مکان های دیدنی آنتالیا نزدیک به وسایل نقلیه عمومی

کد خبر: 1235056
مکان های دیدنی آنتالیا نزدیک به وسایل نقلیه عمومی

 

 

مکان های دیدنی آنتالیا با وسیله نقلیه عمومی

سوار شدن به اتوبوس در اطراف آنتالیا یکی از ساده ترین، سریع ترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای رفت و آمد است. در حالی که راننده اتوبوس ممکن است انگلیسی صحبت کند یا نه، اگر مقصد محبوبی مانند ساحل، مرکز خرید یا فرودگاه باشد، به احتمال زیاد شما را درک خواهد کرد. ترک ها مردمی بسیار صمیمی هستند و اگر احساس سرگشتگی یا سردرگمی کردید، فقط جلوی کسی را بگیرید و کمک بخواهید.

اولین چیزی که نیاز دارید کارت اتوبوس است که می‌توانید در کیوسک‌های کوچک نزدیک بسیاری از ایستگاه‌های اتوبوس بزرگ مانند یکی از مراکز خرید بزرگ در کنییالتی پیدا کنید. کارت اتوبوس به خودی خود بسیار مقرون به صرفه است اما برای اینکه بتوانید از آن استفاده کنید باید لیر ترکیه را روی آن قرار دهید. از این کارت ها می توان در تراموا نیز استفاده کرد. برای مشاهده لیست قیمت هتل های 5 ستاره آنتالیا میتوانید لینکگ قبل را مشاهده کنید.

 

بهترین راه برای مسیر اتوبوس ها از طریق اپلیکیشن AntalyaKart است. این برنامه همه مسیرهای اتوبوس و ایستگاه اتوبوس را ترسیم کرده است، به طوری که می توانید به راحتی یک مقصد را روی نقشه انتخاب کنید و ببینید کدام اتوبوس شما را به آنجا می برد و چه زمانی می آید.

محبوب ترین وسیله حمل و نقل در آنتالیا

1. اتوبوس های شهری تمام خطوط اتوبوس عمومی که به اتوبوس های شهری معروف هستند که در آنتالیا از طریق ایستگاه های پراکنده در سطح شهر در دسترس هستند. اتوبوس های آنتالیا مدرن هستند و راحتی را در خدمات خود فراهم می کنند و اکثر اتوبوس های شهری در آنتالیا تهویه مطبوع و مجهز به صفحه نمایش هایی هستند که ایستگاه هایی را که اتوبوس از آنها می گذرد، یادآوری می کند. اتوبوس ها در آنتالیا روش اصلی حمل و نقل عمومی در شهر هستند که بازدیدکنندگان را تقریبا به تمام نقاط شهر منتقل می کنند و ایستگاه های آنها در قلب آنتالیا قرار دارد و خطوط اتوبوس شهری از مقاصد اصلی و جاذبه های گردشگری آنتالیا عبور می کنند. انواع هتل 5 ستاره آنتالیا مناسب ایرانیان در لینک قبل میباشد.

2. مینی بوس (Dolmuş) از جمله مهم ترین وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا مینی بوس ها (dolmuş هستند که دارای مسیرهای خاصی هستند زیرا مینی بوس های حمل و نقل در ترکیه از اتوبوس های عمومی متمایز می شوند، اغلب به داخل محله ها و کوچه های شهر می رسند. کرایه به صورت نقدی قابل پرداخت است.

3. خط تراموا در آنتالیا از بیشتر مناطق اصلی شهر می گذرد. تراموا از 3 خط تشکیل شده است که مناطق وسیعی از شهر را پوشش می دهد که عبارتند از: Nostalgia Tramway Line (ANTAWAY) این خط حدود 5 کیلومتر طول دارد و دارای 9 توقف است. از خیابان ایشیکلر شروع می شود، از خیابان آتاتورک و خیابان جمهوریت می گذرد و به ایستگاه موزه ختم می شود.

مکان های توریستی در آنتالیا و نحوه دسترسی به آنها

اگر می‌خواهید به گشت و گذار بپردازید، آسپندوس و شهر قدیمی و پرپیچ و خم آنتالیا یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید هستند، این شهر به عنوان پایگاهی برای شماست جهت سفرهای روزانه که در اطراف جاذبه‌های گردشگری تاریخی پراکنده در سراسر تپه‌های مجاور قرار دارد.

1. شهر قدیمی Kaleiçi

این شهر قدیمی محله ماز مانندی است که برای قدم زدن ساخته شده است. عمارت‌های عثمانی سفیدپوش و با سقف قرمز کاملا بازسازی‌شده در خیابان‌های سنگ‌فرش قرار گرفته‌اند، که اکنون محل انبوهی از هتل‌ها، فروشگاه‌های سوغاتی، گالری‌های هنر و رستوران‌ها هستند.

در امتداد Hesapçi Sokak، مناره زیبای Kesik Minare که به مناره شکسته معروف است را خواهید دید. این مناره در قرن نوزدهم در اثر آتش سوزی ویران شد، این تنها چیزی است که از ساختمان باقی مانده است و به یک کلیسای بیزانسی (معماری روم شرقی یا بیزانس به معماری‌ای گفته می‌شود که از سال ۳۳۰ تا ۴۵۳ میلادی در محدوده امپراتوری روم شرقی ساخته شده‌اند گفته می‌شود) تبدیل شد و در نهایت به یک مسجد تبدیل شد.

2. بندر قدیمی

بندر قدیمی آنتالیا در گوشه شمال غربی شهر قدیمی که در شکافی در صخره ها قرار دارد، مجموعه ای زیبا از کافه ها و رستوران ها است که مشرف به قایق های تفریحی آرامی است که آماده حرکت در دریای مدیترانه هستند.

3. ساحل کنیالتی

در غرب مرکز شهر آنتالیا، ساحل کنیالتی یکی از دو ساحل اصلی شن و ماسه ای آنتالیا است که پشتوانه‌ای زیبا از کوه‌هایی دارد که تا خط ساحلی فراتر از آن پایین می‌روند. در طول تابستان، این نوار ساحلی (که سنگ‌ریزه‌تر از شنی است) در بین بازدیدکنندگان داخلی و خارجی بسیار محبوب است.

صندلی‌های آفتاب‌گیر با چتر را می‌توان اجاره کرد، توالت و امکانات حمام خوبی وجود دارد و تفرجگاه درخت نخل پشت ساحل مملو از اغذیه‌فروشی‌ها، کافه‌ها و رستوران‌هاست. این ساحل به راحتی قابل دسترسی است، بنابراین برای بازدیدکنندگانی که در هتل بوتیک جوی در منطقه قدیمی شهر آنتالیا اقامت دارند و همچنین بازدیدکنندگان هتل های ساحلی، یک گزینه بسیار محبوب است.

4. سفر یک روزه به آسپندوس

دلیل اصلی بازدید علاقمندان به تاریخ از آنتالیا، سفر یک روزه به آسپندوس، در حدود 47 کیلومتری شرق آنتالیاست. این سایت باستان شناسی خانه یک تئاتر رومی است که معمولا تصور می شود بهترین آثار حفظ شده در جهان و یکی از برترین جاذبه های گردشگری ترکیه است.

5. آفتاب گرفتن و شنا در ساحل لارا

در جنوب مرکز آنتالیا، ساحل لارا به‌خاطر شن‌های سفید نرم و امکانات مناسب خانوادگی اش، با پشتوانه کافه‌ها و رستوران‌ها، از اجاره جت اسکی گرفته تا تخته‌های پارویی معروف است. این منطقه جایی است که تعداد زیادی از هتل‌های تفریحی ساحلی آنتالیا در آن واقع شده‌اند، بنابراین برای بازدیدکنندگان علاقمند به خورشید، دریا و شن، ساحل لارا جاذبه بسیار خوبی است. با اتوبوس از مرکز شهر آنتالیا حدود 30 تا 40 دقیقه با اتوبوس های شماره kl07 ، kl08، kl09، طول می کشد تا به ساحل برسید.

شما می توانید با شاتل ها و مینی بوس هایی که از ایستگاه اتوبوس آنتالیا حرکت می کنند به منطقه لارا برسید و پیاده به سمت ساحل لارا بروید. علاوه بر این، اگر می خواهید با وسایل حمل و نقل عمومی به لارا برسید، می توانید با استفاده از مینی بوس های موراتپاشا و تاکسی های موجود که از مرکز شهر حرکت می کنند به لارا  برسید.

6. ترمسوس

شهر باستانی ترمسوس در طبیعتی بکر و در فضایی آرام ساخته شده و چشم‌اندازهایی خیره‌کننده از مناظر دیدنی اطراف را در مقابل نگاه گردشگران قرار می‌دهد. افرادی که به این منطقه سفر می‌کنند علاوه بر تماشای زیبایی‌های طبیعی، قصد بازدید از بناهای تاریخی را نیز دارند. بناهای موجود در این شهر باستانی شامل معابد، آمفی تئاتر، استادیوم، پارک ملی و هستند . ترمسوس، در 34 کیلومتری شمال غربی آنتالی قرار دارد. اگر می خواهید از این منطقه بازدید کنید، کفش های محکم بپوشید و مقدار زیادی آب مصرف کنید.

خلاصه مقاله:

در این مقاله سعی کردیم تا مطالبی در ارتباط با مناطق گردشگری آنتالیا و روش های دسترسی به آن را برای شما شرح دهیم. اگر قصد سفر به آنتالیا و بازدید از ساحل های آنتالیا و منطقه های آن را دارید، این مقاله را مطالعه کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها