بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما

کد خبر: 1189191
بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما

بهترین فیلم های اکشن، برای هر نسلی با نسل قبل خود، می‌تواند متفاوت باشد. در طی سال‌های اخیر دو فیلم اکشن "دنیای مارول" و "فیلم‌های ماموریت غیرممکن" سروصدا به پا کرده‌اند و همیشه در گروه فیلم های اکشن سینمایی پرطرفدار قرار گرفتند. اما این دو فیلم تنها فیلم‌های اکشن سینمایی نیستند و هزاران هزار فیلم دیگر وجود دارند که در زمان خود جزء بهترین‌ها بوده‌اند. بسیاری از فیلم‌های اکشن تخیلی، علمی، کمدی، رزمی و... دیگر وجود دارند که توانستند در یک بازه زمانی مشخص روی پرده سینما طرفداران بسیار زیادی را مبهوت خود کنند.

بهترین فیلم های اکشن را بشناسید

تعداد فیلم‌های اکشن که اغلب هم با ژانرهای دیگر در هم آمیخته شده‌اند، اصلا کم نیستند. اگر قصد شناخت همگی آنها را دارید، این کار کمی سخت و تقریبا غیرممکن است. بنابراین، بهترین روش برای شناخت بهترین فیلم های اکشن این است که تمرکزتان را روی فیلم‌هایی با بودجه‌های هنگفت، دنباله‌های موفق و ابرقهرمان‌ها بگذارید.

این فیلم‌ها در بازه زمانی مشخصی ارائه شده و امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد. این فهرست را براساس نمرات IMDB ساخته و برای شما گردآوری کرده‌ایم. این نکته را در نظر داشته باشید که دانلود فیلم اکشن جدید دوبله فارسی از طریق برخی وبسایت‌های داخلی به راحتی امکان‌پذیر است.

تبعیض (Elysium)

یکی از تماشایی‌ترین فیلم‌ها در ژانر تخیلی که طرفداران بسیار زیادی دارد، فیلم السیوم یا همان تبعیض است. این فیلم با دارا بودن سکانس‌های مهیج فراوان به یکی از بهترین فیلم‌های اکشن تبدیل شده است. این فیلم، آینده زمین را روایت می‌کند که بر اثر تخریب‌های بشر نابود شده است و افراد ثروتمند خواهان ادامه زندگی در یک اقامتگاه فضایی هستند.

اقامتگاهی که آنها دوست دارند در آن سکوت داشته باشند، السیوم نام دارد. این شهر، شهری فوق پیشرفته محسوب می‌شود. داستان این فیلم از روی زمین و با شخصی به نام مکس آغاز می‌گردد. مکس در ابتدای این فیلم در زمین نابود نشده زندگی می‌کند و بر اثر کار در کارخانه ربات‌سازی، آلوده به رادیواکتیو می‌شود.

مکس داستان ما، تنها 5 روز می‌تواند در مقابل تاثیرات رادیواکتیو دوام بیاورد. تنها راه برای زنده ماندن او، سفر به السیوم است تا از طریق دستگاه عظیم و شفاگر این سرزمین جادویی سلامتی خودش را مجدد به دست بیاورد. انتخاب بین مرگ و زندگی باعث می‌شود او به فضایی چالشی سفر کند. این را می توان بهترین فیلم رزمی دانست.

بلوند اتمی (Atomic Blonde)

این فیلم یکی از بهترین فیلم های اکشن است که براساس یک رمان گرافیکی به نام "سردترین شهر" شناخته شده و از بازیگران آن می‌توان به شارلیز ترون، جیمز مک آووی و جان گودمن اشاره کرد. این فیلم لحظه به لحظه پر از سکانس‌های اکشن با موضوع جاسوسی است. داستان این فیلم مربوط به فردیست که ماموریت دارد اسامی ماموران دوجانبه را پیدا کند و همه آنها را گزارش کند. این مامورین دوجانبه از قاچاقچیان بزرگ در ناحیه غرب هستند.

هانا (Hanna)

2

یکی دیگر از فیلم‌های اکشن که طرفداران بسیار زیادی داشت و در چندین سال گذشته توسط حو رایت ساخته شده، هانا است. داستان این فیلم ماجرای دختری به نام هانا است که از کودکی زیر نظر پدرش آموزش دیده تا بتواند به خوبی بجنگد و جنگنده باشد. این دختر آموزش دیده تا به راحتی از خودش دفاع کند و به صورت حرفه‌ای آدم بکشد.

در این داستان، پدر هانا جزو ماموران سابق سازمان سیاه بوده و متوجه می‌شود یکی از افسران این سازمان به دنبال کشتن اوست. به همین دلیل هانا باید از جان پدرش در مقابل ماریسا محافظت می‌کرد.

هواپیمای محکومین  (Con Air)

هواپیمای محکومین یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن است. در ماجرای این فیلم، شخصیت اصلی داستان که به اشتباه دستگیر و زندانی شده است، آزاد می‌شود. اما با این وجود وی گرفتار هواپیمای انتقال زندانی می‌شود که در این هواپیما پر از قاتلین خطرناک است. این فیلم اکشن در هفتادمین مراسم اسکار، توانسته در دو رشته بهترین ترانه و بهترین میکس صدا، نامزد دریافت جایزه باشد.

داستان پلیسی ۳  (Police Story 3: Super Cop)

این فیلم اکشن در ایالات متحده به نام آبرپلیس نمایش داده شد. این ویدیو اکشن و پرطرفدار قسمت سوم از مجموعه داستان پلیسی است که در کل شش قسمت اصلی و دو قسمت فرعی دارد. مگر این امکان وجود دارد که از سینمای اکشن صحبت کنیم و حرفی از جکی چان کار بلد و دوست داشتنی به میان نیاوریم؟ پس به عنوان دوستدار سینمای چین و ژانر اکشن، این فیلم را حتما دانلود کرده و ببینید.

تغییر چهره  (Face/Off)

در این فیلم اکشن یک افسر وظیفه‌شناس به وسیله عمل جراحی با خلافکار بزرگی چهره‌اش را عوض می‌کند تا بتواند ریشه‌های فساد را از بین ببرد. شاید قبل از دیدن این ویدیو، جابجایی چهره‌ها کمی مضحک به نظر برسد، اما جان وو تمام تلاش خود را کرده تا یکی از بهترین فیلم های اکشن را از دل این ایده خلق کند. ایده تغییر چهره بیش از سه برابر هزینه اولیه فیلم در گیشه فروخته و یک موفقیت مالی برای سازندگانش به ارمغان آورد.

سریع و خشمگین ۵  (Fast Five)

3

یکی از بهترین فیلم های اکشن، مجموعه فیلم‌های سریع و خشن است. سری پنجم از این فیلم چشمان هر بیننده‌ای را به خود جذب و میخکوب می‌کند. در داستان این سری، دو نفر به نام دومنیک تورتو و برایان اوکانر از زندان فرار می‌کنند و قصد دارند به سراغ دزدی ماشین بروند. اما این ماشین‌ها به یک قاچاقچی معروف تعلق دارد که از اینجا ماجرای پر چالش و پر از آدرنالین فیلم آغاز می‌شود.

فیلم با سکانس‌های مهیج پر شده است و با آمدن دواین جانسون در نقش لوک جذاب‌تر هم می‌شود. تلاش لوک برای دستگیری فراری‌هایی که از طرف پلیس و قاچاقچی‌ها تحت پیگرد قانونی هستند، در این فیلم بسیار دیدنی است و نفستان را در سینه حبس می‌کند.

مأموریت غیرممکن؛ ملت یاغی  (Mission Impossible; Rogue Nation)

ماموریت غیرممکن، ملت یاغی، یک فیلم اکشن مهیج با داستان آدم‌کشی است. آدم‌کشان در طی سالها دست از کار کشیده بودند و در واقع این کار را کنار گذاشته بودند، اما طی یک حادثه دوباره تصمیم می‌گیرند این کار را از سر بگیرند. موفقیت این فیلم در گیشه باعث شد تا سازنده این ویدیو دنباله آن را نیز بسازد. جان ویک طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد که باعث شده تمامی قسمت‌های این فیلم را پیگیرانه دنبال کنند.

نبرد رویال  (Battle Royale)

در این فیلم اکشن شما داستان گروهی از دانش آموزان دبیرستانی را مشاهده می‌کنید که در جزیره‌ای رها شده‌اند. آنها باید همدیگر را بکشند تا در نهایت تنها یک نفر از آنها باقی بمانند. خیلی از افراد، نبرد رویال را جزو بهترین فیلم های اکشن تاریخ ژاپن می‌دانند. این فیلم در مراسم جایزه آکادمی فیلم ژاپن در 9 دوره نامزد دریافت جایزه شد که در 3 دوره جایزه را نصیب خود کرد.

کینگزمن؛ سرویس مخفی  (Kingsman; The Secret Service)

کینگزمن را براساس کتابی کمیک مصور با نام "سرویس مخفی" در مورد سازمان جاسوسی ساخته‌اند. این سازمان یک نیروی تازه نفس استخدام کرده است و ماجراها با آمدن این تازه‌ وارد شروع می‌شوند. این جوان تازه وارد که اگزی نام دارد در گذشته پدر خود را از دست داده و امروز با ضربه زدن به طبقه اشراف درد خود را تسکین می‌دهد.

زمانی که این جوان با هری هارت یکی از مامورین سرویس مخفی آشنا می‌شوند، حسابی تغییر می‌کند. این جوان به دعوت هری، به تیم ماموران سرویس مخفی می‌پیوندد. در طی این تغییر اتفاقات جالب و بسیار هیجان‌انگیزی رخ می‌دهد که تماشاگر را مجذوب و شیفته خود می‌کند.

ربوده‌شده  (Taken)

در طی این داستان که یکی از بهترین فیلم های اکشن است، قاچاقچی‌های انسان، دختر یک جاسوس سابق سازمان سیاه را می‌دزدند. به همین دلیل این جاسوس دست به کار می‌شود تا دخترش را نجات دهد و در این راه، از مهارت‌های گذشته خود استفاده می‌کند. موفقیت فوق‌العاده این فیلم در گیشه و طرفداران بسیار زیادی که داشته باعث شده تا دنباله‌های 2 و 3 آن هم ساخته شود. این دنباله های ربوده شده هم در جذب مخاطب موفق ظاهر شدند.

انتقام‌جویان؛ پایان بازی  (Avengers: Endgame)

الدبوی دومین فیلم از سه گانه انتقام است که توانسته جوایز زیادی را در جشنواره‌های مختلف و مهم از آن خود کند. داستان این فیلم مربوط به دزدیده شدن یک مرد است که به مدت 15 سال درون یک اتاق محبوس شده. مفاهیمی مانند انتقام و قضاوت در این فیلم اکشن نقش بسیار مهمی در پیش‌برد داستان دارد.

برخی از منتقدان فیلم، نام این فیلم را "پیرپسر" ترجمه کرده‌اند که به نظر چندان دقیق نیست. شاید اگر "هم محله‌ای قدیمی" یا "رفیق قدیمی" ترجمه می‌شد، بهتر و دقیق‌تر به نظر می‌رسید. طرفداران این فیلم هنوز هم آن را دنبال می‌کنند و شاید بارها و بارها این فیلم اکشن سینمایی را تماشا کرده باشند.

گلادیاتور  (Gladiator)

گلادیاتور از نظر بسیاری از منتقدان فیلم، جزو بهترین فیلم های اکشن محسوب می‌شود. این فیلم اکشن در 36 جشنواره سینمایی مختلف، نامزد دریافت 119 جایزه در رشته‌های مختلف شد. که از این میان 48 جایزه را توانست از آن خود کند.

در پایان

اگر بخواهیم انواع فیلم اکشن خوب را لیست کنیم و درباره همه آنها صحبت کنیم، قطعا زمان زیادی را باید صرف نماییم. برای مشاهده و دانلود تمامی فیلم‌های بالا می‌توانید از طریق وبسایت‌های فارسی معتبر اقدام کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها