بوته پلاتین چیست و چه کاربردی دارد؟

کد خبر: 1206971

استفاده از بوته‌ پلاتین در آماده سازی نمونه XRF، شیمی مرطوب، آزمایش خاکستر، و برنامه‌های کاربردی Loss on Ignition یا همان LOI رایج است. بوته‌های پلاتین با استحکام کافی ساخته می‌شوند تا در برابر دماهای بالا مورد نیاز برای این کاربردها مقاومت کنند. پلاتین دارای نقطه ذوب تا 1774 درجه سانتیگراد است که آن را از نظر شیمیایی پایدار و در برابر خوردگی ناشی از اسید هیدروفلوئوریک و کربنات‌های فلز قلیایی مذاب مقاوم می‌کند. هنگام استفاده از بوته پلاتین، مهم است که اطمینان حاصل شود که آنها در هنگام گرم شدن با هیچ فلز دیگری در تماس نباشند زیرا پلاتین به راحتی با فلزات دیگر در دماهای بالا آلیاژ می‌شود. همچنین باید از آلودگی با کاربید سیلیکون یا کربن جلوگیری شود. دقت کنید که قسمت بیرونی بوته پس از دست زدن به محیط آسیاب باید تمیز شود، داخل بوته را می‌توان در ظرف پلاتینی ذوب کرد تا در صورت لزوم آن را تمیز کند. اگر لکه‌هایی روی بوته پلاتین وجود داشته باشد، می‌توان آن را با اسید هیدروکلریک یا اسید نیتریک به طور جداگانه (اما نه مخلوط) درمان کرد. در نهایت، هنگام استفاده از کوره برای همجوشی نمونه، مهم است که اطمینان حاصل شود که بوته پلاتین با گاز نسوخته در شعله مشعل یا کربن تماس نمی‌یابد، همچنین دقت شود تا با قرار دادن آن بر روی سینی‌های آلومینا یا سیلیس ذوب شده به جای سینی‌های کاربید سیلیکون، در تماس با گاز نسوخته در شعله مشعل قرار نمی‌گیرد. به‌طور کلی، بوته پلاتین به دلیل خواص عالی و طیف وسیعی از کاربردها، یک ابزار ضروری برای شیمیدانان تجزیه و تحلیل هستند. برای خرید بوته پلاتین و سایر فلزات خاص و با ارزش می‌توانید به سایتhttps://pelatiin.ir/ مراجعه کنید و یا با شماره۰۹۱۲۶۴۳۳۴۶۴ - ۰۲۱۵۵۶۰۱۳۰۰تماس بگیرید و پس از راهنمایی‌های لازم درخواست خود را ثبت کنید.

بوته پلاتین چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 

نقطه ذوب بوته پلاتین

 نقطه ذوب یک بوته پلاتین معمولاً بین 1770-1850 درجه سانتیگراد است. بوته‌های پلاتین از 100% پلاتین یا یک آلیاژ پلاتین-طلا ساخته می‌شوند که افزودن طلا نقطه ذوب را افزایش می‌دهد. پلاتین مقاومت عالی در برابر فرسایش شیمیایی و استحکام دمای بالا تا 2192 درجه فارنهایت (1200 درجه سانتیگراد) دارد. بوته‌های ساخته شده از آلیاژ پلاتین-رودیوم دارای نقطه ذوب بالاتر 1850 درجه سانتیگراد و سختی و استحکام بیشتری نسبت به سایر آلیاژها هستند.

محدوده دمایی بوته پلاتین

  بوته پلاتین را می‌توان در دماهای پیوسته بین 1250 تا 1300 درجه سانتی گراد (2282 تا 2372 درجه فارنهایت) استفاده کرد. آنها قدرت خود را در دماهای بالاتر حفظ می‌کنند و عملاً از نظر شیمیایی بی‌اثر هستند. توصیه می‌شود در طول گرمایش و سرمایش، بوته‌های پلاتینیومی را فقط با ابزارها و سطوح  را با سر پلاتین یا با روکش سرامیکی لمس کنید.

 

کاربردهای بوته پلاتین

 همانطور که گفتیم بوته‌های پلاتین معمولاً در کاربردهای مختلفی استفاده می‌شوند، از جمله آماده‌سازی نمونه XRF، شیمی مرطوب، آزمایش خاکستر، و اتلاف در هنگام احتراق (LOI). بوته پلاتین با استحکام کافی ساخته شده‌اند تا در آزمایشگاه‌های شیمیایی مقاومت کنند. بوته‌های پلاتین به دلیل نقطه ذوب بسیار بالا و واکنش شیمیایی کم به طور معمول برای همجوشی نمونه در دمای بالا استفاده می‌شوند. آنها را می‌توان برای تمام اندازه‌گیری‌های غیر فلزی در دمای بالای 640 درجه سانتی گراد توصیه کرد. بوته پلاتین در انواع آلیاژها از جمله پلاتین خالص و پلاتین رودیوم موجود است که با مراجعه به سایتhttps://pelatiin.ir/ می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. بوته‌های پلاتین خالص دارای نقطه ذوب بیش از 1770 درجه سانتیگراد بوده در حالی که آنهایی که دارای 5٪ طلا هستند دارای نقطه ذوب بین 1670-1750 درجه سانتیگراد هستند. شرکت رهسام آران بوته‌های میکرو پلاتین را برای آنالیز حرارتی و بوته‌های حلقه Phoenix را برای XRF ارائه می‌کند.

 

خواص بوته پلاتین

 بوته‌ پلاتین عمدتاً برای اندازه‌گیری‌های DSC یا TGA در دمای بالاتر از ۶۴۰ درجه سانتی‌گراد استفاده می‌شوند. همانطور که گفتیم پلاتین دارای نقطه ذوب بالا بیش از 1770 درجه سانتی گراد و مقاومت عالی در برابر واکنش‌های شیمیایی است که آن را به یک ماده ایده‌آل برای بوته‌ها تبدیل می‌کند. بوته‌های پلاتین دارای درب نیستند و باید جداگانه خریداری شوند، دانستیم که پلاتین در برابر خوردگی اسید هیدروفلوئوریک و کربنات فلزات قلیایی مذاب نیز مقاوم است و موقع استفاده از بوته‌های پلاتین، نباید آن‌ها هنگام گرم شدن، با فلز دیگری در تماس باشند زیرا پلاتین به راحتی با فلزات دیگر در دماهای بالا قابلیت آلیاژ شدن دارد.

 

 

نکات مهم در ساخت بوته پلاتین

  هنگام ساخت یک بوته پلاتین، چندین نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. در مرحله اول، نقطه ذوب بوته پلاتین 1773.5 درجه سانتیگراد است و حداکثر دما نباید از 1200 درجه سانتیگراد تجاوز کند. مرحله دوم، مواد خاصی مانند اکسیدهای فلزات قلیایی، هیدروکسیدها، اکسید باریم، تیوسولفات سدیم، فسفر و مواد حاوی مقادیر زیادی گوگرد، نباید در بوته پلاتین گرم یا ذوب شوند. مرحله سوم، فلزات سنگین مانند سرب، بیسموت، قلع، آرسنیک، نقره و جیوه نباید در بوته پلاتین سوزانده یا حرارت داده شوند. چهارم، هالوژن‌هایی مانند آکوا رژیا، برم و اسید کلریدریک و اکسید کننده‌ها (کلرات، نیترات، پرمنگنات و غیره) نباید در بوته پلاتین مورد استفاده قرار گیرند. پنجم، مواد با ترکیب ناشناخته نباید در بوته پلاتین گرم یا حل شوند. در نهایت، تمیز و براق نگه داشتن نمای بیرونی و داخلی بوته پلاتینی بسیار مهم است. همچنین توجه به این نکته ضروری است که اگر آهنی در محلول جامد در یک بوته پلاتین قرار گرفته باشد، می‌تواند باعث شود که تعیین آهن در آنالیزها بالا رود، در حالی که تکنیک نادرست دست زدن و ناآگاهی ممکن است طول عمر بوته را کاهش دهد. علاوه‌بر این، بوته پلاتین از طریق اکثر محلول‌های قلیایی و سایر محلول‌های اسیدی تأثیرپذیری کمی دارد، اما ممکن است در صورت مخلوط شدن با محلول‌های قلیایی حاوی سیلیس یا اسید فسفریک غلیظ، آسیب ببینند. در نهایت دستورالعمل‌های تولید، ضخامت کف و دیوار کناری بوته پلاتین را برای عملکرد بهینه تعیین و محدود می‌کنند. برای خرید بوته پلاتین و یا سایر فلزات خاص و اصل تنها کافیست به سایتhttps://pelatiin.ir/ مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ بگیرید.

 خرید بوته پلاتین

تامین کنندگان بوته پلاتین

همانطور که گفتیم  شرکت رهسام آران از تامین‌کنندگان برتر فلزات به‌ویژه بوته پلاتین است. برای خرید بوته پلاتین و سایر فلزات خاص و گران‌بها تنها کافیست به سایت…. مراجعه و یا با شماره‌های۰۹۱۲۶۴۳۳۴۶۴ - ۰۲۱۵۵۶۰۱۳۰۰.تماس بگیرید و پس از دریافت راهنمایی‌های لازم خرید مطمئنی را تجربه کنید.چندین تامین کننده بوته پلاتین در خارج از کشور وجود دارد، از جملهXRF Scientific, Refining Systems Inc, Spectrum Plu , Birmingham Metal Limited تامین آزمایشگاه برتر ، مواد پیشرفته استنفورد (SAM)و هرائوس Heraeus.

 XRF Scientific طیف وسیعی از بوته‌های پلاتین را برای کاربردهای XRF، مانند بوته‌های کپسولی-کاوین و کم مشخصات ارائه می‌دهد. شرکت Refining Systems تولید کننده سفارشی بوته‌های دقیق ساخته شده از فلزات گرانبها مانند طلا، پلاتین، نقره، پالادیوم، رودیم، مس و نیکل با خلوص بین 99.5 تا 99.999 درصد است. SAM بوته‌های پلاتین استاندارد ساخته شده از 99.95 درصد پلاتین خالص و آلیاژهای پلاتین را با پایه‌های ضخیم‌تر و دیواره‌های سبک‌تر ارائه کرده که به آن کمک می‌کند در برابر دماهای بالاتر مقاومت کند. Heraeus بوته‌های پلاتین ساخته شده با 99.95٪ پلاتین خالص را ارائه می‌دهد که در برابر اکسیداسیون و خوردگی مقاوم بوده و همچنین از نظر مکانیکی در دماهای بالا پایدار هستند. PMC Supplies همچنین بوته‌های سرامیکی 8 اونس را برای ذوب پلاتین ارائه می‌دهد.

 شرکت رهسام آران از برترین توزیع‌کنندگان بوته پلاتین در کشور است که بوته‌هایی معمولاً با 99.95% پلاتین خالص یا آلیاژهای پلاتین تولید می‌کند که در طیف وسیعی از طرح‌ها مانند چینی، کپسولی-کاوین، کم پروفیل و بوته‌های استاندارد موجود هستند. بوته پلاتینی برای کاربردهایی مانند رشد کریستال، تولید شیشه نوری، تولید فولاد و آماده سازی نمونه در آزمایشگاه‌های تحلیلی استفاده می‌شود. برای خرید بوته پلاتین و یا خرید رودیوم تنها کافیست با شماره۰۹۱۲۶۴۳۳۴۶۴ - ۰۲۱۵۵۶۰۱۳۰۰ تماس بگیرید یا به سایت https://pelatiin.ir/ مراجعه کنید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها