5 مقصد محبوب ایران برای گردشگران

کد خبر: 1186612
5 مقصد محبوب ایران برای گردشگران

 

 

اگر بخواهید یک مقصد سفر در پاییز یا زمستان در ایران انتخاب کنید کجا را انتخاب می‌کنید؟ سرتاسر ایران سرشار از جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، تاریخی خاص و جذاب است؛ اما معمولاً در فصول سرد سال جنوب گردی و کویرگردی محبوبیت بیشتری بین گردشگران دارند. امروز قصد داریم شما را با چند تا از بهترین مکان های پرطرفدار برای سفر داخلی آشنا کنیم ، همراه ما باشید.

قشم

قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. جزیره قشم دارای دیدنی‌های بسیار زیادی است. از دره چاه‌کوه که انگار سیاره دیگری است و بسیار جادویی و شگفت‌انگیز است تا جزیره زیبای هنگام با آرامش غیرقابل وصف و سواحل بی‌نظیرش که برای اسنورکل و شنا فوق‌العاده است.

دره ستارگان در 5 کیلومتری جنوب قشم که با فرم‌ها و اشکال منحصربه‌فرد صخره‌هایش مناظر خیره‌کننده‌ای ایجاد می‌کند، یکی دیگر از مشهورترین جاهای دیدنی جزیره است. پیشنهاد می‌کنیم در تور قشم از آن هنگام غروب و شب بازدید کنید تا ستارگان آسمان هوش از سرتان بپرانند.

غار نمکدان یکی از طولانی‌ترین غارهای نمکی جهان، جنگل حرا، جزیره ناز، قلعه پرتغالی‌ها، غار خربس، پارک زیتون،  پارک کروکودیل نوپک از دیگر جاذبه‌های بی‌شمار جزیره قشم‌اند. از آنجا که آب‌وهوای قشم گرم و مرطوب است، بهترین زمان برای تور قشم پاییز و زمستان است.

کیش

جزیره کیش یا نگین خلیج‌فارس، معروف‌ترین جزیره جنوب و یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری ایران است. این جزیره یکی از طولانی‌ترین خط‌های ساحلی در منطقه را دارد. هوای مطبوع جزیره کیش در زمستان بدون گرمای آزاردهنده تابستان، تفریح و گشت‌وگذار را برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب می‌کند و بهتر است در این زمان به تور کیش بروید.

جاذبه‌های گردشگری کیش فقط به مراکز خرید و طبیعت زیبا محدود نمی‌شود. کیش دیدنی‌های تاریخی هم دارد. شهر زیرزمینی کاریز به وسعت ده هزار مترمربع و با قدمت ۲۵۰۰ سال، یکی از این جاذبه‌ها است که دیدنش را در تور کیش نباید از دست داد. در حال حاضر بخش‌هایی از این قنات بازسازی‌شده و برای بازدید عموم آزاد است. کشتی یونانی که از دیرباز نماد جزیره کیش بوده یکی دیگر از دیدنی‌های تاریخی جزیره است.

از دیگر جاذبه‌های پرطرفدار کیش می‌توان از پارک دلفین‌ها، ساحل بانوان، پارک آبی اوشن، مراکز غواصی و شهر باستانی حریره نام برد.

تور جنوب ایران

کویر مصر

کویر مصر از زیباترین کویرهای ایران، مکانی نام‌آشنا برای طبیعت‌گردان است. روستای کویری مصر در 45 کیلومتری جندق بین دامغان و اصفهان واقع‌شده است. زیبایی بی‌حدوحصر این کویر سالانه هزاران گردشگر را برای کشف رمز و رازهای نهفته در زیر تپه‌های طلایی شنی آن راهی سفر به مصر می‌کند.

روستای مصر ساختاری استثنایی در هماهنگی با اقلیم منطقه دارد و سیستم آبیاری و چاه‌های جذابی برای بازدید دارد. شب‌ها مردم یا بر پشت‌بام خانه‌های سنتی روستا می‌نشینند یا در دل کویر دور آتش گرد هم می‌آیند و غرق در اقیانوس ستارگان می‌شوند.

از جاذبه‌های هیجان‌انگیزی که در تور کویر مصر می‌توانید تجربه کنید پیاده‌روی و بازدید از تپه شنی‌های اطراف روستای مصر است که باد به آن‌ها فرم‌های عجیب و جذابی می‌دهد و از منظر ژئومورفیک، زمین‌شناسی و آب و هوایی مثال‌زدنی است.

بهترین زمان برای تور کویر مصر نیمه دوم سال است. شترسواری، سافاری، موتور چهارچرخ، شن سواری از تفریحات محبوبی‌اند که می‌توانید در بازدیدتان از کویر مصر انجام دهید. عکاسی کویری از رمل‌های شنی را فراموش نکنید که بسیار لذت‌بخش است.

کویر مرنجاب

اگر ساکن تهران‌اید و پس از یک هفته پرمشغله به دنبال سفری آخر هفته‌ای هستید که تمدید اعصاب کنید و روح و جسم خود را جلا دهید یک تور یک روزه به کویر می‌تواند کارساز باشد. کویر مرنجاب در استان اصفهان در شهرستان آران و بیدگل در نزدیکی کاشان قرار دارد. مرنجاب نام کاروانسرا و قنات متعلق به دوران صفویه است که مناطق کویری اطرافش هم به همین اسم شناخته‌شده‌اند.

کویر مرنجاب با ماسه‌های طلایی، پوشش گیاهی خاص و دریاچه نمک شگفت‌انگیز از کویرهای زیبا در ایران است. قدم زدن بر روی رمل‌ها، تماشای طلوع و غروب آفتاب، شب‌نشینی دور آتش، رصد ستارگان، از جاذبه‌های کویر مرنجاب است. بهترین زمان برای تور یک روزه کویر مرنجاب زمان خنک شدن هوا در نیمه دوم سال به خصوص در پاییز است.

جاذبه های گردشگری ایران

چابهار

چابهار یکی از جاهایی است که بازدید از آن را نباید از دست داد. این شهر که در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان قرار دارد، تنها بندر اقیانوسی ایران است. از مهم‌ترین جاذبه‌های چابهار تالاب لیپار است. این تالاب که در دره لیپار واقع‌شده، با رنگ صورتی‌اش منظره‌ای چشم‌نواز خلق می‌کند. همچنین مکانی عالی برای کسانی است که عاشق پرنده‌نگری هستند.

یکی دیگر از جاذبه‌های شگفت‌انگیز چابهار، کوه‌های مینیاتوری یا مریخی هستند. کنار هم قرار گرفتن سورئال دریا و کوه و اشکال خاص و رنگ کوه‌ها باعث شده، این کوه‌ها به مریخی معروف شوند. قدمت این کوه‌ها به ۵ میلیون سال پیش بازمی‌گردد و کیلومترها امتداد دارد.

در تور چابهار می‌توانید از بندر بریس، جنگل‌های حرا، قلعه‌ پرتغالی‌ها، سواحل صخره‌ای، تیس، بندر گواتر و بندر کنارک هم دیدن کنید. بهترین زمان برای تور چابهار پاییز و زمستان و اوایل بهار است. شک نکنید با دیدن این بندر عاشق آن خواهید شد.

سخن آخر

در این مطلب سری زدیم به 5 مقصد محبوب داخلی برای گردشگران که در نیمه دوم سال تور‌های پرطرفداری دارند. شما می‌توانید از خدمات آرند تور برای تور قشم، تور کیش، تور کویر مصر، تور چابهار و تور یک روزه کویر مرنجاب استفاده کنید و به‌صورت آنلاین برای ثبت‌نام در این تورها اقدام کنید تا سفری خاطره‌انگیز برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

 

 

برچسب ها : تور قشم,تور کیش,تور یک روزه,تور کویر مصر,تور چابهار,تور کویر مرنجاب

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها