مقدمه

کد خبر: 1211082
مقدمه

 

 

حوزه مالی و حسابداری بسیار وسیع بوده و مشاغل و تخصص های موجود در آن پرشمار است. به طوریکه هر فرد متخصص و شخص حسابدار تنها می تواند بر روی برخی از مشاغل و حوزه های مرتبط با آن تمرکز کرده و به فعالیت بپردازد. اما اگر من و شمای حسابدار که در یک بخش خاص از این مورد کار می کنیم، باید به بهترین شکل ممکن از اطلاعات و دانش مربوطه برخوردار باشیم. در غیر این صورت، پیشرفت شغلی برایمان امکان پذیر نخواهد شد. این یکی از مواردی است که می توانیم آن را به عنوان حسابداری و چالش های آن تعریف کنیم. پس اگر می خواهیم که از این چالش ها جلوگیری شود، بهترین راه حل این است که به آموزش حسابداری و جستارهای وابسته به آن اهمیت داده تا بتوانیم در شغل و حرفه خود پیشرفت داشته باشیم. در ادامه، می خواهیم با دو دوره اصلی و میزان اهمیت آشنا شویم که عبارتند از دوره آموزش اصول حسابداری و دوره آموزش صورت های مالی. پس با ما همراه باشید تا به صورت کامل در خصوص موارد عنوان شده، توضیحات و سرفصل هایی را ارائه دهیم.

 

 

حسابداری و چالش های آن

یکی از مشاغلی که در انجام پروسه های مختلف آن به دانش، تمرکز و سرعت عمل بالا نیاز داریم، همین حوزه مالی و حسابداری است. بنابراین، دپارتمان و واحد مربوطه نیز بخش بسیار مهمی محسوب می شود و اگر هم به صورت پروژه ای و فریلنس هم در این خصوص فعالیت داریم، باز هم مسئولیت ها و انتظارات متفاوتی بر دوش ما خواهد بود. پس حسابداری و چالش های آن، بخش لاینفک و جدانشدنی شغل ما بوده و برای غلبه بر آن، تنها راهی که وجود دارد، استفاده از آموزش حسابداری است. اما چالش های شغل حسابداری و به صورت کلی یک متخصصی که در این حوزه فعالیت دارد، چه مواردی را شامل می شود؟ در ادامه می خواهیم به صورت مختصر به این چالش ها اشاره کنیم:

  • دقت بالا، یکی از گزینه هایی است که هر حسابداری به آن نیاز دارد. بدون داشتن دقت، پروسه های مالی و حسابداری به اشتباه انجام شده و محاسبات نیز پیشرفت نخواهند داشت
  • تمرکز مناسب هم در کنار مقوله دقت قرار می گیرد. اگر این مورد لحاظ نگردد، به طور حتم شاهد به هم ریختگی در روندهای مرتبط با امور مالی خواهیم بود
  • همه حسابداران و متخصصان حوزه مالی مایلند که با استفاده از شغل خود و دانش مربوطه در این زمینه، به درآمدهای مطلوبی برسند. اما نباید فراموش کنیم که در مبحث حسابداری و چالش های آن، موضوع کسب مهارت و برخورداری از تجربه مناسب، از جمله مواردی است که یک شبه به دست نمی آید و باید برای این امر مهم، به آموزش حسابداری اهمیت داده و دوره های مختلفی را نیز بگذرانیم.

در ادامه مباحث مرتبط با حسابداری و چالش های آن، می خواهیم دو حوزه مهم و حیاتی را برای شما شرح دهیم. دو موردی که به طور حتم با برخورداری از آموزش های مربوط به آنها، از دانش و مهارت ویژه ای برخوردار خواهید شد.

15

دوره آموزش اصول حسابداری

برای هر کدام از حسابداران و متخصصان امور مالی، هیچ موردی به اندازه آموزش حسابداری از اولویت و اهمیت برخوردار نیست. مضاف بر اینکه، یک سری آموزش هایی وجود دارند که باید از ابتدا به آنها اهمیت داده شود. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم که اگر در هر سطحی از موقعیت شغلی بوده و هر چند سالی که تجربه کاری دارید، به دوره آموزش اصول حسابداری اهمیت دهید. زیرا نکات و سرفصل هایی که در این دوره مورد ارائه و تدریس قرار می گیرد، از جمله اصول کاملاً مهم و تعیین کننده محسوب شده که هر حسابدار باید در پروسه و روندهای شغلی خود از آنها آگاه باشد.

در دوره آموزش اصول حسابداری، هر آنچه که به اطلاعات پایه و دیگر بخش ها مرتبط است، مورد بررسی و ارائه قرار می گیرد. یعنی کلیه گزینه هایی که یک حسابدار باید از آنها آگاه بوده و در ادامه با درک کامل این موارد، اصولی را که به خوبی یاد گرفته، در پروسه های شغلی خود اعمال نماید.

در دوره آموزش اصول حسابداری، هر آنچه که به مبنا، چهارچوب و ساختار این حوزه مرتبط می شود، مورد تدریس قرار می گیرد. شایان توجه است که در علم حسابداری، ما با یک سری مفروضات سر و کار داریم که با بررسی بیشتر به صورت داده و علم درآمده و کلیه پروسه ها، روندها و گزارش ها از آنها حاصل می شود. پس چه بهتر که ما به عنوان فردی که در حوزه حسابداری به تازگی مشغول به کار شده ایم و یا قصد داریم که به این حیطه وارد شویم، از دوره آموزش اصول حسابداری بهره مند شده و کلیه اصول آن را یاد بگیریم.

16

 

دوره آموزش صورت های مالی

حسابداران و متخصصانی که در یکی از مشاغل حوزه مربوطه به کار و فعالیت اقدام کرده اند، باید از زیربنای این شغل مهم با خبر بوده و با استفاده از دانش کافی و کامل در این زمینه، به انجام امور محوله اقدام کنند. البته حوزه مالی و حسابداری بسیار گسترده بوده و گزینه های متعددی را هم شامل می شود، اما بنابر نیاز و نوع شغل انتخابی و البته وظایف مربوطه، هر حسابداری باید به صورت مستمر و موثر در حال یادگیری بوده و از آموزش حسابداری بهره مند شود. یکی از این آموزش ها، دوره آموزش صورت های مالی است.

اگر دوره آموزش صورت های مالی را اولین و اساسی ترین گزینه آموزشی در نظر نگیریم، بدون شک این مورد در رتبه دوم قرار دارد. البته این مورد منطقی و کاملاً طبیعی است، زیرا حسابدار ابتدا باید دوره آموزش صورت های مالی را بگذراند و سپس به دریافت دیگر آموزش ها اقدام کند. با این شیوه، دانش وی به صورت متمرکز و حرفه ای افزایش یافته و از سوی دیگر وی می تواند با دریافت پروژه هایی، به تمرین موارد آموزش دیده بپردازد.

در ادامه، می خواهیم تا صورت های مالی را به صورتی ساده اما کامل تعریف کنیم. هر زمان که شرکت و سازمانی نسبت به تهیه گزارش هایی مبنی بر عملکرد سالانه و حتی شش ماهه خود اقدام کرده و آنها را در اختیار مدیران ارشد و یا سازمان های مالیاتی مرتبط قرار دهد، در واقع این گزارش ها صورت های مالی نام دارند. به عبارتی دیگر، صورت های مالی می توانند تا به صورت کاملاً دقیق، واضح و شفاف، هر آنچه را که به امور هزینه، بدهکار، بستانکار و مواردی از این دست مرتبط می شوند، در فایل های ویژه ای آورده و تنظیم نمایند.

صورت های مالی به ما و سازمانمان کمک می کنند تا جهت آینده خود، پیش بینی ها و برنامه ریزی هایی داشته باشیم و با در نظر گرفتن چهارچوب خاصی که حاصل و خروجی گزارش های صورت های مالی است، هر کدام از مراحل آینده را با دقت و برنامه ریزی مناسب جلو ببریم. پس دوره آموزش صورت های مالی، برای حسابداران و متخصصان بسیار کاربردی و موثر خواهد بود. زیرا می توانند در آینده شغلی شرکت خود، نقشی مهم و اساسی ایفا نمایند.

17

 

جمع بندی

حسابداری و چالش های آن، همیشه از جمله مواردی است که باعث شده تا شرکت ها و سازمان های مختلف با آن دست و پنجه نرم کنند. اما در این خصوص، همیشه راه حلی وجود دارد و آن هم موردی نیست به جز آموزش حسابداری. این مورد را می توانیم هم برای پرسنل قدیمی خود لحاظ کرده و هم برای افرادی که به تازگی به مجموعه و تیم حسابداری ما اضافه شده اند، در نظر بگیریم. اما قبل از هر موردی، این پروسه ها باید به صورتی کاملاً حرفه ای و از پایه و اساس اعمال شوند. بنابراین، پیشنهاد می کنیم که دو مورد مهم، یعنی دوره آموزش اصول حسابداری و دوره آموزش صورت های مالی را در نظر بگیرید. در این بین، تیم های فعال در وب سایت ها، آموزش های متعددی را به صورت آنلاین ارائه می کنند که برای دسترسی به آنها، نیازی نیست تا زمان قابل توجهی در نظر بگیرید. زیرا این آموزش ها از شرایط ارائه آسان و مفیدی برخوردار شده اند. بنابراین، توجه به این گزینه ها را از دست ندهید.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها