فقط 21 درصد مردم ماسک می‌زنند/ نانوایی همچنان رعایت نمی‌کنند

کد خبر: 1175674

طبق اعلام وزارت بهداشتی‌ها، بر اساس گزارش‌های مردمی که در سامانه ۱۹۰ ثبت شده است، شکایت از عرضه مواد غذایی فاسد در اصناف تهیه و توزیع مواد غذایی، جزو بیشترین شکایات مردمی بوده و بیشترین مکان مورد گزارش برای ثبت شکایات بهداشتی نیز مربوط به نانوایی‌ها بوده است.

فقط 21 درصد مردم ماسک می‌زنند/ نانوایی همچنان رعایت نمی‌کنند

طبق اعلام وزارت بهداشت، بر اساس آخرین نقشه رنگبندی کرونایی در کشور، در حال حاضر تعداد شهرهای آبی کرونا در ایران افزایش یافته و هم‌اکنون تعداد این شهرها به ۱۷۱ شهر رسیده است. به این ترتیب تعداد شهرهای با وضعیت قرمز همانند هفته گذشته در عدد صفر مانده و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۳۵ به ۲۰ شهر کاهش یافته است. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۳۴۲ به ۲۵۷ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۷۱ به ۱۷۱ شهر رسیده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۱۶ تا ۲۳ شهریور ماه بالغ بر ۲۱.۴۱ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت در استان هرمزگان با ۴۴.۸۹ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به آذربایجان غربی با ۱۰.۶۶ درصد بوده است.

تعداد کل تماس های پاسخ داده شده ۵۷۳۷ تماس بوده است. همچنین تعداد کل شکایات ثبت شده ۲۱۱۸ شکایت بوده است.

در عین حال شکایت از عرضه مواد غذایی فاسد در اصناف تهیه و توزیع مواد غذایی، در صدر جدول قرار داشته و بیشترین مکان مورد گزارش برای ثبت شکایات بهداشتی مربوط به نانوایی‌ها بوده است.

 


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها