فرآیند لیزرموهای زائد چگونه است؟

کد خبر: 1191838

لیزر یکی از رایج ترین روش های از بین بردن موهای زائد از قسمت های مختلف بدن است. نور لیزر خواص فیزیکی خاصی دارد و بسیار پرانرژی است.

 

 

لیزر موهای زائد همواره یکی از دغدغه های اصلی افراد در زمینه زیبایی و بالا بردن سطح بهداشت فردی بوده است. چندین روش لیزر موهای زائد دائمی و موقت وجود دارد که لیزر موهای زائد یکی از بهترین و محبوب ترین روش های رفع موهای زائد است.

لیزر یکی از رایج ترین روش های از بین بردن موهای زائد از قسمت های مختلف بدن است. نور لیزر خواص فیزیکی خاصی دارد و بسیار پرانرژی است.

استفاده از لیزر سال هاست که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده است و به طور کلی بزرگترین اثر لیزر موهای زائد کاهش تعداد موهای ناخواسته، کاهش سرعت رشد، نازک شدن و کم رنگ شدن آن است. مو در ادامه به انواع روش های لیزر موهای زائد و انواع دستگاه لیزر موهای زائد اشاره می کنیم.

 

فرآیند لیزر موهای زائد چگونه است؟

لیزر موهای زائد را برای همیشه کاهش می دهد. لیزر موهای زائد در صورتی که به درستی و با دقت انجام شود می تواند به طور دائم موهای زائد را 70 تا 90 درصد کاهش دهد. بنابراین می توان گفت که لیزر به جای حذف دائمی منجر به کاهش دائمی موهای زائد می شود، زیرا انجام این کار در مدت معینی از درمان غیر ممکن و غیر ممکن است.

اندازه ناحیه و قسمتی از بدن که قرار است لیزر شود و موهای ناخواسته آن برداشته یا کاهش یابد، چه بزرگ و چه کوچک، باید دوره درمانی خاصی را طی کند.

مدت زمان این درمان بسته به شرایط می تواند متفاوت باشد، اما زمان ایده آل و پذیرفته شده برای لیزر موهای زائد 4 تا 6 جلسه است که می تواند حدود 4 تا 6 هفته طول بکشد. بهتر است برای درک بهتر فرآیند لیزر موهای زائد به این لینک مراجعه کنید.

مراحل رشد مو

موها رشته‌های بلندی از سلول‌های کراتین هستند که از سطح پوست بدن رشد می‌کنند و از نظر طول و قطر متفاوت هستند. هر مو دارای یک قسمت بیرونی به نام ساقه مو و یک قسمت داخلی به نام فولیکول مو است که هر دو از یک ساختار تشکیل شده اند. مو از ساختار لوله ای شکلی که از اپیدرم بیرون می آید به نام فولیکول سرچشمه می گیرد.

ریزش مو

فولیکول مو یک ساختار لوله‌ای شکل است که از سطح اپیدرم شروع شده و به عمق هیپودرم ختم می‌شود. انتهای عمیق فولیکول منبسط می شود و پیاز مو را تشکیل می دهد.

انواع طول موج لیزر

لیزر یک نور تک رنگ با یک طول موج است. در لیزر موهای زائد، نور لیزر عمدتاً توسط رنگدانه ملانین که به وفور در مو وجود دارد جذب می‌شود و باعث از بین رفتن سلول‌های سازنده مو می‌شود و در نتیجه هر چه موها ضخیم‌تر و سیاه‌تر باشند، بیشتر می‌شوند. ملانین دارد، لیزر را بهتر جذب می کند و راحت تر از بین می رود.

ضمن اینکه از آنجایی که ملانین در خود پوست وجود دارد کمتر است یعنی اگر بیمار سفید پوست باشد انرژی کمتری جذب پوست می شود و احتمال سوختگی در اثر لیزر مو کاهش می یابد.

چرا باید از لیزر موهای زائد استفاده کنیم؟

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد به دلیل سرعت بالا، اثر طولانی مدت و عوارض جانبی احتمالی به روشی محبوب برای از بین بردن موهای زائد تبدیل شده است.

در ادامه سخنرانی مزیت های اصلی و مهم لیزر موهای زائد را لیست می کنیم تا بتوانید آنها را با سایر روش های رفع موهای زائد مقایسه کنید و در صورت نیاز بهترین روش را برای رفع موهای زائد انتخاب کنید.

تاثیر زیاد

به دلیل اثربخشی بالای نور یا نور لیزر در کاهش رشد مو، لیزر روشی است که تأثیر زیادی بر روی سطح وسیعی از پوست دارد.

صرفه جویی در زمان

به دلیل سهولت و بدون درد بودن این فرآیند، لیزر موهای زائد سریع، محبوب و ایمن برای از بین بردن دائمی موهای زائد است.

تحریک پوست را تسکین می دهد

لیزر موهای زائد در مقایسه با سایر روش های رفع موهای زائد مانند نخ، موم داغ و ... باعث تحریک کمتر پوست می شود.

صرفه جویی در پول

از آنجایی که نتایج لیزر ماندگاری بالایی دارد و حتی در اولین جلسه می توانید نتایج مثبت آن را مشاهده کنید. بنابراین هزینه آن در مقایسه با نتایج مثبت و تاثیر بالای آن کاملا معقول و مقرون به صرفه است.

به پوست آسیب نمی رساند

لیزر موهای زائد تقریباً برای پوست بی ضرر است زیرا فقط فولیکول های مو را درگیر می کند و حتی عوارض آن موقتی و قابل درمان است.

نتایج خوب و ماندگار

این روش با از بین بردن فولیکول های مو به روشی دائمی و موثر برای پوست روشن تر، بدون مو و صاف تبدیل می شود.

پوست سفید و پوست نرم ناحیه اعمال شده

لیزر موهای زائد نه تنها موهای زائد را از بین می برد، بلکه پوست را چندین درجه روشن می کند.

جلوگیری از رشد مو

یکی از مهمترین خواص لیزر موهای زائد این است که در حالی که لیزر فولیکول های مو را از بین می برد، از تشکیل مو در زیر خط مو جلوگیری می کند. از ایجاد موهای زیر پوستی جلوگیری می کند.

سوالات متداول در مورد لیزر موهای زائد

بهترین شرایط لیزر برای مو و پوست تیره است، اما افرادی که مو یا پوست روشن دارند نگران نباشند، اما نسبت به افرادی که مو و پوست تیره دارند به جلسات بیشتری نیاز دارند.

لیزر کدام قسمت از بدن را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد؟

لیزر در تمام نواحی بدن موثر است، اما به طور کلی در مناطقی که موها متراکم و پرپشت هستند، موثرتر است.

چند جلسه لیزر لازم است و مدت زمان درمان چقدر است؟

لیزر موهای زائد برای هر فرد متفاوت عمل می کند، یک نفر ممکن است به 6 جلسه نیاز داشته باشد، فرد دیگر ممکن است به 10 جلسه نیاز داشته باشد، اما به طور متوسط ​​6 تا 8 جلسه طول می کشد.

آیا امکان رشد موهای ناخواسته بعد از لیزر وجود دارد؟

این امکان پذیر است زیرا لیزر موهای زائد یک درمان طولانی مدت است. چند ماه پس از لیزر، موهای ناخواسته ممکن است دوباره در سایر قسمت های بدن رشد کنند. بدیهی است که این از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما در مناطقی از بدن که هورمون رشد کنترل بیشتری دارد، رخ می دهد. به عنوان مثال، چانه، لب بالایی و ناحیه بیکینی شما بیشتر از پاها و بازوها تحت تأثیر هورمون ها قرار می گیرند. جلسات لیزر درمانی بیشتر

آیا لیزر موهای زائد را برای همیشه از بین می برد؟

لیزر موهای زائد یک درمان طولانی مدت است، دائمی نیست، لیزر می تواند باعث ریزش مو و تراکم مو تا 80 درصد شود، پس برای جلوگیری از ریزش مو باید هر 6 ماه یک بار برای تجدید به کلینیک مراجعه کنید. .

آیا قبل از لیزر نباید دارو مصرف کرد؟

در مرحله اول با پزشک و متخصص لیزر مشورت کنید، اما معمولاً داروهایی که باعث واکنش پوست به نور می شوند، مانند راکوتان یا آنتی بیوتیک ها و همچنین کرم های لیزری برای آکنه که پوست شما را نرم می کنند. . و بعد از لیزر می تواند به نور خورشید واکنش نشان دهد.

چگونه موهای زائد را قبل و بعد از لیزر از بین ببریم؟

24 ساعت قبل از لیزر تمیز کنید و اصلاح کنید، اصلاح با تیغ مستقیم بهترین راه برای انجام این کار است زیرا فولیکول های شما هنوز دست نخورده و آماده لیزر هستند.

آیا لیزر موهای زائد برای پوست های تیره موثر است؟

بله، افرادی که پوست تیره تری دارند باید از تجهیزات Nd:YAG استفاده کنند.

آیا لیزر موهای زائد در دوران شیردهی بی خطر است؟

گاهی لیزر باعث تغییرات هورمونی به خصوص در خانم ها می شود و این تغییرات در دوران شیردهی توصیه نمی شود و ممکن است مادر در اولین جلسه لیزر کمی احساس استرس و اضطراب کند. این تغییر غیرقابل قبول است زیرا مستقیماً شیر مادر را تحت تأثیر قرار می دهد.

آیا لیزر می تواند باعث ناباروری در زنان شود؟

خیر، اشعه لیزر فقط تا 1 میلی متر به پوست نفوذ می کند و اصلا نمی تواند به تخمدان ها برسد.

سخن نهایی

در این مقاله ما سعی کردیم به بررسی مزایا و دستگاه های لیزرموهای زائد بپردازیم. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد لیزر موهای زائد و همچنین مشاوره در این زمینه می توانید به وب سایت کلینیک لادن مراجعه کنید.

 

برچسب ها : لیزر موهای زائد

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها