات تنفسی شان استفاده می‌ شود.

آسم

آسم یکی از رایج ‌ترین مشکلات تنفسی است که استفاده از ماسک بای پپ و سی پپ به درمان آن کمک کرده و علائم آن را به طور کاملاً مشخصی کاهش می ‌دهد، استفاده از ماسک بای پپ و سی پپ درمان غیر تهاجمی و استفاده از ونتیلاتور درمان تهاجمی این بیماری محسوب می‌ شود.

 فیبروز کیستیک

در این بیماری آلوئول های فرد مبتلا شده و مجاری تنفسی درگیر حجم بالایی از خلط می ‌شوند، برای بر طرف کردن مشکل این بیماران بهره گیری از خدمات فیزیوتراپی مخصوص، استفاده از دستگاه های بای پپ و سی پپ و قرار دادن تراکئوستومی پیشنهاد می‌ شود.

کووید 19 (کرونا ویروس)

ویروس کرونا یکی از بیماری های شایع سال ‌های اخیر است که احتمال درگیری ریه و مشکلات تنفسی در آن وجود دارد، این ویروس موجب التهاب شدید ریه بیماران مبتلا می‌ شود.

استفاده از ماسک بای پپ و سی پپ یکی از روش‌ های غیر تهاجمی درمان التهاب ریه است، ماسک‌ های استاندارد سی پپ و بای پپ را از برندهای معتبر خریداری کنید.

برونشکتازی

ممکن است این بیماری موجب نارسایی حاد تنفسی در افراد شود که یکی از راه‌ های درمان آن استفاده از دستگاه‌ های کمک تنفسی همچون سی پپ و بای است که لازم است ماسکی با کیفیت و استاندارد از برند های معتبر خریداری شود تا درمان به بهترین شکل انجام شود.

 آنرمالی در توراکس

مبتلایان به این بیماری ممکن است دچار بیماری‌ های عصبی عضلانی و یا بد شکلی دیواره قفسه سینه شوند که برای بهبود مشکلات شان به حمایت تنفسی نیاز دارند و باید از ماسک سی پپ و بای پپ استفاده کنند.

 ادم ریوی

در این بیماری تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن به دلیل جبران نشدن کاردیوژنینیک حاد ناشی از نارسایی قلبی به شکل صحیح صورت نمی ‌گیرد، برای تجربه خواب راحت این افراد استفاده از ماسک بای پپ و سی پپ توصیه می ‌شود.

ماسک کامل رسمد

مزایای استفاده از بای پپ و سی پپ چیست؟

  1. بهبود وضعیت خواب
  2. جلوگیری از بروز آپنه
  3. افزایش هوشیاری
  4. بهبود تفکر و حافظه
  5. کنترل فشار و اکسیژن خون
  6. درمان اختلالات قلب و عروق
  7. جلوگیری از بروز سکته مغزی

نکته مهم ماسک ها

 

 اگر چه ماسک سی پپ و بای پپ از لوازم جانبی دستگاه سی پپ و بای پپ محسوب می ‌شوند اما باید در خرید آن ها دقت فراوان داشته باشید تا ماسکی استاندارد از برندی معتبر خریداری کنید.

بند ماسک سی پپ و بای پپ

از این جهت شناخت انواع برند های معتبر و انواع ماسک‌ ها کمک بزرگی به شما خواهد کرد، ماسکی را خریداری کنید که با کیفیت و منعطف باشد و در خواب شما را نرنجاند، در صورت نیاز بعد از خرید ماسک سی پپ و بای پپ از تجهیزسلامت می توانید بند ماسک سی پپ و بای پپ را نیز از تجهیز سلامت بهترین فروشگاه تجهیزات پزشکی در ایران خرید کنید.

 

برچسب ها : ماسک,ماسک پزشکی,ماسک بای پپ,ماسک سی پپ,تجهیزات پزشکی

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها