چگونه فروش اینترنتی خوبی داشته باشیم؟

کد خبر: 1186141
چگونه فروش اینترنتی خوبی داشته باشیم؟

در دنیای امروز، بسیاری از صاحبان مشاغل از کسب‌وکارهای سنتی فاصله گرفته‌اند. اینترنت و دنیای مجازی، روزبه‌روز پیشرفت می‌کند و دسترسی مردم به شبکه‌های مجازی گسترده‌تر شده است. صاحبان مشاغل نیز از این فرصت بهترین استفاده را کرده‌اند و بخشی از فروش محصولاتشان را اینترنتی انجام می‌دهند. در این مطلب، تکنیک‌ها و رازورمزهای یک کسب‌وکار موفق در فضای آنلاین را معرفی خواهیم کرد. همچنین پلتفرم‌هایی را که بستر مناسبی برای فروش اینترنتی دارند، بررسی می‌کنیم. این مقاله جواب شما به این سؤال پرتکرار خواهد بود: «چگونه فروش اینترنتی خوبی داشته باشیم».

چرا فروش اینترنتی را برای کسب‌وکارمان انتخاب کنیم؟

بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی نسبت به فروش آنلاین و راه‌اندازی سایت، گارد می‌گیرند. آن‌ها با ساخت سایت فروشگاهی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مخالف‌اند و ترجیحشان حضور مشتری در فروشگاه است. در نظر داشته باشید که دنیای امروز، جهانی در حال پیشرفت خواهد بود. مردم به‌دلیل مشغله‌های کاری فراوان کم‌تر به فروشگاه‌ها سرمی‌زنند و حتی میوه و تره‌بار را نیز به‌صورت اینترنتی خرید می‌کنند. اقبال مشتریان به فروش اینترنتی، صاحبان مشاغل فراوانی را به سمت فروش آنلاین سوق داده است.

برای شروع یک کسب‌وکار آنلاین، ابتدا باید تحقیق کنید. سپس برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید و از کارشناسان مرتبط مشاوره بگیرید. درنهایت، به سمت فروش اینترنتی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت هدفمند گام بردارید تا در این راه موفق شوید. 

رمزورازهای فروش اینترنتی خوب برای کسب‌وکارهای آنلاین

یکی از رمزورازهای فروش اینترنتی موفق، بازاریابی آنلاین است. قطعا هدف شما از فروش آنلاین، جذب بازدیدکننده و تبدیل کاربران معمولی به مشتری وفادار خواهد بود. راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین آن‌قدرها هم ساده و راحت نیست. بازار آنلاین به‌شدت شلوغ است و بسیاری از صاحبان مشاغل با استقبال از این شیوه، محصولاتشان را اینترنتی به فروش می‌گذارند.

راضی نگه داشتن مشتری کار بسیار سختی است که باید از پس آن برآیید. در نگاه اول رقابت در این بازار سخت به‌نظر می‌آید؛ اما قطعا شدنی است. گام اول برای فروش آنلاین، راه‌اندازی اینستاگرام کاری و سایت فروشگاهی خواهد بود. راه‌اندازی سایت اصولی و مناسب راحت نیست و هزینه‌های متفاوتی دارد. برای فهمیدن تعرفه فروشگاه ساز با کارشناسان خبره در این زمینه مشورت کنید. در ادامه، شما را با برخی از پلتفرم‌های فروش آنلاین و کاربردهای آن در کسب‌وکارها آشنا خواهیم کرد.

فروش آنلاین محصولات در سایت؛ راهی برای بیشتر دیده شدن کسب‌وکار شما

هدف اصلی کسب‌وکار آنلاین، فروش بیشتر و وفادار کردن مخاطبان است. برای راه‌اندازی یک سایت استاندارد اصلا نترسید. لازم نیست سایت کدنویسی‌شده طراحی کنید؛ طراحی همچین سایتی بسیار زمان‌بر و سخت خواهد بود. امروزه سایت‌‌های بسیاری از برندهای مهم با وردپرس ساخته شده‌اند.

اینکه سایت شما وردپرسی باشد یا کدنویسی‌‌شده، اصلا برای مخاطب مهم نیست. موفقیت در کسب‌وکارهای آنلاین راه ‌و روش‌های خاص خودش را دارد تا مخاطب را به مشتری وفادار تبدیل کند. در ادامه، سه راهکار مهم را برای جذب مخاطب از طریق سایت را بررسی خواهیم کرد. 

ایجاد تجربه کاربری بی‌نقص؛ راهی برای جذب مشتری وفادار

صاحبان کسب‌وکار سنتی در فروشگاه‌ها موسیقی ملایم و دل‌پذیری پخش می‌کنند. آن‌ها ویترین مغازه را طوری می‌چینند که نمایان‌گر بهترین، جدیدترین و زیباترین محصولات فروشگاه باشد. کارمندان این فروشگاه‌ها برای جذب مشتری بسیار باادب رفتار می‌کنند و لباس‌های تمیز و آراسته می‌پوشند. شما نیز برای کسب‌وکار آنلاین باید به ظواهر اهمیت دهید؛ یعنی ظاهر سایت فروشگاهی‌تان زیبا و کاربرپسند باشد. رعایت نکات زیر به هر کسب‌وکار  آنلاینی کمک خواهد کرد تا فروش خوبی را تجربه کنند:

  • مشتری باید به‌راحتی در سایتتان بچرخد و با انواع یا نوع خدمت شما آشنا شود.
  • طراحی منوهای سایت را طوری انجام دهید که استفاده از آن راحت و بی‌دردسر باشد.
  • سرعت بارگذاری صفحه در جلب مشتری بسیار مؤثر خواهد بود.
  • حتما از محصولات، تصاویر واقعی و باکیفیت بگذارید.
  • قیمت‌ها، توضیحات و نکات مربوط به هر محصول را کاملا واضح و بادقت بنویسید.
  • حتما قسمتی به‌عنوان «تماس با ما» یا «درخواست پشتیبانی» را در سایتتان قرار دهید.
  • برای جذب مشتری، تبلیغات کمتری در سایت بگذارید.

جذب مشتری وفادار با شاپفا

سازگاری سایت با پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف؛ راهی برای رضایت بیشتر کاربر

برطبق آمار، کاربران فراوانی از طریق موبایل یا تبلت وارد سایت‌های فروشگاهی می‌شوند و اقدام به خرید می‌کنند. پس سایت شما باید ریسپانسیو یا واکنش‌گرا باشد. واکنش‌گرا بودن سایت به این معناست که با ابعاد و رزولوشن‌های دستگاه‌های مختلف سازگار باشد و کاربران با نمایشگرهای کوچک (گوشی موبایل)، بزرگ (ال‌سی‌دی) یا متوسط (لپ‌تاپ یا تبلت) به‌راحتی بتوانند در سایت شما خرید کنند. ریسپانسیو بودن سایت یکی از تاثیرگذارترین راهکارها در سئو سایت فروشگاهی خواهد بود.

سیستم پرداخت و تسویه‌حساب؛ راهکاری برای اعتماد بیشتر مشتری

یکی از راه‌های فراری دادن مخاطب، سرعت پایین قسمت پرداخت هزینه و تردید در امنیت سایت خواهد بود. طبق آمار، بسیاری از خریداران در لحظه پرداخت از خرید منصرف می‌شوند و صفحه پرداخت را ترک می‌کنند. برای جلوگیری از آن، می‌توانید چند راهکار را به‌کار بگیرید.

  • روش‌های پرداخت متعددی را فراهم کنید تا مخاطب بسته‌به علاقه‌اش یکی را انتخاب کند.
  • برای مشتریان جدید و مشتریان وفادار، کدهای تخفیف خوبی درنظر بگیرید.
  • ارسال رایگان را برای خریدهای خاصی فعال کنید.
  • در قسمت پرداخت، ارتباط مستقیم با بخش پشتیبانی را برای خطاهای پرداخت درنظر بگیرید.
  • امکان خرید بدون ثبت‌نام را در سایت فعال کنید.
  • به مشتری تضمین بدهید که اگر از محصول خریداری‌شده رضایت نداشت، بی‌قیدوشرط آن را پس‌می‌گیرید.
  • قبل از پرداخت، ایمیل یا شماره تلفن مخاطب را بگیرید تا برای خریدهای بعدی به او پیشنهادهای شگفت‌انگیز بدهید.

استراتژی فروش در شبکه‌های اجتماعی؛ راهی برای رونق بیشتر کسب‌وکار شما

شاید کمتر کسی باشد که در تلفن همراه هوشمندش شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه اینستاگرام را نداشته باشد. اقبال مخاطبان به شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، لینکدین، اینستاگرام، فیس‌بوک و تلگرام بسیار بالاست و بازاریابان بسیاری از طریق این پلتفرم‌ها مشتریان هدفشان را شناسایی می‌کنند. در دنیای دیجیتال‌مارکتینگ فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی، محبوب‌ و پرطرفدار به شمار می‌آید و دوره تبلیغات چاپی و سایر ابزارهای سنتی گذشته است.

اینستاگرام، بستر مناسبت‌تری نسبت به بقیه پلتفرم‌ها برای تبلیغات آنلاین محسوب می‌شود. کسب‌وکارهای بسیاری فقط در اینستاگرام به بازاریابی می‌پردازند و حتی سایت هم ندارند.  برای تبلیغ در این کارزار باید به‌طور هدفمند و منظم به طراحی پست و استوری بپردازید. تعامل مستقیم با مخاطب، استفاده از تصاویر باکیفیت محصول، توضیحات کامل درباره محصول، استفاده از ویدیو برای معرفی محصول یا خدمات و گذاشتن قیمت، به جذب مشتریان کمک شایانی می‌کند.

فروشگاه ساز شاپفا

فروش بیشتر با ساخت سایت فروشگاهی با شاپفا و بازاریابی هدفمند

در این مقاله، به‌صورت جامع و کامل درباره اهمیت بازاریابی اینترنتی صحبت کردیم. در ابتدای فعالیت، بهتر است از سایت‌های کدنویسی‌شده استفاده نکنید و برای تبلیغات هزینه‌های هنگفتی نپردازید. با صرف هزینه کمتر نیز می‌توان در این بازار رقابتی موفق شد، فقط باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشید و شروع به‌کار کنید.

امروزه کسب‌وکارهای آنلاین فروش بالایی دارند و بسیاری از صاحبان مشاغل درصدد راه‌اندازی سایت فروشگاهی هستند. فروشگاه‌ساز شاپفا، شما را در این مسیر کمک می‌کند و با پشتیبانی دائمی و حرفه‌ای، سریع‌ترین و ارزان‌ترین پیشنهادها را به شما خواهد داد. برای ارتباط با کارشناسان شاپفا و گرفتن مشاوره، با شماره تلفن 67954-021 تماس بگیرید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها