خبر جدید دولت برای رتبه بندی معلمان | جزئیات نهایی درباره اعتراض معلمان به رتبه بندی

کد خبر: 1217787
خبر جدید دولت برای رتبه بندی معلمان | جزئیات نهایی درباره اعتراض معلمان به رتبه بندی

به گزارش پایگاه خبری سایت مه شو: رتبه‌بندی معلمان یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید. رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که معلمان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند.بر اساس رتبه بندی معلمان آنها با در نظر گرفتن معیارهایی در چهار گروه طبقه بندی و دستمزد آنها بر همین اساس تعیین می‌شد. رتبه‌بندی معلمان  اواخر آبان ماه سال گذشته  به تصویب رسید.  رتبه بندی معلمان برای کلیه معلمان، در یکی از رتبه های ماده (۳) این قانون و مطابق آیین نامه اجرائی آن حداکثر تا سه ماه پس از ابلاغ قانون، انجام می شود.

دولت تلاش دارد نظام رتبه‌بندی در آموزش و پرورش به صورت کامل اجرایی شود.

تعدادی از معلمان تاکنون برای رتبه بندی اقدام نکرده اند و از این ماراتن جا مانده اند که در این مورد مجتبی هاشمی، سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش سخنانی بیان کرده اند که  اندیشه معاصر به آن پرداخته است.

مجتبی هاشمی، سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: فرصت بارگذاری مدارک رتبه‌بندی معلمان تا ۱۱ اردیبهشت تمدید شد و این فرصت دیگر تمدید نخواهد شد.

مجتبی هاشمی امروز با اشاره به اینکه در جلسه مدیران کل آموزش و پرورش مصوب شد تا فرصت معلمان برای بارگذاری مدارک رتبه‌بندی یک‌بار دیگر تمدید شود، گفت: معلمان تا ۱۱ اردیبهشت برای این کار فرصت دارند و این فرصت دیگر تمدید نخواهد شد.

او درباره اینکه برخی معلمان می‌گویند امکان ثبت اعتراض رتبه‌بندی را ندارند، عنوان کرد: برخی معلمان به‌دلیل طی نشدن تمام مراحل رتبه‌بندی و قطعی نشدن رتبه‌ها، موفق به مشاهده کارنامه خود نشدند به همین دلیل امکان ثبت اعتراض برای آن‌ها وجود ندارد.

معلمانی که رتبه بندی آنها قطعی نشده است دوباره فرصت اعتراض خواهند داشت

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: به‌محض قطعی شدن رتبه‌ها و تأیید توسط هیئت‌های ممیزه، کارنامه معلمان قابل مشاهده خواهد بود و پس از آن ۱۰ روز برای ثبت اعتراض و پس از آن بارگذاری مدارک فرصت دارند، این گروه از معلمان نگران نباشند، چون حق آن‌ها برای ثبت اعتراض محفوظ است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم معترض رتبه بندی معلمان شد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نسبت به اجرای رتبه‌بندی معلمان گلایه داریم، گفت: ۴۵ هزار معلم هنوز بدون رتبه هستند.

رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در نشست با جمعی از فرهنگیان گفت: با نسلی مواجه هستیم که آنها را خوب درک نمی‌کنیم و تحول این نسل، بیشتر از تحولات کل تاریخ است و باید با آنها آنگونه که هستند برخورد کنیم نه آنگونه که می‌خواهیم.

وی افزود: اجرای سند تحول بنیادین به مراتب دشوارتر از نوشتن سند است و محل اجرای سند تحول، مدرسه و عامل آن معلم و مدیر است.

صحرایی درباره عدالت آموزشی گفت: شرمنده ملت ایران هستیم که فقط این واژه‌های زیبا را بیان کردیم و تلاش می‌کنیم به دغدغه فرزندم را به کدام مدرسه بفرستم، پایان دهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: سال گذشته با کمبود ۱۰۰ هزار معلم مواجه بودیم، آموزش و پرورش از شرکای راهبردی خود انتظار واقع بینی دارد.

۴۵ هزار معلم فاقد رتبه

وی درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: رتبه‌بندی ضامن کیفیت نظام تعلیم و تربیت است و البته نسبت به اجرای آن گلایه داریم، مدیر مدرسه اگر از ابتدا نقش فعال در تدوین آیین نامه و اجرای رتبه‌بندی داشت، امروز وضعیت اینگونه نبود.

صحرایی مطرح کرد: اکنون فرایند اعتراض و بازماندگان از رتبه‌بندی را داریم و هم اکنون ۴۵ هزار نفر فاقد رتبه هستند و ۳۵ هزار نفر هم رتبه خود را مشاهده نمی‌کنند، تا پایان اردیبهشت باید این مسائل تمام شود همچنین اصلاح آیین نامه با مشارکت مدیران و معلمان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سال آینده کنکور اختصاصی برای تربیت معلم داریم همچنین شیوه دو مدرکی اجرا می‌شود بر این اساس دانشگاه‌های برتر با دانشگاه فرهنگیان قرارداد بسته و دانشجویان دو سال در دانشگاه فرهنگیان و دو سال در دانشگاه‌های برتر تحصیل می‌‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها