خرید هدیه مناسبتی برای شرکت ‌ها، سازمان‌ها و پرسنل

کد خبر: 1200470
خرید هدیه مناسبتی برای شرکت ‌ها، سازمان‌ها و پرسنل

یکی از روش‌هایی که مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند از طریق آن به پرسنل خود نشان دهند برای زحمات آن‌ها اهمیت و ارزش قائل‌ هستند، اعطای هدیه‌های مناسبتی است. این کار باعث می‌شود که جو همدلی و اعتماد در مجموعه افزایش پیدا کند. جنبه دیگر اهمیت این هدایا، تبلیغ شرکت است. در این مطلب قصد داریم به خرید هدیه مناسبتی برای شرکت‌ها (سازمان‌ها) و پرسنل بپردازیم.

هدیه سازمانی و مناسبتی چیست؟

حتماً تابه‌حال با اعطای هدیه‌هایی از سوی شرکت، سازمان، فروشگاه و... به پرسنلشان مواجه شده‌اید. ساده‌ترین نمونه، سررسیدها و تقویم‌هایی هستند که از طرف بانک‌ها، فروشگاه‌ها و شرکت‌ها به افراد اهدا می‌شوند. هر هدیه‌ای که در مناسبت‌های خاص به پرسنل یا مشتری‌ها اهدا می‌شود را هدیه سازمانی می‌گویند. هدیه‌های سازمانی یا هدایای تبلیغاتی مناسبتی می‌توانند مقاصد تبلیغاتی نیز داشته باشند.

چرا هدایای سازمانی برای مدیران اهمیت ویژه ای دارد؟

یک مدیر باهوش و با استعداد خیلی خوب این موضوع را می داند که برای حفظ و بقای سازمان تجاری خود و گسترده شدن روابط تجاری با شرکای خود و همچنین ایجاد رابطه بهتر با کارمندان سازمانش و همچنین داشتن یک تعامل عالی بین مشتریان و سازمان باید بتواند در زمان مناسب یک واکنش حرفه ای مثبت نشان بدهد و بهترین رفتار هوشمندانه را رصد کند.

ارائه هدایای سازمانی امروزه از جالب ترین ایده هایی است که در تبلیغات شرکت ها و نهاد های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدیه دادن از دیرباز در دنیا مورد توجه قرار داشته و این عمل در فرهنگ کشور ما نیز سابقه دیرینه ای دارد. در گذشته افراد به مناسبت های مختلف برای همدیگر اقدام به خرید هدیه می کردند. با پیشرفت بشر و افزایش رقابت بین شرکت ها و سازمان ها این روش برای تبلیغات محصولات شرکت ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

شرکت ها برای افزایش تبلیغات و بهره وری به کارمندان خود بیشتر اقدام به ارائه هدایای سازمانی می کنند. این هدایا می توانند به مناسبت های مختلف نظیر عید نوروز، افتتاح پروژه جدید در شرکت و یا سالگرد تاسیس شرکت ارائه شوند. هدایای سازمانی و تبلیغاتی در واقع خود یک ارتباط میان شرکت و مخاطبان است. این هدایا که معمولا با برچسب و آرم تبلیغاتی شرکت ارائه می شوند می توانند به کارمندان شرکت، اعضای خانواده آنان، مشتریان خاص شرکت و دیگر افراد تعلق بگیرند.

گاه با برگزاری جشن ها و مراسمات سالانه می توان با اهدای محصولات برند خود به دیگران با هزینه ی کم باعث ترویج و تبلیغ نام تجاری شرکت خود شوید. معمولا شرکت ها در هزینه های سالانه خود مبلغی را برای ارائه ی این هدایا اختصاص می‌دهند.
در نظر گرفتن هدایای سازمانی برای کارمندان، شرکای تجاری و مشتریان در مناسبت های مختلف می تواند یک رفتار هوشمندانه و به جا توسط یک مدیر موفق سازمان باشد، زیرا ثابت شده است که دادن هدایای سازمانی توسط مدیران به کارمندان، مشتریان و شرکای تجاری باعث ایجاد حس خوب در آنها شده و به دنبال آن باعث رونق کسب و کار می شود.

مثلاً تصور کنید به منظور قدردانی از زحمات کارمندانتان در اعیاد مختلف هدایای سازمانی ارزشمندی را برای آنها در نظر بگیرید و یا اینکه نشان دهید قدر مشتری های وفادار خود را می دانید و وجود آنها در کنار کسب و کار و برند شما بسیار مهم است، هر سال در ایام آخر سال هدایای نفیسی را تقدیم مشتریان خود کنید.

از همه این موارد که بگذریم نمی‌توان وجود یک رابطه خوب با شرکای تجاری که هر روز به منظور روابط کاری با آن ها در تعامل هستیم را نادیده گرفت. در این مورد چیزی که می تواند رابطه کاری را استحکام ببخشد در نظر گرفتن یک هدیه سازمانی خاص و فوق العاده برای شرکای تجاری خود می باشد. پس تا اینجا متوجه این موضوع شدیم که چرا هدیه سازمانی بخش مهمی را در یک سازمان ایفا می کند حال در ادامه به این موضوع می پردازیم که یک هدیه سازمانی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

مهمترین عاملی که یک مدیر بازاریابی را به دادن هدیه سازمانی دعوت می کند افزایش فروش و رونق کسب و کار می باشد، زیرا همان طور که گفتیم در نظر گرفتن یک هدیه تبلیغاتی و سازمانی مناسب می تواند برند تجاری شما را در بین افراد جامعیت بخشیده و پررنگ نماید.

نکته مهمی که باید برای انتخاب یک هدیه سازمانی در نظر بگیرید کاربردی بودن هدیه می باشد، مثلاً می‌توانید انواع ماگ، لیوان های تبلیغاتی، خودکار، سالنامه، تقویم، ساعت و …. برای مشتریان خود در نظر بگیرید و یا اینکه به منظور تشکر از کارمندی که وظایف خود را به درستی و به نحو احسن انجام داده یک کارت هدیه نقدی تقدیم او کنید. تصمیم با شماست که برای دادن هدیه چه موردی را در نظر گرفته اید.

شاید دادن کارت هدیه نقدی برای خیلی از افراد خوشایند تر از دادن یک هدیه باشد، اما فراموش نکنید یک هدیه خوب و ارزشمند که لوگوی شرکت و سازمان شما را دارد تا مدت ها می تواند به عنوان یک .نفیس در خاطر و ذهن افراد حک شود

هدف اصلی از هدایای سازمانی

یکی از اهداف خرید هدیه مناسبتی و سازمانی می‌تواند تبلیغ برای آن شرکت و سازمان باشد. عموماً روی بسیاری از این هدایا، لوگو یا نشان تبلیغاتی دیده می‌شود. مورد دوم، بالا بردن روحیه کارمندان و پرسنل است. با اهدای چنین هدایایی، روحیه تیمی و جو همدلی بین کارکنان افزایش می‌یابد و به‌تبع آن، راندمان کاری نیز بهتر می‌شود. یکی دیگر از هدف‌های این کار این است که به کارمندان ثابت خواهد شد که از سوی مدیریت دیده می‌شوند و زحماتشان ارزشمند هستند. اینکه کارمندان و کارکنان حس کنند حضورشان بی‌اهمیت نیست و برای مجموعه مهم هستند، مسئله بسیار با اهمیتی محسوب می‌شود. انگیزه داشتن در محیط کار بسیار مهم است.

فاکتورهای زیادی روی تزریق انگیزه و بیشتر کردن تلاش در کار اثرگذار هستند. از جمله فاکتورهای کاری مؤثر روی رضایت و همچنین انگیزه کارکنان، خرید هدیه کارمندان و اهدای آن در موقعیت‌های خاص است.

5

تأثیر هدایای تبلیغاتی مناسبتی و شرکتی از دید روان‌شناسی

هدیه‌دادن تأثیر روانی زیادی بر فرد دریافت‌کننده دارد. اگر تا به حال با یک سورپرایز یا رفتار غیرمنتظره مواجه شده باشید (مانند دریافت یک هدیه غیرمنتظره)، شما شخصاً این پدیده را در عمل تجربه کرده‌اید. هدیه‌دادن بر نتایج کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد و باعث خواهد شد که فرد ارزش بیشتری برای کار خود قائل شود. همچنین بر احساسات متقابل و اعتماد بین طرفین، مؤثر است. این تأثیر را می‌توان در نتایج بازاریابی و هدیه‌دادن در چندین سناریوی رایج هدیه شرکتی مشاهده کرد.

تأثیر بر چشم‌انداز کاری

هدیه‌دادن می‌تواند به کسانی که هنوز مشتری شما نیستند، انگیزه دهد که به شما بپیوندند. بر اساس گزارش Instapage، 80 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که اگر شرکتی به‌صورت شخصی با آن‌ها در تعامل باشد، احتمال بیشتری دارد که با آن تجارت کنند. خرید هدیه مناسبتی و ارسال در زمان مناسب می‌تواند انگیزه‌ای برای مشتریان احتمالی باشد. 

تأثیر روی مشتریان

مشتریان نیز می‌توانند از یک هدیه به‌موقع بهره‌مند شوند. این کار می‌تواند به آن‌ها بفهماند که خرید یا دریافت خدماتشان ارزشمند است. هدیه تبلیغاتی شرکتی مشتریان را تشویق می‌کند که به خرید خود ادامه دهند یا برند شما را تبلیغ کنند. همچنین این هدایا باعث می‌شوند مشتریانی که مدتی است با شما تعامل ندارند، کار کردن با شما را از سر بگیرند. طبق یک مطالعه خرده‌فروشی، مصرف‌کنندگانی که ارتباط عاطفی با یک برند دارند، 306 درصد ماندگارتر و وفادارتر از دیگر مشتریان هستند.

تأثیر روی کارمندان

مشتریان تنها افرادی نیستند که کسب‌وکارها باید در نظر بگیرند. در بسیاری از موارد، کلید دستیابی به مشتریان بیشتر، از محیط خود شرکت شروع می‌شود. 57 درصد از مردم ادعا می‌کنند دریافت هدیه باعث می‌شود که احساس ارزشمندبودن داشته باشند. تأثیر دریافت یک شیء یا هدیه فیزیکی که برای شخص شما باشد، بسیار زیاد است. خرید هدیه شرکتی باکیفیت که تا حد زیادی شخصی‌سازی‌شده باشد، حس تعلق به آن سازمان یا شرکت را در کارکنان ایجاد می‌کند و طبیعتاً روحیه تیمی را تقویت خواهد کرد. به این ترتیب در مواردی مانند جذب و رضایت مشتری و همچنین ارتقای کیفیت خدمات، پیشرفت صورت می‌گیرد.

یک هدیه سازمانی چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

1ـ تولید ملی کشور باشد

اگر تصمیم گرفته اید کالایی را به عنوان هدیه سازمانی به مشتری، کارمند و یا شریک تجاری خود بدهید حتماً این کالا باید تولید ملی کشورمان باشد، زیرا با این کار هم به اقتصاد کشور کمک کرده‌اید و هم حس و فرکانس بسیارخوبی در مخاطب تان ایجاد کرده اید. به یاد داشته باشید کالاهای تولید ملی  از نظر قیمت بسیار مناسب تر از کالاهای خارجی می باشد و البته از کیفیت مناسب تری نیز برخوردار است.

مثلا اگر کالای شما از صنایع دستی انتخاب شود، کیفیت و نیز بار ارزش هنری آن به مراتب بیشتر از کالاهای خارجی می باشد

2ـ هدیه سازمانی، باکیفیت باشد

مورد بعدی با کیفیت بودن پک هدیه سازمانی می باشد. زیرا اگر برای انتخاب یک محصول به عنوان هدیه سازمانی بخواهید از کالاهای بی کیفیت و ارزان بازار استفاده کنید می تواند نشانه نوعی بی احترامی به مخاطب باشد. ندادن هدیه سازمانی خیلی بهتر از دادن یک هدیه بی کیفیت است.

3ـ کاربردی باشد

همیشه سعی کنید برای مخاطبان خود هدیه ای را در نظر بگیرید که وقتی این هدیه را توسط شما دریافت می کنند از داشتن آن واقعا لذت برده و به نوعی سورپرایز شوند. دادن هدایای کاربردی به مخاطبانتان باعث ایجاد یک ذهنیت خوب از برند شما در خاطر آن ها می شود و به تدریج باعث رشد کسب و کار و تعامل شما با مشتریان، شرکای تجاری و کارمندانتان می شود.

4ـ خاص و لاکچری باشد

اگر برای دادن هدیه سازمانی همیشه خلاق باشید و هدایای لاکچری و خاصی را در نظر بگیرید که کمتر کسی به فکر دادن این هدایا می باشد خیلی سریع شما زبانزد خواهید شد و همین امر باعث وجه تمایز شما با رقبایتان می شود. به قول معروف ره صد ساله را یک ساله طی خواهید نمود.

6

هدایای سازمانی و شرکتی و اداری

در دنیای پیشرفته امروزه که شرکت ها از هر طریقی برای تبلیغات استفاده می کنند، استفاده از روش هدیه سازمانی و هدایای شرکتی به خوبی می تواند باعث افزایش تبلیغات با هزینه کم شود. این روش کم هزینه را به راحتی می توان به صورت برگزاری مراسمات مناسبتی یا به شکل دائمی برگزار کرد. این هدایا می توانند از کوچکترین و ارزانترین اشیا شروع شوند و به هر کسی اهدا شوند.

  1. هدیه اداری عید
  2. هدیه سازمانی نوروز
  3. هدیه سازمانی عید
  4. فروش سازمانی ویژه عید نوروز 

انواع هدایای سازمانی ( ست هدیه سازمانی)

همانطور که در بالا گفته شد، هدف از ارائه هدیه سازمانی، توسعه بیشتر محصولات یک شرکت و افزایش تبلیغات به واسطه افراد مختلف بین مردم است. اما این هدایا انواع مختلفی دارند که بسته به ایده و برنامه شرکت متفاوت است. اینکه هزینه و ارزش هدیه شما چقدر است مهم نیست. شما می توانید با ایده و نگرش خود و هزینه کم ارزش کار خود را بالا ببرید.

هدایای سازمانی لوکس و خاص و نفیس

از مهمترین و زیباترین هدایای سازمانی می توان به تندیس ها اشاره کرد. این تندیس ها گاهی با لوح های از پیش آماده همراه هستند و با چاپ کردن برند شرکت روی تندیس به افراد اهدا می شود اما شاید زیباترین تندیس ها که بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند، تندیس های ساخته دست هستند که با چوب ساخته می شوند که تلفیقی از منبت کاری و میناکاری هستند. اما هدایای سازمانی گستره ی بسیاری پیدا کرده اند و می توانند هر چیزی را در بر گیرند. از دیگر هدایای سازمانی مهم که معمولا استفاده از آن ها رایج است می توان از جعبه های هدیه زعفرانی، پک های دمنوش و سلامتی، پک های سفارشی، هدایای مدیریتی و ... ، و تابلوهای نفیس نام برد. استفاده از صنایع دستی و سنتی نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است که تلفیقی از هنر و مدرنیته در آن ها به کار می رود.

هدایای شرکتی و اداری (هدیه به کارمندان)  

ارائه هدیه سازمانی و شرکتی شرایط خاصی دارد. هدف از ارائه ی این هدایا با هدیه دادن به صورت معمولی متفاوت است. شما گاهی بدون مناسبت و بدون شناخت افراد به واسطه‌ی تبلیغات به افرادی هدیه خواهید داد اما با این تفاوت که هدف از ارائه، تبلیغ برند شماست. به طور مثال باید مشخص شود که این هدایا از طرف شما بوده است. بارها دیده اید که شما به هنگام خرید، شرکت وسایلی به عنوان اشانتیون با برچسب سازمان و شرکت خود به شما اهدا می کند. این وسایل می توانند از قبیل لیوان ، خودکار، جا کلیدی و سررسید باشند که لوگوی شرکت روی آن درج شده است. این کار باعث می شود چنانچه وسایل شما در مکان عمومی مورد استفاده قرار گیرند نام تجاری شرکت شما بیشتر در دید قرار بگیرد.

مزایای هدایای سازمانی ( پک دمنوش و آجیل ، چرم ، پک هدیه زعفرانی)

اگر شما میخواهید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید باید از انواع روش ها برای تبلیغات استفاده کنید. یکی از این روش ها ارائه ی هدایای سازمانی  با لوگوی شرکت شما می باشد. اما این روش تاثیر بسیاری در جذب مشتری برای شما دارد. تبلیغات امروزه هزینه زیادی دارد اما این روش در عین کم هزینه بودن مزایای دیگری نیز دارد. باعث می شود مشتری وفاداری بیشتری را به شما داشته باشد. مزیت دیگر این روش معرفی گسترده تر برند شرکت است که باعث جذب مشتری بیشتری می شود.

زمان اهدای هدیه به کارکنان

بد نیست در موقعیت‌های خاص، خرید هدیه مناسبتی برای کارکنان در نظر گرفته شود. موقعیت‌هایی مانند سال نو، تاریخ تأسیس شرکت، روز زن، روز کارمند و ... . یک نکته مهم که باید در نظر داشت این است که نباید با اهدای وقت و بی‌وقت هدیه، از ارزش آن کاست. بهتر است از تعداد هدایای پرشمار کم کارکرد و به‌جای آن، گزینه‌های باارزش‌تری را در اختیار کارکنان یک مجموعه گذاشت. به این ترتیب آن هدیه همواره در ذهن فرد خواهد ماند.

دستاوردها و تولدهای کارکنان را جشن بگیرید، رویدادهای مجازی ایجاد کنید و کارکنان را با هدایای متفکرانه و ممتاز غافلگیر کنید. می‌توانید از کارت تبریک‌های به‌یادماندنی یا پیام‌های کوتاه استفاده کنید و همه را شگفت‌زده کنید. با کارهای محبت‌آمیز، انگیزه و هیجان را در محیط کاری بالا ببرید. به طور کل می‌توان به غیر از مناسبت‌های ملی و مذهبی، موارد زیر را نیز به‌منظور خرید هدیه کارمندان در نظر گرفت:

رویدادهای شخصی: هنگام اضافه شدن عضو جدید به خانواده یا نقطه عطف شخصی، دریافت مدرک حرفه‌ای یا تحصیلی، خانه جدید یا سایر دستاوردهای شخصی.

رویدادهای سازمانی: سال‌های خدمت، شناسایی سطح خدمات یا تکمیل برنامه‌های آموزشی خاص که مهارت‌های آن‌ها را بیشتر می‌کند.

شناسایی ویژه: مواردی که یک کارمند، روز یا وقت خود را برای کمک به یک هدف تجاری یا یک همکار اختصاص داده است.

7

هدیه تبلیغاتی شرکتی برای کنفرانس ها و رویدادها

چه شرکت شما میزبان یک کنفرانس باشد و چه در یک رویداد مانند حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی و خارجی شرکت داشته باشید، هدیه تبلیغاتی شرکتی بسیار بااهمیت است. تلاش کنید یک تصویر منسجم و زیبا از تیم خود ارائه کنید. از وسایل ساده‌ای مانند خودکار گرفته تا کیف‌ها و نوت‌بوک‌هایی که توسط کارمندان و کارکنان مورداستفاده قرار می‌گیرند. در جلسات رسمی و همایش‌ها سعی کنید برای مدعوین، هدایایی در نظر بگیرید تا روی نگاه آن‌ها به مجموعه اثر بگذارید.

شهرت شرکت یا سازمان خود را افزایش دهید

جهت خرید هدیه مناسبتی هدایای باکیفیت را انتخاب کنید که افراد واقعاً از آن‌ها لذت ببرند. همچنین هدیه‌ای را انتخاب کنید که به خاطر سپرده شود و مورد استفاده قرار بگیرد، نه فقط هدایای استاندارد که در کمد قرار داده می‌شوند. با اهدای یک هدیه فکرشده، به گیرندگان خود نشان دهید که به جزئیات توجه زیادی دارید و علایق و علاقه کارمندان و مشتریان خود را در اولویت قرار می‌دهید. انتخاب هدایای مناسب باعث ایجاد احساسات خوب در بین دریافت‌کنندگان می‌شود و این احساسات گرم، تصویری از کسب و کار شما به عنوان فردی مهربان و دلسوز ایجاد می‌کند.

در نهایت، شهرت بیشتر همواره مشتری بیشتر، انگیزه بیشتر، شرایط کاری بهتر و همه چیزهای خوبی که یک کسب و کار به آن‌ها نیاز دارد را همراه خواهد داشت. 

به جنبه رقابتی هدیه‌ها بیندیشید

وقتی صحبت از خرید هدیه مناسبتی برای شرکت‌ها و پرسنل می‌شود، هرگز نمی‌توانید از رقبا عقب بیفتید. دادن هدایای منحصربه‌فرد، سفارشی، به‌یادماندنی و متفکرانه، راهی شگفت‌انگیز است تا همیشه خود و شرکتتان را در ذهن مشتریان و کارکنان خود ماندگار کنید.

از قدرت هدایای شرکتی استفاده کنید

همان‌طور که توضیح داده شد، اهمیت خرید هدیه مناسبتی برای دریافت‌کنندگان آن زیاد است. این نکته می‌تواند به بازاریابان، تیم‌های فروش، پرسنل منابع انسانی و سایرین کمک کند تا سیاست‌ها و کمپین‌های بسیار مؤثری برای انتخاب و تهیه هدیه تبلیغاتی شرکتی ایجاد کنند تا کسب و کار شما در مسیر درست حرکت کند.

چند نمونه مناسب از پک هدیه شرکتی

برای خرید هدیه مناسبتی باید ذهن خود را باز بگذارید. گاهی هدف، خرید هدیه شرکتی و گاهی، خرید هدیه تبلیغاتی شرکتی است. به گروه هدف خود فکر کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. در هدیه‌های تبلیغاتی ساده عمده موارد شامل سررسید، تقویم، لوازم‌تحریر، ماگ، فلش مموری و مواردی از این ‌دست مربوط می‌شود. اما هنگامی که قرار است برای کارکنان و مدیران دیگر شرکت‌ها هدیه مناسبتی در نظر بگیریم، گزینه‌ها متفاوت می‌شوند. در ادامه، چند مثال از این هدایا آورده می‌شوند. 

جمع‌بندی

خرید هدیه مناسبتی و اعطای آن روشی شگفت‌انگیز است که در آن می‌توانید با کارمندان، مشتریان و شرکای خود تعامل داشته باشید و از آن‌ها قدردانی کنید. هدف اصلی این نوع هدایا، ایجاد رابطه نزدیک و ارتباط قوی بین دو طرف است. کارکنان شاد که با کارفرمای خود ارتباط قوی دارند، انگیزه بیشتری برای انجام‌دادن بهتر کارهای خود خواهند داشت. مشتریان راضی نیز به همین ترتیب، با اعتماد و وفاداری بیشتری روابط تجاری با شما را ادامه خواهند داد. در هر دو مورد، هدیه‌دادن شرکتی به همان اندازه که برای کسب و کار شما مفید است، برای روحیه افراد نیز مفید خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها