رشد صادرات خشکبار در گرو محصولات جدید / اما چه محصولی؟

کد خبر: 1216006

در طی این سالها صادرات میوه خشک و خشکبار به کشور های همسایه رشد داشته است. صادرکنندگان بیشتر دنبال محصولاتی هستند که سود بیشتری داشته باشد اما چه محصولاتی؟؟

رشد صادرات خشکبار در گرو محصولات جدید / اما چه محصولی؟

 

در طی این سالها صادرات میوه خشک و خشکبار به کشور های همسایه رشد داشته است. صادرکنندگان بیشتر دنبال محصولاتی هستند که سود بیشتری داشته باشد اما چه محصولاتی در زمینه خشکبار برای صادرات سود بالایی دارند؟ چطور این خشکبار صادراتی را شکار کنیم؟

برای اینکه شاهد رشد بیشتر صادرات خشکبار به کشور های همسایه دور و نزدیک باشیم باید بازار هدف خود را نسبت به یک سری خشکبار که در کشور تولید میشود آگاه کنیم و همچنین بازار هدف خود را بشناسیم که چه کشور هایی از ایران خشکبار میخرند. مثلا محصولی مثل میوه خشک به صورت عمده در کشور تولید میشود اما این ظرفیت برای کشور های دیگر شاید شناخته شده نباشد پس میتوان با معرفی این محصول و دعوت کردن از آنها به خرید عمده میوه خشک از ایران راه صادرات بیشتر این نمونه محصولات خشکبار از ایران را باز کرد.

لیست خشکبار صادراتی ایران را بشناسیم

در این بخش ما لیستی از مهمترین خشکبار صادراتی ایران را قرار دادیم بسیاری از این محصولات نام آشنا هستند و حتما به گوشتان خورده است. مثلا محصولی مثل پسته همیشه پای ثایت خشکبار صادراتی ایران است اما چه محصولاتی پتانسیل بالا دارند که اگر همین امروز شناسایی شوند باعث رشد اقتصاد و ارز آوری بالایی به کشور میشوند در ادامه بیشتر در مورد این محصولات توضیح میدهیم.

  1. پسته
  2. زعفران
  3. کشمش
  4. انجیر خشک
  5. زرشک
  6. آلو خشک
  7. توت خشک
  8. خرما
  9. قیسی زردآلو
  10. لیمو خشک
  11. سیر خشک
  12. میوه خشک
  13. سبزی خشک
  14. سنجد

گفتنیست همه این محصولات که در بالا نام بردیم خودشان انواع مختلفی دارند مثلا محصولی مثل خرما به نمونه های خرما مضافتی - خرما کلوته - خرما زاهدی - خرما کبکاب و ... تقسیم میشود که همگی صادرتی هستند.

خشکبار صادراتی ایران به چه کشور هایی صادر میشود؟

لیست خشکبار صادراتی را تا حدی شناختیم اما این خشکبار به چه کشور هایی صادر میشود و بازار هدف آنها کجاست؟

بازار هدف خشکبار صادراتی را باید از این جهت بشناسیم تا بتوانیم بهترین مسیر برای صادرات خشکبار از ایران را شناسایی کنیم. در میان بازار بزرگ خشکبار در جهان کشورهایی هستند که صادرات خشکبار از ایران به این کشور ها انجام میشود در زیر لیستی از این کشور ها را آوردیم:

  1. صادرات خشکبار به روسیه
  2. صادرات خشکبار به کشور های حاشیه خلیج فارس(مثل عمان - کویت - امارات)
  3. صادرات خشکبار به عراق
  4. صادرات خشکبار به کشور های اروپایی( مثل المان)

همه این کشور ها بازار هدف بسیار خوبی برای خشکبار صادراتی ایران هستند که صادرکنندگان با تمرکز روی هر کدام از کشور ها میتوانند سود و ارز آوری بالایی را داشته باشند.

چگونه باعث رشد صادرات خشکبار شویم؟

اینترنت و فناوری و گره خوردن آن به کسب و کار ها و صادرات فرصت های بسیار مناسبی را برای ما ایجاد کرده که با مشتریانی که در کشور های دیگر هستند به راحتی ارتباط برقرار کنیم. ابتدا به این میرسیم که چطور این مشتریان را پیدا کنیم؟ و سپس چطور با آنها ارتباط برقرار کنیم؟ تا به بهترین شکل خشکبار ایران را به آنها معرفی کنیم تا سفارش خرید خود را ثبت کنند. اگر در این موضوع خوب و حرفه ای عمل کنیم هم میتوانیم به رشد صادرات خشکبار کمک کنیم و هم محصولات صادراتی ایران را به کشور های دیگر معرفی کنیم.

بازاریابی صادراتی یکی از شغل هایی است که در طی سالهای آینده رشد بالایی خواهد داشت اگرچه امروز هنوز صحبت کمی از آن به میان میاید و افراد کمی از آن صحبت میکنند اما طی چند سال اخیر از آن بیشتر صحبت خواهد. دلیل آن هم کاملا مشخص است ما در کشوری هستیم که از نظر منابع و تولیدات داخلی در حال پیشرف است و از طرفی نرخ ارز هر روز نوسانات زیادی را تحربه میکند پس یکی از شغل هایی که افراد باهوش به آن روی میاورند بازاریابی صادراتیست.

بازاریابی صادراتی خشکبار

سوالی که اینجا پیش میاید این است که بازاریابی صادراتی خشکبار چطور انجام میشود؟

خوب این را با یک مثال توضیح میدهیم مثلا خشکباری مثل قیسی زردآلو را در نظر بگیرید که حجم تولید زیادی در کشور دارد و این محصول جزو خشکبار صادراتیست پس این یک فرصت محسوب میشود چون ما به یک محصول با پتانسیل صادراتی در داخل کشور دسترسی داریم و قیمت قیسی خشک درجه یک در بازار داخل کشور بسیار مناسب است پس حالا نوبت به این میرسد که دست به کار شویم و قیسی صادراتی را به مشتریان کشور های دیگر مثل روسیه معرفی کنیم و این مشتریان را متقاعد کنیم تا از ایران خرید کنند.

ذکر یک نکته ضروریست که در بازاریابی صادراتی نیاز نیست که شما تولیدکننده یک محصول باشید فقط نیاز است که یک محصول با پتانسیل صادراتی در داخل کشور را شناسایی و شروع به پیدا کردن مشتریان خارجی برای آن کنید.

چه خشکبار صادراتی سودآوری بیشتری دارند؟

خشکباری که تولید آنها به صورت عمده در داخل کشور انجام میشود بهترین گزینه برای صادرات هستند این یعنی اینکه ماده اولیه این خشکبار که میوه تازه است به صورت عمده در کشور تولید میشود. خشکباری مثل میوه خشک - قیسی - آلو خشک - کشمش - توت خشک - زرشک نمونه هایی از این خشکبار سودآور هستند که هر کدام میوه تازه آنها در داخل کشور تولید بالایی دارند.

برای شناسایی خشکبار پرفروش صادراتی کافیست از سایت های معتبر مثل ترید مپ ( trademap.com) استفاده کنید در این سایت میتوانید آمار صادرات و واردات خشکبار کشور را مشاهده کنید. این آمار ها ممکن است بروز نباشد اما تحلیل میزان صادرات در سالهای گذشته میتواند یک دید مناسب از بازار در سالهای آینده دهد.

معرفی یکی از بهترین خشکبار صادراتی

میوه خشک یکی از خشکبار صادراتیست که هنوز مورد توجه صادرکنندگان زیادی قرار نگرفته است اما صادرکنندگانی که روی این مصحول کار میکنند از ظرفیت هایش آگاه هستند و میدانند جای رشد زیادی دارد چون تقاضا زیادی از کشور های اروپایی و همسایه برای آن وجود دارد. برای اینکه بیشتر در مورد میوه خشک و قیمت و انواع آن آشنا شوید در اینترنت سادینو را جست و جو کنید و وارد سایت تخصصی میوه خشک سادینو شوید و از اطلاعات به روز آن در زمینه میوه خشک استفاده کنید.

بازاریابی صادراتی میوه خشک  + جمع بندی

میوه خشک هم مانند سایر خشکبار به بازاریابی برای صادرات بیشتر نیاز دارد. هرچقدر این بازاریابی بهتر و نتیجه بخش تر انجام شود ظرفیت تولید این محصول در داخل کشور و ایجاد شغل های وابسته به این صنعت بیشتر میشود و به اقتصاد کشور کمک میکند.

صنایع تبدیلی کشاورزی یکی از مواردی است که در کشور ما باید توجه ویژه ای به آن شود. این حوزه به ظاهر کوچک دیده میشود اما با توجه به حجم میوه ای که در داخل کشور تولید میشود نمیتوان آن را نادیده گرفت و با بازاریابی درست و تولیدات مناسب این ظرفیت شکوفا میشود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها