دانستنی های سفر به بانکوک که باید بدانید!

کد خبر: 1202889

تایلند یکی از کشورهای واقع در جنوب شرقی قاره آسیا است که یکی از مقصدهای محبوب میان مسافران ایرانی محسوب می شود. بانکوک یکی شهرهای پرجمعیت و پایتخت این کشور است که جذابیت‌های فراوانی دارد. برای سفر به پایتخت تایلند، باید به نکات مختلفی مانند آب و هوای شهر، وضعیت حمل و نقل عمومی، جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها و... توجه نمود.

دانستنی های سفر به بانکوک که باید بدانید!

 

 

با توجه به استقبال ایرانی ها برای سفر خارجی به مقصد تایلند و همچنین جایگاه شهر بانکوک در میان شهرهای این کشور، در این مقاله قصد داریم که نکاتی را تحت عنوان راهنمای سفر به بانکوک عنوان کنیم؛ بنابراین اگر شما هم قصد مسافرت به این کشور آسیایی را دارید، این متن را تا پایان بخوانید.

 

شهر بانکوک

بانکوک یکی از زیباترین پایتخت ‌ها در جنوب شرق آسیاست که سالانه میلیون ها گردشگر را از سرتاسر جهان جذب می کند. وجود معابد تاریخی، گردش در بازارهای شناور تایلندی و مراکز خرید لوکس، تجربه صرف غذا رستوران های ویژه شرقی و...، مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر هستند

فارغ از انگیزه شما برای سفر به بانکوک، بهتر است که با شناخت کافی از آب و هوای این شهر، زمان مناسبی را برای سفر خود انتخاب کنید.

آب و هوا

آب و هوای شهر بانکوک گرمسیری است و این هوای گرم و استوایی در طول سال تفاوت چندانی ندارد. به طور کلی، این شهر را می توان به دو فصل تقسیم نمود؛ فصل خشک و فصل مرطوب. بین ماه های اردیبهشت و شهریور، این شهر وضعیت پربارانی را تجربه می‌کند و این بارش ها در ماه خرداد به حداکثر خود می رسد. البته در اکثر روزهای بارانی، بارندگی عصرها اتفاق می افتد و ساعت‌هایی از روز هوا آفتابی است؛ هرچند که گاهی ممکن است آسمان شهر در تمام ساعات روز بارانی باشد.

 

بهترین زمان سفر

با توجه به اینکه میزان بارندگی در پایتخت تایلند بالا است، فاصله میان ماه های آبان و بهمن به دلیل وزش نسیم های خنک و میزان کمتر بارندگی، بهترین زمان برای تجربه یک سفر دلنشین به سواحل جنوب شرق آسیاست.

 

جاذبه های گردشگری بانکوک

شهر بانکوک به عنوان پایتخت تایلند و یکی از شهرهای گردشگری این کشور، جاذبه های گردشگری متعددی را در خود جای داده ‌است. در این نوشته به عنوان راهنمای سفر به بانکوک، تلاش می‌کنیم تا به سه مورد از این جاذبه ‌ها اشاره کنیم.

موزه ها و مراکز دیدنی بانکوک

موزه ملی و کاخ بزرگ بانکوک، دو جاذبه ‌ای هستند که همواره مورد توجه گردشگران قرار دارند:

موزه ملی: موزه ملی، بزرگترین موزه در جنوب شرق آسیا است که به وسیله رامای پنجم احداث شد. این سازه به نیت نمایش مجموعه ‌ای ساخته شد که توسط رامای چهارم جمع آوری شده است.

کاخ بزرگاین کاخ که در گذشته محل سکونت پادشاه بوده است، امروزه یکی از اصلی ترین جاذبه های شهر بانکوک را شکل می دهد. این کاخ همچنان هم بسیاری از مراسم های سلطنتی را میزبانی می کند.

در کنار دو مورد ذکر شده، بانکوک موزه های دیدنی دیگری نیز دارد؛ موزه جیم تامپسون، وات ساکت، مرکز فرهنگی هنری بانکوک، موزه مادام توسو و مزرعه کروکودیل، چند مورد از این موزه ها هستند. پارک های آبی مختلف، آکواریوم سی لایف، شهربازی ها و باغ وحش ها و...، دیگر مراکز گردشگری این شهر را تشکیل می دهند.

رستوران ها

شهر بانکوک به عنوان یکی از قطب های گردشگری منطقه جنوب شرق آسیا، رستوران های باکیفیت و متنوعی را در خود جای داده است. غذاهای شرقی و ژاپنی یکی از اصلی ترین بخش ها در رستوران های بانکوک هستند؛ رستوران بنیهانا، خانه استیک نامی تپاناکی و رستوران کلونید، سه مورد از این رستوران ها محسوب می شوند.

اما در کنار رستوران های عنوان شده، غذاهای تایلندی، هندی، چینی، اروپایی و... نیز در این شهر توریستی کشور تایلند قابل دسترسی هستند.

 

هتل ها

اقامت راحت و دلنشین همواره یکی از بخش های مهم در سفرهای داخلی و خارجی است. شهر بانکوک هم با تکیه بر هتل های مجلل خود، می تواند فرصت یک تجربه ماندگار را برای شما فراهم کند.

با توجه به شمار بالای مسافران، پایتخت تایلند دارای هتل های متعددی است. پاتوموان پرینسس و اوکورا پرستیژ بانکوک، دو مورد از هتل های پنج ستاره این شهر هستند. در میان هتل های چهار ستاره آن نیز می توان به کلور اسوک، آسیا بانکوک و کلور اسوک اشاره کرد. در میان هتل های سه ستاره شهر بانکوک هم، هتل داوین ناتا نسبت به سایرین از خدمات و امکانات بهتری برخوردار است.

 

خرید بلیط بانکوک

اگر به دنبال تهیه بلیط برای سفر به بانکوک هستید، رزرو اینترنتی از شرکت های مسافرتی معتبر انتخاب بسیار مناسبی است. در این مقاله به عنوان راهنمای سفر به بانکوک، پس از معرفی این شهر و جاذبه های گردشگری آن قصد داریم یکی از این شرکت های معتبر را معرفی نماییم.

برای رزرو و خرید بلیط تهران بانکوک در وبسایت فلای تودی، پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز می توانید بلیط های پرواز دو شرکت هواپیمایی عمان ایر و هواپیمایی ماهان را در مسیر تهران بانکوک تهیه کنید. خدمات آنلاین مجموعه فلای تودی این امکان را برای مشتریان فراهم می ‌کند تا با صرفه ‌جویی در وقت، اقدام به جستجو و مقایسه خدمات گردشگری نمایند.

 

کلام پایانی

بانکوک، شهری توریستی که به سرزمین فرشتگان و شهر لبخندها شهرت دارد، پایتخت و بزرگترین شهر تایلند است. شهری با ساحل‌های شنی، معابد عجیب و غریب، حیات وحش حیرت ‌انگیز، ساختمان های مدرن و... که

برای بسیاری از ایرانیان جزو نخستین گزینه ‌ها برای سفر خارجی است.

در این مقاله تلاش کردیم که بهترین راهنمای سفر به بانکوک را ارائه دهیم؛ معرفی شهر بانکوک، جاذبه های گردشگری آن و خرید بلیط سفر به این شهر، بخش های اصلی این نوشته بودند.

رزرو اینترنتی بلیط بانکوک، یکی از بهترین روش ها برای سفر به پایتخت شگفت انگیز کشور تایلند است. فلای تودی یکی از مراکز معتبری است که برای رزرو وتهیه بلیط، می ‌توانید از خدمات آن بهره‌مند شوید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها