سختی های کار باتری ماشین

کد خبر: 1234031

آیا باتری ماشین شما برای روشن شدن در تابستان امسال مشکل دارد؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. گرمای تابستان می تواند باتری وسیله نقلیه شما را از داخل به بیرون از بین ببرد و شما را سرگردان کند. بنابراین چگونه می توانید از باتری ماشین خود محافظت کنید؟ چرا باتری ها در تابستان خراب می شوند؟

 

گرمای تابستان به خاطر از بین بردن باتری خودروها معروف است. پس چرا باتری ها در تابستان می میرند؟ گرما می تواند یک طوفان عالی برای مشکلات باتری ایجادکند، با چندین عامل استرس زا به طور همزمان :

تبخیر داخلی: باتری سوزوکی شما به الکترولیت ها (معمولا آب و اسید سولفوریک) برای سوخت رسانی به فرآیند شیمیایی داخلی خود متکی است. این مایعات حیاتی در گرمای تابستان شروع به تبخیر می کنند. بدون این مایعات، باتری شما به ناچار شروع به از کار افتادن می کند.

خوردگی: گرمای زیاد و تبخیر مایع همچنین خوردگی و اکسیداسیون طبیعی باتری را تسریع می کند.

سولفاته کردن: پس از هر بار شارژ باتری، مقدار کمی سولفات سرب روی صفحات سربی که در اکثر باتری ها یافت می شود، باقی می ماند (این فرآیند سولفاته شدن نامیده می شود). گرما همچنین می تواند سولفاتاسیون را تسریع کند که منجر به خرابی باتری می شود.

باتری های بیش از حد شارژ شده: گرما باعث می شود سیستم شارژ باتری شما خراب شود و باتری شما بیش از حد شارژ شود. مانند تمام وسایل الکترونیکی شما، شارژ بیش از حد می تواند طول عمر باتری شما را کاهش دهد.

آسیب گرمای تابستان تا مدت ها پس از خنک شدن هوا در باتری ماشین شما باقی می ماند. در واقع، گرمای تابستان اغلب مسئول خرابی باتری در زمستان است . بسیاری از باتری های خودرو در زمستان می میرند و رانندگان به اشتباه هوای سرد را مقصر می دانند. اما دمای سرد در واقع به باتری شما آسیب نمی رساند.

اگر منصف باشیم، سرما باعث می شود باتری 50 آمپر سوزوکی شما با کند کردن فرآیند الکتروشیمیایی، مقداری از قدرت خود را از دست بدهد. همچنین به دلیل سرد بودن روغن موتور که کند حرکت می کند، وسیله نقلیه شما برای راه اندازی به شارژ کمی نیاز دارد. با این حال، باتری شما از نظر ساختاری تحت تأثیر سرما قرار نمی گیرد و یک باتری سالم می تواند به راحتی با این چالش ها مقابله کند. بنابراین حتی اگر باتری خودروی شما در طول تابستان دوام بیاورد، باتری آسیب دیده از گرما احتمالاً هنگام مواجهه با چالش های فصل زمستان از کار می افتد.

چگونه از باتری ماشین خود در برابر گرما محافظت کنیم؟

خوشبختانه، اقدامات سریع و آسانی وجود دارد که می توانید برای ایمن نگه داشتن خودروی خود از گرما انجام دهید. در اینجا 9 نکته برای محافظت از باتری خودرو در تابستان آورده شده است:

نکته 1 مراقبت از ماشین باتری و پارک کردن خودرو پارکینگ

در صورت امکان، ماشین خود را در گاراژ پارک کنید. در حالی که پارکینگ ها اغلب با تهویه مطبوع خنک نمی شوند، آنها به ماشین شما کمک می کنند تا گرما را با دور نگه داشتن آن از خورشید غلبه کند. پارکینگ شما همچنین می تواند به محافظت از ماشین شما در برابر خطرات دیگر، مانند سرقت مبدل کاتالیزوری کمک کند، بنابراین بهتر است هر زمان که می توانید از پارکینگ خود استفاده کنید تا باتری 60 آمپر سوزوکی در شرایط مساعدی نگهداری شود.

نکته 2 مراقبت از باتری به کمک پارک خودرو در سایه

هنگامی که یک پارکینگ سرپوشیده در دسترس نیست، بهترین گزینه بعدی شما سایه است. درختان، ساختمان‌ها و سایر تامین‌کنندگان سایه می‌توانند وسیله نقلیه شما را از مواجهه با نور مستقیم خورشید دور نگه دارند، که می‌تواند سطوح را 20 تا 45 سانتی‌گراد خنک‌تر از سطوح بدون سایه نگه دارد. در صورت امکان، پارکینگ را در زیر یک منطقه سایه دار در نظر بگیرید.

نکته 3 مراقبت از خودرو با کمک روکش خودرو

مانند پارکینگ و پارکینگ در سایه، می‌توانید خودروی خود را در برابر گرما با روکش خودرو در هر شرایط آب و هوایی محافظت کنید. این روکش ها برای منحرف کردن گرما و محافظت از ماشین شما در برابر اثرات اشعه ماوراء بنفش کار می کنند و باتری 70 آمپر سوزوکی را در شرایط مساعد تری قرار می دهد. بهتر است این کاور را بعد از اینکه به ماشین خود زمان دادید تا خنک یا خشک شود بپوشانید تا در گرما یا رطوبت گیر نکند.

نکته 4 مراقبت از باتری خودرو، مراقب خوردگی باشید.

خوردگی باتری شما می تواند به سرعت انرژی آن را تخلیه کند و طول عمر آن را کاهش دهد. همچنین می تواند از ارسال سیگنال های الکتریکی به موتور شما توسط باتری شما جلوگیری کند. اگر دیدید باتری شما خورده می شود، با یک مکانیک مشورت کنید تا ببینید آیا تمیز کردن یا تعویض انتهای ترمینال شما کمکی می کند. در غیر این صورت ممکن است مجبور به تعویض باتری باشید.

نکته 5 مراقبت از باتری خودرو، به مصرف باتری ماشین خود توجه کنید.

صرف نظر از زمان سال، می‌توانید با روشن کردن چراغ‌ها، شارژرهای متصل به برق، یا استفاده از ویژگی‌های خودرو (مانند رادیو) وقتی موتور خاموش است، باتری خودروی خود را بیش از حد افزایش دهید. در حالی که در حال رانندگی هستید، دینام شما برخی از کارهای مربوط به برق رسانی به این ویژگی ها را بر عهده می گیرد. با این حال، پس از خاموش کردن موتور، این کار دوباره روی دوش باتری 74 آمپر سوزوکی شما می افتد.

در حالی که ممکن است دوست داشته باشید بعد از خاموش کردن موتور خود در ماشین تهویه مطبوع خود بنشینید و به رادیو گوش دهید یا با تلفن صحبت کنید، انجام این کار بیش از حد می تواند طول عمر باتری شما را کاهش دهد. همچنین باید دوباره چک کنید تا مطمئن شوید که شارژرهای خود را از برق جدا کرده و پس از هر بار استفاده، چراغ های خود را خاموش کرده اید.

نکته 6 مراقبت از باتری خودرو ، شستشوی مایع رادیاتور

رادیاتور شما وظیفه خنک نگه داشتن موتور را بر عهده دارد که از گرم شدن بیش از حد قطعات خودرو (مانند باتری) محافظت می کند. باتری شما بدون رادیاتوری که به درستی کار می کند با آسیب گرمایی بدتر مواجه خواهد شد. ناگفته نماند، می توانید بدون رادیاتور خود با مشکلات گران قیمت خودرو و حتی خرابی کامل موتور مواجه شوید. به این ترتیب، ضروری است که اطمینان حاصل کنید که در مورد شستشوی تعمیر و نگهداری رادیاتور خود به روز هستید .

نکته 7 مراقبت از باتری خودرو، بررسی سیستم راه اندازی

هنگامی که سیستم راه اندازی شما برای مراقبت قرار دارد، برای عملکرد به قدرت و انرژی بیشتری نیاز دارد. دینام خراب همچنین باتری شما را در حین رانندگی شارژ نمی کند. این می تواند استرس و فشار بیشتری را به باتری 100 آمپر سوزوکی شما وارد کند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها