آموزش خرید خودرو در بورس کالا

کد خبر: 1200828
آموزش خرید خودرو در بورس کالا

 

یکی از بزرگترین معضلات در کشور مربوط به صنعت خودرو است که به جهت وجود خلاءهای زیادی در این صنعت است. بدون شک شما نیز از افزایش قیمت خودروهای مختلف و تفاوت قیمتی که بازار آزاد با قیمت کارخانه دارد، مطلع هستید. در سیستم قرعه‌کشی خودرو توسط خودروسازان برتر کشور افرادی هستند که چندین بار ثبت­نام کرده‌اند و شانس آنها را یاری نکرده است. این روزها خودروسازهای برتر در بورس کالا نیز ماشین‌های خود را عرضه می‌کنند که راه دیگری برای افراد علاقه‌مند فراهم کرده است. آیا شما با این روش و نحوه خرید آشنا هستید؟ در این مطلب می‌خواهیم شما را با خرید خودرو در بورس کالا آشنا کنیم.

 

 

آیا خرید خودرو در بورس مقرون به صرفه است؟

متاسفانه در کشور افرادی که هیچ تجربه‌ای از یک کار ندارند، در مورد آن نظرات قاطعی می‌دهند. به عنوان مثال کسانی که حتی نمی‌دانند طریقه خرید از بورس چگونه است، ادعا می‌کنند که خرید خودرو به این روش مقرون­به­صرفه نیست.

شاید شما هم شنیده‌اید که خرید به این روش با قیمت بالایی و نزدیک به قیمت بازار آزاد انجام می‌شود. اگر شما از آمار دقیق خبر ندارید، نباید شایعات در این زمینه را باور کنید و تنها کافی است با جستجو در اینترنت اطلاعات دقیقی از خرید خودرو در بورس به دست آورید.

در تجربه‌های پیشین ماشین‌هایی نظیر فیدلیتی، تارا، پژو 207 و ... با قیمت‌هایی خیلی کمتر از بازار آزاد به فروش رسیده‌اند. از مزایای این روش می‌توان به آسان­بودن روش نیز اشاره کرد که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد.

آموزش خرید خودرو در بورس کالا

افرادی که تا به حال در بورس ثبت­نام نکرده‌اند و مایلند از طریق خرید خودرو در این بازار سود کنند، باید گام­به­گام مراحل ثبت­نام و اخذ کد بورسی و معاملاتی را طی کنند. در سال‌های گذشته فرآیند ثبت­نام در بورس که حضوری بود، بسیار زمان‌بر بود.

این روزها اکثر خدمات اولیه بورس به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و شما می‌توانید در هر زمان و مکان دلخواه این کارها را انجام دهید. در ادامه می‌خواهیم نحوه تهیه خودرو در بورس را برای شما شرح دهیم تا شما نیز بتوانید از این فرصت استثنایی استفاده لازم را داشته باشید.

ثبت نام در سجام

در اولین مرحله از نحوه خرید خودرو در بورس کالا, لازم است هر کاربر به سامانه سجام مراجعه کند و ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهد. در سال‌های گذشته برای این کار باید به دفاتر مربوطه مراجعه می‌کردید اما امروزه در اکثر سوپراپلیکیشن‌ها این خدمت به صورت آنلاین قابل انجام است.

با پرکردن فرم ثبت­نام سجام شما می‌توانید اولین گام را بردارید که با هزینه‌ای اندک انجام می‌شود. در دیگر مطالب می‌توانید در مورد اهمیت سایت سجام بیشتر مطالعه کنید.

آموزش کامل ثبت نام سجام

احراز هویت

گام بعدی برای این که بتوانید در بورس کالا به فعالیت مشغول شوید، احراز هویت است. برای این کار عکس تمام رخ از شما خواسته می‌شود که باید آپلود کنید؛ در ادامه نمونه امضاء نیز پس از چندین اطلاعات دیگر باید ارسال شود. توجه داشته باشید که هیچ درخواست دشواری برای کاربران وجود ندارد و شما در عرض چند دقیقه می‌توانید این کار را به سادگی تکمیل کنید.

در نهایت ویدئویی نیز از شما خواسته می‌شود که باید در آن جملات خواسته شده را با صدای رسا بخوانید و سپس به سامانه ارسال کنید. با احراز هویت حساب کاربری شما امن‌تر و غیرقابل نفوذتر می‌شود. دومین گام از خرید خودرو در بورس کالا به این ترتیب پشت سر گذاشته خواهد شد و کد بورسی به فرد تعلق می‌گیرد.

کد معاملاتی

علاوه بر کد بورسی هر فرد باید کد معاملاتی نیز دریافت کند که این مورد به کارگزاری مربوط می‌شود. تمام کارهای مربوط به این کد توسط کارگزاری انجام می‌شود و نوع این خدمت در هر کدام تفاوت‌های جزئی دارد. شما هر کارگزاری را که انتخاب کرده‌اید می‌توانید کد معاملاتی را با توجه به راهنمای آن دریافت کنید.

حساب وکالتی

هر کاربر برای اینکه بتواند در بورس کالا فعالیت داشته باشد، باید یک حساب وکالتی در بانک‌های منتخب افتتاح کند. شما باید یکی از بانک‌های کشاورزی، تجارت، صادرات، ملی، ملت و سپه را انتخاب نمایید. این همان حسابی است که شما پیش پرداخت خودروی مورد نظر را به آن واریز می‌کنید و کارگزاری این اجازه را دارد که از حساب شما آن را برداشت کند.

برای این منظور در خرید خودرو در بورس، کارگزاری یک معرفی‌نامه به بانک صادر می‌کند که شما به هر بانک دلخواه می‌توانید مراجعه نمایید و حساب وکالتی را افتتاح نمایید.

واریز مبلغ پیش پرداخت به حساب وکالتی

پس از اینکه کارهای اداری شما تمام می‌شود، باید منتظر زمان مناسب باشید تا خودروی دلخواه شما در بورس کالا عرضه شود. توجه داشته باشید که برای هر کد ملی یک‌بار امکان ثبت­نام در یک خودرو وجود دارد و محدودیت داشتن پلاک فعال در این مورد منتفی است.

وقتی زمان دقیق شروع ثبت خودرو در بورس کالا اعلام می‌شود، شما باید یک روز قبل از آن مبلغ پیش پرداخت معین شده را در حساب وکالتی خود داشته باشید. به عنوان مثال برای پژو 207 قیمت پایه حدود 190 میلیون اعلام شده بود که 100 درصد آن را باید در حساب وکالتی قرار می­دادید.

5

ثبت قیمت پیشنهادی

در روز خرید خودرو در بورس کالا باید شما در بازه زمانی معین قیمت پیشنهادی خود را ثبت کنید. برای این کار بهتر است از افراد صاحب تجربه کمک بگیرید. اگر گمان کردید که قیمت خودرو بالاتر از انتظار خودتان می‌رود، شما نباید انصراف دهید و همان قیمت مدنظر خودتان را ثبت کنید. کسانی که انصراف می‌دهند 5 درصد از کل معامله را برای فسخ معامله و همچنین نیم درصد از آن را به عنوان کارمزد از دست می‌دهند.

اگر نام شما در بین برندگان بود، از طرف بورس اطلاع­رسانی می‌شود. بنابراین، باید در موعد مقرر مابقی هزینه را پرداخت نمایید. در صورت تاخیر جریمه‌ای را در نظر می‌گیرند که موظف هستید آن را نیز پرداخت کنید. خودروهای زیادی در آینده در بورس کالا عرضه می‌شوند که شما نیز می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و خودروها را با قیمت بسیار پایین‌تر از قیمت بازار آزاد خرید نمایید.

مشاور داشته باشید

در هر کاری بهتر است با متخصصان آن مشورت کرد و راهنمایی‌های لازم را از آنها گرفت. شاید در سخن خرید خودرو در بورس کالا چندان دشواری خاصی نداشته باشد، اما مطمئن باشید که قطعا در عمل نیاز به تجربه و آگاهی خواهد داشت. این روزها به کمک اینترنت می‌توان با مراجع معتبر زیادی در ارتباط بود و بهترین راهکارها را از آنها جویا شد.

شما در آکادمی دانایان روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری را خواهید آموخت و از هر کدام در فرصت مناسب استفاده خواهید کرد. با آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی در بورس می‌توانید سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید و در فرصت‌های پیش آمده می‌توانید در بورس کالا خودرو نیز خرید کنید. با ما در آکادمی دانایان به فرصت‌های برتر می‌توانید بیاندیشید.

جمع بندی

معضل خودرو در کشور بسیار پر رنگ شده و به همین دلیل مسئولین با روش‌های مختلف می‌خواهند تا خودروهای داخلی و خارجی با قیمت‌های مناسب به دست مصرف کنندگان برسند. یکی از ایده‌های جذاب در این زمینه خرید خودرو در بورس کالا است که خوشبختانه این روزها رونق فراوانی گرفته است.

در این مطلب با آموزش خرید خودرو در بورس کالا سعی کردیم تا شما را با این فرصت مناسب آشنا کنیم. در آکادمی دانایان شما می‌توانید شیوه‌های مختلف سرمایه‌گذاری را آموزش ببینید و آینده خود را درخشان کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها