آنتالیا بهتره یا استانبول؛ مقایسه کامل این دو شهر

کد خبر: 1223557

در هنگام سفر به کشور ترکیه هر یک از گردشگران با این چالش روبه‌رو می‌شوند که شهر آنتالیا بهتر است یا استانبول؟ در چنین شرایطی مقایسه کامل این دو شهر امری ضروری به حساب می‌آید و می‌تواند شما را در انتخاب بهترین مکان یاری دهد. فاکتورهای مهمی که در زمان سفر به هر یک از این دو شهر حائز اهمیت هستند شامل جاذبه‌ها، مراکزی تفریحی، مراکز خرید و بهترین گزینه‌های حمل‌ونقل می‌شوند. با مطالعه این موارد می‌توانید در نهایت مقصد مورد نظر خود را از بین دو شهر آنتالیا و استانبول انتخاب کنید.

آنتالیا بهتره یا استانبول؛ مقایسه کامل این دو شهر

 

 

 

معرفی مختصری از آنتالیا، نگین مدیترانه

در بین شهرهای گردشگری کشور ترکیه، نام شهر آنتالیا همواره به میان می‌آید. این شهر در منطقه جنوب غربی این کشور قرار دارد. شهر آنتالیا از سمت شرق به شهر سریک و از سمت غرب به شهر کورکوتلی اتصال پیدا کرده است و در قسمت جنوبی این شهر دریای مدیترانه قرار دارد. جالب است بدانید که شهر آنتالیا 150 سال قبل از میلاد مسیح به دست آتالوس دوم بنا شد. در آن زمان نام این شهر برگرفته از اسم شخصیتی به نام آدالیا بود که با گذشت زمان و حکومت کردن دیگر اشخاص مانند عثمانی‌ها و سپس سلجوقیان به این نام تغییر یافت.

امروزه بسیاری از افراد مقصد گردشگری خود را شهر آنتالیا اعلام می‌کنند. تعداد چشمگیر گردشگرانی که هر ساله با تور آنتالیا برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر اقدام می‌کنند، سبب شده تا با ارتقاع سطح کیفی روبه‌رو شود. اگر شما هم در شمار افرادی قرار دارید که قصد سفر به شهر آنتالیا را کرده‌اید می‌توانید با آشنایی بیشتر با جاذبه‌های این شهر سفری شگفت‌انگیز در پیش داشته باشید.

معرفی مختصری از آنتالیا، نگین مدیترانه

معرفی استانبول، قطب گردشگری ترکیه

شاید بارها این سخن به گوش شما رسیده باشد که استانبول یک شهر قدیمی و تاریخی است پس بهتر است با تاریخچه و قدمت این شهر زیبا آشنایی بیشتری پیدا کنید. در خصوص قدمت سکونت در شهر استانبول باید گفت که این موضوع به هزاره دوم قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و همین تاریخ می‌تواند شما را از قدمت چنین شهری آگاه کند. شهر استانبول در طول تاریخ خود حکومت‌های مختلفی را تجربه کرده است. یکی از ویژگی‌های بارز این شهر از گذشته تا امروز، اقتدار آن است. قدرت موجود در این شهر سبب شده تا در گذشته به عنوان پایتخت حکومت امپراتوری بیزانس، عثمانی و امپراتوری روم شرقی انتخاب شود.

مقایسه جاذبه های آنتالیا و استانبول

یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهایی که در زمان سفر به شهر ترکیه سبب می‌شود تا افراد بتوانند از میان شهرهای استانبول و آنتالیا یکی را برگزینند مقایسه جاذبه‌های آنتالیا و استانبول است. هر دو شهر آنتالیا و استانبول در میان شهرهای خارجی جزء شهرهای شناخته شده و پرطرفدار قرار دارند و از قیمت مناسبی برای تفریحات و اقامت برخوردار هستند. همین دلیل سبب شده تا امروزه بسیاری از افراد در هنگام سفرهای خارجی این دو شهر را انتخاب نمایند. در خصوص مقایسه جاذبه‌های این دو شهر باید گفت که هر دو از قدمت بالایی برخوردار هستند و همین موضوع سبب شده تا جاذبه‌های گردشگری تاریخی بسیار زیادی را بتوانیم در آن‌ها پیدا کنیم. توجه داشته باشید که هر چه قدمت تاریخی و باستانی یک شهر بیشتر باشد، میزان جاذبه‌های تاریخی در آن نیز بیشتر می‌شود و این موضوع افراد زیادی را سمت چنین شهرهایی می‌کشاند.

اگر بخواهیم به صورت کلی به مقایسه جاذبه‌های گردشگری این دو شهر بپردازیم متوجه می‌شویم که استانبول برتری دارد. دلیل برتر بودن شهر استانبول نسبت به شهر آنتالیا و حتی دیگر شهرهایی که در کشور ترکیه وجود دارد این است که در طی سال‌هایی که حکومت‌های مختلف در کشور ترکیه برقرار شده‌اند، استانبول از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و جاذبه‌های گردشگری بیشتری را در این شهر شاهد هستیم. اگر شما قصد دارید که در طول سفر خود به کشور ترکیه بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور آشنایی پیدا کنید، بهتر است که مقصد شما شهر استانبول باشد. البته پیشنهاد می‌کنیم از آنتالیا نیز غافل نشوید؛ چراکه اغلب مسافران تور آنتالیا، سه منطقه کمر، بلک و لارا را از بهترین مناطق گردشگری کشور ترکیه می‌دانند که تفریحات و هتل‌های لوکسی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

مقایسه جاذبه های آنتالیا و استانبول

شب ‌های آنتالیا یا استانبول

بسیاری از افراد علاقه دارند که بیشتر شب‌ها برای بازدید از نمای شهر به خارج از هتل بروند. قطعاً چنین افرادی در هنگام سفر به کشور ترکیه علاقه ‌دارند که بدانند در بین آنتالیا یا استانبول کدام انتخاب بهتری است. با توجه به اینکه موقعیت مکانی شهر آنتالیا به گونه‌ای است که در قسمت جنوبی این شهر دریای مدیترانه قرار دارد شما می‌توانید شب‌ها را برای بازدید از ساحل این دریا انتخاب کنید.

البته ناگفته نماند که شب‌های استانبول هم جای خود را دارد و قرار گرفتن در مراکز خرید این شهر و لذت بردن از مردمان با فرهنگ شهر استانبول نیز خالی از لطف نیست. شما می‌توانید در زمان سفر به هر یک از شهرهای آنتالیا یا استانبول خاطرات خوبی را برای خود و عزیزانتان به ارمغان آورید. بهتر است بدانید که شب زنده داری‌های شهر آنتالیا بیشتر در هتل‌ها رقم می‌خورد و حتی این هیاهوها در خیابان‌ها یا کافه‌ها نیز اتفاق می‌افتند و شهر استانبول نیز در کل به شب زنده‌داری‌هایش معروف است و شما می‌توانید هنگام قدم زدن در خیابان‌های این شهر شب‌هایی به یادماندنی داشته باشید.

شب ‌های آنتالیا یا استانبول

خرید در آنتالیا یا استانبول

خرید در زمان سفر نیز یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعاتی است که افراد از قبل از رسیدن به مقصد انتخابی خود به فکر آن هستند. یکی دیگر از رسم و رسوماتی که معمولاً افراد ایرانی در زمان سفر خود آن را اجرا می‌کنند، تهیه سوغاتی برای عزیزانشان است و در این خصوص خرید در آنتالیا یا استانبول برای این افراد اهمیت بی‌شماری دارد. بسیاری از افراد نیز هستند که به قصد خرید، شهر مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. با اینکه دو شهر آنتالیا و استانبول هر دو در شمار مهم‌ترین شهرهای گردشگری کشور ترکیه قرار دارند؛ اما بسیار متفاوت هستند.

جالب است بدانید که برخلاف شهر استانبول، آنتالیا از جاذبه‌های گردشگری متعددی برخوردار نیست و اکثر گردشگران این شهر را به خاطر سواحل آفتابی و هتل‌های لوکسی که دارد انتخاب می‌کنند. البته ناگفته نماند که همین جاذبه‌های طبیعی مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار می‌گیرد. در شهر آنتالیا مراکز خرید متعددی وجود دارد و اگر شما در فصل مناسب به این شهر سفر کنید می‌توانید تمام آن چیزی را که نیاز دارید تهیه نمایید. شهر استانبول نیز یکی دیگر از بهترین مکان‌ها برای خرید در کشور ترکیه است.

مقایسه حمل و نقل در آنتالیا و استانبول

در هنگام سفر به کشورهای مختلف موضوع حمل و نقل از اهمیت بالایی برخوردار است و شهری که سیستم حمل و نقل مطلوبی داشته باشد، می‌تواند شما را در جابه‌جایی آسان یاری رساند. افرادی که خود را با استفاده از خطوط هوایی به شهر آنتالیا یا استانبول می‌رسانند آگاهی از سیستم حمل و نقل این دو شهر برایشان اهمیت بسیار بالایی دارد. در خصوص باید گفت که سیستم حمل و نقل در هر دو شهر اوضاع مطلوبی دارد.

شما می‌توانید در زمان سفر به شهر استانبول از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس، کشتی، قایق و غیره استفاده کنید. بهتر است بدانید که در هنگام انتخاب وسیله نقلیه عمومی در شهر استانبول، مترو یکی از ایمن‌ترین و کم هزینه‌ترین آن‌ها است. جالب است بدانید که شهر آنتالیا در مقایسه با شهر استانبول وسایل نقلیه عمومی کمتری دارد و بهترین وسیله نقلیه عمومی در آن، اتوبوس است.

مقایسه تفریحات استانبول و آنتالیا

اگر نیت شما از سفر آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم کشور ترکیه باشد انتخاب شهر استانبول مناسب است. اگر شما می‌خواهید که در فصل زمستان به کشور ترکیه سفر کنید انتخاب شهر استانبول بهتر از شهر آنتالیا خواهد بود. اگر علاقه دارید که به دور از هیاهو باشید و تفریحات آرام‌تری را داشته باشید بهتر است برای سفر شهر آنتالیا را انتخاب نمایید. آن دسته از افراد هم که به قصد تفریحات آبی سفر می‌کنند و علاقه دارند که تفریحات خود را در کنار سواحل بگذرانند بهتر است به سراغ تور آنتالیا برای سفر به این شهر بروند.

مقایسه تفریحات استانبول و آنتالیا

کلام آخر

سفر به کشور ترکیه امروزه مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار دارد و در این هنگام این افراد باید یکی از شهرها را برای اقامت خود انتخاب نمایند. هر دو شهر آنتالیا و استانبول از قدمت بسیار زیادی برخوردار هستند و در زمان سفر به هر یک از این شهرها شما می‌توانید از تفریحات خاصی استفاده کنید. بهتر است قبل از رسیدن به مقصد انتخابی شما نیت خود را مشخص کنید و سپس شهر برگزیده را انتخاب نمایید. آنتالیا مقدی پر آرامش با هتل‌ها و تفریحات لوکس در کنار چشم‌انداز زیبایی از طبیعت است؛ در حالی که در جای جای استانبول بوی تاریخ کهن آن به مشامتان خواهد رسید. سواحل زیبای آنتالیا مقصدی عالی برای دوستداران دریا است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها