چرا دستبند طلا یک اکسسوری برای زنان است ؟

کد خبر: 1202804

یکی از اکسسوری هایی که خانم ها به آن علاقه بسیاری دارند و گزینه عالی برای هدیه دادن به شمار می آید؛ دستبند طلا می باشد. معمولا دستبندهای طلا در طلافروشی ها به سرعت به فروش می رسند. علت این امر این است که بانوان، بسیار طرفدار دستبندهای طلا هستند.

چرا دستبند طلا یک اکسسوری برای زنان است ؟

 

دستبند و به ‌طورکلی همه طلا و جواهرات، علاوه بر اینکه به عنوان یک اکسسوری به شمار می آیند، به عنوان سرمایه گذاری نیز توجه زیادی به آنها می شود. افراد بسیاری طلا را برای سرمایه گذاری بلند مدت یا به عنوان هدیه خریداری می کنند. پیشنهاد می کنیم این راهنمای خرید را مطالعه کنید.

 

 

نکات مهم در خرید دستبند طلا

 

 در هنگام خرید دستبند طلا باید به یک سری نکات توجه ویژه داشته باشید. عیار طلا نکته مهمی است که در هنگام خرید هر زیورآلاتی که از جنس طلا می باشد؛ مانند انگشتر، پابند، دستبند و غیره باید به آن توجه کرد. هر محصولی واحد اندازه گیری دارد. واحد اندازه گیری طلا، عیار می باشد. به هر میزان که در یک محصول عیار آن بالاتر باشد؛ نشانگر این است که در آن محصول از طلای بیشتری استفاده شده است. بنابراین قیمت آن نیز بیشتر می باشد.

 برای خرید یک دستبند طلا ایده آل و مناسب در ابتدا باید بودجه خود را مشخص کنید و متناسب با بودجه ای که در اختیار دارید، عیار طلا را تعیین کنید. سپس اقدام به خرید طلای مورد نظر خود نمایید.

20

 

تنوع رنگی دستبند طلا

 

 شاید خیلی از افراد تصور کنند که زیورآلات طلا فقط در دو رنگ سفید و طلایی ساخته می‌شوند؛ اما جالب است بدانید که سازندگان جواهرات، زیورآلات طلا را به رنگ های دیگری همچون آبی روشن، قهوه ای، رزگلد نیز می سازند.

 

در کشور ایران برای خرید و فروش طلا مانند خرید و فروش سایر کالاها یک سری قوانین تعیین شده است. مهمترین قانون در زمان خرید و فروش طلا این است که باید فروشنده فاکتور ارائه نماید. بنابراین در زمان خرید دستبند طلا، این نکته را در نظر داشته باشید که از فروشنده حتماً فاکتور را تحویل بگیرید.

 

زمانی که برای خرید دستبند طلا به طلافروشی می روید، توجه به عیار حک شده بر روی آن را فراموش نکنید. معمولاً در قسمتی از محصول، مقدار فلزاتی که در ساخت زیورآلات به کار رفته اند به شماره ۱۸ یا ۲۴ هک می شوند. در واقع این اعداد بیانگر میزان مواد اولیه خامی هستند که در ساخت محصول مورد استفاده قرار گرفته اند.

 

بنابراین در زمان خرید جواهرات، حتما این نکته را در نظر داشته باشید و در صورتی که عیار طلا مشخص نبود حتما از فروشنده دلیل مشخص نبودن آن را جویا شوید. نکته بعدی که لازم است ذکر شود، این است که برای نگهداری جواهرات؛ استفاده از جعبه مخصوص را فراموش نکنید.

 

مدلی را انتخاب کنید که با سایر جواهرات شما مانند انگشتر و النگو و حتی پابند نیز ست باشد.

 

روش تشخیص طلای واقعی از طلای تقلبی

 

 ممکن است برخی از افراد تصور کنند که اگر بر روی طلا، عیار آن درج نشده باشد، نشانگر این است که آن طلا تقلبی می باشد. عدم درج شدن عیار طلا بر روی آن، نشانگر تقلبی بودن آن نیست. با این وجود بهتر است دستبند طلایی را خریداری کنید که عیار آن مشخص باشد. دستبندهای طلای متنوعی در بازار وجود دارند که دارای طرح های مختلف بوده و وزن متفاوتی دارند. هر کدام از این طلاها را می‌توانید، متناسب با بودجه و سلیقه خود به عنوان هدیه یا سرمایه‌گذاری خریداری نمایید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها