بهترین سهام برای خرید در حال حاضر؟! | سرمایه‌گذاری بلندمدت در سال 1402

کد خبر: 1231025
بهترین سهام برای خرید در حال حاضر؟! | سرمایه‌گذاری بلندمدت در سال 1402

 

 

سرمایه‌گذاری یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای کسب سود و استفاده از منافع پیش‌بینی شده در بازارهای مالی است. خرید فروش زمین‌، طلا و جواهرات، ارزهای خارجی، مسکن و... ازجمله مرسوم‌ترین راه‌های برا سرمایه‌گذاری هستند. بدیهی است که بارشد بازارهای مالی، روش‌های جدید نیز برای سرمایه‌گذاری روی کار آمده‌اند که ازجمله محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به خرید و فروش سهام شرکت‌ها و ارزهای دیجیتال اشاره کرد. در این مطلب قرار است با بهترین سهام‌ برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در خرداد ماه 1402 آشنا شویم.

 

امروزه می‌دانیم که برای این که بتوانیم سهام مستعد رشد را شناسایی کنیم، نمی‌توانیم صرفا بر اساس حدس و گمان دست به انتخاب بزنیم. برای انجام یک سرمایه‌گذاری خوب باید از ابزارها و روش‌های متناسب با نوع سرمایه‌گذاری خود استفاده کنیم. برای مثال اگر در دسته سرمایه‌گذاران بلند مدتی قرار می‌گیرید، می‌توانید به جای گرفتار شدن در دام نوسانات کوتاه مدتی، با استفاده از تحلیل بنیادی سهام شرکت‌های باثبات که عملکرد قابل اعتمادی در سال‌های گذشته دارند را اندازه‌گیری کرده و برای خرید اقدام کنید.

منظور از سرمایه‌گذاری بلندمدت چیست؟

به‌طورکلی سرمایه‌گذاری‌ها را می‌توان به دو دسته بلندمدت و کوتاه‌مدت تقسیم کرد. سرمایه‌گذاری‌هایی که مدت زمان آن‌ها کمتر از یکسال باشد، سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و سرمایه‌گذاری‌هایی که مدت زمانی بیشتر از یک‌سال برای آن‌ها درنظر گرفته شود را سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌گویند.

 همچنین در تکمیل تعریف سرمایه‌گذاری بلندمدت باید گفت که به روشی از سرمایه‌گذاری گفته می‌شود که مدت زمان و مقدار نقدشوندگی در آن بیشتر از دیگر سرمایه‌‌گذاری‌هاست. خرید طلا، سرمایه‌گذاری بلندمدت روی ارزهای دیجیتال، املاک و مستغلات، سبدگردانی اختصاصی، سهام و... از انواع سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت هستند.

بررسی مزایا و معایب سرمایه‌گذاری بلندمدت

بدون‌شک این روش سرمایه‌گذاری مزایا و معایب خاصی به‌همراه دارد که دانستن آن‌ها می‌تواند به افراد کمک کند تا باتوجه به‌شرایطشان پیش‌بینی کنند که آیا این روش سرمایه‌گذاری برایشان سودآور است یا خیر.

مزایا

یکی از بزرگ‌ترین مزایای این مدل سرمایه‌گذاری این است که باتوجه به طولانی‌مدت بودن آن، هیچ هیجان و عواطفی بر روی تصمیم‌گیری دخیل نیست و افراد تابع انتخاب‌های آنی نیستند. همچنین برخلاف سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت که تعداد معاملات زیادی در مدت زمان کمی بسته می‌شود، سرمایه‌گذاران باتوجه به تعداد معاملاتی که سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌بندند، هزینه کمتری را صرف مالیات می‌کنند. دریافت سودمرکب، سادگی انجام معاملات بلندمدت و... از دیگر مزایای این روش از سرمایه‌گذاری هستند.

معایب

نوسانات بازار، پیش‌بینی‌های نادرست، تورم، عملکرد ضعیف برخی از شرکت‌ها و... ازجمله مشکلاتی هستند که آینده سرمایه‌گذاری بلندمدت را تهدید می‌کنند. از این‌رو انجام تحقیقات فراوان پیش از سرمایه‌گذاری می‌تواند در کاهش ریسک تاثیرگذار باشد.

لیست بهترین سهام‌ها برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در سال 1402

همه ما به خوبی می‌دانیم که پیش‌بینی بازارهای مالی به‌خصوص بازار بورس کار بسیار دشواری است؛ طوری که آینده بازار خیلی از مواقع ممکن است طبق پیش‌بینی‌های متخصصان پیش نرود! رشد نرخ ارز، سیاست‌های اقتصادی دولت، انتظارات تورمی، قیمت های جهانی، احساسات و هیجانات سهامداران و... از جمله مواردی هستند که پیش‌بینی این بازار را گاهی غیرممکن می‌کنند.

با این اوصاف در این بخش سعی کرده‌ایم با توجه به وضعیت کنونی بازار، لیستی از بهترین سهام‌ها برای خرید و سرمایه‌گذاری بلندمدت در ماه آتی را معرفی کنیم. توجه داشته باشید که پیش از تصمیم به خرید و سرمایه‌گذاری، حتما بررسی‌های جامع‌تری را به عمل آورید.

سهام شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان

سهام شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان (با نماد غدانه)، می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در سال 1402 باشد. این شرکت در سال گذشته توانست با عرضه اولیه‌ای بر اساس داده‌های بنیادی، رشد سودآوری بسیار خوبی را ثبت کند. همچنین سهام غدانه از لحاظ تکنیکانی نیز به خوبی حمایت شده است.

سهام شرکت ایرانخودرو

سهام شرکت خودروسازی ایرانخودرو (با نماد خودرو)، یکی دیگر از سهام‌هایی است که از لحاظ تکنیکالی وضعیت رو به‌رشد و مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در خرداد ماه نشان می‌دهد. همچنین باتوجه به عرضه خودرو با قیمت واقعی نزدیک به قیمت بازار در بورس کالا، احتمال وارد شدن این شرکت در چرخه سوددهی در سال آتی بسیار است.

سهام شرکت جوشکاب یزد

شرکت جوشکاب یزد به منظور تولیدسالیانه  5000 تن انواع سیم و کابل در سال 1363 تاسیس شد و با ارائه سهام شرکت جوشکاب یزد (با نماد بکاب)، در سال 1382 وارد بازار بورس شد. براساس داده‌های بنیادی در سال 1401، سهام بکاب، سود رو به‌رشدی داشته است و از لحاظ تکنیکالی نیز در محدوده مناسبی قرار گرفت. با این اوصاف سهام این شرکت می‌تواند گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در سال 1402 باشد.

سرمایه‌گذاری بلندمدت برای چه افرادی مناسب است؟

سرمایه‌گذاری چه به صورت کوتاه‌مدت و چه بلندمدت، نیازمند صبر و شکیبایی بالایی است. با این اوصاف بدیهی است که سرمایه‌گذاری بلندمدت، بسته به زمانی که برای سوددهی نیاز دارد، مناسب افرادی است که اولا صبر و شکیبایی بالایی دارند و سرمایه‌شان طوری است که در طولانی مدت نیاز مبرمی به آن ندارند؛ افراد بسیاری هستند که از سرمایه و پول مایحتاج خود برای سرمایه‌گذاری بلندمدت استفاده می‌کنند که چنین امری اصلا درست و منطقی نیست.

فراموش نکنید که در بازار بورس این نکته همیشه وجود دارد که حتی در بهترین شرایط هم امکان دارد ارزش سهام خریداری شده کاهش پیدا کند؛ با این اوصاف درصورتی‌که سرمایه‌گذار بخواهد به‌شکل کوتاه‌مدت برنامه‌ریزی نماید، ممکن است باتوجه به این شرایط، به‌اجبار از بازار خارج شود.

در خرید سهام باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ 

در فرآیند انتخاب خرید سهام در سال ۱۴۰۱ گام اول این است که به آموزش تحلیل تکنیکال و آموزش تحلیل بنیادی بپردازید. همچنین، اگر دانش و تخصص کافی برای تحلیل بازار ندارید و فرصت یا حوصله برای شرکت در دوره‌های آموزشی را نیز ندارید، می‌توانید با شناسایی بهترین صندوق درآمد ثابت و خرید و فروش واحدهای آن، حاشیه امنی برای خود تعیین کرده و از سود ثابت این صندوق‌ها بهره ببرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها