انواع مدارس در انگلستان

کد خبر: 1195788
انواع مدارس در انگلستان

آیا می‌دانستید کشور انگلستان بین 5 کشور برتر جهان در زمینه جذب دانش‌آموزان بین‌المللی برای تحصیل است؟ در واقع انواع مدارس در انگلستان، با استفاده از پیشرفته‌ترین امکانات آموزشی، بهترین سیستم آموزشی را در بین کشورهای اروپایی و سایر کشورهای جهان دارند. به‌همین دلیل امروزه شرایط تحصیل در انگلستان بسیار مورد توجه خانواده‌ها و دانش‌آموزان قرار گرفته است. با تحصیل دوره ابتدایی و متوسطه در انگلیس، آینده بسیار درخشانی در انتظار دانش‌آموزان در سطح بین‌المللی است. اگر به‌عنوان والدین مایل به تحصیل فرزندانتان در برترین مدارس کشور انگلستان هستید، چند دقیقه از وقتتان را به مطالعه این مقاله اختصاص دهید تا در مورد سیستم آموزشی این مدارس اطلاعات بیشتری به‌دست آورید.

با قوانین مدارس انگلستان و نظام آموزشی آن آشنا شوید

تحصیل در انگلستان از سن 5 سالگی شروع شده و تا 16 سالگی ادامه دارد. نظام آموزشی این کشور را می‌توان به دو دسته ابتدایی و متوسطه تقسیم کرد. از سن 5 تا 11 سالگی کودکان به دوره ابتدایی می‌روند و پس از آن، تا سن 16 سالگی باید در دوره متوسطه (دبیرستان) مشغول به تحصیل باشند.

پس از پایان دوره آموزش اجباری، دانش‌آموزان به‌طور معمول وارد دوره‌های آماده‌سازی Further Education یا تحصیلات عالی Higher Education می‌شوند.

متقاضیان مهاجرت به انگلستان می‌توانند با مراجعه به دفاتر مهاجرتی انگلیس برای تحصیل در مدارس این کشور اقدام کنند. البته توجه داشته باشید، برخی افراد به اشتباه برای تحصیل در این کشور به دفتر مهاجرتی کانادا مراجعه می‌کنند؛ در‌صورتی‌که نظام آموزشی این دو کشور با یکدیگر تفاوت دارد و قطعا روند قانونی آن‌ها نیز با هم متفاوت خواهد بود.

مدارس دولتی؛ یکی از انواع مدارس در انگلستان با بیشترین تعداد دانش‌آموز

حدود 70 درصد از مدارس موجود در کشور انگلستان، دولتی هستند. مدارس دولتی در انگلستان درصد بیشتری از تعداد مدرسه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و اکثر دانش‌آموزان انگلیسی در این مدارس آموزش می‌بینند که تحصیل در آن‌ها رایگان خواهد بود. در واقع تحصیل در مدارس دولتی برای اتباع این کشور رایگان است اما اتباع سایر کشورها برای تحصیل در این مدارس باید شهریه پرداخت کنند. کلاس‌های این مدارس در اکثر مواقع ۳۰ الی ۳۵ نفر جمعیت دارند که نسبت به مدارس دولتی پرجمیعت‌تر هستند.

افرادی که برای تحصیل در مدارس این کشور اقدام می‌کنند، هم‌چون دریافت ویزای همراه کانادا با اخذ ویزای همراه برای والدین خود، می‌توانند به این کشور مهاجرت کرده و در آن‌جا تحصیل کنند.

مدارس خصوصی انگلستان؛ معروف به مدارس مستقل در انگلیس

علاوه‌بر مدارس دولتی، امکان ثبت نام در مدارس خصوص انگلستان نیز وجود دارد. مدارس خصوصی در انگلستان، سطح بالایی از تدریس را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند. تعداد دانش‌‌آموزان در این مدارس کمتر از مدارس دولتی است. اگر چه مدارس خصوصی در انگلستان شهریه بسیار بالایی دارند، اما سیستم آموزشی این مدارس، نسبت به مدارس دولتی از کیفیت بالاتری برخوردار است. در واقع مدارس خصوصی انگلستان سطح بالایی از آموزش و امکانات را برای دانش آموزان فراهم می‌کنند؛ چرا که دولت انگلستان استانداردهای بالایی را برای مدارس خصوصی در نظر گرفته که رعایت این استانداردها توسط مدارس ضروری و الزامی است.

افراد متقاضی مهاجرت به انگلستان می‌توانند، با دریافت ویزای دانش‌آموزی و تکمیل مراحل مهاجرت، برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. انجام این روند هم‌چون دریافت ویزای دانش آموزی کانادا، نیاز به برخی مدارک و طی شدن روند قانونی دارد، بنابراین باید کمی در این پروسه صبور باشید.

بررسی هزینه مدارس شبانه روزی در انگلستان

مدارس شبانه روزی؛ یکی از انواع مدارس در انگلستان با امکانات رفاهی برای محصلان

تحصیل در مدارس انگلستان در مدارس شبانه‌روزی یکی از انواع مدارس در کشور انگلیس است. این نوع مدارس به دلیل شرایط و مزایایی که دارند، از برخی افراد و دانش‌آموزان علاقه‌مند به تحصیل تشکیل شده‌اند. هم دانش‌آموزان انگلیسی و هم دانش‌آموزان بین‌المللی، می‌توانند در مدارس شبانه روزی انگلستان تحصیل کنند؛ بنابراین این مدارس محیط مناسبی برای افزایش مهارت‌های اجتماعی به‌شمار می‌روند.

در مدارس شبانه‌روزی علاوه‌بر برنامه‌های درسی، برنامه‌های تفریحی و کلاس‌های غیردرسی نظیر کلاس‌های ورزشی، موسیقی و رقص، نقاشی و شطرنج و بسیاری کلاس‌های متنوع و جذاب وجود دارد. از این رو دانش‌آموزان بر اساس علاقه خود می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کرده و علاوه‌بر یادگیری رشته‌های جدید، استعدادهای خود را نیز شکوفا کنند. با‌توجه‌به برنامه‌هایی که در این مدارس برای دانش‌آموزان در‌نظر گرفته می‌شود، ممکن است برخی افراد توانایی پرداخت هزینه مدارس شبانه روزی در انگلستان را نداشته باشند.

مدارس بین‌المللی انگلستان؛ انتخابی مناسب برای دانش‌آموزان مهاجر

بیشتر از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز بین‌المللی از ۲۰۰ کشور به انگلستان مهاجرت می‌کنند تا بعد از اتمام مقطع متوسطه، تحصیلات عالی داشته باشند. پیدا کردن مدرسه‌ مناسب‌ در انگلیس برای فرزندان، یکی از نگرانی‌های پدر‌ و مادرانی است که به کشور‌ انگلستان مهاجرت کرده‌اند. باید بگوییم که مدارس بین‌المللی گزینه مناسبی برای تحصیل فرزندان خانواده‌های مهاجر در انگلیس هستند. این قبیل مدارس، برنامه درسی مختلف و متنوعی را دنبال می‌کنند. در میان شهرهای انگلستان شهر لندن بیشترین تعداد مدارس بین‌المللی را در خود جای داده که جمعیت بسیاری از مهاجران کشورهای خارجی در آن به تحصیل مشغول هستند.

مدارس تیزهوشان در انگلستان؛ مدارسی مخصوص دانش‌آموزان پرتلاش

مدارس تیزهوشان انگلستان جز مدارس نیمه‌دولتی محسوب می‌شوند. دانش‌آموزان علاوه‌بر داشتن هزینه کافی برای پرداخت شهریه، باید استعداد لازم برای تحصیل در این مدارس را نیز داشته باشند. دانش آموزانی که از هوش و پشتکار بیشتری در تحصیل برخوردار باشند، این شرایط برایشان موجود است که در مدارس تیزهوشان انگلیس به تحصیل بپردازند.

نوع آموزش و امکانات در مدارس تیزهوشان انگلیس، چند درجه بالاتر از مدارس معمولی است. مدارس تیزهوشان انگلیس، پیشرفت تحصیلی و رسیدن به درجات عالی را سرعت داده و در میان انواع مدارس در انگلستان، از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است. در این نوع مدارس در کشور انگلیس اگر دانش‌آموزی استعداد تحصیل در مدارس تیزهوشان را داشته باشد اما از نظر مالی نتواند آن را تامین کند، به دانش‌آموز کمک مالی می‌شود تا بتواند از استعداد خود استفاده کند.

آشنایی با بهترین مدارس انگلستان

معرفی بهترین مدارس انگلستان

یکی از مواردی که اطلاع از آن برای متقاضیان تحصیل در مدارس انگلستان اهمیت دارد، آگاهی از بهترین مدارس برای ادامه تحصیل است. از این رو در ادامه به بررسی برخی از بهترین مدارس انگلستان خواهیم پرداخت:

  • مدرسه وست منیستر
  • مدرسه کوئین اتمل بورگاس
  • مدرسه پسرانه هرو
  • مدرسه چارتز هوس
  • مدرسه میل هتل
  • مدرسه کنکورد
  • مدرسه هارت وو
  • مدرسه کلرمونت
  • مدرسه دخترانه مورتون حال
  • مدرسه شیپلیک
  • مدرسه فرینگتون
  • مدرسه باکسوود
  • مدرسه اسوستری
  • مدرسه ای اف

تعداد مدارس مطرح و معتبر در کشور انگلستان فراوان است؛ بنابراین این امر باعث راحت‌تر شدن انتخاب والدین به‌منظور ادامه تحصیل فرزندان خود می‌شود. هر چه سطح مدرسه و محیط آموزشی بالاتر باشد، نقش به‌سزایی در آینده دانش‌آموز خواهد داشت، به‌همین دلیل توصیه می‌شود در انتخاب مدرسه برای فرزندان خود در کشور انگلستان، نهایت دقت و حساسیت را به‌خرج دهید. 

ایران کانادا قدم به قدم همراه شما در روند مهاجرت تحصیلی به انگلستان

در این مقاله با انواع مدارس در انگلستان آشنا شدیم. هم‌چنین به معرفی شرایط و هزینه مدارس کشور انگلیس پرداختیم. برای آن دسته از افرادی که متقاضی تحصیل فرزندان خود در یک کشور با سیستم آموزشی عالی و برجسته هستند، تحصیل در مدارس انگلستان پیشنهاد می‌شود.

برای انجام فرآیند مهاجرت تحصیلی به انگلستان، ما موسسه مهاجرتی ایران کانادا را به‌شما پیشنهاد می‌کنیم. موسسه مهاجرتی ایران کانادا با سال‌ها تجربه در اعزام دانش‌آموز به کشورهای مختلف از جمله انگلستان، شما را در این مسیر یاری می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای اخذ پذیرش تضمینی و اطلاع از هزینه‌های زندگی فرزندتان در انگلستان با کارشناسان ایران کانادا از طریق شماره ۰۲۱۲۶۲۱۱۱۲۰ تماس بگیرید. در‌صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید به سایت ایران کانادا به نشانی اینترنتی irancanada.cc مراجعه کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها