بهترین رنگ های درب ورودی ساختمان

کد خبر: 1204046

برای اینکه بهترین و مناسب ترین درب را برای ورودی ساختمان تهیه کنید، لازم است در انتخاب طرح و رنگ درب ورودی ساختمان، وسواس بالایی به خرج دهید. رنگ ها به قدری قدرتمند هستند که می توانند نتیجه انتخاب شما را به طور کامل دگرگون کنند. با انتخاب رنگ های مناسب می توان یک درب لابی خوب و زیبا را به نمای ساختمانی خود اضافه کنید. برای اینکار با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.

 

 

 

راهنمای انتخاب بهترین رنگ برای درب ورودی ساختمان

حتماً دقت کرده اید که هنگام ورود به ساختمان اولین آیتمی که مورد توجه ما قرار می گیرد، درب لابی و مشخصات ظاهری آن است. رنگ به عنوان یکی از اصلی ترین مشخصات ظاهری درب ها، ما را تحت تأثیر خود قرار می دهد. اگر اندکی در خصوص روان شناسی رنگ ها اطلاع داشته باشید، متوجه می شوید که هر یک از رنگ های پیرامون ما، دسته ای از احساسات را متبلور می کنند.

برای مثال رنگ سفید، حس خلوص و رنگ قرمز حس هیجان را تحریک می کند. بهتر است با انتخاب صحیح رنگ ها حس دعوت کنندگی، آرامش و دوستی را در مهمانان و مراجعین ساختمان تقویت کنید. در این صورت انتخاب رنگ های زیر راهگشا خواهد بود.

 

 

·رنگ سفید برای درب ورودی ساختمان

سفید یکی از بهترین رنگ ها برای انتخاب درب ورودی ساختمان به شمار می آید. انتخاب این رنگ در نماهای ساختمانی مدرن بهترین نتیجه را در بر دارد. چرا که سفید از جمله اصلی ترین رنگ ها در پالت سبک مدرن است. سفید می تواند حس خلوص و پاکی را القا کرده و حس اعتماد را در مهمانان ساختمان های مسکونی و مراجعین ساختمان های اداری و تجاری تقویت کند.

علاوه بر این ها رنگ سفید به خوبی با سایر رنگ های خنثی همچون کرم، مشکی، طلایی و بژ ترکیب می شود. می توان از رنگ سفید در انواع درب های چوبی، فلزی، شیشه ای و ضد سرقت استفاده نمود.

·رنگ سیاه برای درب ورودی ساختمان

حتماً متوجه شده اید که رقابت تنگاتنگی میان درب های سفید و سیاه وجود دارد. معمولاً اغلب ساختمان های مسکونی و یا اداری به یک درب سفید و یا مشکی مجهز می شوند. اضافه کردن رنگ سیاه به درب اصلی ساختمان، نگهداری از آن را ساده تر می کند. چرا که رنگ سفید به سرعت تحت تأثیر عوامل آسیب زا کثیف شده و ظاهر جذاب خود را از دست می دهد.

از رنگ مشکی می توان در درب های مدرن و کلاسیک به طور همزمان استفاده کرد. چرا که این رنگ هم در گروه سبک های فاخر و زینتی قرار داشته و هم به عنوان یک رنگ خنثی در پالت رنگ های مدرن قرار دارد. استفاده از رنگ مشکی در درب های کلاسیک فرفورژه و درب های آهنی مدرن بسیار رایج است. ترکیب متعادل این رنگ با سایر رنگ های متضاد و یا مکمل می تواند جلوه ای جذاب و دعوت کننده به درب ورودی ساختمان بدهد.

 

 

·رنگ سرد و شیک سرمه ای

استفاده از رنگ سرمه ای برای درب لابی ساختمان های مدرن و کلاسیک رایج است. چرا که این رنگ علاوه بر ایجاد حس فخر و شکوه، نوعی خلوص و سادگی را نیز در بر دارد. می توان با ترکیب متعادل رنگ سرمه ای با سایر رنگ های خنثی همچون سفید، مشکی و یا طلایی، یک هارمونی زیبا از رنگ ساخت. شرکت Rosadoors سفارش درب های ورودی ساختمان را با رنگ سرمه ای توصیه می کند. این رنگ اگرچه سرد به نظر می رسد اما به شدت تأثیر گذار و دعوت کننده است.

 

·رنگ خنثی طوسی

در میان تمام رنگ های خنثی اعم از سفید، مشکی و کرم، رنگ طوسی بیشترین طرفدار را دارد. این رنگ را می توان بیشتر در درب ورودی ساختمان استیل دید. اما با اینحال امکان اضافه کردن رنگ طوسی به متریال چوب و یا فلز نیز وجود دارد. طوسی می تواند جلوه ای لوکس و لاکچری به درب ورودی ساختمان شما دهد. از آنجایی که رنگ طوسی همه پسند است، انتخاب این رنگ برای درب لابی، آن را مورد توجه همگان قرار می دهد. درب لابی از جمله مهمترین عناصر یک ساختمان به شمار می رود. کیفیت این درب و مشخصات ظاهری آن به طور کامل ارزش ساختمان را بازگو می کند. فروش درب لابی در تهران با تنوع گسترده ای صورت می گیرد. شما می توانید از میان انواع و اقسام درب های لابی، گزینه مناسب را در تناسب با بودجه خود خریداری کنید.

 

 

·رنگ لوکس طلایی

اگرچه مدتی ست که استفاده از رنگ طلایی به شکل خالص در درب ورودی ساختمان منسوخ شده، اما هنوز هم این رنگ به عنوان یک رنگ لاکچری و لوکس شناخته می شود. امروزه از رنگ جذاب طلایی در اتصالات کوچک درب ورودی ساختمان استفاده می شود. طلایی می تواند بهترین جلوه را در درب ورودی کلاسیک داشته باشد. اما انتخاب آن برای درب های مدرن نیز گزینه ای مناسب است. به شرط اینکه در استفاده از رنگ طلایی زیاده روی نشود.

·رنگ جسورانه سبز برای درب اصلی ساختمان

انتخاب رنگ سبز برای ورودی ساختمان یک اقدام کاملاً جسورانه است. برای افرادی که تصمیم دارند تا نمای ساختمانی مدرن خود را به یک رنگ شاخص و متمایز مجهز کنند، سبز بهترین گزینه خواهد بود. این رنگ به راحتی با سایر رنگ های مدرن ترکیب شده و جلوه ای لوکس و لاکچری ایجاد می کند.

نتیجه گیری

برای اینکه بهترین جلوه را به نمای ساختمان و دکوراسیون فضای لابی بدهید، لازم است تا در انتخاب رنگ درب ورودی ساختمان دقت بسیاری به خرج دهید. با اینکار می توانید یک درب ساده را به نقطه قوت نمای ساختمان تبدیل کنید. رنگ ها می توانند با تأثیرات فوق العاده خود مهمانان ساختمان های مسکونی و مراجعین ساختمان های اداری را تحت تأثیر قرار دهند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها