بررسی اصول تولید محتوای موثر؛ چگونه محتوای کاربردی بنویسیم

کد خبر: 1203412

مهمترین عامل موفقیت در بازاریابی اینترنتی این است که بتوانیم با توجه به اصول تولید محتوا، محتوای کاربرپسند تولید کنیم. تمامی مطالب آموزشی، کسب و کار و مطالب معرفی محصول و محتوای آنلاینی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، برای افزایش تعداد کاربران داخل سایت و در نتیجه افزایش فروش است.

بررسی اصول تولید محتوای موثر؛ چگونه محتوای کاربردی بنویسیم

 

 

تولید محتوا نقش مهمی در موفقیت بازاریابی دیجیتال شما دارد؛ از این رو در این مقاله تصمیم گرفتیم برخی از مهم‌ترین اصول خلاقانه و مهم تولید محتوای اینترنتی را در اختیارتان قرار دهیم که شما را قادر می‌سازد به رتبه‌های برتر گوگل دست پیدا کنید. با ما همراه باشید.

معرفی مهم‌ترین اصول تولید محتوا

بصورت کلی تولید محتوا به معنی شناسایی موضوع جدیدی که می‌خواهید درباره آن بنویسید، تصمیم‌گیری در مورد شکل و فرمت آن، نهایی‌سازی استراتژی تولید و ترویج و سپس تولید آن محتوا است.

زمانی که وارد بازاریابی اینترنتی می‌شوید باید بدانید که هرچه رتبه سایت شما در گوگل بالاتر باشد، شانس بازدید کاربران از سایت بیشتر می‌شود و این بر فروشتان تاثیر می‌گذارد. برای اینکه بتوانید رتبه سایت خود را افزایش دهید، تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی تعیین شده توسط گوگل بسیار مهم است.

این بدان معناست که شما باید از زمانی که سایت خود را راه‌اندازی می‌کنید، تا زمانی که بازاریابی دیجیتال را سرلوحه قرار می‌دهید، به تمرکز روی تولید محتوای اینترنتی ادامه دهید؛ زیرا وقتی کاربران خدمات و محصولات آموزشی خاصی را جستجو می‌کنند، موضوع را در گوگل بررسی کرده و گوگل نیز بهترین نتایج را ارائه می‌دهد.

در ادامه قصد داریم برخی از مهم‌ترین اصول تولید محتوای فضای مجازی را شرح دهیم:

ایده‌پرداز باشید

اولین و مهم‌ترین اصل در محتوانویسی بحث ایده‌پردازی است. ذهن شما باید بسیار خلاق باشد. فرض کنید به عنوان تولید‌کننده محتوا برای یک سایت استخدام شده‌اید؛ در این مسیر وبمستر فقط شما را با موضوع کسب و کار آشنا کرده و از شما می‌خواهد که با شناخت مخاطب به تولید محتوای اینترنتی بپردازید.

بنابراین باید ایده‌پردازی بسیار قدرتمندی داشته باشید تا بتوانید محتوایی جذاب و منحصر به فرد با عناوین بسیار خاص تولید کنید. هر چه در این زمینه موفق‌تر باشید، شاهد نتیجه بهتری در رتبه‌بندی سایت خواهید بود.

به سراغ کلمات کلیدی درست بروید

یکی از مهم‌ترین اصول تولید محتوا مربوط به انتخاب درست کلمات کلیدی می‌شود؛ پس بر اساس ابزارهایی که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد، حتما جستجوی لازم را در اینترنت داشته باشید تا بتوانید از کلمات کلیدی درست در محتوای خود استفاده کنید. این کلمات کلیدی معمولا بیشترین آمار جستجو را دارند؛ در نتیجه اگر از آن‌ها در محتوای خود استفاده کنید، کاربران بیشتری می‌توانند وارد سایت شوند.

به سراغ سایت‌های رقیب بروید

درست است که در تولید محتوای اینترنتی باید به سراغ محتوای جذاب داستانی و خاص برویم تا برای کاربران تکراری نشود؛ اما در عین حال باید به سایت رقبا نیز توجه داشته باشید تا از فاکتورهای مثبت‌ آن‌ها درس بگیرید. پس حتما وارد سایت رقیب شوید، محتوای آن‌ها را دنبال کنید تا متوجه شوید دقیقاً روی چه چیزی تمرکز می‌کنند تا بتوانید نیازهای کاربران را بهتر شناسایی کنید.

عنوان نقش مهمی در مقالات سایت دارد

کاربران با ورود به سایت شما در نگاه اول جذب عنوان می‌شوند. اگر عنوان برای آنها جذاب باشد، تشویق می‌شوند که مطلب را تا انتها مطالعه کنند؛ از طرفی عنوانی که برای مقاله انتخاب می‌کنید می‌تواند به طور مستقیم بر رتبه سایتتان تاثیر بگذارد. به عنوان مثال استفاده از اعداد و کلمات کلیدی در عنوان، احتمال دیده‌شدن موضوع را افزایش می‌دهد؛ بنابراین توجه به انتخاب عنوان مناسب را می‌توان یکی از مهم‌ترین اصول تولید محتوا تلقی کرد.

نحوه نوشتن بسیار مهم است

در نوشتن نباید لحن جدی و کسل‌کننده داشته باشید. از سوی دیگر توجه داشته باشید که زبان عامیانه برای اکثر کاربران خوشایند نیست؛ پس اعتدل را رعایت کنید. لحن شما باید به گونه‌ای باشد که هر کسی با هر سطح تحصیلی بتواند موضوع مقاله و محتوای آن را درک کند.

استفاده از ابزارهای تبلیغاتی برای جذب مخاطبان به سایت ممکن است هزینه بالایی را دربرداشته باشد؛ بنابراین اگر به این موارد مهم اصول تولید محتوا توجه داشته باشید، می‌توانید شاهد افزایش ترافیک سایت با هزینه پایین باشید.

چرا و چگونه در تولید محتوای اینترنتی سرمایه‌گذاری کنیم؟

آیا توجه کرده‌اید که تولید محتوا طی چند سال گذشته چقدر اهمیت پیدا کرده است؟ دلیل این موضوع آن است که برندها پی برده‌اند محتوا مهم‌ترین چرخ دنده اینترنت است. این استراتژی بازاریابی دیجیتال مزایایی نسبت به رسانه‌های سنتی دارد؛ به کمک این استراتژی، کسب‌وکارهای کوچک و متوسط با تحت تاثیر قرار دادن افراد بیشتر، با هزینه کمتر می‌توانند با برندهای بزرگ‌تر روبه‌رو شوند و شانس موفقیت داشته باشند.

تولید محتوای فضای مجازی می‌تواند از طریق ویدئوها، نمودارها، پست‌های وبلاگ و کتاب‌های الکترونیکی انجام شود. تفاوت اصلی این نوع محتوا با محتوای ژورنالیستی در این است که برای یک شخص خاص و به زبان او و با رعایت چندین قانون سئو نوشته می‌شود. با رعایت اصول تولید محتوا، کسب‌وکارهای کوچک دیگر نیازی نیست تا از ابزارهای تبلیغاتی پولی برای رقابت با کسب‌وکارهای بزرگ استفاده کنند.

چرا تولید محتوا باید برای کسب‌وکارتان اهمیت داشته باشد؟

به طور خلاصه، پاسخ به این سوال ساده است. تولید محتوا آینده اینترنت است؛ بنابراین اگر برند شما هنوز این استراتژی را دنبال نمی‌کند، بهتر است نگران آن باشید. بازاریابی محتوایی برای کسانی که می‌خواهند مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کنند و برندسازی انجام دهند، به یک ضرورت تبدیل شده است.

امروزه کاربران قبل از خرید یک محصول یا خدمات، به تحقیق و کسب اطلاعات می‌پردازند؛ به لطف این موضوع، با ارائه محتوای با کیفیت بالا، مشتریان بالقوه به وب سایت یا کانال شما دسترسی خواهند داشت.

تولید محتوا را در کسب‌وکارتان سازماندهی کنید

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، تولید محتوا آینده وب است؛ بنابراین، برندها باید شروع به تولید محتوای جالب کنند تا در آینده به نتایج خوبی دست یابند. توجه به اصول تولید محتوا برای جذب مخاطبان به سایتتان از اهمیت بالایی برخوردار است و به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید از آن‌ها چشم‌پوشی کنید.

درک فرآیندها، برنامه‌ریزی، اجرا، تجزیه‌وتحلیل اقدامات لازم برای درک مخاطبان و تعیین اینکه چه محتوایی بهترین کاربرد را دارد، ازجمله مواردی هستند که در تولید محتوای اینترنتی باید به آن‌ها توجه کنید. هر کسب‌وکاری که هنوز وارد فضای اینترنت نشده است و نتوانسته محتوای کاربردی برای کاربرانش در این بستر تولید کند، باید شاهد آینده ناخوشایندش باشد.

منبع niknevis.com

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها