تعمیر و نگهداری کارواش صنعتی

کد خبر: 1201675

اگر دارای یک دستگاه پمپ کارواش برتولینی هستید یا اگر قصد دارید با خرید این دستگاه فرآیندهایی مانند آب پاشی پرفشار در کارواش، شستشوی قطعات صنعتی، شستشوی محیط‌های مختلف مسکونی و صنعتی، سم پاشی در گلخانه‌ها، مزارع کشاورزی و ... را با بالاترین کیفیت انجام دهید، باید اطلاعات خود را در زمینه طرز استفاده، نحوه صحیح عیب‌یابی و چگونگی تعمیر و نگهداری این نوع کارواش صنعتی افزایش دهید و با رعایت نکات ایمنی در حین کار و بعد از اتمام کار عملکرد، طول عمر و بازدهی دستگاه خود را به میزان زیادی بهبود ببخشید. آشنایی با روش‌های عیب‌یابی همه دستگاه‌های کارواش صنعتی از جمله پمپ برتولینی از اتلاف وقت و صرف هزینه‌های زیاد جلوگیری می‌کند. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌ها و مزایای استفاده از پمپ کارواش برتولینی و نحوه تعمیر و نگهداری از این دستگاه را توضیح دهیم.

تعمیر و نگهداری کارواش صنعتی

 

پمپ کارواش برتولینی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

پمپ کارواش برتولینی یکی از محصولات پرطرفدار شرکت معروف و معتبر برتولینی است. این شرکت برای اولین بار در سال 1918 به منظور افزایش سرعت آبیاری زمین‌های کشاورزی و تسهیل فرآیند سم پاشی محصولات توسط فردی به نام اوگو برتولینی در کشور ایتالیا راه‌اندازی شد. پمپ کارواش به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت برتولینی به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردش در مدت زمان کوتاهی توانست توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع پمپ کارواش صنعتی می‌توان به مواردی مانند کیفیت و طول عمر بالا، کارکرد بسیار روان و بدون ارتعاش و لرزش، عدم تولید سر و صدای زیاد، موجود بودن تمام لوازم یدکی و قطعات مورد نیاز در بازار برای تعویض با قطعات معیوب، بازدهی و راندمان بالا اشاره کرد.

در تولید پمپ‌های کارواش برتولینی از فناوری‌های پیشرفته و به‌روز‌ترین استانداردهای دنیا استفاده شده استپمپ برتولینی 200 بار با تبدیل آب ورودی کم فشار به آب خروجی پرفشار در بسیاری از کارواش‌های سنتی، کارواش‌های مدرن، سیستم‌های نظافت خانگی و نظافت صنعتی، سیستم‌های آبیاری کشاورزی، دامداری‌ها، صنایع نفت و گاز، صنایع غذایی، خودروسازی، برش سرامیک، سنگ و شیشه، نماشویی و ... کاربرد گسترده‌ای دارد. در تولید پمپ کارواش برتولینی 200 بار و سایر پمپ‌های برتولینی برای قسمت بدنه این دستگاه‌ها از فلزاتی مانند استیل ضد زنگ، برنز و ... استفاده می‌شود‌.

استفاده از پمپ کارواش برتولینی چه مزایایی دارد؟

  • کوبل شدن راحت با انواع الکتروموتور برای راه‌اندازی کارواش
  • انجام عملیات شستشو در مدت زمان کوتاه و کیفیت بالا
  • ایجاد فشار بسیار مناسب برای شستشوی قطعات صنعتی، خودرو، نما، کف و ...
  • استفاده بهینه از آب و صرفه‌جویی در منابع آبی
  • استهلاک بسیار پایین و طول عمر بهینه
  • در دسترس بودن خدمات مربوط به تعمیر و نگهداری
  • وجود تمام قطعات مورد نیاز در بازار از جمله پکینگ پمپ کارواش

 

نکات ایمنی مهم در زمان استفاده از پمپ کارواش برتولینی

آبی که از نازل آب پمپ برتولینی خارج می‌شود فشار و قدرت فوق‌العاده زیادی دارد. به همین دلیل در هنگام استفاده از این دستگاه حتما باید به نکات ایمنی توجه داشته باشید؛ زیرا در صورت برخورد آب پرفشار با لوازم، اجسام اطراف و حیوانات خانگی امکان شکستن یا آسیب‌دیدن آن‌ها وجود دارد. نازل پمپ کارواش هرگز نباید به سمت صورت و به ویژه چشم‌های کسی گرفته شود.

در زمان انجام عملیات شستشو استفاده از عینک محافظ الزامی است. از گرفتن آب پمپ کارواش به سمت چراغ‌های برق یا پریزهای برق جدا خودداری کنید؛ زیرا ورود آب به سیستم‌های برقی باعث ایجاد اتصالی و حتی برق گرفتگی خواهد شد. بعد از هر بار استفاده از دستگاه پمپ کارواش از سالم بودن کامل شیلنگ و سایر قسمت‌ها مانند دو شاخه برق، تفنگی، لنس، فیلتر و ... اطمینان حاصل کنید.

 images_1673430245.png

مطالعه دفترچه راهنمای پمپ کارواش برتولینی برای نگهداری درست از این دستگاه

در دفترچه راهنمای تمام پمپ‌های کارواش از جمله پمپ کارواش برتولینی نکات مهم مربوط به استفاده صحیح و نحوه نگهداری از این نوع پمپ ذکر شده است. قبل از استفاده و در هنگام تعمیر یا نگهداری نکات موجود در دفترچه راهنمای پمپ کارواش صنعتی را با دقت مطالعه کنید. با مطالعه دفترچه راهنما به خوبی با تمام نکات مربوط به عیب‌یابی پمپ کارواش و نحوه رفع ایرادهای احتمالی پمپ آشنا می‌شوید. در بسیاری از مواقع با رعایت دستورالعمل‌های موجود در دفترچه راهنما به راحتی می‌توان ایرادهای پمپ کارواش برتولینی را شناسایی و برطرف کرد و دیگر نیازی به مراجعه به تعمیرگاه نیست‌.

بازدید دوره‌ای پمپ کارواش برتولینی برای نگهداری از این دستگاه 

برای افزایش بازدهی، طول عمر و استفاده ایمن از پمپ‌های کارواش برتولینی باید به بازدید دوره‌ای این دستگاه اهمیت قائل شوید. بازدید دوره‌ای مانع از خراب شدن قطعات پمپ کارواش می‌شود و در صورت وجود هر گونه خرابی در قسمت‌های مختلف این دستگاه به سرعت می‌توان آن را شناسایی و تعمیر کرد. به عنوان مثال یکی از قطعات مهم در پمپ کارواش برتولینی قطعه پکینگ پمپ کارواش است که آب‌بندی سرسلیندر را بر عهده دارد و از خارج شدن آب در زمان پمپاژ با فشار بالا به بیرون جلوگیری می‌کند‌‌.

اگر کوچکترین ایرادی در این قطعه وجود داشته باشد، در بازدید دوره‌ای مشخص خواهد شد. در بازدید ماهیانه باید نازل‌ها و فیلترهای پمپ برتولینی را تمیز کنید. اگر فیلتر و نازل با تمیز شدن هم کارایی لازم را نداشتند آن‌ها را با نمونه‌های جدید تعویض کنید. سطح روغن این دستگاه نیز هر ماه باید بررسی شود و اگر لازم بود روغن را تعویض کنید. در بازدید‌های سه ماهه یک متخصص فنی باید اتصالات، مدار هیدرولیک، سطح روغن، نازل و فیلترها را مورد بررسی قرار دهد و در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات بپردازد. در بازدیدهای شش ماهه نیز باید دریچه‌های مکش و شیر تخلیه مورد بررسی قرار گیرند و در صورت خراب شدن یا گرفتگی نازل آن را با یک نازل جدید تعویض کنید.

 images_1673430306.png

جمع بندی

در این مقاله درباره ویژگی‌ها و مزایای پمپ کارواش برتولینی صحبت کردیم و توضیح دادیم که استفاده ایمن از این دستگاه و توجه به نکات مربوط به نگهداری و تعمیر ذکر شده در دفترچه راهنمای پمپ و بازدیدهای دوره‌ای تاثیر بسیار زیادی در افزایش طول عمر و بازدهی پمپ، جلوگیری از اتلاف وقت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها دارد. برای تعمیر پمپ کارواش حتما باید به مراکز تعمیر معتبر و باسابقه مانند بازرگانی آب نیرو مراجعه کنید. امیدواریم با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله بتوانید راندمان کاری پمپ‌های کارواش برتولینی را افزایش دهید و عملیات شستشو با این دستگاه را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها