دیدنی های معروف ساری

کد خبر: 1190794
دیدنی های معروف ساری

ساری یکی از معروف‌ترین شهرهای شمالی ایران است و دیدنی‌های زیادی را در آن پیدا می‌کنید. در این‌مقاله می‌‍‌خواهیم درباره جاهای دیدنی مازندران صحبت کنیم. اگر دقیق‌تر بگوییم قرار است شما را با تعدادی از جاهای دیدنی ساری آشنا کنیم. اگر به شمال کشور و شهر ساری سفر می‌کنید، حتما این‌مقاله را تا پایان مطالعه کنید. البته تعداد دیدنی‌ها و جاذبه‌های شهر بسیار بیشتر از مواردی است که ما در این‌مقاله می‌گوییم. ما فقط تعدادی از دیدنی‌ها را توضیح می‌دهیم تا شما با برخی از آن‌ها آشنا باشید و بتوانید برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. بهتر است با اشتراک با مقاله با دوستان و آشنایان خود از آن‌ها نیز درباره بهترین دیدنی‌های شهر ساری سوال کنید.

عمارت فاضلی

اگر درباره این‌که ماسال کجاست یا دیدنی‌های شمال ایران تحقیق می‌کنید، حتما باید مطالبی را درباره عمارت فاضلی بخوانید. یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های شهر ساری عمارت تاریخی و ارزشمند فاضلی است. این‌بنا در بخش فرهنگی تاریخی آب‌انبار نو شهر ساری قرار دارد. عمارت فاضلی بنایی تاریخی است و حتی اگر به دیدن آثار تاریخی علاقه هم نداشته باشید، بهتر است تماشای این‌اثر را از دست ندهید.

بنای عمارت فاضلی به دوره قاجار و پهلوی اول تعلق دارد. همان‌طور که از نام عمارت پیدا است، عمارت برای خاندان فاضلی بوده است. صاحب عمارت معلم بوده و متاسفانه از معمار آن اطلاعاتی در دسترس نیست. عمارت از دو بخش مسکونی تشکیل شده است که ارزش بازدید دارند. بنای فاضلی از نظر تاریخی و فرهنگی یکی از دیدنی‌های مهم مازندران است.

 دیدنی های معروف ساری

دهکده دودانگه

اگر با خودروی شخصی یا تور مازندران به ساری سفر می‌کنید، بازدید از دهکده دودانگه را از دست ندهید. این‌دهکده با ساری از جنوب حدود 60 کیلومتر فاصله دارد. اما زیبایی‌ها و جاذبه‌های منطقه ارزش رفتن به دهکده دودانگه را دارد. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و دوست دارید جنگل‌ها و زیبایی‌های شمال ایران را از نزدیک تماشا کنید، دهکده دودانگه یکی از بهترین نقاط در سفر به استان مازندران است.

بازدید از را می‌تواند یکی از بهترین روز‌های سفر شما به مازندران باشد. اگر درباره این‌که ماسال کجاست تحقیق می‌کنید، حتما بررسی دهکده دودانگه را از دست ندهید. دهکده دودانگه زیبایی‌های فراوانی دارد و شما را میهمان چشم‌انداز‌های فوق‌العاده‌ای می‌کند. سد بتونی سلیمان تنگه نیز زیبایی‌های بیشتری را به این‌منطقه اضافه کرده است. اگر دوست دارید در سفر خود به شمال تفریحات جدیدی را امتحان کنید نیز دهکده دودانگه فرصت بی‌نظیری برای شما محسوب می‌شود.

منطقه حفاظت‌شده رودخانه تجن

یکی از بهترین جاهای دیدنی مازندران که مسافران زیادی به آن‌جا می‌روند، منطقه حفاظت‌شده رودخانه تجن است. رود تجن یکی از رود‌های زیبا و پر‌آب شمال ایران است که مسافران زیادی آن را می‌شناسند. میان جاهای دیدنی ساری، افراد زیادی، منطقه حفاظت‌شده رودخانه تجن را زیبا‌ترین دیدنی ساری می‌دانند.

رود تجن از کوه نیرآباد سرچشمه می‌گیرد و منظره‌های بی‌نظیری را در مسیر خود ایجاد کرده است. رود نهایتا بعد از گذر از مسیر کیاسر به دریای خزر می‌ریزد. کپور، آزاد و قزل‌آلا از ماهی‌های رود تجن هستند. معمولا مسافرانی که ماهیگیری را دوست دارند، وسایل لازم را با خود به این‌منطقه می‌برند. یکی از بهترین فصل‌های برای تماشای زیبایی‌های این‌منطقه، فصل بهار است. یکی از روز‌های سفر خود به مازندران را به پیاده‌روی و نشستن کنار رودخانه تجن اختصاص دهید تا روز فوق‌العاده‌ای را به تقویم سفر خود اضافه کرده باشید.

برج رسکت

برج رسکت یکی از دیدنی‌های فوق‌العاده جذاب شهر ساری است. این‌دیدنی‌ فوق‌العاده زیبا 40 کیلومتر از ساری فاصله دارد؛ ولی تماشای آن به طی فاصله می‌ارزد. برج مدور و آجری رسکت از قرن پنج هجری یادگار مانده است و احتمالا آرامگاه یکی از شهریانی بوده که در همان دوره زندگی کرده است. معماری خاص و بی‌نظیر برج رسکت باعث شده تا آن را یکی از جاهای دیدنی مازندران بدانند و مسافران زیادی به آن بروند. اگر اهل تماشای بنا‌ها تاریخ و زیبایی‌هایی مانند هندسه فوق‌العاده بنا و نمای منحصر‌به‌فرد آن هستید، حتما زمانی را به بازدید از این‌بنای تاریخی اختصاص دهید.

 دیدنی های معروف ساری

تالاب حمیدآباد

اگر دوست دارید با چشمان خود زیبایی‌های بی‌نظیری را روی یک تالاب ببینید، تالاب حمیدآباد یکی از بهترین جاهای دیدنی ساری است. نیلوفر‌های آبی روی آب، تصاویر بی‌نظیری را در این‌منطقه ایجاد کرده‌اند که برای مدت‌ها صحنه بی‌نظیری را در خاطر شما ثبت خواهد کرد. تماشای منظره‌های زیبا با صدای پرندگانی که کنار تالاب هستند، موقعیت را برای شما ایجاد می‌کند که کمتر موقعیت مشابهی را پیدا می‌کنید.

سخن آخر

اگر درباره این‌که ماسال کجاست و دیگر دیدنی‌های شمال ایران تحقیق می‌کنید، حتما این‌مقاله را تا پایان بخوانید. برخی از دیگر دیدنی‌های زیبا و ارزشمند مازندران عبارت‌اند از: حمام وزیری، ساحل خزرآباد، بازار ترکمن‌ها، تالاب سراندون و بالندون، دریاچه چورت، پارک ملل، مسجد جامع شاه‌عباسی، سد سلیمان تنگه، دریاچه الندان، پارک شهید زارع، آب‌انبار نو و پناهگاه حیات‌وحش دودانگه و چهاردانگه. البته هنوز دیدنی‌های بی‌نظیر دیگری نیز در ساری هستند که بهتر است قبل از سفر درباره آن‌ها تحقیق و جستجو کرده باشید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها