​اعلام نتایج قرعه کشی خودرو در سامانه فروش​

کد خبر: 1199095
​اعلام نتایج قرعه کشی خودرو در سامانه فروش​

اعلام نتایج قرعه کشی خودرو در سامانه فروش

چکیده : شرکت ایران خودرو در نیمه دوم دی ماه طرح ویژه فروش چند مورد از محصولات خود را اجرا کرد. متقاضیان می‌توانستند از 18 تا 25 دی ماه در این طرح فوق‌العاده فروش شرکت کنند.

شرکت ایران خودرو در نیمه دوم دی ماه طرح ویژه فروش چند مورد از محصولات خود را اجرا کرد. متقاضیان می‌توانستند از 18 تا 25 دی ماه در این طرح فوق‌العاده فروش شرکت کنند. اما موضوع مهمی که وجود دارد این است که در تاریخ‌های معینی اسامی برندگان این قرعه کشی ماشین ارائه خواهد شد. در ادامه این مطلب به موضوع اعلام نتایج قرعه‌کشی در سایت سامانه متمرکز فروش ماشین می‌پردازیم.

سامانه یکپارچه فروش خودرو و چرایی تشکیل این طرح

در چند سال اخیر صنعت خودروسازی و بازار خرید و فروش با چالش‌های بسیاری مواجه شده‌اند. بی‌ثباتی قیمت خودرو و نامتعادل بودن میزان عرضه و تقاضا از موضوعات مهمی بودند که دولت سعی کرد با اجرای قوانین مختلف آنها را حل کند. برای مثال در اسفند سال ۱۴۰۰ رئیس‌ جمهوری با صدور ۸ فرمان خواهان تغییرات قابل توجه در عرضه و خرید خودرو شد.

با توجه به افزایش قیمت ارز و به تبع آن افزایش قیمت خودرو، مردم به خرید ماشین به قیمت کارخانه روی آوردند. همین موضوع چالش دیگری را به وجود آورد و آن هم اختلاف قابل توجه قیمت خودرو در کارخانه و بازار بود.

در این بین دلالان حضور پررنگ‌تری در بازار خرید و فروش خودرو داشتند که آسیب جدید بر صنعت خودرو وارد کردند. بعد از مطرح شدن این چالش‌ها در مجلس تصمیم‌هایی اتخاذ شد که با تغییر روش تخصیص خودرو برای متقاضیان واقعی همراه بود.

آقای ابراهیم رئیسی علاوه بر این، با افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو، تصمیم به حذف تدریجی فرآیند قرعه‌ کشی ماشین در کشور تأکید کرد. بنابراین شرکت‌های خودروسازی موظف شدند که ماشین‌های ناقص را سریع‌تر تکمیل کرده و میزان تولید خودروها را به طور کلی افزایش دهند.

جدیدترین سامانه فروش خودرو

جدیدترین سامانه فروش خودرو

همزمان با دستور مذکور رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت در 13 اردیبهشت اعلام کردند که شرکت‌های خودروسازی باید عرضه و فروش محصولات خود را در جدیدترین سامانه فروش خودرو که سامانه یکپارچه خودرو نام دارد و توسط وزارت صمت راه‌اندازی شده، انجام دهند. به این ترتیب ثبت نام ماشین در هر سامانه‌ دیگر ممنوع اعلام شد.

اگرچه قرعه‌کشی در چند سال اخیر توجه مردم جلب کرده بود اما سامانه فروش خودرو نیز مزایایی دارد. این مزایا عبارتند از:

  • خودروهای موجود در هر طرح همزمان با هم در بازه زمانی مشخص به فروش می‌رسند.

  • اگر میزان تقاضا از تعداد خودروهای عرضه شده بیشتر باشد، طرح‌های فروش به صورت قرعه‌کشی انجام خواهند شد.

  • قرعه ‌کشی خودرو با نظارت مستقیم سازمان حمایت از مصرف‌کننده صورت می‌گیرند.

  • حداکثر 7 روز به اجرای طرح فروش ویژه خودروها اختصاص خواهد یافت.

  • تقدم و تأخر ثبت‌نام در نتایج طرح‌هایی که به صورت قرعه‌کشی اجرا می‌شوند، تأثیری ندارند.

اعلام زمان قرعه کشی خودرو

اعلام زمان قرعه کشی خودرو

ایران خودرو و سایپا دو شرکت خودروسازی بزرگ هستند که در چند ماه گذشته با استفاده از سامانه متمرکز فروش خود، امکان پیش‌فروش و ثبت‌نام ماشین‌های مختلف را فراهم کرده‌اند. جدیدترین طرح فروش محصولات شرکت ایران خودرو، از ۱۸ تا ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ در سه قالب ویژه متقاضیان عادی، مادران و جایگزینی خودروهای فرسوده برگزار شد. قرعه‌کشی این مرحله روز سه‌شنبه، ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

اخیراً ایران خودرو در بازه زمانی 18 تا 25 دی ماه طرح قرعه کشی خودرو را ایجاد کرد. در این جشنواره، سه طرح مخصوص افراد عادی، مادران و دارندگان خودروهای فرسوده وجود داشت. متقاضیانی که شرایط این قرعه کشی خودرو را داشته‌اند، با ثبت‌نام در یکی از این طرح‌ها شانس خود را امتحان کرده‌اند. اما ممکن است برای شما هم سؤال وجود داشته باشد که اسامی برندگان این طرح چه زمانی در سایت قرعه کشی خودرو اعلام خواهد شد؟

در پاسخ باید بگوییم که زمان اعلام نتایج قرعه‌کشی در سامانه فروش خودرو دو روز پس از اتمام زمان قرعه کشی ماشین یعنی در 27 دی ماه 1401 است. اگرچه برندگان این قرعه‌کشی باید تا 72 ساعت بعد از اعلام نتایج قرعه کشی خودرو، هزینه را پرداخت کنند.

نحوه مشاهده نتایج قرعه کشی خودرو

نحوه مشاهده نتایج قرعه کشی خودرو

همانطور که اشاره کردیم، اسامی برندگان قرعه ‌کشی خودرو اخیر ایران خودرو به زودی اعلام خواهد شد. افرادی که در سایت ثبت نام خودرو عملیات نام‌نویسی را انجام داده‌اند، برای مشاهده نتایج قرعه کشی خودرو باید وارد سامانه فروش خودرو شوند. سپس در میانه صفحه روی آیکن قرعه‌کشی کلیک کنند.

پس از آن می‌توانند با کد پیگیری یا کد ملی فرد ثبت‌نام شده، نتایج را مشاهده نمایند. کافی است «من ربات نیستم» را تأیید و گزینه جستجو را انتخاب نمایید.

جمع‌بندی

در این مطلب شما را با سامانه یکپارچه فروش خودرو و چرایی راه‌اندازی آن آشنا کردیم. پس از آن درباره زمان اعلام نتایج قرعه‌کشی اخیر ایران خودرو و نحوه مشاهده این نتایج آشنا کردیم. شما با پیگیری طرح‌های ویژه فروش ماشین‌های سایپا و ایران خودرو، می‌توانید خرید خودروی مورد نظر را به سهولت انجام دهید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها