آشنایی با انواع دوچرخه کوهستانی

کد خبر: 1212357
آشنایی با انواع دوچرخه کوهستانی

 

 

آشنایی با انواع دوچرخه کوهستانی

محکم ترین و مقاوم ترین نوع دوچرخه را میتوان همین دوچرخه کوهستانی نامید چون اساس استفاده از آن بر اساس خشونت است اگر بخواهیم تعریفی از آن داشته باشیم می توانیم بکوئیم دوچرخه ایی محکم که برای استفاده در جاده های سخت و سفت، جاده های ناهمواری، راه های مملو از سنگ ریز و درشت، بعضی از مدل ها برای استفاده در جاده های بسیار ناهموار همراه با موانع طبیعی و بسیاری مسیر های بد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

ما امروزو در این مقاله سعی می کنیم انواع دوچرخه کوهستانی را معرفی کنیم و تا جایی که در حوصله این مطلب و مقاله بر می آید بعضی از موارد را توضیح دهیم پس لطفا با ما همراه باشید.

در تمام کشور افراد زیادی از این وسیله بسیار مفید استفاده می کنند و این وسیله دارای بازار وسیع و پرسودی در سطح جهان است بسیاری از افراد و مغازه داران اقدام به فروش و خرید دوچرخه چه خرید آنلاین دوچرخه و چه خرید و فروش حضوری آن می کنند. البته این نوع خرید دوچرخه مانند خرید و فروش بسیاری از کالاهای مختلف است که ما شاهد وجود آنها چه در بازارهای مجازی و یا در بازارهای سنتی هستیم.

 

از اینجا به بعد سعی میکنیم انواع این دوچرخه را معرفی کنیم.

دوچرخه کوهستانی اسپرت

دوچرخه کوهستانی کراس اسچرت در حقیقت یکی از پرطرفدار ترین نوع دوپرخه کوهستانی است این دوچرخه بسیار مورد توجه و علاقه افرادی است که به دوچرخه با دید حرفه ایی و یا انجام مسابقات ورزشی نگاه نمی کنند این دو چرخه در حقیقت مانند دوچرخه گراس کانتری است اما در رتبه بعدی یعنی دارای استحکام و امکانات کراس کانتری نیست زیرا کاربرد کراس کانتری را ندارد. این نوع دوچرخه معمولا دارای سیستم تعلیق یعنی فنرهایی که از وارد آمدن شوک و ضربه ناشی از جاده های ناهموار به دوچرخه و دوچرخه سوار جلوگیری میکند فقط در قسمت جلو یعنی در دوشاخ این دو چرخه قرار دارد می باشد و در قسمت عقب یا وسط دوچرخه خبری از فنر نیست.

قدرت توان و استجکامی بدنه در حد متوسط است. این دوچرخه بسیار مناسب گردش دسته جمعی، سفرهای بیرون شهری، دوچرخه سواری در اماکن تفریحی و پارک ها و همچنین دو چرخه سواری در سطح شهر و انجام کارهای روزمره می باشد. طراحی این دوچرخه بگونه ایی است که اگر تصمیم داری به سفر های بیرون شهری بروی و از آن استفاده کنی براحتی می توانی ترکبند بر روی آن سوار کنی و بر روی آن از خورجین استفاده کنی.

میزان بازی دوشاخ جلو دوچرخه اسپرت 10 یا 11 سانتیمتر است.

دوچرخه کوهستانی کراس کانتری:

کراس کانتری یک مدل دوچرخه حرفه ایی است که برای انجام مسانقات استقامت سخت طراحی، تولید و خریداری می شود این دوچرخه مناسب دوچرخه سواری در شهر نیست زیرا در سطح شهر نیازی به یک دوچرخه حرفه ایی در این سطح نیست و با توجه به قیمت بالای آن اصلا بصرفه هم نیست اکثر این مدل دوچرخه دارای سیستم تعلیق کامل است منظور از سیستم تعلیق کامل فنرهایی در قسمت جلو که دو فنر در دوشاخ قرار می گیرد و یک فنر در زیر زین.که باعث مقاومت بیشتر در مقابل سختی و ناهمواری جاده ها می شود. بنا بر این این دوچرخه برای استفاده عموم مناسب نیست چون قیمت آن گران است و هم قطعات مختلف این دوچرخه گران هستند.

میزان بازی دوشاخ دوچرخه کرای کانتری 10یا 11 سانتیمتر است.

دوچرخه کوهستانی تریل

دوچرخه کوهستانی تریل از جمله دو چرخه هایی است که بدنه و قطعات آن را محکم و مقاوم در مقابل انواع ضربات و شوک ها تولید می کنند چون از آن در جاده های نا هموار و خاکی استفاده می شود و از نظر سیستم تعلیق فقط در قسمت جلو یعنی در دو شاخ دارای فنر است اما برای مدل هایی که ممکن است در جاده های نا هموار تر و خشن تر استفاده شود سیستم تعلیق کامل بکار ببرند. بازی دوشاخ جلو این دوچرخه 12 یا 13 سانتی متر است این دو چرخه بصورت شیب دار است که این استایل آنرا برای عبور از موانع و انجام بعضی از حرکات نمایشی مناسب می سازد.

در ادامه مقاله می خواهم برای خرید انواع دوچرخه و از جمله دوچرخه کوهستانی فروشگاه اینترنتی فروشکالا را معرفی کنم در این فروشگاه صدها مدل از انواع برند ها و مدل های دوچرخه را مشاهده، مطالعه و مقایسه کنید و با آگاهی بالا دوچرخه مورد نیاز حود را انتخاب بنمایید.

دوچرخه کوهستانی مونتاین

دوچرخه کوهستانی اندرو

دوچرخه کوهستانی دانهیل

دوچرخه کوهستانی فت بایک

در کنار تقسیم بندی فوق الذکر دوچرخه های کوهستانی را از نظر سیستم تعلیق می توان به سه دسته زیر تقسیم کنیم.

انواع دوچرخه کوهستانی از نظر سیستم تعلیق

دوچرخه کوهستانی هارد : دوچرخه کوهستانی که هیچگونه سیستم تعلیق ندارد و معمولا در سطح شهر یا راه های صاف و هموار مورد استفاده قرار می گیرد.

دوچرخه کوهستانی سافت تل: این نوع دوچرخه دارای یک فنر در قسمت عقب می باشد و برای جاده های نسبتا نا هموار مورد استفاده قرار می گیرد.

دوچرخه کوهستانی هارد تل: سیستم تعلیق این نوع دوچرخه فقط در قسمت جلو یعنی در دو شاخ می باشد و برای جاده های ناهموار کاربرد دارد.

دوچرخه کوهستانی با فول سیستم تعلیق: سیستم تعلیق این نوع دوچرخه کامل است یعنی هم در قسمت جلو فنر دارد و هم در قسمت عقب در زیر زین دوچرخه فنر دارد این مدل دوچرخه را برای راه های بسیار سخت و ناهموار بکار می گیرند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها