در نیمه دوم سال چه دوچرخه‌ای بخریم؟

کد خبر: 1192863
در نیمه دوم سال چه دوچرخه‌ای بخریم؟

هرچه بیشتر به فصل بهار نزدیک‌تر می‌شویم بازار خرید دوچرخه هم داغ‌تر و پررنگ‌تر می‌شود و باعث می‌شود هر فردی، دوچرخه سواری را به عنوان یک ورزش مستمر انتخاب کند.

در این روزها هم هر فردی خواهان یک دوچرخه تفریحی یا حرفه‌ای است تا در خیابان یا طبیعت بکر ایران به تفریح بپردازد. در این زمان شما ممکن است سری به بازار گمرک تهران بزنید و جویای قیمت دوچرخه شوید. انواع برندهای مختلف دوچرخه گرفته از مدل‌های ایرانی، چینی و تایوانی و انواع مدل‌های اقتصادی و حرفه‌ای را مشاهده می‌کنید و دلتان می‌خواهد وارد فروشگاه شوید و حتی لحظه‌ای کوتاه هم آن‌ها را تست کنید. فرقی ندارد که پیر باشید یا جوان در هر صورت شما هم دلتان یک دوچرخه سواری می‌خواهد اما زمانی که وارد فروشگاه‌های مختلف می‌شوید با دیدن این همه تنوع و قیمت سردرگم می‌شوید، اما راهکار چیست؟

به نقل از آیبایک، امسال به دلیل برخی مشکلاتی که برای کشور عزیزمان پیش آمد باعث شد بسیاری از مدل‌های جدیدی که قرار بود شاهد آن‌ها باشیم را از دست بدهیم یا اگر هم مدل‌های جدیدی وارد بازار شد، از دیدن قیمت‌ آن‌ها شوکه شویم تا بار دیگر هم توانایی همگام بودن با فناوری‌های روز دنیا را از دست بدهیم. اما نیمه دوم سال 1401 خبرهای خوبی به گوش رسید تا جامعه دوچرخه سواری ایران را خوشحال کند.

با توجه به قراردادی که واردکنندگان ایرانی از جمله آیبایک با برندهای کمپ، کاپریولو، الکس، لوک، جاینت و w-standard در سال 1401 بسته‌اند، شاهد ورود مدل‌های جدید با فناوری‌های بسیار پیشرفته بوده‌اید. در حال حاضر بخش اعظم این مدل‌های جدید از جمله مدل‌های پیشرفته و اقتصادی برند کمپ که سومین برند پرفروش جهان است وارد شده‌اند و می‌توانید لذت یک دوچرخه سواری فوق العاده را تجریه کنید.

برند جاینت

جاینت بزرگترین تولید کننده دوچرخه در جهان است که همیشه بهترین دوچرخه‌ها را طراحی و تولید می‌کند. پرطرفدارترین مدل این برند در ایران مدل تالون 3 می باشد که از بدنه آلومینیوم ALUXX، ترمز دیسکی هیدرولیکی تکترو، دسته دنده میکروشیفت، شانژمان شیمانو آلتوس و لاستیک‌های Kenda طراحی شده است و باعث شده که جزو پرطرفدارترین مدل‌های این برند در کنار مدل تالون 2 و رینکون 1 قرار بگیرد. امسال هم تمام این مدل‌ها ساخت سال 2022 وارد ایران شده‌اند تا بار دیگر طعم واقعی دوچرخه سواری را بچشیم.

دوچرخه برند جاینت مدل تالون 3

در سال جدید هم شاهد حضور مدل ANTHEM ADVANCED PRO در میان جدیدترین مدل‌ها خواهیم بود که جاینت از این مدل در سال 2022 رونمایی کرده بود. بدنه این دوچرخه از کامپوزیت پیشرفته Advanced-Grade و سیستم دنده آن هم از مدل SRAM XX Eagle ساخته شده است. بنابرعادت، سیستم ترمز این مدل از برند شیمانو و لاستیک آن هم از برند Maxxis استفاده شده است. در کنار این مدل فوق پیشرفته، مدل‌های جدیدتر TRANCE X ADVANCED PRO و TRANCE X را هم می‌بینیم.

برند کمپ

این برند که توانست خیلی زود از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شود متعلق به کشور آمریکا می‌باشد و از سال 2017 تا به الان 3 مرتبه عنوان بهترین برند دوچرخه را به خود اختصاص داده است. برند کمپ به دلیل کیفیت و قیمت فوق العاده‌ای که دارد توانست خیلی زود جایگاه خود را در بین دوچرخه سواران حرفه‌ای پیدا کند و رویای آن‌ها را به واقعیت تبدیل کند. مدل Slix Z12 از پرطرفدارترین مدل‌های این برند، هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمتی بوده است چرا که تماما از لوازم دنده اصیل ژاپنی و فوق حرفه‌ای SLX M7100 استفاده شده‌است و قیمتی باورنکردنی دارد!

دوچرخه برند کمپ فول کربن مدل team

امسال هم شاهد حضور مدل Pro SL و Team با بدنه فول کربن هستیم که از پیشرفته ترین لوازم دنده و ترمز بهره می‌برد. در کنار این مدل قدرتمند، مدل‌های Fenix، Whizz و مدل تاشوی Maven Z9 را می‌بینیم که می‌توانید با خیال راحت مانند یک کیف دستی آن را هر جا که می خواهید همراهتان ببرید.

 

برند کاپریولو و الکس

کاپریولو که لقب پرطرفدارترین و بهترین دوچرخه شهری را از آن خود کرده و با مدل سیتی و توریست توانست بازار دوچرخه شهری را از رقبای خود برباید در نیمه دوم امسال هم شاهد مدل‌های جدید این برند تازه وارد و پرقدرت خواهیم بود. برند کاپریولو متعلق به کشور ایتالیا است و به تازگی وارد بازار ایران شده و در همین مدت کوتاه توانسته اهداف خود را عملی کند.

برند الکس را هم که دیگر می‌شناسید! این برند که بهترین مدل‌های دوچرخه‌های اقتصادی را طراحی و تولید می‎کند و با مدل ویوا خود توانست بیش از پیش کیفیت و قیمت خود را به رخ دیگر رقبا بکشد در سال 1401 هم با قدرتی هر چه بیشتر و مدل‌هایی با تنوع بسیار زیاد عرصه را برای هر رقیبی تنگ تر کرده است.

نتیجه گیری

ما در این مطلب سعی کردیم بهترین برندهای دوچرخه بزرگسال موجود در ایران را به شما معرفی کنیم تا خریدی راحت‌تر داشته باشید و تا حدودی از سردرگمی در تصمیم خود جلوگیری کنید. اگر به دنبال یک وسیله نقلیه تفریحی برای کودکتان هستید می‌توانید انواع دوچرخه‌های کودک را در نظر بگیرید یا اگر سن کودکتان کم‌تر از 6 سال است می‌توانید یک سه چرخه کودک خریداری کنید تا دغدغه آموزش رکاب زدن و دوچرخه سواری را نداشته باشید و هم بتوانید در دوران کودکی به عنوان کالسکه از آن استفاده کنید.

در بازاری که هیچ چیز معلوم نیست و قیمت ها هر روز ناپایدارتر از دیروزشان هستند هیچ چیز بهتر از خرید لحظه‌ای نیست. در روزهای پیش رو هم بسته به تحولاتی که بر روی ارزها تاثیر می‌گذارند نمی‌توان دقیق پیشبینی کرد که قیمت دوچرخه‌هایی که قرار است وارد شوند تا چه حد افزایش یا کاهش پیدا کند اما امیدواریم تا قیمت‌ها به گونه‌ای باشد تا هموطنان عزیزمان بتوانند با خیال راحت خرید خود را انجام دهند و ورزش‌ را برای سلامتی خود دنبال کنند اما اگر در مورد قیمت‌ها نگران خاطر هستید می‌توانید از مدل‌هایی که در حال حاضر هم موجود است، مدل خود را انتخاب کنید تا دیگر منتظر و پیگیر قیمت ارز نباشید.

اگر قصد خرید دوچرخه از برند‌های مطرح را دارید، حواستان باشد که اجناس خریداری شده حتما دارای گارانتی و ضمانت اصالت کالا باشند تا در این شرایط اقتصادی خیالتان از بابت هر کالایی که خریداری می‌کنید راحت باشد.

منبع: آیبایک

۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها