راهنمای دقیق خرید سمعک

کد خبر: 1235589

سمعک نوعی تقویت‌کننده‌ پیشرفته‌ی صدا است که با توجه به میزان و نوع کم‌شنوایی فرد، طراحی، تجویز، قالب‌گیری و تنظیم می‌شود. خرید سمعک برای کسانی که خود و یا اطرافیانشان قبلاً از سمعک استفاده نکرده‌اند، ممکن است امر بسیار دشوار و پیچیده‌ای به نظر برسد. در واقع خرید این وسیله بدون ارزیابی شنوایی‌شناس و معاینات لازم، می‌تواند منجر به بروز مشکلات مختلفی شود.

راهنمای دقیق خرید سمعک

 

کلینیک ارزیابی شنوایی طنین سمعک، بیش از 25 سابقه فعالیت در امر بهبود مشکلات شنوایی و گفتاردرمانی دارد. در این کلینیک، مناسب‌ترین نوع سمعک، با توجه به مشکلات شنوایی فرد، تجویز می‌شود. در صورتی که متوجه مشکلات شنوایی در خود، فرزندان و اطرافیانتان شده باشید، باید بدانید که طیف بسیار زیادی از سمعک‌های پیشرفته طراحی شده‌اند که مطابق با نوع نیاز و زندگی شما تجویز می‌شوند.

4 گام اصلی خرید سمعک

همان‌طور که می‌دانید سمعک برای افرادی که با مشکلات ناشنوایی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. چرا که باید از این وسیله استفاده کنند تا بتوانند صداهای محیط اطراف را به‌خوبی بشنوند. انتخاب و خرید سمعک مناسب برای افراد کم‌شنوا و ناشنوا بسیار مهم است؛ بنابراین در ادامه قصد داریم 4 گام اصلی خرید سمعک را به ترتیب و به‌صورت مختصر برایتان شرح دهیم.

 

-1مراجعه به شنوایی شناس برای معاینه

در مرحله نخست  انتخاب و خرید سمعک، باید به پزشک متخصص شنوایی شناس برای شناسایی مشکل ناشنوایی و کم‌شنوایی خود و یا اطرافیانتان مراجعه کنید. در صورتی که در سنین بزرگ‌سالی هستید و مشکلات مرتبط به کم‌شنوایی را دارید، بهتر است هرچه سریع‌تر نزد متخصص بروید. درباره کودکان کم سن و نوزادان باید بگوییم که در بیمارستان به‌محض تولد غربالگری شنوایی انجام می‌گیرد؛ ولی بایستی نوزاد را برای تکمیل ارزیابی تشخیص، به کلینیک شنوایی‌شناسی ببرید.

-2انتخاب سمعک مناسب

برای انتخاب مناسب‌ترین سمعک، باید به مواردی همچون نظر متخصص شنوایی‌سنجی، نمای ظاهری، تکنولوژی، اندازه کانال گوشتان، اندازه و قیمت سمعک دقت بسیاری داشته باشید. توصیه می‌کنیم که برای انتخاب نمای ظاهری سمعک موارد زیر را در نظر بگیرید.

  1. میزان کم‌شنوایی فرد: با افزایش میزان کم‌شنوایی، اندازه سمعک مورد نیاز نیز بزرگ‌تر خواهد شد.
  2. اندازه کانال گوش: هرچه طول کانال طولانی‌تر و بزرگ‌تر باشد، بایستی سمعک بزرگ‌تری انتخاب شود.
  3. میزان انجام کارهای ظریف: دقت کنید که استفاده از سمعک‌های ساده‌تر و ظریف‌تر، نیاز به ثابت بودن دست‌ها و بینایی قوی‌تری دارد.

13

-3قالب‌گیری سمعک

بعد از معاینه توسط فرد متخصص و انتخاب مناسب‌ترین سمعک برای شما، باید قالب گوشتان توسط شنوایی‌شناس تهیه و به لابراتوار ارسال گردد. در نظر داشته باشید که تعویض قالب‌های سمعک پشت‌گوشی تا حد زیادی راحت‌تر از سمعک داخل گوشی است.

توصیه می‌کنیم که به دلیل رشد کانال گوش در کودکان، برای کودکان زیر دو سال از قالب سمعک پشت‌گوشی استفاده کنید؛ همچنین پیشنهاد می‌کنیم که از قالب‌های شفاف و سخت استفاده نمایید؛ چرا که این قالب‌ها بهداشتی‌تر هستند. قالب‌های شفاف و سخت، ماندگاری بیشتری نسبت به قالب‌های نرم دارند و کاربر نیز می‌تواند تا مدت‌های طولانی‌تری از آن‌ها استفاده کند.

یکی از نکاتی که برای خرید سمعک اهمیت زیادی دارد، دقت در انتخاب قالب سمعک است. با انتخاب قالب سمعک مناسب، کاربر می‌تواند بدون مشکل خاصی و تا مدت‌زمان طولانی از سمعک خود استفاده کند.

-4تنظیم سمعک توسط شنوایی شناس

بعد  از آن که سمعک مناسب انتخاب شد، باید سمعک را به‌صورت دقیق و مناسب تنظیم کرد. شنوایی‌شناس نیز کمک بسیار زیادی به تنظیم این سمعک می‌کند. در صورتی که سمعک دیجیتال را انتخاب کرده‌اید، بایستی توجه داشته باشید که این دستگاه‌ها، برای انواع گوناگون مشکلات کم‌شنوایی در دسترس هستند و برای تنظیم ایده‌آل آن، لازم است که شنوایی شناس چندین بار به شما کمک کند تا تنظیم سمعک دقیق‌تر انجام شود. پس از آن که سمعک تنظیم شد، باید به نکات اشاره شده در زیر توجه کنید تا به‌خوبی بتوانید از سمعک خود استفاده نمایید:

 

  • در سه روز نخست تهیه سمعک، باید از آن در محیط‌های کم سروصدا و ساکت مانند منزل، استفاده کنید تا سمعک شما آماده شود.
  • به‌مرور و به صورت گام به گام، مدت زمان استفاده از سمعک خود را بیفزایید و ناگهانی و به یکباره از آن استفاده نکنید.
  • لازم است که هنگام استفاده از سمعک مقداری صبر کنید و برای شنیدن انواع صداها عجله نکنید. منتظر بمانید تا به صداهایی که قبلاً امکان شنیدن آن‌ها را نداشتید، عادت کنید.
  • یک دفترچه یادداشت تهیه کنید و در آن همه اتفاقات و تجربیاتی که در سه چهار روز اول استفاده از سمعک برایتان پیش می‌آید را ثبت کنید و نگرانی‌های خود درباره استفاده از سمعک را گزارش کنید.

14

آیا قیمت سمعک بر کیفیت آن تأثیر دارد؟

برخی از افراد هنگام خرید سمعک بر اساس قیمت فروش، آن را قضاوت می‌کنند و تصور می‌کنند که هر چه قیمت سمعک بالاتر باشد، کیفیت آن نیز بهتر است. این تصور در برخی از مواقع صحیح بوده؛ اما درباره سمعک باید بدانید گران‌ترین‌ها همواره بهترین‌ها نیستند. همان‌طور که می‌دانید، انتخاب سمعک بر اساس میزان و نوع کم‌شنوایی، سبک زندگی فرد و نیازهای شنیداری وی صورت می‌گیرد. برای مثال، به هر میزان که تعداد کانال‌ها و ویژگی‌های سمعک افزایش پیدا کند، قیمت نهایی سمعک نیز بالاتر می‌رود.

متخصصان کلینیک طنین سمعک، با استفاده از تجربه و مهارت کافی خود و با آگاهی از مشخصات انواع سمعک، بهترین نوع سمعک را برای افراد نیازمند شنوایی تجویز می‌کنند. برای رزرو وقت و خرید سمعک در تهران می‌توانید با شماره تلفن 02166952918 تماس حاصل فرمایید.

 

نکاتی درباره تعداد کانال‌های سمعک

یکی از سؤالات مهم برای خرید سمعک آن است که آیا همه کاربران سمعک نیازمند تعداد کانال‌های زیاد هستند؟ آیا دیگر مشخصات برای همه کاربران ضروری است؟

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط متخصصان، برای همه الگوهای کم‌شنوایی، میزان 6 الی 10 کانال فرکانسی کافی است. در واقع باید اشاره کنیم که اگر تعداد کانال‌های سمعک بیشتر از 10 کانال شود، در اغلب کاربران بهبود قابل‌توجهی در عملکرد سمعک مشاهده نمی‌گردد. از طرف دیگر نیز، بعضی از مشخصه‌های به‌کاررفته در سمعک‌های پیشرفته یا Premium برای همه نیاز نیست.

 

 

تعمیر سمعک در تهران

سمعک نیز همچون دیگر وسایل الکترونیکی به‌صورت مداوم در حال کارکردن است؛ لذا امکان دارد به علت فرسودگی و یا دیگر موارد، نیازمند تعمیر باشد. در حالت کلی باید اشاره کنیم که نیاز به تعویض قطعه یا تعمیر کلی سمعک، یک امر اجتناب ناپذیر است.

در صورتی که به هر دلیلی سمعک شما و یا اطرافیانتان دچار آسیب شده باشد و یا لازم است تنظیماتی در آن اعمال گردد، شما می‌توانند با کارشناسان مجموعه طنین سمعک تماس گرفته )02166952918(و مشکل خود را با آن‌ها در میان بگذارید.

 

 

تکنولوژی به‌کاررفته در سمعک

به‌منظور انتخاب نوع تکنولوژی به‌کاررفته در سمعک، کارشناسان مجرب مجموعه طنین سمعک از  سبک زندگی، وضعیت و نوع کم‌شنوایی شما آگاهی یافته و به آنها توجه می‌کنند. کارشناس شنوایی‌شناس، با در نظر گرفتن نکاتی مانند درصد تشخیص گفتار، شیب منحنی کم‌شنوایی (ادیوگرام)، میزان کم‌شنوایی و غیره، تنها شخصی است که می‌تواند برای انتخاب نوع سمعکتان به شما کمک کند.

 

 

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی نکاتی درباره خرید سمعک پرداختیم. کلینیک طنین سمعک مفتخر است با بهره‌گیری از پرسنل مجرب بیش از دو دهه در زمینه‌های گفتاردرمانی و شنوایی شناسی فعالیت داشته باشد. پرسنل متخصص این مجموعه می‌توانند به بهترین نحو ممکن، هر نوع اختلال شنوایی شما و خانواده‌تان را حل نمایند. از این که تا انتهای این مطلب ما را همراهی کردید، از شما متشکریم.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها