با خرید لوازم کارواش صنعتی یک کارواش راه اندازی کنید !!

کد خبر: 1049748

در این مقاله به موضوع کارواش صنعتی و انواع لوازمی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد، پرداخته شده است. با مطالعه این مقاله شما درک خواهید کرد که اجزای اصلی یک کارواش صنعتی مثل پمپ کارواش چیست و با کارایی هر یک از لوازم کارواش صنعتی آشنا خواهید شد.

تعریف لوازم کارواش صنعتی و کاربرد آنها

vTEQm5mg0VW3

آیا با تجهیزات کارواش صنعتی آشنا هستید؟ آیا می دانید که با خرید لوازم کارواش می توانید خودتان یک کسب وکار راه­اندازی کنید؟

برای پاسخ به این سؤالات اول باید بدانید که کارواش صنعتی چیست و برای چه منظوری استفاده می شود. در تعریف باید بگوییم که کارواش صنعتی شامل عملیات شستشو پرقدرت با کف، تمیزی با آب پرفشار و جمع­آوری اضافات و کثیفی­ها می باشد که در حجمی بزرگتر و گسترده­تر از کاربردهای خانگی انجام می شود. از طرفی لوازم کارواش صنعتی در واقع وسایل و تجهیزاتی هستند که در یک کارواش صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. اجزای اصلی یک کارواش شامل پمپ پیستونی و موتور گرداننده، دستگاه کف­ساز و کف­پاش، کمپرسور هوای فشرده و جاروبرقی آب و خاک می باشد. با خرید این چهار وسیله اصلی و همچنین وسایل دیگر مثل شیلنگ مخصوص و دسته لانس شما می توانید یک کارواش با امکانات کامل ایجاد کرده و کار شستشو انواع خودرو، دیواره­ها و زمین­های بزرگ، فضای داخلی استخرهای کشاورزی و نماهای گسترده ساختمان را انجام دهید.

برای تهیه لوازم کارواش صنعتی می توانید از خدمات شرکت آب نیرو که در کار تأمین و فروش انواع تجهیزات کارواش است، استفاده کنید. کافی است به آدرس شرکت www.iran-pump.com مراجعه کرده و سپس با بررسی لوازم مختلف آنها را برای خرید انتخاب کنید. مزیت­های خرید از بازرگانی آب نیرو شامل کیفیت و جنس عالی وسایل، قیمت مناسب، تحویل زودهنگام و خدمات پس از فروش می باشد. در اینجا مناسب است که به جهت آشنایی بیشتر، اجزای اصلی کارواش صنعتی را خدمتتان معرفی کنیم تا با دید وسیع­تر و کامل­تر خرید خود را انجام دهید.

معرفی پمپ کارواش و الکتروموتور گرداننده:

مجموعه پمپ و موتور که به عنوان یکی از لوازم کارواش صنعتی اصلی مورد استفاده قرار می گیرد، از دو جزء اساسی موتور پیستونی پرفشار و موتور الکتریکی محرک پمپ تشکیل شده است. عملکرد آنها به این صورت است که با اتصال موتور به برق (تکفاز یا سه فاز) ، موتور الکتریکی شروع به کار کرده و چرخشی را در محور ایجاد می کند. در این حالت چون محور پمپ نیز به طور مستقیم به محور موتور کوپل شده، شروع به گردش کرده و حرکت پیستون در سیلندر را موجب می شود. با حرکت رفت و برگشتی پیستون در سیلندر، فشار زیادی به آب داده می شود که از قسمت سر سیلندر خارج می شود. این آب پرفشار سپس توسط شیلنگ و دسته لانس که به انتهای شیلنگ متصل است، برای عملیات شستشو و تمیزی با آب استفاده می شود.

در شکل زیر یک پمپ کارواش پرکاربرد یعنی پمپ پیستونی برتولینی و پمپ پیستونی اینتر به همراه موتور گرداننده نشان داده شده است که هر دو مدل توسط بازرگانی آب نیرو عرضه می شود. پمپ­های مذکور از برندهای مطرحی هستند که طول عمر بالایی داشته و از کیفیت مطلوبی در حین کار برخوردارند. مجموعه پمپ و موتور گرداننده دارای خدمات پس از فروش بوده و به دو صورت ساده و چرخ­دار با دسته جابجایی عرضه می شوند.

uFD8ObG700Iu

         

معرفی کمپرسور باد کارواش صنعتی:

کمپرسور باد در یک کارواش جزء وسایل پشتیبانی و کمکی بوده که با تولید باد پرسرعت برای تخلیه و جابجایی سریع خاک، گرد و غبار و ذرات ریز از داخل یک حجم یا از روی سطح به محیط اطراف بکار برده می شود. همچنین از خروجی کمپرسور برای انتقال هوای پرفشار به مخزن کف­پاش استفاده می شود. عوامل مهم در انتخاب یک کمپرسور خوب قدرت موتور آن در مکش هوا به داخل، ظرفیت مخزن متراکم­کننده و سطح فشار هوای تولید شده می باشد. در شکل زیر نمونه تک سیلندر از یک کمپرسور افقی نشان داده شده است. بدنه این کمپرسور از جنس آلومینیوم بوده و دارای موتوری تکفاز با قدرت 2 اسب بخار می باشد که توسط شرکت آب نیرو نیز عرضه می شود.

 

کف پاش و کاربرد آن در کارواش صنعتی:

برای رفع کثیفی و چرک که بر روی یک سطح قرار دارد، باید از مواد شوینده قوی و آب استفاده کرد. زمانی که این دو ماده با هم ترکیب شده و به کمک مکانیزمی به یک فشار بالا برای پاشش برسند، می توان از آن ها در کارواش صنعتی استفاده کرد. وسیله­ای که این شرایط را در کارواش فراهم می کند، کف­پاش (کف­ساز) نامیده می شود که جزء لوازم کارواش صنعتی ضروری می باشد. یک کف­پاش خوب باید دارای مخزنی از جنس خوب و ضدزنگ با ظرفیت کافی برای ذخیره­سازی کف باشد که یک نمونه از آن در شکل زیر نشان داده شده است.

6rLK9KcL2Xt6

جاروبرقی آب و خاک:

در یک کارواش صنعتی احتیاج به استفاده از جارو و تی و خاک انداز برای جمع­ آوری کف و آب کثیف از روی زمین وجود ندارد. شما با استفاده از جاروبرقی کارواش می توانید به خوبی و با قدرت مکش زیاد هر چیز اضافی که بعد از عملیات شستشو بر روی زمین قرار دارد را جمع­آوری کنید. برای تهیه یک جارو پرقدرت برای کارواش می توانید نمونه های ارائه شده توسط شرکت آب نیرو را بررسی کنید که در شکل­های زیر نیز نمایش داده شده است.

شیلنگ و دسته لانس:

از قطعات پمپ کارواش جانبی که بکار برده می شوند، شیلنگ و دسته لانس را از سری پمپ برتولینی می توان نام برد. شیلنگ مخصوص برای انتقال آب از پمپ پیستونی یا کف از کف­ساز استفاده می شود و وسیله­ای که به انتهای شیلنگ متصل شده و کار پاشش متمرکز در یک خط مستقیم با فشار بالا را روی سطح انجام می دهد، دسته لانس می باشد.

در شرکت ایران نیرو شیلنگ­های مخصوص کارواش با طول­های 10، 15، 20 و 30 ارائه شده که به صورت دو سر پرس طراحی شده و حداکثر تا 350 بار فشار را می توانند تحمل کنند. این شیلنگ­ها برای اتصال به پمپ پیستونی یا دستگاه کف­ساز با فشار 100 تا 200 بار بسیار مناسب هستند.

yf2rsVgNlUkK

از ویژگیهای مهم یک شیلنگ کارواش می توان به جنس مرغوب بدنه، مقاومت خوب در برابر ضربه و فشار و طول عمر کاری اشاره کرد.

دسته­های لانس نیز در مدل­های ایرانی و خارجی (ایتالیایی) وجود دارد که در شکل­های زیر نیز نمایش داده شده است. این دسته­ها از سه قسمت گان یا تفنگ شلیک، لوله دراز و مستقیم و نازل سر لوله تشکیل شده­اند. ویژگی­های مهم یک دسته لانس در حداکثر دبی خروجی و حداکثر فشار قابل تحمل می باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها