چرا پارکت گزینه خوبی برای منزل شماست و نباید از آن چشم‌پوشی کنید

کد خبر: 1183336
چرا پارکت گزینه خوبی برای منزل شماست و نباید از آن چشم‌پوشی کنید

 

چکیده : پارکت را می‌توان در دسته محبوب‌ترین و بهترین آیتم‌های دکوراسیون برای استفاده به عنوان کف‌پوش و دیوارپوش منازل یا محیط‌های اداری، ویلاها و ... قرار داد. پار‌کت یک صفحه نازک چوبی است که روی سطح زمین یا دیوار قرار می‌گیرد و لایه زیری خود را به صورت کامل پوشش می‌دهد.

 

پارکت؛ گزینه‌ای عالی به عنوان کف‌پوش و دیوارپوش

پارکت را می‌توان در دسته محبوب‌ترین و بهترین آیتم‌های دکوراسیون برای استفاده به عنوان کف‌پوش و دیوارپوش منازل یا محیط‌های اداری، ویلاها و ... قرار داد. پار‌کت یک صفحه نازک چوبی است که روی سطح زمین یا دیوار قرار می‌گیرد و لایه زیری خود را به صورت کامل پوشش می‌دهد. روش نصب پار‌کت نسبتا ساده اما تخصصی است. در نتیجه، توصیه می‌کنیم نصب آن را به یکی از نصاب‌های ماهر بسپارید. در این مطلب، با انواع پار‌کت و مزایای استفاده از آن در محیط‌های داخلی آشنا می‌شویم.

 

آیا اطلاعاتی درباره پار‌کت و تاریخچه آن دارید؟

همان‌طور که گفته شد، پار‌کت نوعی صفحه نازک چوبی با لایه‌های صاف و مسطح است که برای کاور کردن سطح زمین و حتی دیوار از آن استفاده می‌شود. پار‌کت در انواع فضاها از جمله منازل، ساختمان‌ها، مکان‌های تجاری و فروشگاه‌ها کاربرد دارد. پار‌کت را می‌توان از چوب‌های مختلفی مانند چوب بلوط، کاج، افرا، بامبو و زبان گنجشک ساخت. هر چوب فرایند ساخت خاص خود را دارد تا بتواند به یک پار‌کت باکیفیت با طول عمر بالا تبدیل شود.

در رابطه با تاریخچه پار‌کت باید بگوییم که در اواخر سال 1600 بود که در کف خانه‌ها از کف‌پوش استفاده شد. در خانه‌های معمولی کف زمین از متریال بتون و در خانه‌های لوکس از سنگ مرمر استفاده می‌شد. چندان در ابتدا به موضوع زیبایی اهمیت داده نمی‌شد و کف‌پوش‌ها تنها به عنوان عایق استفاده می‌شدند. اما با معرفی اولین پار‌کت در فرانسه، علاوه بر عایق بودن، به زیبایی کف‌پوش هم اهمیت داده شد.

در آغاز استفاده از پارکت، این کف‌پوش در اشکال مختلفی از جمله مربع، مستطیل، لوزی و سه‌گوش ساخته و استفاده می‌شد. برای زیبایی هم روی آن طرح‌هایی مانند ستاره و خورشید را ایجاد می‌کردند. امروزه از چوب‌های درختان جنگل‌های گرگان و گنبد برای ساخت پارکت‌های باکیفیت استفاده می‌شود.

پارکت‌ها معمولا از چه جنسی هستند؟

یک پارکت باکیفیت از لایه‌های مختلفی تشکیل می‌شود. لایه اول و زیرین پار‌کت از متریال سرامیک بسیار نازک ساخته شده است که به آن سرامیک کاغذی هم گفته می‌شود. این لایه در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود و این رنگ‌ها تقریبا هیچ تفاوتی از نظر کاربرد با هم ندارند.

لایه دوم پار‌کت که به عنوان لایه اصلی آن هم شناخته می‌شود، از متریال MDF یا HDF ساخته شده است. این لایه به هیچ عنوان ضد آب نیست و نباید آب با آن تماس داشته باشد. در غیر این صورت، ممکن است که پار‌کت از بین برود.

لایه سوم پارکت که همان لایه رویی آن است، لایه‌ای می‌باشد که معمولا از پلی‌اورتان ساخته می‌شود و خاصیت ضد خش دارد. همچنین این لایه باید حتما ضد آب باشد که رطوبت به داخل چوب یا همان لایه میانی نفوذ نکند. نکته مهم درباره لایه سوم پارکت این است که این لایه خاصیت نسوز دارد و تنها در حرارت‌های خیلی بالا امکان آتش گرفتن آن وجود دارد.

پارکت گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان کف‌پوش

چرا پارکت گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان کف‌پوش است؟

چندین دلیل وجود دارند که دست به دست هم داده‌اند تا پارکت یک گزینه عالی برای استفاده به عنوان کف‌پوش باشد. تنوع طرح و رنگ اولین برتری پارکت نسبت به بسیاری از کف‌پوش‌های دیگر است. شما می‌توانید پارکت‌ها را در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و با توجه به سلیقه و دکوراسیون خود خریداری کنید.

مزیت بعدی خرید پار‌کت، سازگاری نسبتا مناسب آن با محیط زیست می‌باشد. درست که در ساخت پار‌کت از آیتم‌های مختلفی مانند پلی‌اورتان که مواد شیمیایی هستند، استفاده شده است. اما همچنان نسبت به برخی کف‌پوش‌ها که کاملا پلاستیکی هستند، سازگاری بهتری با محیط زیست دارند.

زیبایی مهم‌ترین دلیل استفاده از پار‌کت در ساختمان‌ها است. به دلیل اینکه پارکت‌ها می‌توانند جلوه خاص و البته منحصر به فردی را برای فضای مد نظر شما ایجاد کنند، می‌توانید فضایی را ایجاد کنید که نمونه آن وجود ندارد و بسیار خاص است.

نکته بعدی در رابطه با پارکت، دوام بالا و قابلیت تعویض در صورت آسیب دیدن است. برخی آیتم‌ها امکان تعویض یک بخش از خود را ندارند. همچنین برخی از آیتم‌های کف‌پوش بعد از گذشت چند سال باید به صورت کامل تعویض شوند. تمام این موارد دست به دست هم داده‌اند تا پار‌کت به عنوان بهترین گزینه برای پوشش کف باشد. 

پار‌کت‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

شاید با خود تصور کنید که پارکت تنها قابلیت استفاده به عنوان کف‌پوش را دارد. اما حقیقت این است که امروزه می‌توان از این آیتم دکوراسیون به عنوان دیوارپوش هم استفاده کرد. در ادامه با 4 نوع پارکت محبوب در جهان آشنا می‌شویم.

پارکت‌های چوبی؛ رایج‌ترین نوع پارکت در بازار

رایج‌ترین و البته نوع کلاسیک پارکت، همان پار‌کت چوبی است. شما می‌توانید از پار‌کت در کف انواع فضاهای اداری و خانگی استفاده کنید. به دلیل عایق بودن، پار‌کت می‌تواند اتلاف انرژی را تا حد زیادی کاهش دهد و به همین خاطر، به آن یک سازگارترین آیتم دکوراسیون با محیط زیست گفته می‌شود.

پارکت‌های دیواری؛ نسل جدید پارکت‌ها

پارکت‌های دیواری؛ نسل جدید پارکت‌ها

پارکت دیواری را می‌توان نسل جدید پارکت دانست که یا از جنس چوب یا از جنس لمینت است. این پارکت‌ها معمولا دوکاره هستند و می‌توانید روی دیوار و زمین به صورت هم‌زمان از آن‌ها استفاده کنید. باید به این نکته اشاره کنیم که پارکت‌های دیواری از تمام ویژگی‌های پارکت‌های معمولی برخوردار هستند.

پارکت‌های پلاستیکی؛ کف‌پوش‌هایی ارزان‌قیمت

امروزه در بازار کف‌پوش‌هایی با عنوان پار‌کت پلاستیکی به فروش می‌رسند که در اصل هیچ شباهتی به پار‌کت ندارند و خود یک نوع کف‌پوش هستند. این کف‌پوش‌ها برخلاف پارکت قابلیت اشتعال بالایی دارند و می‌توانند به راحتی شعله‌ور شوند.

پارکت‌های لمینتی

چهارمین نوع پارکت، پارکت‌های لمینتی هستند. این نوع پار‌کت‌ها از چندین لایه چوب فشرده‌شده ساخته می‌شوند. به همین خاطر، مقاومت بیشتری نسبت به پارکت‌های معمولی دارند. همچنین در عین برخورداری از قیمت مناسب، به راحتی می‌توانید این نوع کف‌پوش را در خانه خود نصب کنید.

خرید بهترین پارکت‌های ایران

خرید بهترین پارکت‌های ایران از پارس آرای کوهستان

با توجه به اینکه امروزه برندهای مختلفی انواع پارکت را تولید و به بازار عرضه می‌کنند، باید بگوییم که برای خرید نمونه‌های باکیفیت این دیوارپوش و کف‌پوش، باید به سراغ نمایندگی‌های معتبر و معروف بروید. مجموعه پارس آرای کوهستان با بالاترین سابقه و میزان رضایت‌مندی از سمت مشتریان در زمینه فروش انواع چوب‌های صنعت ساختمان، می‌تواند بهترین گزینه شما برای خرید بهترین پار‌کت‌های بازار باشد. شما می‌توانید همین حالا وارد سایت این مجموعه نام‌آشنا شوید و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آن تماس بگیرید.

 

برچسب ها : پارکت,کفپوش,پارس آرای کوهستان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها