اهمیت کنترل سلامت باتری خودرو

کد خبر: 1208969

 

اگر میخواهید طول عمر مناسب را از باتری که روی خودرو دارید دریافت کنید و وضعیت سلامت باتری را تحت کنترل بگیرید، دفعه بعد که ماشین خود را برای یک سرویس معمولی به گاراژ می‌برید، مطمئن شوید که سلامت باتری آن را بررسی کنید.

 فرسودگی باتری همیشه ثابت و یکسان نیست، باتری وسیله نقلیه شما می تواند در طی چند ماه از عملکرد 90٪ به 20٪ برسد و این کاملا بستگی به نحوه نگهداری شما از باتری اوربیتال که روی خودرو دارید، دارد.

 تست باتری که بهترین راه حل برای برسی وضعیت میزان سلامت باتری خودرو می باشد، این کار آسان است و هر گاراژ یا تعمیرگاه معتبر مجموعه ای از تسترهای الکترونیکی مخصوص به خود را در اختیار شما خواهد گذاشت.

آزمایش‌های منظم می‌تواند زمان نیاز به خرید باتری سپاهان باتری جدید را نشان دهد و به شما کمک کند از خرابی‌های شرم‌آور جلوگیری کنید.

 اگر باتری ماشین شما علائم فرسودگی را نشان می دهد و دو یا سه سال است که تعویض نشده است، ریسک نکنید. باتری های خودرو ارزان هستند و هزینه اندک تعویض آن برای جلوگیری از استرس ناشی از خرابی کنار جاده ارزشش را دارد.

 خودروهای دارای فناوری استاپ استارت ممکن است به باتری های خاصی نیاز داشته باشند که در این مورد پیشنهاد ما به شما استفاده از باتری اوربیتال EFB است.

 آیا ماشین شما از فناوری استاپ استارت برای صرفه جویی در مصرف بنزین استفاده می کند؟  خودروهایی با موتورهایی که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در حالت سکون به‌طور خودکار خاموش شوند، فشار بیشتری به باتری‌هایشان نسبت به خودروهای معمولی وارد می‌کنند و اغلب نیاز به استفاده از باتری ویژه دارند.

 اگر خودروی شما دارای فناوری استاپ استارت است و خودتان باتری آن را تعویض می کنید، مطمئن شوید که جایگزین مناسبی خریداری کرده اید. فروشگاه امداد باتری باتری 50 آمپر اوربیتال طراحی شده برای پاسخگویی به نیازهای اضافی وسیله نقلیه شما ارائه می کند که می توانید تماس بگیرید تا این باتری را خریداری کنید.

اگر خودتان باتری که روز خودرو دارید را تعویض می کنید مهم است که آن را با خیال راحت دور بیندازید، پس چه راهی بهتر از این که باتری را از یک نمایندگی بخرید که باتری فرسوده را از شما تحویل بگیرد؟ 

 هرگز باتری ماشین خود را همراه با بقیه زباله‌هایتان بیرون نیندازید.

 همانطور که رانندگی تهاجمی باعث فرسودگی لاستیک ها و ترمزهای وسیله نقلیه شما می شود، رانندگی بدون فکر کردن به باتری باعث کاهش طول عمر آن می شود.  اگر به خوبی از باتری خود مراقبت کنید، می توانید عمر بسیار بیشتری نسبت به معمول از آن بهره مند شوید.

 آیا می خواهید عمر باتری ماشین خود را افزایش دهید؟

 ماشین خود را به طور مکرر سرویس کنید تا از وجود باتری ناکارآمد در خودرو خودرو جلوگیری کنید. هرگز چراغ ها یا تهویه مطبوع خود را هنگامی که وسیله نقلیه شما خاموش است روشن نگذارید، زیرا باعث تخلیه شارژ باتری 60 آمپر اوربیتال می شوند.

با رعایت این نکات ساده و نکات دیگری نظیر این ها ، مراقب سلامت باتری ماشین خود باشید. میخواهید متوجه شوید آیا سیستم الکتریکی ماشین شما آنطور که باید پاسخ می دهد؟

 

 حتی خودرویی که باتری آن بسیار معیوب است، پس از راه‌اندازی به درستی کار می‌کند، زیرا پس از راه اندازی موتور خودرو انرژی مورد نیاز تجهیزات از دینام موتور تامین می‌شود. 

اگر باتری 70 آمپر اوربیتال در خودرو شما با مشکل مواجه شده باشد، ممکن است ماشین شما همچنان بتواند روشن شود، با این حال، ویژگی هایی که نیاز به انرژی قابل توجهی دارند و از باتری ماشین تغذیه می شوند ( یعنی زمانی که هنوز موتور خودرو راه اندازی نشده است )، مانند چراغ های جلو، ممکن است آنطور که باید کار نکنند.

 سعی کنید چراغ های ماشین خود را در شب زمانی که موتور غیر فعال است روشن کنید.  آیا آنها کم نور هستند؟  اگر چراغ های جلو بیش از حد کم نور به نظر می رسند، در خودرو که در حالت پارک با موتور روشن قرار دارد دور موتور را افزایش دهید. 

اگر باتری در ماشین شما ضعیف شده باشد، با استفاده از پدال گاز، چراغ‌های جلو روشن‌تر می‌شوند چون در این حالت دینام موتور دست به کار میشود و انرژی مورد نیاز چراغ را تامین میکند.

 این یک راه عالی برای بررسی اینکه آیا باتری صبا شما شروع به خراب شدن کرده است یا خیر می باشد.  تشخیص باتری کاملاً خراب حتی ساده‌تر است: وقتی کلید را در استارت می‌چرخانید یا سوئیچ استارت خودرو را فشار می‌دهید، در صورتی که باتری 74 آمپر اوربیتال خراب باشد، اصلاً روشن نمی‌شود.

 هر چه ماشین شما جدیدتر باشد، فشار وارده بر باتری آن بیشتر می شود

 به عنوان یک قاعده کلی، هرچه رایانه‌ و تجهیزات برقی پیشرفته در خودروی شما پیچیده‌تر باشند، فشار روی باتری آن بیشتر می‌شود. بسیاری از خودروهای جدید دارای کامپیوترهای قدرتمندی هستند که همیشه در حال کار هستند، حتی زمانی که خود خودرو پارک و خاموش است.

 این رایانه‌ها می‌توانند با سرعت کم و ثابتی از باتری ماشین شما انرژی بگیرند و به مرور زمان آن را فرسوده کنند.  اگرچه شارژی که هر کامپیوتر می کشد ناچیز است، اما اثر تجمیع می تواند باتری ماشین شما را در زمانی که برای مدت طولانی بدون استفاده بماند، تخلیه کند.

 اگر به ندرت از خودروی خود استفاده می کنید، از تخلیه باتری آن توسط سیستم های کامپیوتری روی برد خودداری کنید و آن را برای یک رانندگی ایده آل ببرید تا باتری آن به طور مرتب شارژ شود و برای شما دردسر ایجاد نکند.

اینگونه کمک می کنید باتری خودرو  طول عمر مناسب را داشته باشد و غالفگیرتان نکند، هرچند تست باتری را هم باید چاشنی ‌کارتان کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها