هزینه تحصیل در دبیرستان های کانادا

کد خبر: 1185606
هزینه تحصیل در دبیرستان های کانادا

کشور کانادا یکی از برترین مقاصد مهاجرتی دانش‌آموزان و دانشجویان است. یکی از دلایل مهمی که موجب شده تا این کشور به عنوان یک مقصد مهاجرتی شناخته شود علاوه بر کیفیت سیستم آموزشی، بورسیه تحصیلی دانشجویان و دانش‌آموزان است. البته اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان‌های این کشور به مراتب بسیار دشوارتر از مقاطع تحصیلات تکمیلی است. دانش‌آموزان می‌توانند از مقاطع تحصیلی پایین‌تر همچون دبستان و دبیرستان در مدارس این کشور ادامه تحصیل دهند. مدارس کشور کانادا هم مانند دانشگاه‌هایی که دارد از کیفیت آموزش بالایی برخوردار هستند. همین امر موجب شده تا توجه بسیاری از والدین به سمت تحصیل در مدارس این کشور جلب شود. در این بلاگ قصد داریم تا هزینه تحصیل در مدارس کشور کانادار ا مورد بررسی قرار دهیم.  

هزینه تحصیل در دبیرستان های کانادا چقدر است؟

2

ادامه تحصیل در دبیرستان‌های کشور کانادا همچون مقاطع دیگر تحصیلی دارای هزینه است. دانش‌آموزان بین‌المللی برای تحصیل در مقاطع دبیرستان می‌توانند هم در مدارس دولتی و هم در مدارس خصوصی اقدام به ثبت نام کنند. البته برای ورود به مدارس دولتی باید هزینه بپردازند، این مدارس تنها برای شهروندان کانادا رایگان خواهد بود.

هزینه تحصیل در مدارس دولتی کشور کانادا بین 14 تا 18 هزار دلار است، هزینه تحصیل در مدارس خصوصی با خوابگاه شبانه برای دانش آموزان که هزینه زندگی را هم شامل می‌شود حدود 28 تا 50 هزار دلار در سال خواهد بود، هزینه تحصیل در مدارس روزانه هم بین 15 تا 20 هزار دلار در سال برای دانش‌آموزان بین‌المللی است.

ادامه تحصیل در هر یک از مدارس این کشور با مزایا و معایب خود همراه است، برای انتخاب یکی از آن‌ها بهتر است مدارس را به طور کامل بررسی کنید تا بتوانید یکی از بهترین گزینه‌ها را مطابق با شرایط خود انتخاب کنید.

شرایط مهاجرت افراد زیر دیپلم به کانادا

3

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی برای افرادی که زیر دیپلم هستند در مقایسه با دانشجویان کمی مطلوب‌تر است. در واقع مدارس و کالج‌های بسیاری وجود دارد که دانش‌آموزان می‌توانند برای ثبت نام در آن‌ها اقدام کنند.

در حال حاضر کشور کانادا مدارس دولتی، شبانه‌روزی، خصوصی و... بسیاری دارد که دانش آموزان برای ورود به آن ابتدا باید شرایط خود را در نظر بگیرند. سپس با توجه به شرایط یکی از این مدارس را انتخاب کنند.

البته بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به دلیل عدم محدودیت سنی در کالج‌های کانادا، به جای ادامه تحصیل در دانشگاه در کالج‌های این کشور مشغول به تحصیل شوند. اما برای مهاجرت و تحصیل افراد زیر دیپلم هم شرایطی در نظر گرفته شده است که در وب‌سایت canada.ca این شرایط ذکر شده است. این شرایط عبارتنداز:

  • ارائه تمام مدارک مربوط به تحصیل در سال‌های گذشته
  • ریز نمرات تحصیلی متقاضی
  • ارائه گذرنامه و مدارک شناسایی با اعتبار
  • ارائه نامه تمکن مالی متقاضی
  • ارائه تمام فیش‌های پرداختی مربوط به هزینه‌های تحصیل و اخذ ویزا تحصیلی

تمام این مدارک با توجه به مقطع تحصیلی و نیاز فرد باید ترجمه رسمی شوند. در اینصورت دارای اعتبار قانونی خواهند بود.

امکان اخذ بورسیه در دبیرستان‌های کانادا وجود دارد؟

تعداد بورسیه‌های تحصیلی در این مقطع بسیار زیاد است. در حال حاضر سازمان‌های بسیاری زیادی هستند که کمک هزینه تحصیل در دبیرستان‌های کشور کانادا را مهیا می‌کنند. این سازمان‌های داخلی و بین‌المللی هر ساله بورسیه‌های بسیاری را برای دانش‌آموزان در نظر می‌گیرند. البته اخذ بورسیه تحصیلی در این مقطع شاید کمی دشوار باشد. اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان تنها محدود به دانش‌آموزان بین‌المللی نیست، بلکه دانش‌آموزان داخلی هم می‌توانند با آن‌ها رقابت کنند.

همانطور که می‌دانید اخذ بورسیه تحصیلی از داخل کشور ایران کمی دشوار است. اما راه‌هایی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید این مسیر را هموارتر کنید:

  • ابتدا باید شرایط بورسیه مورد نظر خود را مطالعه کنید.
  • سپس در تمام بورسیه‌هایی که واجد شرایط هستید اقدام به ثبت نام کنید.
  • به هیچ عنوان ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنید.
  • امتیازهای مثبت و داشتن استعداد برتری در مقایسه با دیگر دانش‌آموزان می‌تواند رمز موفقیت در ادامه تحصیل در مدارس کشور کانادا باشد.
  • در این مرحله باید مدارک مورد نیاز را آماده کرده و تکمیل فرم ثبت نام برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا را انجام دهید. توجه داشته باشید که برای تکمیل فرم باید از اطلاعات درست استفاده کنید.
  • نوشتن یک انگیزه نامه معتبر که شانس اخذ بورسیه را افزایش خواهد داد.

مزایای تحصیل در کانادا

4

ادامه تحصیل در کشور کانادا با توجه به سطح آموزشی و سیستم آموزشی که دارد با مزایای بسیاری همراه است. این مزایا باعث شده امروزه دانش‌آموزان و دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل وارد این کشور شوند. با توجه به مطالب عنوان شده در وب‌سایت کن اپلای که در رابطه با تحصیل در کانادا منتشر شده است: دانشجویان کانادایی به دلیل تحصیل در یک سیستم آموزشی خوب و گذراندن دوره‌های عملی، شانس بیشتری برای ورود به بازار کار دارند. همچنین مدرک اخذ شده از دانشگاه‌های کانادا ارزشمند بوده و در اکثر کشورهای دنیا مورد قبول است. همین موضوع باعث می‌شود دانشجویان برای تضمین آینده شغلی و تحصیلی خود، کشور کانادا را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنند.

  • تحصیل در کانادا مزایای زیادی دارد. در این بخش به مهم‌ترین مزایای تحصیل در کانادا اشاره می‌کنیم.
  • هزینه تحصیل در کانادا نسبت به تحصیل در سایر کشورها مثل آمریکا و استرالیا مناسب‌تر است.
  • کیفیت آموزش در کانادا بسیار بالا بوده و در انتها مدرک دانشگاهی ارزشمندی اخذ خواهید کرد.
  • زبان اکثر ایالت‌های کانادا انگلیسی است و نیازی به یادگیری زبان جدید ندارید.
  • هزینه‌های زندگی در کانادا نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکا کمتر است.
  • در زمان تحصیل امکان داشتن کار پاره‌وقت برای دانشجو و کار تمام‌وقت برای همراه (همسر و فرزندان فرد دانشجو) وجود دارد.
  • امکان اقامت دائم بعد از اتمام تحصیل در شرایط خاص وجود دارد.
  • در برخی استان‌ها در صورت معافیت مالیاتی تا ۷۰ درصد مبلغ شهریه بازگردانده می‌شود.

کلام آخر

سیستم آموزشی با کیفیت، مدارس و دانشگاه‌هایی مطابق با استانداردهای جهانی، اساتید مجرب و.... همه از عواملی هستند که بیشتر دانش آموزان و دانشجویان ترغیب می‌شوند تا در این کشور ادامه تحصیل دهند. دانشگاه‌ها و مدارس کشور کانادا از اعتبار بالایی برخوردار هستند و همین عامل می‌تواند دلیلی بر این باشد که مدارک فارغ‌التحصیلی آن‌ها ارزش بالایی دارند. در این بلاگ سعی کردیم تا در رابطه با تحصیل در دبیرستان‌های کشور کانادا اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم.

ادامه تحصیل در دبیرستان‌های این کشور می‌تواند شرایط را برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا برای متقاضیان هموارتر کند. از این رو بهتر است در سنین نوجوانی و برای ادامه تحصیل در دبیرستان‌های این کشور اقدام کنید. اما برای اینکه مسیر اخذ ویزای تحصیلی شما هموارتر شود لازم است که از کارشناسان و مشاوران مهاجرتی کمک بگیرید.

کن اپلای با کارشناسان، مشاوران و وکلایی که دارد می‌تواند قطعا یک انتخاب درست برای شما داشته باشد. به راحتی می‌توانید با کمک کن اپلای رشته مورد نظر و سپس دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. کن اپلای همواره در این مسیر شما را در جریان تمام امور قرار می‌دهد. برای اخذ مشاوره رایگان با ما از طریق وب‌سایت کن اپلای در ارتباط باشید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها