کشمیر، بهشتی ناشناخه در هندوستان

کد خبر: 1213775
کشمیر، بهشتی ناشناخه در هندوستان

 

قایق سواری روی یک دریاچه اسرارآمیز، دیدن باغ‌های پرگل، دشت‌های سرسبز و یا شرکت در جشنواره‌ها و فستیوال‌های شاد و رنگارنگ هندوستان را می‌خواهید؟ آن هم در بهترین فصل و با بهترین قیمت؟ پس باید خیلی زود، جایتان را در تور کشمیر هندوستان رزرو کنید. سرزمینی بی‌مانند که طبیعت، فرهنگ و زندگی زیبای هندی را در چند روز برایتان به نمایش می‌گذارد و خاطراتی متفاوت را از هندوستان خلق خواهد کرد. اینجا برایتان بیشتر درباره کشمیر و یک آژانس گردشگری با سابقه گفته‌ایم که به برگزاری تورهای خارجی متفاوت شهرت دارد و می‌توانید همراه با آن، رهسپار تجربه‌های نو در کشورها و مقاصد کمتر شناخته شده شوید.

 

چرا به کشمیر سفر کنیم؟

کشمیر دارای طبیعتی رویایی است که شاید در فیلم‌های بالیوودی کادرهای زیبایی از آن را دیده باشید. در کشمیر می‌توانید میان دره‌هایی رنگارنگ و سرسبز گشت و در باغ‌های رویایی قدم بزنید یا که لحظاتی را در قایق‌های شیکارا بر روی دریاچه دال به آرامش بگذرانید. اگر به اماکن مذهبی و آشنایی با فرهنگ مردم نیز علاقمند باشید باید سری هم به معابد و بازارهای محلی بزنید. اینجا می‌توانید زندگی مسالمت آمیز ادیان و گروه‌ها را کنار هم ببینید و از تنوع فرهنگی هند، لذت ببرید.

از آنجا که فرهنگ کشمیر فرهنگ رنگ و زیبایی است، جشن‌ها و رویدادهای بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد. از جمله فستیوال  همیس، فستیوال گورز ، فستیوال شیکارا، فستیوال زعفران، فستیوال لوبری و فستیوال گل‌های لاله برگزار می‌شود. در کشمیر صدها باغ گل لاله وجود دارد و در فصل بهار تمام این منطقه پر از این گل‌ها می‌شود. بزرگ‌ترین باغ گل لاله آسیا در سرینگار قرار دارد، شهری که هر سال میزبان فستیوال گل‌های لاله است.

در فستیوال گل‌های لاله، انواع گل‌های لاله‌ای که در این منطقه پرورش داده می‌شوند به نمایش گذاشته می‌شود. هر سال بهار، منظره گل‌های لاله این باغ‌ها منظره‌ای دیدنی و به یادماندنی می‎سازد که از زیبایی نفس را در سینه حبس می‌کند.

 

از کشمیر هندوستان چه می‌بینیم؟

وقتی عکس‌های کشمیر را می‌بینید، باورتان نمی‌شود اینجا هندوستان است. اطراف این منطقه قله‌هایی شبیه به قله‌های کوه آلپ قرار گرفته و آب رودخانه‌های خروشان آن از این کوه‌ها سرازیر می‌شود و منظره‌ای دیدنی را در دره‌های پوشیده از درخت می‌سازد. در کوه‌های اطراف، نواحی تماشایی مختلف و بیش از 20 دریاچه وجود دارد. این زیبایی طبیعی همان منطقه پاهالگام است، منطقه‌ای وسیع به طول 4 کیلومتر دور تا دور محل تلاقی رودخانه‌ها. پاهالگام منطقه توریستی مهم و پرطرفداری است که تفریح‌هایی مثل گلف و رفتیک در آن پرطرفدار است.

5

 

دریاچه دال کشمیر، از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کشمیر است. این دریاچه با مساحتی بیش از 15 کیلومتر، نگین کشمیر است. سطح بزرگی پوشیده از آب که تصویر بالکن‌های چوبی خانه‌های قایقی و دورنمای قله مه‌گرفته کوه‌های پیر پانجال در آن منعکس می‌شود. همراه با قایق‌هایی به‌نام شیکارا که گردشگران را روی دریاچه می‌گردانند و جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی را نشان‌شان می‌دهند.

جزایر چهار چنار در دریاچه دال واقع شده است. این جزایر در واقع مجموع چهار جزیره هستند که سه تای آنها از هم مجزاست. در دو تا از این جزیره‌ها درخت‌های چنار زیبایی وجود دارد. دلیل نامگذاری این جزیره‌ها به این نام وجود 4 درخت چنار در هر گوشه جزایر است. می‌گویند برادر اورنگ زیب، شاه گورکانی، این جزایر را به این شکل ساخته و مقبره حضرت بل هم در جزیره دوم قرار گرفته است.

دوست دارید معابد خاص هندوستان را ببینید؟ شانکاراچاریا با معماری جذابش از بهترین مقاصد است. این معبد کوچک شیوا در بالای تپه جنگلی شانکاراچاریا قرار گرفته. مصالح به کار رفته در ساختمان این معبد بلوک‌های سنگی بزرگ قدیمی ‌و خاکستری‌رنگ هستند. معبد شانکاراچاریا در گذشته با نام تخت سلیمان شهرت داشت و امروز به نام فرزانه‌ای خوانده می‌شود که در سال 750 بعد از میلاد تفکر روشنگری را به این منطقه آورد.

علاوه بر این‌ها، جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی بسیاری وجود دارد که می‌توانید در تور کشمیر آنها را ببینید.

 

غذاهای کشمیری

بی‌شک چشیدن غذاها، دسرها و نوشیدنی‌های هندی، تجربه‌ای منحصر به فرد است. چرا که هند مهد بسیاری از ادویه‌هاست و مردم آن طعم‌های قوی و متفاوت را با هم درمی‌آمیزند. با این حساب، شکم گردی در کشمیر، از دیگر جاذبه‌هایی است که نباید آن‌را از دست بدهید.

اگر عاشق غذای گوشتی هستید، روغن جوش مخصوص شماست. هرچند این غذا اولین بار بعد از ورود مغولان به هند درست شد اما بیشتر به عنوان غذای کشمیری شناخته می‌شود.

برای امتحان کردن یک غذای اصیل کشمیری، یَخنی را در نظر بگیرید. گوشت بره که در ماست غلیظ خوابانده می‌شود عضو اصلی این غذا است. گُل ماوال (یک نوع گل که در کشمیر می‌روید)، هل سبز و سیاه، عصاره‌ی پیاز، نعنای خشک و دانه‌های رازیانه در طعم دار کردن این غذا نقش دارند.

به دنبال غذای گوشتی نیستید؟ دام اولاو را از رستوران بخواهید. این غذا با سیب زمینی و سبزیجات تازه پخته می‌شود. البته اسم دیگر این غذا دام آلو است. ماست، پودر زنجبیل، رازیانه و سایر ادویه‌های تند به این غذا اضافه می‌شود و شما می‌توانید در آخر با نان این غذا را بخورید. این غذا از بهترین پیشنهادها برای کسانی است که غذاهای سالم و رژیمی می‌خواهند.

6

علاوه بر این‌ها، آبگوشت، مرصع پلو، شیرچای و کلوچه را هم حتما باید در کشمیر هندوستان امتحان کنید.

 

چگونه به کشمیر برویم؟

اگر دوست دارید این منطقه‌ی زیبا و پر جاذبه را ببینید، برایتان خبر خوبی داریم. آژانس گردشگری دالاهو که از قدیمی‌ترین و خوش‌نام‌ترین برگزار کننده‌های تورهای طبیعتگردی و فرهنگی است، تور کشمیر را به زودی برگزار می‌کند.

دالاهو که مجری تورهای خاص داخلی و خارجی از جمله تور ماداگاسکار، قزاقستان، ازبکستان، برزیل، پرو، تور تونس، تور ژاپن و... است، تا به امروز 7 بار تور کشمیر را برگزار کرده و کاملا به جغرافیا، فرهنگ و محیط این منطقه مسلط است.

برای شرکت در تور کشمیر و یا بررسی دیگر تورهای دالاهو وارد سایت این آژانس به آدرس dalahoo.com شوید و یا با شماره 02141663000 تماس بگیرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها