استعلام لیست اسامی برندهای ثبت شده!

کد خبر: 1235017
استعلام لیست اسامی برندهای ثبت شده!

 

 

ثبت برند یکی از مهم‌ترین مسائلی است که امروزه بسیاری از افراد فعال در عرصه تجارت با آن مواجه هستند. دلیل آن نیز بسیار واضح است؛ ثبت برند باعث می‌شود تا کالاها و خدمات یک مجموعه در میان مردم شناخته شود و جایگاه و اعتبار رسمی پیدا کند. پیش از آغاز فرآیند رسمی ثبت برند، اولین گام، استعلام برند بوده که از طریق سامانه‌های استعلامی مربوطه، قابل انجام می‌باشد.

 

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که شرکت‌های تجاری تاسیس نموده‌اند و فعالیت‌های بازرگانی انجام می‌دهند موظفند که اطلاعات شرکت خود را در یک روزنامه رسمی و کثیرالانتشار منتشر کنند. پس از اینکه شما شرکت و یا سازمان خود را ثبت کردید. موظف هستید تا اطلاعات شرکت خود را در روزنامه رسمی منتشر نمایند. این موضوع هنگامی که شرکت و کسب و کار شما دچار تغییرات از نظر اعضا و آدرس نیز شده باشد باید مورد انجام قرار بگیرد تا هر کسی که قصد داشت با شما همکاری کند و یا از دمات شما استفاده نمایند، در سریع‌ترین زمان ممکن بتواند به تمامی این اطلاعات دسترسی داشته باشد.

استعلام نام برندهای ثبت شده چگونه است؟

استعلام برند از اداره

پیش از ثبت برند، برای استعلام برند از این طریق، شما دو انتخاب دارید که ان‌ها را توضیح می‌دهیم.

  • برای استعلام برند ابتدا به سامانه اداره مالکیت معنوی وارد شوید سپس کافیست نام مورد نظر خود را وارد کرده و پس از وارد کردن تصویر رباط سنج، روی "جستجو" کلیک کنید و منتظر نمایش نتیجه بمانید. در صورتی که نتیجه‌ای یافت نشد یعنی این عبارت تاکنون ثبت نشده است.

استعلام نام برند از طریق روزنامه رسمی

  • کلیه برندها پس از ثبت در سامانه روزنامه رسمی شرکت باید درج شوند. پس برای اطلاع از سابقه عبارت مورد نظر می‌توانید از این طریق مطلع شوید. در این روش به سامانه روزنامه رسمی کشور مراجعه می‌کنید. در قسمت آگهی‌های قانونی، نوع آگهی خودتان را، علامت تجاری انتخاب کنید و اسامی مورد نظر برای استعلام را وارد کنید.

می‌توانید نام برند خود را در میان روزنامه‌ها جستجو کنید. بدیهی است که اگر نام مشابه پیدا شود شما باید به فکر انتخاب نام دیگری باشید. در این صورت باید نام برند انتخابی خود را عوض کنید و دوباره آن را استعلام نمایید. در هنگام ثبت شرکت نیز برای تکراری نبودن نام شرکت باید از این طریق از مشابهت و غیر تکراری آن اطمینان حاصل کنید. باید توجه داشته باشید روش دیگری نیز برای استعلام برند وجود دارد که از طریق سامانه اداره مالکیت صنعتی می‌باشد.

مدارک لازم جهت ثبت برند چیست؟

با توجه به این که برند شما یک برند حقیقی است یا یک برند حقوقی مدارک متفاوتی برای اسکن و بارگذاری در سایت ثبت اسناد و املاک کشور مورد نیاز است. در این جا لازم به توضیح است که برند حقیقی در واقع برندی است که به نام یک شخص ثبت می‌شود و برند حقوقی برندی است که به نام یک شرکت به ثبت خواهد رسید.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی عبارتند از:

  • کپی شناسنامه

  • کپی کارت ملی

  • کپی مجوز فعالیت شامل جواز تاسیس، پروانه‌ی بهره برداری، پروانه‌ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی.

لازم به ذکر است در صورتی که نشان تجاری شما شامل حروف لاتین باشد لازم است اقدام به دریافت کارت بازرگانی کرده و کپی کارت بازرگانی خود را نیز در سایت قرار دهید.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی عبارتند از:

  • کپی شناسنامه

  • کپی کارت ملی

  • کپی روزنامه‌ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (نباید بیش‌تر از دو سال از آخرین تغییرات شرکت گذشته باشد.)

  • کپی مجوز فعالیت شامل جواز تاسیس، پروانه‌ی بهره برداری، پروانه‌ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی

سامانه آنلاین ثبت برند آسان ثبت

با توج به اهمیت همگامی با پیشرفت عصر حاضر و جلوگیری از مشکلات پیش رو در جهت ثبت شرکت و ثبت برند؛ اگر نیاز به اطلاعات بیشتر برای ثبت شرکت بین المللی و یا برند لاتین خود دارید می‌توانید با مشاوران آسان ثبت تماس حاصل فرمایید. در صورت نیاز به ثبت شرکت خود و نداشتن زمان برای انجام کارهای ثبتی خود می‌توانید این پروسه را به تیم با تجربه آسان ثبت بسپارید تا تمامی کارهای شما بصورت قانونی و در کمترین زمان صورت گیرد و با خیالی آسوده به کسب و کار خود از طریق این شرکت بپردازید.

ثبت برند چه مراحلی دارد؟

متقاضیان جهت ثبت اظهارنامه‌ی برند می‌بایست با ورود به سایت ثبت اسناد و املاک کشور اقدام به ثبت برند نمایند. این سامانه جهت ثبت علائم تجاری در نظر گرفته شده است و شما می‌توانید بدون مراجعه‌ی حضوری به اداره‌ی ثبت علائم تجاری، علامت خود را ثبت نمایید.

  • 1.انتخاب نام برند.

  • ۲. استعلام نام قبل از ثبت.

  • ۳. آماده کردن مدارک مورد نیاز.

  • ۴. ثبت اظهارنامه در سایت اداره مالکیت.

  • ۵. پرداخت هزینه اظهارنامه در سایت

  • ۶. چاپ آگهی تقاضای ثبت در روزنامه رسمی.

  • ۷. مراجعه حضوری به اداره مالکیت.

  • 8. پرداخت حق‌الثبت برند

  • ۹. پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت دوم

  • ۱۰. تصدیق ۱۰ ساله ثبت برند

آیا ثبت برند و لوگو تفاوتی دارند؟

در ارتباط با تفاوت ثبت برند و لوگو می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که لوگو معمولا تنها از طریق دیداری موجب یادآوری شرکت و محصولات به مشتریان خواهد بود. لوگو تنها نشانی از یک محصول است که جهت ایجاد تمایز و بهتر دیده شدن اجناس مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی می‌توان لوگو را بخشی از برند دانست زیرا برای هر برند ثبت شده، یک لوگوی انحصاری نیز باید ثبت شود.

لوگو به شرکت‌ها کمک می‌کند که نوع خدمات، اهداف و محصولات خود را در کمترین زمان ممکن به مشتریان معرفی کنند. از سویی شکل لوگو باید طوری طراحی شود که با نگاه اول مشتری برایش تداعی‌گر شرکت و سایر محصولات این لوگو باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها