بررسی راهنمای سفر به شهر مارماریس ترکیه

کد خبر: 1208373
بررسی راهنمای سفر به شهر مارماریس ترکیه

 

وقتی تعطیلات در پیش باشد، احتمالا به این فکر می‌کنید که برای سفر به کجا سفر کنید. ترکیه یکی از اولین گزینه‌های ایرانی‌ها برای سفر در تعطیلاتشان است. اما این کشور شهرهای زیادی دارد که ممکن است برای انتخاب بهترین مقصد از بین لیست بلندی از شهرها، دچار تردید باشید. مارماریس از جمله شهرهای زیبا و ساحلی در ترکیه است که به دلیل سواحل با آب‌های فیروزه‌ای‌اش شناخته شده است. این شهر در کنار دریای مدیترانه (اژه) قرار دارد و یکی از بهترین مناطق گردشگری در این کشور محسوب می‌شود. اگر قصد سفر به مارماریس را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا نکات مهمی را برای سفر شما بیان کنیم.

 

 

مارماریس در کجای ترکیه قرار دارد؟

بندر مارماریس در جنوب غربی ترکیه و در نزدیکی دریای اژه قرار دارد. این شهر در غرب شهر آنتالیا، جنوب ازمیر و در نزدیکی سواحل بدروم واقع شده است. اگر بخواهید چند روز در ترکیه بمانید، می‌توانید در کنار بازدید از تمامی شهرهای اطراف، به ماماریس هم بروید و از جاذبه‌های توریستی این شهر دیدن کنید.

این شهر ساحلی دارای مکان‌های فوق‌العاده زیبایی برای بازدید از گردشگران است. جایی که مارماریس و ایچملر با هم برخورد می‌کنند، کمتر از 10 دقیقه با همدیگر فاصله دارند که می‌توانید با تاکسی به این منطقه بروید. مردم ترکیه به این منطقه Icmeler می‌گویند که بسیار کوچک اما دیدنی است. به هر حال در تور مارماریس نوروز 1402 این منطقه ارزش دیدن حتی برای یک روز را دارد.

 

آب و هوای مارماریس

یکی از نکات مهم در راهنمای سفر به مارماریس، توجه به شرایط آب و هوایی است. اگر قصد دارید در روزهای اول بهار و تعطیلات نوروز به این شهر سفر کنید، باید بیشتر بازدیدهای خود از مکان‌های دیدنی را در طی رو انجام دهید. شب‌های مارماریس در ابتدای بهار هنوز سرد است و نمی‌توانید در کنار ساحل قدم بزنید.

تعداد زیادی از هتل‌ها، رستوران‌ها و بارهای این شهر در طول زمستان (بین نوامبر تا اوایل آوریل) بسته هستند که مصادف با آذر، دی و بهمن است. با این حال بسیاری از آن ها از اوایل آوریل (اواسط اسفند) باز می‌شوند و به تدریج شهر شلوغ می‌شود. بیشترین حجم مسافر در مارماریس در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر (خرداد تا اواخر شهریور) است. با وجودی که دمای هوای این شهر در تابستان به 40 درجه سانتیگراد نیز می‌رسد، اما بسیاری ترجیح می‌دهند در تابستان به مارماریس سفر کنند.

برای رزرو هتل در فصل تابستان حتما به سیستم تهویه مطبوع آن دقت داشته باشید. برای رفتن در کنار سواحل این شهر، بهترین ماه‌ها مه (اردیبهشت)، ژوئن (خرداد)، سپتامبر (شهریور) و اکتبر (تا انتهای آبان) است. در طی ماه‌های دیگر هوای این شهر گاهی سرد و یا گرم می‌شود. با این حال می‌توانید با تور مارماریس در ایام نوروز نیز به مارماریس سفر کنید.

نمایی از شهر مارماریس

 

 

چطور به مارماریس برویم؟

برای رفتن به این شهر می‌توانید از طریق فرودگاه‌های ازمیر و دالامان اقدام کنید. با وجودی که مارماریس یک شهر بزرگ و توریستی است، اما راه هوایی ندارد و اگر بخواهید سریع‌تر خود را به این شهر برسانید، می‌توانید از طریق نزدیک‌ترین فرودگاه‌ها اقدام کنید.

فرودگاه دالامان 90 کیلومتر با مارماریس فاصله دارد و فرودگاه بین‌المللی ازمیر نیز در 130 کیلومتری این شهر واقع شده است.

اگر از تهران به ترکیه رفته‌اید، ابتدا می‌توانید از استانبول و جاذبه‌های گردشگری این شهر دیدن کنید و بعد از طریق هواپیما به ازمیر و بعد به مارماریس بروید. از ازمیر تا مارماریس هم می‌توانید از طریق تاکسی مسیر را طی کنید.

یکی دیگر از راه‌های سفر به مارماریس استفاده از اتوبوس هاواس است که هزینه سفر با آن تنها 20 لیر است. این اتوبوس با پروازهای داخلی فرودگاه حرکت خود را شروع می‌کند و حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد تا شما را در ایستگاه اتوبوس مارماریس پیاده کند. از آنجا هم می‌توانید با تاکسی به محل اقامت خود در شهر بروید.

تفریحات و سرگرمی‌های مارماریس

با رفتن به این شهر لیست کارهایی که باید انجام دهید عبارتند از:

بازدید از سواحل لانگ بیچ مارماریس

قبل از هر چیز باید به فکر رفتن در کنار سواحل لانگ بیج باشید. در کنار این سواحل تعداد زیادی هتل، بار و رستوران وجود دارد که می‌توانید هر زمان که بخواهید در کنار ساحل دراز بکشید، روبروی آفتاب روی صندلی بنشینید و یک چتر رایگان داشته باشید. از بارها بهترین نوشیدنی‌ها را بگیرید و از هوای مطبوع ساحل مارماریس لذت ببرید.

بخشی از ساحل شهر که به سمت مرکز شهر راه دارد، هیچ چتر یا صندلی برای آفتاب گرفتن ندارد و باید یک حوله روی زمین پهن کنید.

 

بازدید از قلعه مارماریس

یکی دیگر از بهترین مکان‌های گردشگری در این شهر، قلعه تاریخی است که رو به مناظر فوق‌العاده کوه‌ها قرار دارد. این قلعه حفاظت‌شده در بالای خیابان بار است و فاصله زیادی با ساحل دارد. با این حال بلیط بازدید از آن کمتر از 10 لیر است و می‌توانید یک روز از سفر خود را برای بازدید از این جاذبه توریستی اختصاص دهید.

رفتن به ساحل Icmeler

یکی از بهترین سواحل ترکیه Icmeler نام دارد که عریض است و به راحتی می‌توانید بر روی شن‌های آن بازی‌های زیادی را انجام دهید. در اینجا همراه با خانواده نیز می‌توانید بروید که فضای زیادی برای دویدن و بازی کودکان دارد. برای رفتن به ساحل Icmeler می‌توانید با اتوبوس dolmus بروید که فاصله آن از مرکز شهر تا این قسمت تنها 20 دقیقه است. هزینه سفر با اتوبوس شهری برای شما 5 لیر است و اگر بخواهید با تاکسی بروید باید بین 30 تا 50 لیر پرداخت کنید.

سواحل Icmeler و Marmaris دارای ورزش‌های آبی مانند پاراسلینگ، قایق‌های موزی، ماهی پرنده و جت اسکی هستند.

پارک آبی آتلانتیس

یکی دیگر از مکان‌های گردشگری مارماریس، پارک آبی است که دارای سرگرمی‌های متعددی برای ساختن یک روز عالی است. سرسره‌، آب پاشیدن، شنا و ... از تفریحات همه گردشگران در این پارک بی‌نظیر است. در اینجا یک رستوران محلی نیز وجود دارد که می‌توانید در فضای باز غذای خود را میل کنید.

پارک آبی Aqua Dream در نزدیکی کوه‌های مارماریس قرار دارد که محلی آرام و فوق‌العاده خوش آب و هواست.

بازار مارماریس

اگر اهل خرید کردن هستید و از دیدن اجناس و فروشگاه‌های لوکس لذت می‌برید، می‌توانید به مرکز خرید مارماریس در بازار بروید که یکی از محبوب‌ترین مناطق توریستی در این شهر محسوب می‌شود. در این مرکز می‌توانید از تک تک فروشگاه‌های شهر دیدن کنید. در بازار رستوران، کافی شاپ و بار نیز وجود دارد که بعد از خرید خسته‌کننده بتوانید در آنجا استراحت کنید.

 

پارک ملی مارماریس

برای کسانی که عاشق طبیعت هستند، بازدید از پارک ملی مارماریس را پیشنهاد می‌دهیم. در این منطقه می‌توانید کفش‌های ورزشی خود را بپوشید و در طی مسیر به راحتی پیاده‌روی کنید و از تپه‌ها و از میان درختان بالا بروید. اینجا مناظر خیره‌کننده و جذابی برای طبیعت‌دوستان دارد.

البته ناگفته نماند در اینجا سرویس بهداشتی و فروشگاه برای خرید نوشیدنی وجود ندارد. بنابراین قبل از رفتن مقداری نوشیدنی و یا آب با خود ببرید.

در پارک ملی این شهر یک نقطه دیدبانی نیز وجود دارد تا بر فراز آن بتوانید کل شهر مارماریس را از بالا نظاره کنید. اگر دوربین عکاسی به همراه داشته باشید، لوکیشن فوق‌العاده‌ای برای سفر شما خواهد بود.

شهر قدیمی مارماریس

قسمت قدیمی این شهر در نزدیکی قلعه و در یک سمت خیابان بار قرار دارد. مارماریس قدیمی دارای کوچه‌های عجیب با سنگفرش‌های پر پیچ و خم و پر از گل‌های رنگارنگ است. در دو سمت خیابان تعداد زیادی بوتیک، کافی‌شاپ و چایخانه‌های سنتی این شهر به چشم می‌خورد. اینجا شاید در روز ساکت و خلوت باشد، اما در شب‌ها به ویژه در تابستان پرجنب و جوش شلوغ است.

قسمت قدیمی شهر مارماریس جایی برای پیاده‌روی، توقف در کافی‌شاپ و سوار شدن بر قایق‌های بادبانی بزرگ است که در کنار ساحل لنگر انداخته‌اند.

قایق‌سواری در مارماریس

در اطراف شهر می‌توانید خلیج‌های کوچکی را مشاهده کرد که می‌توانید با قایق‌های بادبانی به آنجا سفر کنید. بیشتر سفرها در کمتر از یک ساعت است که به راحتی می‌توانید از خلیج‌های اطراف مارماریس دیدن کنید. در سال‌های اخیر در این قسمت از شهر مارماریس قایق‌های کف شیشه‌ای نیز وجود دارد که دارای یک تونل بزرگ شیشه‌ای هستند.

سوار شدن در جیپ سافاری

یکی دیگر از قسمت‌های مهم شهر مارماریس برای سفر گردشگری، جیپ سافاری است که می‌توانید با آن به کوه‌ها و روستاهای اطراف شهر سفر کنید. در هر یک از این جیپ‌ها 8 نفر می‌توانند سوار شوند. با این خودروها می‌توانید در طول سواحل بزرگ ماسه‌ای گردش کنید.

سیستم حمل و نقل در مارماریس

برای جابجایی در نقاط مختلف شهر مارماریس می‌توانید از تاکسی، اتوبوس یا دولماس استفاده کنید. در بین این سه گزینه، کرایه دولماس ارزان‌تر است و جابجایی با آن به راحتی انجام می‌شود. در تمامی نقاط شهر تاکسی، اتوبوس و دولماس مسیر حرکت دارد و می‌توانید از یک نقطه به سایر نقاط شهر سفر کنید.

همچنین برای قسمت‌هایی مثل Icmeler و Turunc می‌توانید از سواحل شهر مارماریس با تاکسی‌های دریایی سفر کنید.

اگرچه در این شهر مثل ازمیر، استانبول یا آنتالیا خبری از مترو و سایر سیستم‌های پیشرفته حمل و نقل نیست، با این حال به دلیل کوچک بودن به راحتی می‌توانید به هر نقطه‌ای از شهر که بخواهید دسترسی داشته باشید.

 

هتل های ساحلی مارماریس

 

 

در سفر خود به کدام هتل برویم؟

اگر برای سفر خود به مارماریس آژانس آریاک سفر را انتخاب کرده باشید، هتل شما از قبل رزرو می‌شود. اما اگر همراه با خانواده یا دوستانتان به این شهر سفر کرده‌اید، هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی در این شهر وجود دارد. هتل‌های 5 ستاره لوکس و اقامتگاه‌های ارزان قیمت زیادی در شهر مارماریس از گردشگران پذیرایی می‌کنند.

یکی از هتل‌های خوب این شهر در نزدیکی ساحل، آرموتالان نام دارند. همچنین در جاده کوهستانی بین سواحل Icmeler و Marmaris هتل‌های زیادی وجود دارد که با اتوبوس یا تاکسی می‌توانید به این مناطق بروید.

حرف آخر

مارماریس یکی از بهترین و زیباترین شهرهای ترکیه است که در کنار دریای مدیترانه قرار دارد. این شهر با داشتن آب و هوای مدیترانه‌ای در طول زمستان معتدل و مرطوب و در تابستان‌ها گرم و خشک است. شما می‌توانید در ایام تعطیلات نوروز و یا در تابستان این شهر را برای مقصد سفر خود انتخاب کنید. آریاک سفر، با عرضه بهترین خدمات، همواره سعی در جلب رضایت مشتریان خود دارد. با خرید تورهای مسافرتی به شهرهای داخلی و خارجی، تجربه شیرینی برای شما رقم می‌زنیم. مطمئن باشید که با یک بار امتحان، برای همیشه مشتری این آژانس خواهید شد. برای خرید بلیط، رزرو تور و رزرو هتل از طریق سایت اقدام کنید. به منظر کسب خدمات بیشتر نیز با کارشناسان حاضر در آریاک سفر در ارتباط باشید.

منبع: آژانس مسافرتی آریاک سفر|www.aryaktravel.com

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها