مقایسه آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴

کد خبر: 1198100
مقایسه آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴

 

 

 

بسیاری از خریداران هنوز هم این سوال را دارند که آیا باید به سراغ آیفون سال گذشته یا امسال بروند؟ پاسخ به این سوال بنا به هر خریدار می‌تواند متفافوت باشد. با دلیل بسیار خوبی آیفون‌های جدید تفریبا همیشه با عملکرد قابل توجهی و پیشرفت‌های سخت افزاری و گاهی حتی یک طراحی کاملا جدید همراه بوده‌اند. با این حال، امسال متفاوت به نظر می‌رسد. خرید آیفون 13 پرو مکس هنوز هم احتمالا بیشترین میزان ارزش خرید را دارد و با توجه به مشکلاتی که برای رجیستری آیفون ۱۴ در کشور به وجود آمده است، با خرید آیفون 13 می‌توانید هم در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و هم نزدیک‌ترین عملکرد را به آیفون ۱۴ را دریافت کنید.

هنگامی که اپل آیفون ۱۴ را منتشر کرد، مقرون به صرفه‌ترین آیفون‌های جدید یعنی دو مدل استاندارد، اساسا با هیچ تغییر خاصی همان مدل‌های سال گذشته بوده‌اند و واکنش خیلی از طرفداران را نیز برانگیخت. مدل جدید آیفون ۱۴ پلاس کمترین میزان استقبال را داشته و با قیمت زیادی که داشت، به مرحله‌ای رسید که اپل تولید آن را در خیلی از کارخانه‌های خود کنار گذشته یا تا ۸۰ درصد کاهش دهد. شکی نیست که آیفون ۱۴ با آیفون 13 متفاوت است، اما نمی‌توان انکار کرد که این دو تلفن بیشتر از این نمی‌توانستند با همدیگر مشترک باشند. بسیاری از افراد قطعا تعجب خواهند کرد که آیا واقعا منطقی است آیفون ۱۴ با قیمت بیشتر را با کنار گذشته آیفون 13 خریداری کنیم؟

ارزش خرید آیفون 13

اگر آیفون 13 و آیفون ۱۴ را در کنار هم دیگر قرار دهید، تفاوتی از نظر طاحی نخواهید دید. با جدا کردن گوشی‌ها و بررسی تکی هر کدام و توجه به جزئیات، باز هم به تفاوتی نمی‌رسید. اگرچه، آیفون ۱۴ ضخامت بیشتر ۷.۸۰ میلی‌متری را داشته و وزن آن هم ۱۷۲ گرم است. در مقایسه هم می‌توانیم به آیفون 13 با ضخامت ۷.۶۵ و وزن ۱۷۴ گرمی آن اشاره کنیم که گوشی جدید کمی سبک‌تر شده است. این دو تلفن به همان اندازه بلندی ۱۴۶.۷ میلی‌متری دارند و عرض هر دو هم ۷۱.۵ میلی‌متر انتخاب شده است. همان اندازه صفحه نمایش را هم داریم که با سپر سرامیکی همراه شده است. (منبع: ایسنار)

در قسمت جلویی هم شیشه با کیفیتی را می‌بینیم و همان واحد دوربین در قسمت پشتی ظاهر شده است. شناسایی تفاوت در این زمینه هم بسیار سخت خواهد بود. این دو تلفن به قدی مشابه هستند که شما قادر به استفاده از موارد و شیشه‌های معتدل برای آیفون 13 و آیفون ۱۴ جدید نیز خواهیم بود. مشخصات آیفون ۱۴ نیز دارای تعداد و ویژگی‌های زیادی با گوشی سال گذشته است. اپل پیشرفت‌هایی را همچنان داشته است و نسخه جدید را با همان تراشه قدیمی روانه بازار کرده است. همان A15 سال گذشته را داریم که البته این بار از نسخه‌های پرو سال گذشته انتخاب شده و بنابراین، هم بهینه سازی شده و هم یک هسته گرافیکی بیشتری به همراه دارد.

خرید آیفون 13 پرو مکس با ارزش بیشتر

آیفون 13 پرو مکس در بازار اکنون بیشترین ارزش ممکن را دارد و با صفحه نمایش پروموشن مجهز به نرخ تازه سازی در کنار ماژول دوربین ۳ گانه، می‌تواند قدرت بیشتری را در اختیار شما گذارد. البته آیفون ۱۴ پرو مکس را هم داریم که با حذف ناچ، اکنون جذابیت بیشتری به همراه دارد. این گوشی با تراشه جدید ۴ نانومتری A16 روانه بازار شده است و پیشرفت‌هایش به اندازه کافی خوب است که علاقه به خرید آن در بین مخاطبین وجود داشته باشد. بنابراین در سری آیفون 13 می‌توانید این نسخه را به عنوان بهترین انتخاب خود در نظر داشته باشید.

جدا از این، اپل پیشرفت‌هایی را در بخش دوربین هم داشته است. این گوشی دارای دو سنسور ۱۲ پیکسلی در پشت هستند. سنسور اصلی و دوربین جلوی آیفون ۱۴ به ترتیب دارای دیافراگم F/1.5 و F/1.9 بوده و کمی بزرگ‌تر هستند. برخلاف آن می‌توانیم به دیافراگم f/1.6 و f/2.2 در گوشی آیفون 13 اشاره کنیم. آیفون ۱۴ اکنون از موتور فوتونیک هم استفاده می‌کند و برای اولین بار، دوربین جلو نیز با آیفون ۱۴ می‌تواند فوکوس خودکار داشته باشد. آیفون ۱۴ در مقایسه با آیفون 13 دارای باتری طولانی‌تری است و اپل آیفون ۱۴ را با ویژگی جدید تشخیص تصادف مجهز کرده است که در صورت تشخیص اینکه کاربر در یک تصادف گیر کند، می‌تواند کمک کند باشد.

خرید آیفون 13 از بازرگانی سیب

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق بازرگانی سیب اقدام به خرید آیفون 13 پرو مکس و دیگر مدل‌های این سری کنید. مدل‌های جدید آیفون ۱۴ نیز برای علاقه‌مندان فراهم شده و می‌توانید با هزینه بیشتر به سراغش بروید. خرید از بازرگانی سیب شرایط بهتری به همراه داشته و با برنامه ریزی مالی بهتر می‌توانید تنها ۴۰ درصد از مبلغ کل گوشی‌ها را پرداخت کرده و مابقی را به‌صورت اقساطی و در عرض ۳ الی ۱۲ ماه پرداخت کنید. همین شرایط خرید برای دیگر دستگاه‌های اکونومی اپل هم فراهم است.

 

برچسب ها : آیفون 13,آیفون 13 پرو مکس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها