خبر خوش برای معلمان | واریز معوقات و افزایش حقوق طرح رتبه بندی معلمان امروز

کد خبر: 1185834

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: معلمانی که فرآیند رتبه‌بندی آنها به هر دلیل تکمیل نشود، مزایای رتبه یک در فیش حقوقی آنها اعمال می‌شود و در نخستین فرصتی که وضعیت رتبه‌بندی آنها معین شود، معوقات رتبه‌بندی آنها با حقوق آذرماه پرداخت می‌شود.

خبر خوش برای معلمان | واریز معوقات و افزایش حقوق طرح رتبه بندی معلمان امروز

طرح رتبه بندی معلمان مراحل نهایی را طی می کند طبق گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش متن آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان نهایی شده است. مقدمات رتبه‌بندی معلمان نیز آماده شده است. یکی از اولویت‌های دولت‌ها باید توجه به فرهنگیان باشد و در همین راستا رتبه‌بندی معلمان اجرا می‌شود.طبق گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه رتبه‌بندی معلمان باید منجر به ارتقای کیفیت آموزش شود.

جلسه هیئت ممیزه اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان امروز با نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان قزوین در سالن جلسات ساختمان شهید قدرت‌الله چگینی آموزش و پرورش استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه با یادآوری اینکه آخرین برای تأیید نهایی مدارک رتبه‌بندی توسط معلمان پنج‌شنبه گذشته بود، اظهار داشت: برای هر تعدادی از معلمان که تا پایان آبان‌ماه جاری وضعیت رتبه‌بندی آنها مشخص شود، احکام جدید صادر شده و حقوق و مزایای آنها بر مبنای طرح‌ رتبه‌بندی پرداخت می‌شود.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: اما برای بقیه معلمانی که فرآیند رتبه‌بندی آنها به هر دلیل تکمیل نشود، مزایای رتبه یک در فیش حقوقی آنها اعمال می‌شود و حکمی برای آنها صادر نمی‌شود. اما در نخستین فرصتی که وضعیت رتبه‌بندی آنها معین شود، احکام رتبه‌بندی برای این معلمان صادر و معوقات رتبه‌بندی آنها در آبان‌ماه همراه با حقوق آذرماه پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه دوران تحصیل در دانشگاه و مراکز تربیت معلم در رتبه‌بندی معلمان محاسبه نمی‌شود، تصریح کرد: سابقه قابل قبول برای اعمال رتبه‌‌‌های مورد نظر سابقه تجربی معلمان و سنوات خدمتی آنهاست و بر این اساس معلمانی که سابقه و سنوات خدمتی بیشتری دارند، از رتبه‌‌‌های بالاتری برخوردار خواهند شد.

سیاهکالی مرادی با اشاره به ایجاد تأخیر در صدور احکام رتبه‌بندی برخی معلمان ادامه داد: دلیل به تعویق افتادن صدور این احکام مشکلات در سامانه بوده که با توجه به تلاش وزارت‌خانه مشکلات مربوطه در حال برطرف شدن هستند و روند صدور احکام یادشده تسریع خواهد شد.

وی یادآور شد: انتظار وزیر آموزش و پرورش از همه مدیران کل استان‌ها پیگیری مجدانه برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان است تا این طرح با دقت و سرعت بالا مراحل پایانی اجرای خود را هم طی کند.

 سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: هیات‌های ممیزه با استفاده از ظرفیت کارگروه‌های تخصصی و فرعی تابعه باید نسبت به تعیین رتبه مشمولان اقدام کنند.

به گزارش شفاآنلاین: صادق ستاری فرد گفت: در دو هفته‌ اخیر علاوه بر خوداظهاری و تایید نهایی فرم‌های ثبت‌نامی توسط مشمولان، مدیران مدارس و امور اداری و گروه‌های ارزیابی شامل ارزیابان حرفه‌ای، گزینش و حراست، مدارک، مستندات و شایستگی‌ها ، صلاحیت‌های مشمولان بررسی شد.

وی افزود: مدیران مدارس و مدیران واحد‌های اداری تاکنون درخصوص ۶۹۹ هزار و ۲۷۶ نفر اظهارنظر کردند، همچنین ۴۳ هزار و ۱۹۰ نفر توسط ارزیابان حرفه‌ای، ۲۴۶ هزار و ۹۴ نفر توسط گزینش و ۲۶۸ هزار و ۳۷۴ نفر توسط حراست ارزیابی و بررسی شده‌اند.

ستاری فرد در ادامه گفت: جهت تسهیل و تسریع امور ضروری است هیات‌های ممیزه با استفاده از ظرفیت کارگروه‌های تخصصی و فرعی موضوع تبصره ماده ۲۰ آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی و بخشنامه ابلاغی وزارت، نسبت به تعیین امتیاز نهایی و تعیین رتبه مشمولان اقدام کنند.

 وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به‌کارگیری بازنشستگان در اولویت وزارت آموزش و پرورش نیست، گفت: برای تدریس تمام وقت معلمان بازنشسته در مقطع ابتدایی به دنبال مجوز سران قوا هستیم.

 یوسف نوری درباره علت به‌کارگیری بازنشستگان در کلاس‌‎های درس، گفت: هر ساله بازنشستگان به علت کمبود معلم و برای ترمیم کمبود ساعات آموزش و پرورش به‌کار گرفته می‌شدند و این موضوع در طول سالیان گذشته همواره وجود داشته است.

وی با بیان اینکه امسال بحث ما روی ساعات فعالیت بازنشستگان به ویژه در مقطع ابتدایی بود، افزود: در سال‌های گذشته مجوزی صادر شده بود که این عزیزان به‌صورت یک سوم ساعات قانونی در کلاس‌های درس حاضر شوند ولی با توجه به اینکه این امکان وجود ندارد که سه معلم برای یک کلاس درس در مقطع ابتدایی در نظر بگیریم لذا این موضوع در جلسه سران قوا مطرح شد تا از این معلمان بازنشسته در دوره ابتدایی به صورت ۲۴ ساعته استفاده شود.

بر اساس اعلام خانه ملت، نوری با بیان اینکه فکر می‌کنم این موضوع در جلسه سران تصویب شده البته باید دید ابلاغ هم شده یا خیر، ادامه داد: تنها تغییری که امسال در نحوه به کارگیری بازنشستگان داشتیم، افزایش ساعات آن‌ها است.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: البته سیاست ما در به‌کارگیری نیروها، نخست با معلمان اصلی و موظف بوده به‌علاوه اضافه تدریس‌های آن‌ها، سپس با معلمان خرید خدمات‌ و در نهایت از وجود نیروهای بازنشسته استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام

یوسف نوری در مراسم اختامیه بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعدادهای درخشان در گرگان اظهار کرد: تلاش داریم تا مسابقات قرآن کریم را در استان های مرزی برگزار کنیم و این استان ها آمادگی برگزاری این مسابقات را داشته باشند.

به گزارش فارس، وی تصریح کرد: یکی از سرمایه گذاری مهم در جامعه سرمایه گذاری در سواد قرانی بوده و این امر زمانی محقق می شود که مدیران کل و معلمان به این موضوع توجه ویژه داشته و در افزایش سواد قرآنی تلاش کنند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: قرآن کریم توصیه های کاربردی زیادی در زمینه تربیت دارد و باید از این راهکارهای قرآنی در نظام تربیتی بیشتر استفاده شود.حضور قران در زندگی مردم ایران زمین باید گسترش یابد.

وی با بیان اینکه جشنواره های قرآنی ادامه داشته باشد بیان کرد: جشنواره های قرانی نباید مقطعی باشد و باید بطور مستمر و مداوم ادامه داشته تا بهره بیشتری از آن در نظام تربیتی ببریم.

نوری گفت: نشست های قرآنی با اولویت خانگی برگزار شود تا بهره های فراوان ان در جامعه حس شده و انس و الفت بین مردم جامعه ایجاد شود.

وی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان ابراز کرد: زمزمه عدم پرداخت دیون مطالبات معلمان صحت نداشته و معلمان عزیز مطمئن باشند که مطالبات آنها در طرح رتبه بندی پرداخت می شود زیرا اعتبارات آن تامین شده است.

وزیر اموزش و پرورش با اشاره به اینکه استعدادهای قرآنی دانش اموزان باید شناسایی شود ادامه داد: این استعدادها شناسایی شده و توانمندسازی شود.آموزش باید مهارت محور و کاربردی باشد و از روش های جدید در این خصوص استفاده کرد.معلمان در این آموزش ها نقش تسهیل گری داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه راهکارهای دانش اموزان برمبنای زیست بوم جامعه بوده و از قرآن استخراج شده باید از این راهکارها استفاده نمود.

نوری با اشاره به برگزاری بسیار خوب مسابقات قران کریم در استان گلستان یاداور شد: استان گلستان در برگزاری بیست و هفتمین کنگره ملی قرآن دانش اموزان استعدادهای درخشان بسیار خوب عمل کرده و میزبانی در سطح عالی داشته و در این مسابقات نمره قبولی گرفته است.

وی با بیان اینکه پژوهش در قران بسیار ضروری بوده و باید موردتوجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: پژوهش در قرآن و مفاهیم آن می تواند ما را در مسیر خودکفایی و خودباوری یاری کرده و با استفاده از مفاهیم قرانی می توان گام های موفقیت را محکم برداشت.

وزیر اموزش و پرورش گفت: همکاران فرهنگی و دانش آموزان ایرانی وضعیت بسیار خوبی در حوزه قرآنی در جهان داشته و در این بخش خاص و شاخص هستند به طوریکه معلمان و دانش اموزان ایرانی در مسابقات قرآنی جهانی در سال گذشته رتبه های برتر و نخست را کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: هفت هزار پسر و دختر در مرحله نخست در مسابقات بیست و هفتمین کنگره قران کریم شرکت کرده که پس از ارزیابی محتوایی و هنری بیش از ۲ هزار اثر به مرحله کشوری راه پیدا کرده و در نهایت ۷۲ اثر در بخش پسران و ۷۲ اثر در بخش دختران و در مجموع ۱۴۴ اثر انتخاب شدند.

سیدرضا نظری اظهار کرد: تولیدات دانش آموزان در این کنگره در رشته های پادکست، اینفوگرافی و کلیپ در دو محور خودباوری و تمدن سازی بود.

وی تصریح کرد: وزیر اموزش و پرورش در سفر یک روزه خود به استان گلستان ضمن حضور در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین کنگره قرانی استعدادهای درخشان، با مدیران و معاونین ۱۳ استان مرزی نشست داشته و ساختمان دبیرستان دخترانه نمونه رادیرا(جامعه یاوری) و ساختمان مرکز رشد و فناوری دانش اموزان با نام شهدای هسته ای گلستان را افتتاح و از نمایشگاه اقوام ایران زمین بازدید خواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها