ممنوع الخروجی چقدر طول می کشد ؟ + استعلام

کد خبر: 1204767
ممنوع الخروجی چقدر طول می کشد ؟ + استعلام

 

 

 

ممنوع الخروجی چقدر طول می کشد ؟ + استعلام

ممنوع الخروجی اولین نتیجه هر فعالیت خارج از قانون یا غیر قانونی می باشد که دولت ها انجام می دهند چرا که با خروج هر فردی از کشور ، دسترسی به او غیر ممکن یا بسیار دشوار می باشد و به همین علت است که ممنوع الخروجی در کشور یکی امر کاملا عادی می باشد. اما این مورد می تواند مشکلات بسیار زیادی برای هر کسی به وجود بیاورد و این سوال را ایجاد می کند که ممنوع الخروجی چقدر طول می کشد ؟ یا رفع ممنوع الخروجی چقدر طول می کشد ؟

ما در این مطلب به همه این سوال ها پاسخ خواهیم داد و در نهایت راه استعلام از ممنوع الخروجی را نیز برای شما شرح می دهیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

پیش از مطالعه این مطلب قصد داریم تا یکی از بهترین راه های رفع ممنوع الخروجی و استعلام از آن را به شما معرفی کنیم. مشاوره با یک وکیل حرفه ای و متخصص در این زمینه بدون شک بهترین راه می باشد که در سریع ترین زمان ممکن مشکلات مربوط به عدم امکان از خارج از کشور را حل کنید و به فعالیت های عادی خود بپردازید.

اگر به یک وکیل خوب و حرفه ای در این زمینه نیاز دارید کافیست از طریق لینک رو به رو اقدام کنید و با یک فرد متخصص در این زمینه مشورت نمایید : وکیل رفع ممنوع الخروجی

 

چرا ممنوع الخروج می شویم ؟

اینکه چگونه می توانیم این مشکل را رفع کنیم و رفع ممنوع الخروجی چقدر طول می کشد تا حد زیادی به علت ایجاد این مشکل و محدودیت ارتباط دارد. به طور کلی این علت ها را می توان در 5 مورد جستجو کرد که به این شرح می باشد :

  1. مشکلات مالیاتی : اداره مالیات ممکن است روزی به طلبکار هر کدام از ما تبدیل شود. در این صورت مطابق قانون مالیات های مستقیم اداره مالیات می تواند مودیان خود را ممنوع الخروج کند و از خروج آن ها از کشور جلوگیری کند.
  2. پرونده کیفری : از مهم ترین علت هایی که می تواند هر کسی را نه تنها محدود در خروج از کشور بلکه خروج از شهر و استان نیز کند ، وجود پرونده های کیفری علیه شخص می شود. اگر طرح دعوای کیفری علیه شما شود به معمول دادگاه شما را برای در دسترس بودن و تحقیقات در مورد پرونده ،ممنوع الخروج می کند.
  3. بدهکاری های مالی : به عنوان کسی که از شما طرح دعوای مالی شده است و بدهکار محسوب می شوید ، حق خروج از کشور را ندارید چرا که خروج از کشور از نظر قوه قضاییه می تواند منجر به فرار مالی و عدم دسترسی شما برای وصول بدهی های مالی شود.
  4. ممنوع الخروجی به تشخیص قیم یا سرپرست : در این حالت فردی که از نظر قانون سر پرست شما محسوب می شود می تواند مانع از خروج شما از کشور شود که این مورد شخصی می باشد و به صلاحدید قیم یا سرپرست صورت میگیرد.
  5. سایر موارد : همچنان شرایطی وجود دارد که دستگاه ها ، ادارات یا حتی قوه قضایی تشخیص می دهد که شما باید در کشور حضور داشته و در دسترس داشته باشید.

رفع ممنوع الخروجی در هر یک از موارد فوق از زمان های مختلفی به خود برخوردار می باشد. البته که شما می توانید سریع تر به حل مشکلات مربوط به ممنوع الخروجی بپردازید و بدین مظنرو بهتر است از وکیل متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

چگونه از ممنوع الخروجی استعلام بگیریم ؟

متاسفانه در زمان گذشته فرد متوجه ممنوع الخروجی نمی شد و موقع خروج از کشور متوجه می شد که به علت مشکلی اجازه خروج از کشور را ندارد که این برای هر کسی یک مشکل بزرگ محسوب می شود و می تواند اختلال های زیادی در کار هر کسی به وجود بیاورد. امروزه به لطف سامانه ای که در این زمینه وجود دارد به راحتی می توانید استعلام وضعیت ممنوع الخروجی خود را بگیرید.

کافیست از طریق این آدرس و این سامانه اقدام کنید و در مورد وضعیت خود به کسب اطلاعات لازم بپردازید : سامانه استعلام ممنوع الخروجی 

پس از استعلام از وضعیت خود متوجه شدید که ممنوع الخروج شده اید. حالا چگونه به رفع این مشکل بپردازید و رفع ممنوع الخروجی چقدر طول می کشد ؟ در ادامه این مطلب به طور کامل به این مورد می پردازیم.

چگونه ممنوع الخروجی را رفع کنیم ؟ رفع ممنوع الخروجی چقدر طول می کشد ؟

فوقا تصریح داشتیم که حسب مورد مدت زمان رفع این مشکل می تواند متفاوت باشد.  در این جا به طور جداگانه هر 5 مورد فوق را برسی می کنیم :

پرونده مالیاتی :

بر حسب قانون مالیات های مستقیم ، اداره مالیات می تواند زمانی که شما بدهی مالیاتی دارید شما را از خروج از کشور منع کند. یعنی این اختیار وجود دارد که به شما اجازه خروج از کشور بدهد یا ندهد. به همین علت اگر برای بدهی های مالیاتی خود ممنوع الخروج شدید به سه روش می توانید این مشکل را حل کنید :

  • 1.بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنید.
  • 2.سعی کنید از طریق اداره مالیات مشکل ممنوع الخروجی را حل کنید که بهتر است از طریق وکیل مربوطه پیگیری کنید.
  • 3.سفر های ضروری از شمول این قانون خارج می شود که در این صورت شما می توانید با اثبات ضروری بودن و اجباری بودن این سفر ، حکم ممنوع الخروجی را لغو کنید.

پرونده های کیفری :

متاسفانه شرایط این پرونده ها اقتضا می کند تا زمان حل نشدن مشکل شما در پرونده های کیفری ، اجازه خروج از کشور را نداشته باشید. به همین علت است که اینکه رفع ممنوع الخروجی چقدر طول می کشد تا حد زیادی بسته به این دارد که پرونده کیفری شما کی حل شود و اجازه خروج شما از کشور فراهم شود. فراموش نکنید پرونده های کیفری پرونده های عادی نمی باشند و در دسترس بودن شما در جریان دادرسی اهمیت دارد.

به همین علت معمولا رفع ممنوع الخروجی کمی دشوار می باشد.

پرونده های مالی :

بدهکار های ماب و رفع ممنوع الخروجی آن ها تا حد زیادی بسته به میزان بدهی های آن ها دارد. معمولا در بدهی هایی که مقدار آن ها زیاد نمی باشد می توان به طور موقت حکم رفع ممنوع الخروجی را دریافت کرد و بالعکس. برای مثال معمولا تاجر های ورشکسته سخت تر می توانند به رفع ممنوع الخروجی بپردازند تا بدهکار های دیگر.

به غیر از مورد فوق که باید توسط وکیل حرفه ای در این زمینه پیگیری شود ، دو راه دیگر برای رفع  ممنوع الخروجی وجود دارد مدت زمان کمی نیز طول می کشد :

  • از طلبکار خود رضایت بگیرید تا ممنوع الخروجی رفع شده و امکان خروج شما از کشور میسر شود.
  • بدهی های خود را پرداخت کنید و این حکم را از بین ببرید.

ممنوع الخروجی از جانب قیم یا سرپرست :

متاسفانه این نوع از ممنوع الخروجی از به علت مشکلات خانوادگی مانند مشکلات بین زوجین به وجود می آید که تا کنون راهکاری جز سازش برای آن پیشنهاد نشده است. راه های دیگر مانند پیگیری از جانب دادگاه نیز وجود دارد که به علت زمان بسیار زیادی که می برد چندان پیشنهاد نمی شود.

اما همچنان سریع ترین راه برای رفع ممنوع الخروجی در این شرایط سازش طرفین می باشد.

سایر موارد :

در مورد سایر موارد حسب مورد متفاوت می باشد چرا که گاهی ممنوع الخروجی ممکن است به علت دلایل سیاسی باشد که رفع آن دشوار و زمان بر است و گاهی به علت های ساده تر که به راحتی قابل رفع می باشد. در این خصوص بهتر است با یک فرد متخصص صحبت کنید و به کسب اطلاعات لازم در مورد مشکل مخصوص خود بپردازید.

ممنوع الخروجی چقدر طول می کشد ؟  

تا اینجا در مورد رفع ممنوع الخروجی و اینکه چقدر طول می کشد به تفصیل صحبت نمودیم اما در نقطه مقابل آن اهمیت دارد که ممنوع الخروجی کردن شخصی چقدر طول می کشد ؟ بر خلاف رفع ممنوع الخروجی که مدت زمان زیادی طول نمی کشد ، جلوگیری از خروج از کشور در مدت زمان سریعی صورت می گیرد و سریعا مورد پیگیری قرار می گیرد. 

امیدواریم ابن مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها