با انواع رله های حفاظتی زیمنس و کاربردهای آن آشنا شوید

کد خبر: 1201418
با انواع رله های حفاظتی زیمنس و کاربردهای آن آشنا شوید

 

رله‌ زیمنس   که با اسامی رله پروتکشن یا حفاظتی زیمنس در حوزه برق صنعتی شناخته شده است، یک قطعه مهم در حوزه برق صنعتی است که بیشترین استفاده را در پست‌های برق، اتوماسیون صنعتی، موتور برق و غیره دارد. از این ماژول صنعتی برای محافظت از بخش‌های مختلف که دارای کارکرد‌های مهمی هستند، استفاده شده و براساس محل استفاده، در سایز و مشخصات ظاهری گوناگون طراحی شده‌ است. رله زیمنس برای مدار‌های AC و DC در دسترس بوده و قابلیت‌های گسترده‌ای که در ادامه به همراه معرفی بهترین برند رله  به آن خواهیم پرداخت را فراهم میاورد.

برتری رله زیمنس به سایر برند‌ها

رله های برند زیمنس به تنوع و قابل اعتماد بودن معروف است و به همین دلیل بهترین گزینه برای انواع کاربری‌ها به شمار می‌رود. طراحی این رله‌ها به گونه‌ای است که می‌توان آنها را به راحتی نصب و استفاده کرده و همچنین بهترین گزینه برای انواع پروژه‌ها هستند که این خود می‌تواند مهم‌ترین برتری این ماژول صنعتی باشد. علاوه بر این، رله زیمنس شامل یک طیف گسترده است که سایر برند‌ها از آن محروم بوده و به همین دلیل توانایی رقابت را نخواهند داشت. تنوع بالای  رله زیمنس این امکان را به صنایع می‌دهد که براساس نیاز خط تولید یا اتوماسیون، به انتخاب بهترین مدل از این برند باکیفیت آلمانی بپردازند.

از طرفی مبحث هزینه نیز برای یک مصرف‌کننده حائز اهمیت است. از آنجایی که رله یک قطعه صنعتی به شمار می‌رود، قطعا وجود آن در یک اتوماسیون الزامیست و قیمت تمام شده باید براساس مدت زمان کاربری این ماژول صنعتی، به صرفه باشد. رله زیمنس این دغدغه را از بین برده است چرا که قیمت آن بسیار مقرون به صرفه بوده و طول عمر این قطعه با توجه به کاربردش بسیار منطقی و قابل قبول است.

کاربرد رله حفاظتی

 رله حفاظتی زیمنس  نیز مانند هر ماژول یا قطعه صنعتی دیگری کاربرد منحصر بفردی دارد. برای مثال جهت محافظت در مقابل اضافه جریان، حفاظت از موتور و بانک مخزنی، محافظت از ترانسفورماتور و فیدر، حفاظت در برابر جریان جرقه و خطای زمین و همچنین برای محافظت از ولتاژ و فرکانس از رله‌ استفاده می‌شود. رله حفاظتی از دسته محصولات فشار متوسط به شمار رفته و توانایی محافظت الکتریکی و مکانیکی را داراست.

انواع رله زیمنس  کدام است ؟

رله ها را می‌توان با معیار‌های متفاوت در دسته‌بندی‌های متفاوت تقسیم‌بندی کرد که در این مقاله قصد داریم به بررسی این انواع بپردازیم.رله‌ها را با پارامتر سنجش و اتصال شبکه می‌توان دسته‌بندی کرد. در صورتیکه تقسیم‌بندی بر پایه پارامتر سنجش باشد، رله‌ها عبارتند از: رله جریانی، رله حفاظتی دما و حرارت، رله حفاظتی امپدانسی، رله جهتی، رله فرکانسی و رله حفاظتی دما و حرارت.

در صورتیکه تقسیم‌بندی بر اساس اتصال شبکه باشد، رله‌ها شامل دو دسته اولیه و ثانویه هستند که تفاوت این دو نوع رله در نحوه قرار گرفتن آنها در مدار است. رله‌های اولیه به صورت مستقیم در مدار قرار گرفته و از این رو نیازی به وجود ولتاژ و جریان نیست در عین حال رله‌های ثانویه برای تغذیه از ولتاژ شبکه‌ای استفاده می‌کنند.

در حال حاضر کاربردی‌ترین مدل‌ها از رله‌های زیمنس در دو نوع SIPROTEC و REYROLLE هستند که دارای تفاوت‌هایی از نظر کارکرد بوده و در شرایط متفاوت به کار برده می‌شوند.

رله‌های SIPROTEC از جمله رله‌های حفاظتی بسیار مبتدی برای استفاده در موقعیت‌های ولتاژ متوسط هستند در صورتیکه رله‌های REYROLLE در شرایط ولتاژ ضعیف کاربرد دارند. از طرفی رله‌های SIPROTEC برای محافظت الکتریکی از تجهیزات و مدار‌ها در شرایط افزایش بار، اتصال کوتاه و خطا‌های دیگر کاربرد دارند در عین حال رله‌های REYROLLE برای کنترل، سوئیچ و مانیتورینگ الکتریکی مدار‌ها طراحی شده‌اند.

مزایای رله زیمنس  

رله زیمنس همچون هر قطعه الکتریکی دیگری حائز اهمیت بوده و مزیت‌های قابل توجهی را داراست. رله‌های برند آلمانی زیمنس از جمله ماژول‌های صنعتی می‌باشند که وجودشان بسیار مهم و کاربردی بوده و به همین دلیل در تمام دنیا شناخته هستند. رله زیمنس به گونه‌ای طراحی شده است که بیشترین میزان حفاظت و کنترل را در اتوماسیون صنعتی فراهم کرده و بازه گسترده‌ای از کارایی را در حوزه برق صنعتی شامل می‌شود. رله‌های این برند قابل برنامه‌ریزی بوده و این امکان را به افراد می‌دهند تا براساس شرایط، تنظیمات مورد نظر را بر روی سیستم اعمال کنند. از طرفی ساختار رله زیمنس به گونه‌ای است که در صورت بروز اشکال می‌توان به سادگی اجزای آن را تعویض کرد.اسی

9

خرید رله زیمنس

برای خرید رله زیمنس انواع تامین‌کننده به صورت حضوری و آنلاین وجود دارد که به ارائه این قطعات می‌پردازند ولی اگر قصد دارید این قطعه را تهیه کنید و می‌خواهید از اصالت و گارانتی آن مطمئن باشید، بهتر است رله های زیمنس  را از شرکت سیمی نصر ماد که یکی از تامین‌کننده‌های بزرگ محصولات از برند آلمانی زیمنس به شمار می‌رود، خریداری کنید. سابقه 10 ساله شرکت سیمی نصر ماد نماد اعتبار بالا و اصالت کالا‌های ارائه شده توسط این تامین‌کننده است.

۶

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها