با دانستن این 6 نکته، بهترین مبلمان را بخرید

کد خبر: 1219883
با دانستن این 6 نکته، بهترین مبلمان را بخرید

 

6 نکته برای خرید مبلمان 

زمانی که وارد منزل خود می‌شوید، مبل یا کاناپه در قسمت کانونی منزل شما قرار دارد. پس از ورود به منزل بیشتر ما به دنبال مکانی برای استراحت کردن و ریلکس کردن پس از یک روز پرمشغله و پر استرس هستیم. لم دادن جلو تلویزیون بر روی کاناپه یا مبلمان حس خوشایندیست که پس از یک روز کاری به بازیابی انرژی و ایجاد آرامش به ما کمک می‌کند. درنتیجه دقت در خرید مبلمان و اطمینان از راحتی و انتخابی صحیح بسیار مهم است.  انتخاب مبلمان نیاز به توجه و دقت هنگام خرید دارد.با ما همراه باشید تا 6 نکته مهم قبل از خرید مبلمان را بررسی کنیم.

 

سبک مبلمان مورد نیاز خود را بشناسید

سبک مبلمان در واقع انتخاب بر اساس ظاهر مبلمان است. اولین فیلتری که می‌تواند شما را به انتخاب درست و مناسبتان نزدیک کند، انتخاب بر اساس سبک مورد پسندتان است. در هر صورت انتخاب شما از میان یکی از پنج سبک زیر انجام می‌شود.

مبلمان مدرن

سبک های مدرن مبلمان، دارای طراحی بسیار ساده، بدون تجملات   و زرق و برق، با پایه هایی ساده هستند. مبلمان مدرن امروزه طرفداران زیادی در بین جوانان پیدا کرده است. علاوه بر ظاهر زیبا، توجه به راحتی و سادگی موجب شده است مبلمان راحتی مدرن همیشه قابل استفاده باشد و دکوراسیون منزل شما را بسیار زیبا و مدرن جلوه دهد.

مبلمان سنتی

طرح های مبلمان سنتی نیازمند دکوراسیون و فضاسازی خاص خود هستند و برای همه خانه ها مناسب نیستند. به طور کل این مبلمان را در خانه هایی با فضای نشیمن بزرگ، در کنار فرش های ایرانی و پرده های مجلل مشاهده می‌کنیم. مبلمان سلطنتی در واقع همان مبلمان های سنتی هستند. از نظر راحتی جز مبلمان مهمان و با راحتی کم محسوب می‌شوند. استفاده از فوم های با ضخامت کم نرمی کمی به قسمت نشیمن و تکیه گاه این مبل ها داده است. در ساخت این دست مبلمان از چوب بیشتری استفاده شده است و نمای چوب این مبلمان با منبت کاری همراه است. افرادی که از فضای زیادی در منزل خود برخوردار هستند این مبلمان را در کنار یک دست مبلمان راحتی قرار می‌دهند.

توجه به سایز مبلمان

دقت در انتخاب سایز مناسب مبلمان یکی دیگر از مواردیست که هنگام انتخاب مبل باید به آن دقت کافی کرد. تناسب ابعاد مبل انتخابی و مکانی که قصد قرار دادن مبلمان را در آن دارید بسیار مهم است. استفاده از مبل هایی با ابعاد بزرگ بدون شک انتخاب نامناسبی برای یک اتاق نشیمن کوچک است. همچنین قرار دادن تعداد زیاد مبل در اتاق نشیمن کوچک صحیح نمی‌باشد. مبل هایی با نشیمن های یکدست و دسته های ظریف انتخاب های مناسبی برای فضای کوچک محسوب می‌شوند. همچنین دقت به اینکه آیا مبل مد نظر از قسمت درب ورودی منزل شما عبور می‌کند یا نه یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید مبل راحتی باید یه آن توجه نشان داد.

سایز مبلمان

 

 

 

پارچه مبلی

یکی از چالش های خرید مبل انتخاب پارچه مبلی مناسب است. یکی از دو راهی های خرید پارچه مبل انتخاب بین چرم و پارچه است.

مبلمان چرم یکی از لوکس ترین و زیباترین مبلمان ها محسوب می‌شود. چرم با براقیت و لعابی که دارد محیط را بسیار دلنشین و زیبا جلوه می‌دهد. به راحتی با دستمال تمیز می‌شود.

در صورتی که از حیوانات خانگی در منزل خود نگهداری می‌کنید باید بدانید این انتخاب مبل چرم برای شما خیلی مناسب نیست. چرم در مقابل چنگال حیوانات آسیب پذیر است و ممکن است در اثر برخورد اشیا تیز و چنگال تیز دچار پارگی و خش شود.

همچنین مبل های چرم با نگه داشتن حرارت در تابستان ها گرم هستند و ممکن است پس از مدتی نشستن عرق کنند و نشستن بر روی آن ها آزار دهنده باشد.

مبل های پارچه های تنوع بالایی دارند و شما می‌توانید از میان کاتالوگ پارچه ها با توجه به سلیقه خود و هم خوانی پارچه با سایر وسایل منزلتان انتخاب داشته باشید. پارچه ها در برابر خش و اشیا تیز مقاوم تر هستند و به همین دلیل انتخاب مناسب تری برای افرادیست که در منزل خود حیوانات خانگی را نگهداری می‌کنند.

 

پارچه مبلی مناسب

توجه به پایه های مبلمان

در صورتی که در قسمت کف منزل خود از انواع کف پوش استفاده کرده اید، انتخاب مبلمان با پایه های تیز ممکن است منجر به آسیب به قسمت کف پوش شما شود. سطح مقطع کم پایه موجب می‌شود وزن مبل به صورت سوزنی و نقطه ای به زمین وارد شود و فشار بیشتر در سطح کمتری توزیع می‎شود. همین موضوع ممکن است کف پوش شما را از بین ببرد و در صورتی که کف پوش شما از ضخامت کافی هم برخوردار نباشد سوراخ شود.

بهتر است برای فضاهای با کف پوش از مبلمان با پایه های گرد و بزرگ تر استفاده کنید و اجازه دهید مبلمان با پایه های باریک برای منازل با سرامیک، فرش، سنگ استفاده شوند.

پایه های استاندارد مبل

 

دقت به زیر ساخت مبلمان

علاوه بر ظاهر زیبایی که هنگام خرید به آن توجه می‌کنید، اطمینان از محکمی و زیر ساخت مبلمان نیز بسیار مهم و حیاتی است. از جمله مواردی که در زیر ساخت مبل مهم هستند چوب استفاده شده است.

چوب: برای ساخت مبلمان از چوب هایی با جنس های متفاوت استفاده می‌شود. یکی از بهترین چوب ها برای ساخت مبلمان چوب راش سوپر گرجستان است. این چوب با توجه به کیفیت بالا و داشتن فاکتورهای مورد نیاز برای ساخت مبلمان و صنایع چوبی یکی از بهترین چوب ها محسوب می‌شود.

در ساخت بسیاری ازمدل های مبل راحتی فروشگاه دکوپاژ از چوب راش گرجستان استفاده شده است.

چوب گردو، چوب افرا، بلوط و کاج نیز در ساخت مبلمان و سرویس خواب چوبی استفاده می‌شود.

جنس اسفنج

برای ساخت مبلمان از سفنج با چگالی های متفاوتی استفاده می‌شود. اسفنج با چگالی 30 و 35 مناسب برای استفاده در قسمت نشیمن هستند. با توجه به فشاری که در قسمت نشیمن مبل وارد می‌شود برای ساخت این قسمت از اسفنج با چگالی بالا استفاده می‌شود. برای تکیه گاه و دسته ها از اسفنج با چگالی و ضخامت کمتر استفاده می‌شود.

یکی از با کیفیت ترین اسفنج ها اسفنج یورولوکس 35 است. این اسفنج علاوه بر عدم نشست کفی، نرمی مطلوبی دارد. مبل کلاسیک راحتی رویال یکی از محبوب ترین مدل های مبلمان است که در آن از اسفنج یورلوکس 35 استفاده شده است و خرید آن شامل ضمانت نامه فروشگاه دکوپاژ نیز می‌باشد.

اسفنج یورولوکس

 

 

 

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها