آموزش پرایس اکشن؛ روشی موثر برای تحلیل و پیش‌بینی رفتار بازار

کد خبر: 1208044

آیا به دنبال روشی موثر برای تحلیل و پیش‌بینی رفتار بازار ارزهای دیجیتال هستید؟ آموزش پرایس اکشن می‌تواند شما را به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل کند.

آموزش پرایس اکشن؛ روشی موثر برای تحلیل و پیش‌بینی رفتار بازار

 

افراد زیادی از خود می‌پرسند امیدوارکننده‌ترین روش معاملاتی برای یک معامله‌گر کدام است؟ پاسخ سریع به این سوال پرایس اکشن خواهد بود. این استراتژی نه‌تنها برای معامله‌گران متوسط بلکه برای معامله‌گران تازه‌کار نیز بسیار خوب عمل می‌کند. پرایس اکشن یک ابزار کامل برای تجزیه و تحلیل و تجارت موثر بازارها ازجمله کریپتو است. در این راهنما و آموزش پرایس اکشن، به توضیح مفاهیم اصلی در مورد آن می‌پردازیم تا همگان بتوانند از این روش موثر برای تحلیل و پیش‌بینی رفتار بازار استفاده کند.

پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن (Price Action) یک استراتژی معاملاتی است که برای تجزیه و تحلیل رفتار بازار و شناسایی فرصت‌های ایده‌آل ورود و خروج از معاملات استفاده می‌شود. این روش در هسته خود منعکس‌کننده عدم تعادل بین عرضه و تقاضا در یک بازار است. به‌عبارت دیگر، یک معامله‌گر پرایس اکشن فقط به قیمت و حرکات آن بدون استفاده از اندیکاتورهای فنی می‌پردازد.

تجزیه و تحلیل نمودارهای پرایس اکشن به معامله‌گران کمک می‌کند تا سطوح هدف برای ورود به یک موقعیت و همچنین زمینه‌های روشن مدیریت ریسک را به‌درستی تعریف کنند. علاوه بر این، هدف اصلی از روش معاملاتی پرایس اکشن، توصیف وضعیت بازار است. براساس این اطلاعات، سرمایه‌گذاران می‌توانند یک استراتژی معاملاتی مطابق با زمان‌بندی بازار ایجاد کنند.

معاملات پرایس اکشن عوامل اساسی موثر بر حرکت بازار را نادیده می‌گیرد و فقط به تاریخچه قیمت بازار نگاه می‌کند. یعنی تنها به حرکت قیمت یک دارایی در یک دوره زمانی مشخص می‌پردازد. بنابراین، این روش یادگیری ارز دیجیتال درواقع یک تحلیل تکنیکال است. با این تفاوت که تمرکز اصلی خود را بر رابطه قیمت فعلی دارایی با قیمت‌های گذشته یا اخیر آن می‌گذارد.

6

فواید آموزش پرایس اکشن

آموزش پرایس اکشن به معامله‌گر اجازه می‌دهد تا حرکت قیمت بازار را درک کند. همچنین توضیحاتی را در اختیار معامله‌گر قرار می‌دهد تا بتواند یک سناریوی ذهنی را برای توصیف ساختار بازار فعلی بسازد. معامله‌گران باتجربه در این روش اغلب درک ذهنی منحصر به فرد و احساسات درونی خود از بازار را دلیل اصلی سودآوری ترید خود می‌دانند.

معامله‌گران با یادگیری پرایس اکشن درواقع نحوه استفاده از تاریخچه حرکت قیمت بازار را فرا می‌گیرند. آن‌ها یاد می‌گیرند که بیشتر بر روی اقدام اخیر قیمت در 3 تا 6 ماه گذشته تمرکز کنند و به تاریخچه قیمت‌های دورتر کمتر توجه داشته باشند. این تاریخچه قیمت شامل نوسان اوج و نوسان پایین در یک بازار و همچنین سطوح حمایت و مقاومت خواهد بود.

یک معامله‌گر با آموزش پرایس اکشن از صفر می‌تواند از کنش قیمت بازار برای توصیف فرآیند تفکر انسانی در پشت حرکت بازار استفاده کند. هر شرکت‌کننده در یک بازار هنگام معامله، «سرنخ‌هایی» را در نمودار قیمت بازار باقی می‌گذارد. این سرنخ‌ها می‌توانند تفسیر شوند و برای پیش‌بینی حرکت بعدی در بازار مورد استفاده قرار گیرند.

اجزای تشکیل‌دهنده پرایس اکشن

آموزش پرایس اکشن شامل چهار ستون اصلی کندل استیک، روند صعودی، روند نزولی و بازار ثابت است. در ادامه به‌طور خلاصه این چهار مفهوم و نحوه استفاده موثر از آن‌ها را بررسی کنیم.

  1. کندل استیک: کندل استیک‌ها نمودارهای گرافیکی هستند که اطلاعاتی در مورد باز بودن، بالا بودن، پایین بودن و پایان هر دوره معین ارائه می‌دهند. معمولا زمانی که قیمت پایانی بالاتر از قیمت شروع باشد، کندل استیک دارای نوار سبز (صعودی) خواهد بود. زمانی هم که قیمت پایانی کمتر از قیمت شروع باشد، کندل استیک دارای نوار قرمز (نزولی) است. با این حال، انتخاب رنگ‌ها به پیکربندی پلتفرم بستگی دارد.
  2. روند صعودی: قیمت در روندهای صعودی به‌طور متوالی در حال تشکیل سطوح بالاتر است. در روند صعودی می‌توان در بازه زمانی یک ساعته به بالا یک روند صعودی واضح را شناسایی کرد.
  3. روند نزولی: در روندهای نزولی نیز قیمت به‌صورت متوالی در حال تشکیل سطوح پایین‌تر است.
  4. روند ثابت: برخلاف روند صعودی یا نزولی، بازار ثابت زمانی است که ساختار بازار مسیر مشخصی را دنبال نمی‌کند. به‌عبارت دیگر، بازار مسطح زمانی اتفاق می‌افتد که یکنواختی وجود داشته باشد و کنش بازار به‌سمت خاصی نباشد. معمولا این روند ثابت بین سطح حمایت و مقاومت رخ می‌دهد.

 

جمع‌بندی

آموزش پرایس اکشن یک روش عالی برای تعریف وضعیت بازار محسوب می‌شود. علاوه بر این، مطالعه آن مزایایی را برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند تا از معاملات خود سود کسب کنند. با این حال، معامله‌گران برای کسب مهارت در خواندن پرایس اکشن باید زمان زیادی را صرف مطالعه نمودارها کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها