روش های رفع گرفتگی توالت

کد خبر: 1208365

گرفتگی توالت می تواند نظم خانه شما را به هم بزند و در صورت عدم رفع گرفتگی توالت در همان دقایق اولیه، مشکلات بهداشتی فراوان نیز به بار می آورد. در این مقاله در خصوص روش های سریع و تضمینی رفع گرفتگی توالت صحبت خواهیم کرد.

روش های رفع گرفتگی توالت

 

لوله کشی داخل توالت از جمله بهترین اختراعات مدرن و شگفت انگیز در زندگی انسان محسوب می شوند. قطعاً با وجود چنین اختراعاتی زندگی بشر بهداشتی و آسان تر شده است. البته این امکانات با تمام مزایایی که دارند، گاهی ممکن است مشکلاتی نیز برای ما به وجود بیاورند. مشکل بزرگ و مهمی که در این مورد به وجود می‌آید گرفتگی لوله توالت است که برای رفع گرفتگی توالت نیاز دارید با شماره شبانه روزی لوله بازکنی تهران، تماس بگیرید.

فرقی نمی‌کند این گرفتگی چگونه اتفاق افتاده باشد. چه با دستمال های توالتی که بیشتر از حد مورد استفاده قرار گرفته و داخل چاه توالت افتاده باشد یا به واسطه کنجکاوی کودکان که آیا اسباب بازی هایشان درون لوله فاضلاب جا می گیرد یا نه؟ به هر حال گرفتگی توالت باید رفع شود تا دوباره قابل استفاده باشد. مطمئنا پس از رفع گرفتگی بیشتر مراقبت خواهید کرد تا دوباره چنین مشکلی پیش نیاید. در این مطلب قصد داریم روش های رفع گرفتگی توالت را بررسی کنیم.

۵ روش موثر برای رفع گرفتگی توالت

در صورتی که یک یا چند جسم در توالت گیر کرده باشند با انجام چند کار می توانید این مشکل را حل نمایید. توصیه ما به شما این است که این لیست را خوب و دقیق مطالعه کنید و از یکی از روش‌ها برای حل مشکل خود استفاده نمایید. در صورتی که روش اول جواب نداد به سراغ روش بعدی و بعدی بروید و آن ها را برای حل مشکل خود امتحان کنید.

لازم به ذکر است که در ابتدا باید کاسه توالت را از آب خالی کنید. برای این کار از ظرف یکبار مصرف استفاده کرده و تمام آب کاسه توالت را خالی نمایید. از خالی بودن کاسه توالت مطمئن شوید. شما باید شیر قطع کننده آب توالت را نیز ببندید و کاملا قطعش کنید. حالا در این مرحله بهتر است حوله یا روزنامه هایی را در اطراف و روی زمین بگذارید تا آب های پاشیده شده را جذب کنند.

استفاده از دست و دستکش

این مطلب کاملاً درست است که هیچ کس دوست ندارد دست خود را به چاه توالت فرو کند اما اگر کمی واقع بین باشیم متوجه می‌شویم که در صورت گیر کردن شئ و جسمی در چاه توالت شاید ساده ترین راه برای حل مشکل و بیرون آوردن جسم از آن استفاده از دست ها می باشد. فقط برای انجام این کار باید از چند دستکش پلاستیکی استفاده کنید. بهتر است دستکش ها بلند و تا آرنج باشند. پس از پوشیدن دستکش ها می توانید از دستان و انگشتان خود برای درآوردن شئ گیر کرده استفاده کنید.

اگر شی دیده می شود به علاوه جنس شئ گیر کرده آب شدنی نیست مثل اسباب بازی کودکان که در چاه گیر کرده است، این روش ساده ترین و سریع ترین روش برای حل مشکل است. علاوه بر این این روش بسیار مقرون به صرفه و یا شاید تنها ترین راه موجود در این شرایط باشد. در صورت دیده نشدن جسم گیر کرده با چشم نمی توان به راحتی از انگشت ها و دست برای درآوردن آن استفاده کرد. در چنین شرایطی باید از روش های بعدی و بعدی برای حل مشکلتان استفاده کنید.

گرفتگی توالت

استفاده از قلاب دست ساز خانگی

اگر شی گیر کرده در معرض دید شما قرار دارد و امکان این وجود ندارد که بتوانید با دستتان آن را بیرون بکشید، می ‌توانید از یک رخت آویز خمیده که آن را به شکل قلاب در آورده اید، برای خارج کردن شی مورد نظر استفاده کنید. هنگام در آوردن شئ با قلاب سعی کنید قلاب دست ساز را به صورت آهسته و یکنواخت بکشید تا شی گیر کرده خارج شود. البته این روش ممکن است کمی طول بکشد و به اندکی صبر و حوصله احتیاج داشته باشد.

علاوه بر رخت آویز می توانید از یک ریسمان یا طناب که در سر آن گره ایجاد کرده و سر آن را به صورت حلقه در آورده اید، به این منظور استفاده کنید. بسته به موقعیت تان می توانید از یکی از این دو مورد در این روش استفاده کنید. البته گاهی اوقات هم عامل گرفتگی لوله را می بینید ولی به احتمال زیاد اگر سعی کنید آن را از توالت خارج کنید، منجر به شکسته شدن سنگ توالت می شود که در این صورت توصیه می کنیم حتماً با شماره لوله بازکنی سعادت آباد که شبانه روزی است، تماس بگیرید.

استفاده از تلمبه دستی لوله بازکنی

در صورتی که شی گیر کرده در توالت دیده نمی شود یا امکان برداشتن فیزیکی آن برای شما وجود ندارد، می توانید از یک تلمبه دستی لوله بازکنی استفاده کنید. فشار هایی که تلمبه وارد می کند، موجب از بین رفتن گرفتگی شده و شئ را دور می کند. توجه داشته باشید که در این مواقع از زور زیاد دست خود استفاده نکنید؛ چون ممکن است کاسه توالت آسیب ببیند.

استفاده از فنر دستی لوله بازکنی

هنگام انجام این روش در ابتدا باید مخزن توالت را از آب خالی کنید. پس از خالی کردن مخزن توالت باید انتهای فنر لوله بازکنی را وارد توالت کرده و بپیچانید. در این روش امکان این وجود دارد که بتوانید شئ را سالم از توالت خارج کنید یا ممکن است برعکس این اتفاق افتاده و شی به داخل فاضلاب هدایت شود. در صورتی که ابزار فنر لوله بازکنی روی سطح شی گیر کرد، به آرامی فنر را بکشید و بردارید تا شئ سالم خارج شود.

روش های رفع گرفتگی توالت

استفاده از دستگاه ها و ابزارهای لوله بازکنی

بایستی برای خارج کردن شئ یا جسم گیر کرده در توالت اقدامات لازم انجام شود؛ چون شئ گیر کرده در توالت ممکن است جریان آب را مسدود کرده و شما را دچار مشکلات فراوانی کند. گاهی اوقات اقدام خود فرد برای خارج کردن جسم گیر کرده از توالت موجب لغزیدن شی شده و جسم به سمت سیستم فاضلاب می رود. در چنین شرایطی بهتر است از دستگاه های مخصوص برای این کار استفاده شود اما باید بدانید که گاهی استفاده از دستگاه ها محلول ها و ابزارها توسط افراد معمولی که در این کار حرفه ای نیستند ممکن است سیستم لوله کشی را دچار آسیب کند. بهتر است از لوله بازکنی های متخصص نظیر لوله بازکنی ستارخان که برای این کار از دستگاه های رفع گرفتگی لوله نظیر فنر برقی لوله بازکنی یا پمپ تراکم هوا، استفاده می کنند کمک بگیرید.

نکتهبهتر است قبل از استفاده از هر روشی نسبت به آن آگاهی و اطلاعات کاملی داشته باشید. به طور مثال اگر خاک و سیمان در لوله شسته شده باشد ممکن است اولین راهکار که به ذهن همه می رسد این باشد که از آب جوش برای حل این مشکل استفاده کنند. در حالیکه استفاده از آب جوش با وجود حل کردن مشکل به احتمال زیاد به توالت نیز آسیب خواهد زد؛ چون در محل قرارگیری توالت با فاضلاب روی زمین یک حلقه مومی قرار دارد که در صورت ریختن آب داغ زیاد برای از بین بردن گرفتگی، مهر و موم ذوب می شود. از بین رفتن مهر و موم موجب نشتی آب از پایه توالت شده و این خود منجر به دردسر های بیشتر و مشکلات بزرگ تر خواهد شد.

مشکلات ناشی از گرفتگی توالت

گاه افراد با تخلیه آرام آب در توالت مواجه می شوند و اصلا فکر نمی کنند که ممکن است توالت مسدود شده باشد. برای حل آن نیز اقدام نمی کنند. در صورتی که عدم حل مشکل در این مورد موجب مشکلات بیشتر و عواقب جدی تر خواهد شد. مشکلاتی که در این صورت رخ می دهد از جمله:

نشتی آب

در صورتی که آب راهی برای عبور نداشته باشد، به لوله فاضلاب توالت بر خواهد گشت. در این صورت برگشت آب موجب نشتی از طریق مهر و موم خواهد شد. نشت آب سیستم لوله کشی را به طور کامل دچار آسیب و نقصان خواهد کرد. جاری شدن آب در اطراف توالت آسیب جدی به محل زندگی شما خواهد زد.

پیدا شدن حشرات

آبی که بر اثر انسداد توالت راکد مانده است، منجر به جذب حشراتی مانند سوسک ها، مگس ها و پشه ها خواهد شد و قطعاً شرایط سخت و ناراحت کننده ای را در پی خواهد داشت.

خطرات سلامتی

با گرفتگی و انسداد توالت پس از مدتی کپک به وجود می آید که مشکلات تنفسی ایجاد کرده و یا آن را تشدید می کند. باکتری های ایجاد شده در اطراف گرفتگی منجر به بوی نامطبوع در آن محیط شده و موجب تحریک گلو، بینی و چشم های شما خواهد شد.

در نهایت توصیه می کنیم برای جلوگیری از گرفتگی توالت، ماهانه لوله توالت را با استفاده از محلول خانگی لوله بازکنی تمیز کنید. این محلول ها به دلیل خاصیت اسیدی کمی که دارند به لوله ها آسیبی نمی رسانند و در عوض ضمن رسوب زدایی لوله ها، بوی فاضلاب را نیز از بین می برند. زمانی هم که با گرفتگی لوله توالت، مواجه شدید، اگر فکر می کنید که با روش های خانگی قابل رفع می باشد، اقدام کنید وگرنه از هر کار دیگری که منجر به پیچیده شدن اوضاع شود، پرهیز کنید. لوله بازکنی موسوی با بیش از 22 شعبه شبانه روزی در سراسر تهران به آدرس https://lulehbazkon.com ، می تواند نزدیک ترین سرویسکاران را به محل زندگی شما اعزام کند. 

قویترین محلول لوله بازکن خانگی هم می تواند در رفع گرفتگی لوله حمام، لوله توالت و یا لوله سینک به شما کمک کند. ولی در نظر داشته باشید که اگر شدت گرفتگی لوله زیاد باشد ناگزیر هستید که با یکی از شماره های لوله بازکنی موسوی تماس بگیرید. چرا که برخی اقدامات منجر به سخت شدن کار می شود و ممکن است برایتان هزینه بیشتری به وجود بیاورد. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها