هر واحد لمینت یعنی چی؟

کد خبر: 1232190
هر واحد لمینت یعنی چی؟

 

 

هر واحد لمینت یعنی چی؟

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که هر واحد لمینت یعنی چه؟ به عبارتی هر واحد لمینت دندان ، شامل چند دندان می شود؟ اگر مقداری تغییر رنگ سطحی دندان، شکستگی یا ترک های کوچک، فاصله دندانی، دندان هایی با شکل نامناسب دارید، یا اگر فقط می خواهید ظاهری شاداب تر با دندان های سفیدتر و درخشان تر داشته باشید، لمینت دندان ممکن است بهترین درمان برای شما باشد.

لمینت یا ونیر دندان یک گزینه ترمیم زیبایی دندان ها با عیوب جزئی و راه حلی برای به دست آوردن لبخند رویایی هالیوود است.

این گزینه شامل یک پوسته نازک از رزین کامپوزیت یا مواد سرامیکی بوده و روی سطح دندان چسبانده می شود تا تغییر رنگ یا شکستگی را اصلاح کند. از آنجایی که آن با حداقل تهاجم همراه است، بیماران عمدتا این روش را برای اهداف لبخند خود انتخاب می کنند.

 

هر واحد لمینت چند دندان است؟

به طور کلی، دندانپزشکان روکش یک دندان را یک واحد لمینت در نظر می گیرند. به عبارتی، هر واحد لمینت به یک روکش برای یکی از دندان های شما اطلاق می شود. از این رو قیمت لمینت دندان بر اساس هر واحد (در هر دندان) تعیین می شود.

این بدان معناست که اگر بخواهید ونیرها را روی هر شش دندان فوقانی جلویی خود قرار دهید، می توانید انتظار داشته باشید که هزینه شما دقیقا شش برابر هزینه اولیه دندانپزشک شما در هر واحد باشد. توجه داشته باشید نوع لمینت فرقی ندارد. لمینت سرامیکی باشد یا نوع دیگر این قانون درباره تمامی لمینت ها صدق می کند.

 

 

 

 

چند واحد لمینت دندان در یک ست کامل از ونیر؟

بسیاری از افراد لمینت و کامپوزیت را اشتباه می گیرند اگر فرق این دو را نمی دانید به مطلب فرق لمینت و کامپوزیت مراجعه کنید. به طور کلی هشت ونیر دندان در یک مجموعه کامل وجود دارد. این ترمیم ‌ها به‌عنوان یک راه‌حل آرایشی و نه ساختاری طراحی شده اند و به همین دلیل برای هشت دندانی که به ‌طور برجسته در فک بالا قابل مشاهده هستند، دندان‌های ثنایای مرکزی و جانبی، دندان نیش و پرمولر اول استفاده می‌ شوند.

البته، همه به یک مجموعه کامل از هشت روکش نیاز ندارند. این پوسته‌های نازک برای پوشاندن عیوب دندان طراحی شده و ممکن است برای دندان ‌هایی که ترک خورده، شکسته شده اند، تغییر رنگ داده‌اند یا از تراز خارج شده‌اند مورد استفاده قرار گیرند.

بسته به وضعیت دندان هایتان، ممکن است که شما فقط به یک یا دو واحد لمینت دندان نیاز داشته باشید. به طور کلی در صورتی که نقص زیبایی قابل توجهی دارید که بیشتر یا همه دندان های بالایی قابل مشاهده شما را می پوشاند، یک ست کامل توصیه می شود.

 

 

توجه داشته باشید که روکش ها برای دندان های بسیار ضعیف یا پوسیده طراحی نشده اند. آنها برای دندان های سالم با نقص های زیبایی طراحی شده اند. دندانپزشک شما می تواند با اشعه ایکش سلامت دندان های شما را ارزیابی نموده و به شما کمک کند تا تشخیص دهید آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.

در نهایت این دندانپزشک شما است که می تواند با توجه به نیازها و وضعیت دندان های شما تصمیم بگیرد که آیا یک مجموعه کامل از روکش های سرامیکی برای شما مناسب هستند یا خیر. اگر دندان های سالمی دارید اما به دنبال اصلاح قابل توجه لبخند هستید، لمینت دندان ممکن است راه حل ایده آلی باشند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها