چطور می‌توانیم از امنیت یک صرافی مطمئن شویم؟

کد خبر: 1223807

با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال انتخاب یک صرافی مطمئن و امن یکی از دغدغه‌های بزرگ کسانی است که وارد دنیای ارزهای دیجیتال می‌شوند. با گذشت زمان و بیشتر شدن این محبوبیت، تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال هم بیشتر می‌شود. از این رو سرمایه‌گذاران برای اعتماد به این صرافی‌ها و انتخاب امن‌ترین صرافی با چالش روبه‌رو می‌شوند؛ اما نکات مهمی وجود دارد که برای بررسی امنیت یک صرافی می‌توانیم به کار ببریم.

چطور می‌توانیم از امنیت یک صرافی مطمئن شویم؟

 

بررسی و تحقیق درباره اعتبار و پیشینه‌ی صرافی

برای انتخاب یک صرافی امن مواردی هستند که با بررسی و تحقیق می‌توانید از امنیت صرافی رمزارز صرافی رمزارز مطمئن شوید. سایت، بلاگ و شبکه‌های اجتماعی صرافی را بررسی کنید و نظراتی را که کاربران درباره صرافی منتشر کرده‌اند ببینید. بررسی کنید که آیا صرافی مورد نظر تا به حال حملات سایبری یا کلاهبرداری داشته است. درباره اعضای گروه صرافی و روش‌هایی که برای تامین امنیت کاربران استفاده می‌کنند تحقیق کنید. اگر صرافی از پروتکل‌های امنیتی مناسب استفاده نکند سرمایه‌ی کاربران این صرافی در خطر است. تعداد کاربران یک صرافی به نوعی نشان‌دهنده اعتبار آن صرافی در بازار ارزهای دیجیتال است.

نحوه احراز هویت صرافی

موسسات مالی برای کاهش خطر کلاهبرداری و پولشویی از فرایند احراز هویت استفاده می‌کنند. با احراز هویت، صرافی‌ها امکان شناسایی کاربران را پیدا می‌کنند.

یکی از روش‌های ضروری که صرافی‌های ارز دیجیتال به کار می‌برند امکان تایید هویت دومرحله‌ای است. صرافی‌های دیجیتال با این کار امنیت حساب کاربر را افزایش می‌دهند. با فعال کردن احراز هویت دومرحله‌ای می‌توانید از حساب کاربری خود با دو قفل یا دو عامل حفاظت کنید. در واقع با این کار یک لایه امنیتی اضافه برای حسابتان فراهم می‌کنید.

البته صرافی‌هایی هستند که در آنها کاربر بدون احراز هویت و به صورت ناشناس فعالیت می‌کند. فعالیت در صرافی‌هایی که احراز هویت انجام نمی‌دهند خطراتی را به همراه دارد. با این حساب صرافی‌هایی که تایید هویت دومرحله‌ای ندارند به اندازه کافی امنیت ندارند.

11

داشتن کیف پول امن با آدرس اختصاصی

در صرافی‌ها بخش زیادی از سرمایه به صورت آفلاین نگهداری می‌شود و بخشی که بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرد به صورت آنلاین نگهداری می‌شود. ارزهای دیجیتال کاربران در کیف پول‌های آنلاین و گرم در خطر هک و از دست رفتن سرمایه قرار دارند. صرافی‌های امن برای جلوگیری از این اتفاقات ناگوار از روش نگهداری ارزهای دیجیتال به صورت آفلاین یا سرد و سخت افزاری استفاده می‌کنند تا امکان هک و سرقت دارایی شما در صرافی وجود نداشته باشد.

سایر نکاتی که باید پیش از اعتماد به یک صرافی بدانید

علاوه بر انتخاب کیف پول امن نکته‌های دیگری برای امنیت دارایی شما وجود دارد:

  • در زمان ثبت‌نام از ایمیلی به غیر از ایمیل‌های شخصی استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که رمزهای حساب شما به اندازه کافی سخت باشند.
  • تایید هویت دومرحله‌ای را برای امنیت بیشتر فعال کنید.
  • در برابر وعده‌های سودآور و وسوسه‌کننده‌ی کلاهبرداری آگاه باشید.
  • از اشتباه نبودن آدرس صرافی مطمئن شوید.

12

به کدام صرافی اعتماد کنیم؟

در این مطلب نکاتی که در انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال باید به آن توجه زیادی داشته باشید را مرور کردیم: در انتخاب یک صرافی امن باید به مواردی مثل پیشینه صرافی در هک شدن و نحوه پشتیبانی از کاربران توجه کنید. علاوه بر این از ویژگی‌هایی که برای امنیت یک صرافی باید به  آن دقت کنیم روش احراز هویت کاربران صرافی است. یک صرافی مطمئن باید روشی امن برای ذخیره‌سازی دارایی کاربران هم داشته باشد. به علاوه تعداد افرادی که در آن صرافی معامله می‌کنند هم نشانه‌ای از امنیت و اعتبار آن صرافی در بین کاربران است. با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها و انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال امن و مورد اعتماد می‌توانید از معامله‌های خود مطمئن باشید.

برای حفظ امنیت داراییتان چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

به غیر از ویژگی‌هایی که یک صرافی برای حفظ امنیت دارایی شما باید داشته باشد شما هم باید نکاتی را در نظر بگیرید که در ادامه بیشتر به آن اشاره خواهیم کرد.

انتخاب کیف پول شخصی با رمز اختصاصی

 انتخاب یک کیف پول امن در صرافی‌های ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین عوامل سرمایه‌گذاری است. برای اینکه از امنیت صرافی مورد نظر مطمئن شویم بهتر است انواع کیف پول‌ها و روش‌هایی که یک صرافی می‌تواند ارزهای دیجیتال را نگهداری کند بشناسیم. کیف پول‌های ارز دیجیتال به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شوند.

کیف پول گرم

کیف پول گرم یا هات ولت رایج‌ترین نوع کیف پول است. کیف پول‌های گرم به علت استفاده و راه‌اندازی راحت طرفداران زیادی دارد. هات ولت‌ها نکات مثبتی مثل رایگان بودن، قابل حمل بودن، دسترسی آسان به دارایی‌ها، پشتیبانی از بیشتر ارزهای دیجیتال را دارند. هات ولت‌ها با وجود نکات مثبت و طرفداران زیاد یک نقص امنیتی دارند. کیف پول‌های گرم آنلاین و تحت وب فعالیت می‌کنند و این نکته آسیب‌پذیری کیف پول را در برابر حملات سایبری افزایش می‌دهد.

کیف پول‌های سرد

کیف پول سرد یا کلد والت نوع دیگری از کیف پول‌ها هستند که دو دسته کاغذی و سخت‌افزاری دارد. کیف پول‌های سرد معمولا نیازی به اتصال اینترنتی ندارند و فقط در زمان انجام تراکنش به اینترنت متصل می‌شود.  کلد والت‌های سخت‌افزاری سطح امنیت بسیار بیشتری در مقایسه با کیف پول‌های گرم دارند. به علاوه در کیف پول‌های سخت‌افزاری کلیدهای خصوصی کیف پول در این سخت‌افزار نگهداری می‌شوند. به همین علت سرمایه شما به راحتی در دسترس هکرها قرار ندارد.

هات والت بهتر است یا کلد والت؟

به طور کلی کیف پول‌های گرم به علت کاربری ساده و امنیت کم برای نگهداری سرمایه اندک که بیشتر مورد استفاده است و کیف پول‌های سرد به دلیل امنیت بالا و کاربرد سخت، برای نگهداری اصل سرمایه رمزارزی استفاده می‌شود. هر چند استفاده از کلد والت‌ها به اندازه هات والت‌ها راحت نیست اما سطح امنیتی کلد والت‌ها تضمینی برای سرمایه ارزی شماست. بنابراین یکی از بهترین راه‌های حفاظت از ارزهای دیجیتال که صرافی‌ها به کار می‌برند داشتن کیف پول‌های سرد سخت‌افزاری و ایمن است.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها