قیمت ملک در ترکیه چقدر است؟

کد خبر: 1207286

برای پاسخ دقیق تر به قیمت خانه در ترکیه، خریداران بالقوه باید آن را به یک منطقه خاص محدود کنند. مانند بسیاری دیگر از بازارهای املاک، قیمت خرید از روستا به شهر به شهر دیگر متفاوت است. با توجه به اینکه ترکیه سی و هفتمین کشور بزرگ است، هر خریدار خانه مقصدهای زیادی برای انتخاب دارد. بسیاری از خریداران از ما می پرسند که آیا ملک در ترکیه ارزان است یا خیر، و پاسخ ما همیشه مثبت است، به خصوص در مقایسه با بازارهای دیگر مانند انگلستان، آمریکا یا اسپانیا. با تعیین قیمت هر خانه به لیر ترکیه، قیمت پایین بازار به طور متوسط 40000 پوند است. با این حال، به املاک لوکس نگاه کنید، و هیچ محدودیتی وجود ندارد که برخی از عمارت ها در مکان هایی مانند استانبول و بدروم هفت رقمی هستند. مسلما قیمت آپارتمان در کلانشهرهای گرانتر است. با این حال، عوامل دیگری نیز بر شاخص قیمت مسکن تاثیرگذار هستند.

قیمت ملک در ترکیه چقدر است؟

 

اطلاعات کلیدی در مورد رشد قیمت خانه در ترکیه

قیمت مسکن ترکیه در دسامبر 2022 پس از افزایش 174.5 درصدی نسبت به سال قبل در ماه قبل، 167.8 درصد در سال 2022 رشد کرد. داده های رشد سالانه به صورت ماهانه به روزرسانی می شود و از ژانویه 2011 تا دسامبر 2022 در دسترس است و میانگین نرخ رشد آن 12.3 درصد است.

داده های قیمت مسکن در سپتامبر 2022 به بالاترین حد خود یعنی 189.1 درصد و در ماه می 2019 به پایین ترین حد خود یعنی 1.5 درصد رسید. CEIC رشد قیمت مسکن را از شاخص ماهانه قیمت املاک مسکونی محاسبه می کند. بانک مرکزی جمهوری ترکیه شاخص قیمت املاک مسکونی را با پایه 100=2017 ارائه می کند.

مطالعه ای برای نظارت بر قیمت خانه در شهرهای مختلف ترکیه از جمله استانبول و ترابزون انجام شد. این مطالعه با هدف شناسایی عواملی که در افزایش و کاهش قیمت املاک در ترکیه نقش دارند و مقایسه آنها با قیمت های بین المللی آپارتمان، ارائه اطلاعات مفید به سرمایه گذاران ایرانی انجام شد.

 

مهمترین عوامل موثر بر قیمت آپارتمان در ترکیه

  1. نوع و اهمیت شهر:

    مزیت های گردشگری، تجاری و صنعتی هر شهر و همچنین نزدیکی آن به دریا از عوامل مهم تاثیرگذار بر قیمت خانه در ترکیه است. قیمت ملک در استانبول (گران ترین شهر ترکیه) در 39 ناحیه آن بسیار متفاوت است. شهرهای دیگری مانند ترابزون، بورسا، آنتالیا و یالووا نیز به دلیل طبیعت جذاب و جاذبه های گردشگری مهم هستند. قیمت ها در شهرهای داخلی با تقاضای کمتر مانند قونیه، اسکی شهیر و غازیانتپ نسبتا پایین تر است. برای اطلاع دقیق از قیمت آپارتمان و خرید ملک در استانبول به سایت روتس کپیتال به آدرس https://rootsturkey.net/ مراجعه فرمایید.

  2. موقعیت آپارتمان در شهر:

    عوامل متعددی قیمت یک ملک را تعیین می کند، از جمله نزدیکی آن به مقاصد گردشگری مانند سواحل، چشم انداز دریا، دریاچه ها، پارک های عمومی و مکان های باستان شناسی و همچنین نزدیکی آن به فرودگاه و حمل و نقل عمومی. انتظار می رود تکمیل پروژه های توسعه ای بزرگ در ترکیه، مانند کانال جدید استانبول و فرودگاه استانبول III، هزاران سرمایه گذار جدید را جذب کند و در نتیجه قیمت ها افزایش قابل توجهی داشته باشد.

  3. مشخصات آپارتمان:

    اندازه آپارتمان، تعداد اتاق ها، اتاق خواب ها، حمام ها، بالکن ها، سال ساخت، تعداد طبقه، در دسترس بودن مسکن، تاریخ تحویل، کیفیت روکش و سایر ویژگی ها همه عوامل مهمی هستند که بر قیمت آپارتمان تاثیر می گذارند

مقدمه ای بر اقتصاد ترکیه

در سال های اخیر، اقتصاد ترکیه به جهش های بی سابقه ای دست یافته است. ترکیه دارای بزرگترین اقتصاد اسلامی است و افزایش قیمت بی سابقه ای را در قیمت آپارتمان در سال های 2016 و 2017 تجربه کرده است. ترکیه با تولید ناخالص داخلی حدود 851 میلیارد دلار، یکی از اعضای فعال گروه G20، (قدرتمندترین اقتصاد جهان)در سال 2017 است. سرمایه گذاری های خارجی در ترکیه بالغ بر 10.9 میلیارد دلار بوده و در همان سال حدود 58000 شرکت خارجی در این کشور وجود داشته است. این دستاوردها ناشی از خودکفایی ملی بود که ترکیه قبل از پیوستن به اتحادیه اروپا به آن دست یافت.

موقعیت استراتژیک ترکیه بین اروپا و آسیا، علاوه بر بازار ترجیحی و عوامل جغرافیایی برای سرمایه گذاران ایرانی، به رشد بی سابقه قیمت ملک در ترکیه کمک کرده است. با وجود این، قیمت خانه در ترکیه همچنان پایین تر از ارزش واقعی در نظر گرفته می شود که کارشناسان و متخصصان پیش بینی می کنند قیمت ها به رکوردهای جدیدی به‌خصوص در پروژه هایی که هنوز در دست ساخت هستند، برسد.

قیمت خانه در ترکیه به پول ایران

پس از تصویب قانون مالکیت خارجی ترکیه در سال 2012، قیمت ملک در ترکیه به ویژه آپارتمان ها به سرعت افزایش یافت، زیرا اکثر ملیت های ایرانی و عرب حق مالکیت املاک را داشتند. انتظار می رود که قانون جدید قیمت آپارتمان ها در ترکیه را از 60 درصد به 90 درصد طی پنج سال آینده افزایش دهد. بر اساس قانون سال 2012، دولت ترکیه قوانین مدرن و انعطاف پذیری را تصویب کرد که در را به روی شهروندان بیش از 129 کشور مختلف برای ورود به بازار املاک و مستغلات ترکیه باز کرد. قوانین تشویقی املاک و مستغلات و سرمایه گذاری نیز تصویب شده است که به طور مثبت بر قیمت خانه منعکس می شود و به منافع مشترک و توسعه پایدار هر دو طرف دست می یابد.

دولت ترکیه، همراه با شرکت های املاک در بخش خصوصی، با ارائه تسهیلات ویژه برای مالکیت آپارتمان در ترکیه و تشویق پروژه های جدید املاک و مستغلات، نقش پیشرو در تشویق سرمایه گذاری املاک ایفا می کند. روش های پرداخت مختلف، از جمله طیف گسترده ای از گزینه های اقساطی راحت، طراحی شده اند تا قیمت خانه در ترکیه برای همه بودجه ها و بخش های اجتماعی و سرمایه گذاری قابل دسترس باشد.

ثبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که این کشور از آن برخوردار است تضمین می کند که آپارتمان ها و املاک خریداری شده در ترکیه با قیمت آنها و در طول زمان با نرخ های ثابتی افزایش یافته است. این در انتقال آرام به سیستم ریاست جمهوری پس از انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی اوایل ژوئن در ژوئن 2018 منعکس شد که منجر به قدرت و ثبات بیشتر دولت در ترکیه شد.

تابعیت ترکیه برای خریداران ملک

در سال 2017، قانون اعطای تابعیت ترکیه به سرمایه گذاران املاک و مستغلات به تصویب رسید. این قانون به سرمایه گذاران خارجی اجازه می دهد تا از طریق سرمایه گذاری 400000 دلاری در املاک و مستغلات، تابعیت ترکیه را دریافت کنند و این در مورد اکثر ملیت های خارجی صدق می کند.

سرمایه گذاری در بخش املاک ترکیه

سرمایه گذاران بین المللی ملک به ترکیه علاقه زیادی دارند زیرا قیمت خانه در ترکیه ملک از مکان های معروف مانند اسپانیا یا پرتغال پایین تر است. با این حال، برای انجام یک سرمایه گذاری سودآور در املاک و مستغلات اکنون زمان آن نیست که در مورد خانه های فروشی برای فروش فکر کنید. هنگام خرید ملک برای سرمایه گذاری، آن را به عنوان یک پروژه میان مدت و بلندمدت در نظر بگیرید، زیرا بسیاری از نقاط ترکیه دارای مسکن فراوانی در بازار هستند.

 از این رو رشد سالانه کند است. علاوه بر این، نوع پروژه تفاوت ایجاد می کند. خانه های مبله (آماده سکونت) فقط ارزش سالانه را ارائه می دهند. در حالی که پروژه های در حال احداث به خریداران املاک، برای پیش خرید تخفیف می دهند.

قیمت آپارتمان در ترکیه به پول ایران

مقایسه قیمت خانه در ترکیه با کشورهای اروپایی

قیمت آپارتمان های قانونی در ترکیه سرمایه گذاران ایرانی و عرب را به ویژه در مقایسه با همتایان اروپایی خود جذب می کند. در استانبول که پایتخت اقتصادی ترکیه و بزرگترین شهر جهان از نظر جمعیت است، می توان یک آپارتمان کوچک با قیمت 100000 دلار در بازار با موقعیت گردشگری خوب خریداری کرد و ارزش سرمایه گذاری در صورت آماده شدن می تواند به 140000 دلار برسد.

طبق گزارش تایمز، میانگین قیمت املاک در ترکیه هنوز 50 تا 60 درصد کمتر از اروپای شرقی و 80 تا 90 درصد کمتر از اروپای غربی است. ترکیه نسبت به سایر کشورهای مدیترانه ای فرصت های سرمایه گذاری در املاک و مستغلات بهتری را به سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهد و درآمد اجاره ای در حدود 5.4 درصد دارد که در میان بالاترین ها در منطقه است.

در نتیجه، میانگین قیمت ملک در ترکیه در مقایسه با کشورهای دیگر با مزیت های مشابه، نسبتاً پایین است. انتظار می رود با توجه بیشتر سرمایه گذاران عرب و اروپایی به این بخش ها در ترکیه، بخش املاک و ساخت و ساز به رشد خود ادامه دهد. هنوز مناطق امیدوارکننده و فرصت های گسترده ای برای سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد، با برآورد تقاضا برای دو میلیون خانه جدید تنها در استانبول. رشد بخش ساخت و ساز و پروژه های مسکن جدید احتمالاً منجر به افزایش قیمت خانه در ترکیه در آینده خواهد شد.

دلایل خرید خانه در ترکیه

این مقاله به 8 دلیل اشاره می کند که چرا ترکیه مکانی عالی برای خارجی ها برای خرید ملک است. این کشور پتانسیل قابل توجه و حداکثر بازدهی را در یک زمان معقول ارائه می دهد و آن را به بهشت سرمایه گذاری سودآور تبدیل می کند. در ادامه به برخی از دلایل و مزایای سرمایه گذاری در بازار املاک ترکیه اشاره شده است.

  1. ارزش هر متر مربع در مقایسه با کشورهای دیگر مانند لندن بسیار عالی است. ارزش سرمایه گذاری نسبتا مشابه است و هر چه از شهر دورتر باشد، قیمت ها ارزان تر می شود. قیمت خانه در استانبول از 60000 یورو شروع می شود و آن را به فرصتی عالی برای سرمایه گذاری های بلند مدت سودآور تبدیل می کند. علاوه بر این، معاملات سودآوری برای کسانی که به دنبال املاک با درآمد اجاره تضمین شده هستند وجود دارد.
  2. توسعه بازار مسکن ترکیه با قوانین جدید و برنامه های سرمایه گذاری در ده سال گذشته، تنوع زیادی در سبد تجاری، آپارتمان ها و خانه ها ایجاد کرده است. چه خریداران به دنبال خانه دست دوم باشند و چه بدون طرح و املاک نوساز، آسمان در این بازار حد است.
  3. هزینه شرایط زندگی در ترکیه امکان دستیابی به استانداردهای زندگی بالا با قیمت های مقرون به صرفه را فراهم می کند. به طور متوسط ​​59.36٪ کمتر از ایران است و آن را به مقصد مناسبی برای بخش های زندگی متوسط و متوسط ​​بالا تبدیل می کند.
  4. موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد ترکیه که بخشی در آسیا و بخشی در اروپا قرار دارد، سفر به سایر کشورها را آسان می‌کند. دولت در فرودگاه های کشور سرمایه گذاری کرده است و خطوط هوایی در تمام طول سال برنامه پروازهای مکرری دارند.
  5. بسیاری از فعالیت های خارج از منزل، مانند اسکی، گلف، و لذت بردن از دریا در بیشتر زندگی روزمره در شهرهای دریای اژه و مدیترانه وجود دارد.
  6. ترکیه یک فرصت منحصر به فرد برای سرمایه گذارانی که علاقه مند به اخذ شهروندی ترکیه هستند ارائه می دهد. از طریق برنامه شهروندی با سرمایه گذاری، سرمایه گذاران خارجی که شرایط لازم را دارند می توانند برای شهروندی ترکیه درخواست دهند. الزامات شامل سرمایه گذاری حداقل 400000 دلار در املاک ترکیه و حفظ سرمایه گذاری برای حداقل 3 سال است. این برنامه به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که برای خود و اعضای خانواده خود تابعیت ترکیه را دریافت کنند و همچنین مزایای بسیاری مانند سفر بدون ویزا به بسیاری از کشورها را برای آنها فراهم می کند.
  7. ترکیه به خاطر فرهنگ گرم و صمیمی خود مشهور است. مردم ترکیه به مهمان نوازی و مهربانی خود نسبت به خارجی ها علی الخصوص ایرانیان معروف هستند و به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که در این کشور احساس راحتی کنند.
  8. صنعت هتلداری ترکیه نیز یکی از بخش هایی است که سریع ترین رشد را در این کشور دارد و برخی افراد خرید هتل در ترکیه را به خرید خانه ترجیح می دهند. این فرصت های زیادی را برای سرمایه گذاران علاقه مند به خرید ملک هتل یا سرمایه گذاری در صنعت هتلداری فراهم می‌کند.

همانطور که می بینید دلایل خوبی برای خرید ملک در ترکیه وجود دارد. از ارزش عالی هر متر مربع گرفته تا فرهنگ مهمان نوازی، ترکیه مزایای بسیاری را برای سرمایه گذاران املاک و مستغلات ارائه می دهد.

بهترین مناطق ترکیه و استانبول برای خرید خانه

بهترین و ارزان ترین شهرها و مناطق ترکیه برای خرید ملک

خریداران ملک بهتر است در مورد منطقه ای که قصد سرمایه گذاری در آن را دارند یاد بگیرند تا ارزش سرمایه بالقوه خود را به حداکثر برسانند. دانستن این موضوع اغلب منجر به سوال بعدی می شود.

چرا خانه ها در ترکیه بسیار ارزان هستند؟

دلیل قیمت نسبتا پایین خانه در ترکیه چند وجهی است. اولاً باید توجه داشت که بازار املاک و مستغلات کشور تنها حدود دو دهه پیش دچار نوسازی شد. قبل از آن، خانه های تازه ساخته شده نادر بودند و تامین مالی وام مسکن به آسانی در دسترس نبود. در نتیجه، بازار املاک و مستغلات هنوز در مرحله نوپایی خود است.

ثانیاً، توصیه می شود منطقه را به دقت در نظر بگیرید، زیرا مناطقی که پروژه های جدید ساخت و ساز گسترده دارند، مسکن مازاد دارند که منجر به مدل کسب و کار عرضه در مقابل تقاضا می شود. در نهایت، هزینه مصالح ساختمانی و هزینه های قانونی نسبتاً کمتر از سایر کشورها است که منجر به کاهش شاخص قیمت گذاری می شود.

خرید ملک در استانبول

به مناطق مرکزی مستقر مانند فاتح و بی اوغلو نگاه کنید، و یک خانه حداقل 1000 پوند برای هر متر مربع هزینه خواهد داشت. مناطق دیگری مانند "سایری یر" نیز با مسکن لوکس مرتبط هستند و به همین ترتیب، قیمت ملک بالاتری دارند. با این حال، استانبول در حال تجدید قوای بازار مسکن خود با ساخت و سازهای جدید در مناطق حاشیه اروپا است. بسیاری از مناطق شهر استانبول با مترو و خطوط حمل و نقل ارتقا یافته است به همین این مکان ها انتخابی ایده آل برای کسانی است که می خواهند وارد بزرگترین بازار املاک و مستغلات ترکیه شوند اما بودجه مشخصی دارند. قیمت های اولیه 50000 پوندی برای یک آپارتمان 1 خوابه هم برای خریداران ترکیه ای و هم خارجی که برای اولین بار اقدام به خرید خانه در ترکیه می کنند، جذاب است. برای خرید ملک در ترکیه میتوانید به سایت هایی مثل ترکیه هلپر، روتس کپیتال، الو اپلای مراجعه کنید.

توجه بسیاری به مناطق خاصی از ترکیه به دلیل ساخت فرودگاه جدید و مسیر کانال پیشنهادی جلب شده است. این امر باعث جذب سرمایه گذاران املاک جهانی شده است. با این حال، شوراهای محلی نیز میلیون ها دلار به ارتقای مناطق خود به مناطق مناسب برای زندگی خانوادگی سرمایه گذاری کرده اند. با وجود مازاد مسکن موجود، قیمت املاک نسبتا پایین باقی می ماند. با این حال، خریدارانی که برای اولین بار قصد دارند ملک خود را برای حداقل 10 سال حفظ کنند، می توانند از فرصت های رشد سرمایه قابل توجهی بهره مند شوند.  مناطق برجسته ای که باید در نظر بگیرید عبارتند از: بیلیکدوزو، اسنیورت، باشاکشهیر و بویوک چکمچه، که همگی در مناطق غربی استانبول واقع شده اند.

گران ترین منطقه برای خرید ملک در ترکیه

اگر بودجه کافی دارید و می خواهید به حلقه های اجتماعی نخبگان و خانواده‌های با نفوذ ترکیه بپیوندید، به عمارت های یالی عثمانی در تنگه بسفر نگاه نکنید. همسایگان جدید شما میلیونرها، میلیاردرها، شاهزادگان سعودی و خانواده های قدیمی ترک خواهند بود که نامشان اغلب در فهرست ثروتمندترین افراد فوربس دیده می شود.

وقتی به تمام املاک برای فروش نگاه می کنید، بدانید که یالی عثمانی به دو دلیل قیمت بالایی دارد. بسیاری از آنها در طول امپراتوری عثمانی توسط افراد ثروتمند و با نفوذی که اغلب به سلطان مرتبط بودند ساخته شدند. دوم، سبک معماری چوبی آنها دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد، و این خانه ها را برای فروش خانه های عتیقه اما با سبک و ظرافت ساخته است. یک عمارت بزرگ، اربیلگینلر یالی، در سال 2015 به قیمت خیره کننده 100 میلیون یورو فروخته شد.

هزینه های خرید ملک در ترکیه چقدر است؟

اطلاعات بالا راهنمایی خوبی در مورد میزان هزینه سرمایه گذاری در املاک ارائه می دهد، اما خریداران باید هزینه های جانبی و هزینه های قانونی را نیز در نظر بگیرند تا اطمینان حاصل کنند که در بودجه خود باقی می مانند. برخی از این هزینه ها شامل:

  1. وکیل
  2. ارزیابی ملک یا اکسپرتیز
  3. دفتر اسناد رسمی
  4. حق کمیسیون مشاور املاک
  5. مترجم
  6. ارزش گذاری
  7. حق تمبر
  8. هزینه‌های ثبت زمین
  9. مالیات سند مالکیت
  10. و برای خانه های جدید، اتصالات خدمات شهری است.

در این مقاله بیشتر در مورد آنها و مراحل گام به گام جست و جو ملک در ترکیه و خرید آن صحبت می شود.

خرید ویلا در ترکیه

داشتن خانه در ترکیه نه تنها راحت است بلکه مفید است. در ادامه به مزایای خرید ویلا در ترکیه می پردازیم.

  1. تعطیلات: رزرو هتل، پیروی از برنامه و قوانین هتل ها، نیاز به تحمل گردشگران متعدد - همه این موارد را فراموش خواهید کرد. با داشتن ویلا در کنار دریا می توانید هر زمان که بخواهید به تعطیلات بروید.
  2. صرفه جویی در هزینه ها: با این حال، ویلاها گران ترین نوع ملک هستند، مقدار پولی که برای آن پرداخت می کنید، بیشتر از همان مسکن در شهرهای بزرگ ایران نخواهد بود. علاوه بر این، شما یک خانه کاملاً مجهز برای نقل مکان دریافت می کنید.
  3. سرمایه گذاری: شما مختار هستید که با ملک جدید خود چه کاری انجام دهید. می توانید آن را اجاره دهید یا بفروشید. به هر حال شما مقداری سود خواهید داشت زیرا قیمت ملک دائما افزایش می یابد.
  4. مالکیت زمین: با خرید ویلا صاحب زمین آن ملک نیز می شوید. اتباع خارجی می توانند زمینی به میزان بیش از 10 درصد مساحت هر استان و حداکثر 30 هکتار برای یک نفر خریداری کنند.
  5. استانداردهای توسعه شهری در ترکیه توسعه متراکم را ممنوع می کند. بنابراین، دولت ارزش معماری شهر و محیط زیست را حفظ می کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها