لیزر برای چه سنی مناسب است؟ از چه سنی لیزر کنیم؟

کد خبر: 1252283

در دوران بلوغ، تغییرات متعددی را در بدن خود مشاهده می‌کنید که متوجه رشد موهای ناخواسته یکی از آزاردهنده‌ترین آن‌هاست. موهای زائد می‌تواند خجالت‌آور باشد و از بین بردن آن نیز دردناک است. ممکن است فکر کنید موهای بدن شما با گذشت زمان کمتر رشد می‌کند، اما در واقع زنان با افزایش سن موهای بیشتری را تجربه می‌کنند. خوشبختانه، لیزر یک راه حل دائمی برای رفع موهای زائد بدن است. شروع زودهنگام لیزر می‌تواند شما را از هدر دادن زمان برای از بین بردن، اپیلاسیون و اصلاح در سال‌های نوجوانی باز دارد. لیزر برای چه سنی مناسب است؟ در این مقاله به پاسخ این سوال مهم می‌پردازیم. تا انتها همراه ما باشید.

لیزر برای چه سنی مناسب است؟ از چه سنی لیزر کنیم؟

 

از چه سنی می‌توان لیزر موهای زائد را انجام داد؟

خوشبختانه، تا زمانی که والدینتان موافق باشند، می‌توانید لیزر درمانی را در هر سنی شروع کنید. با این حال، اکثر متخصصان پوست توصیه می‌کنند که دخترهای نوجوان برای شروع لیزر درمانی تا شروع سیکل قاعدگی خود صبر کنند. برای برخی، این ممکن است در سن 10 سالگی یا حتی 16 سالگی شروع شود. علاوه بر این، برای بهترین نتایج، هورمون‌های زنانه باید ثابت باشند. اگر سندرم تخمدان پلی کیستیک دارید، نباید به دنبال لیزر موهای زائد باشید؛ چرا که اثربخشی چندانی نخواهد داشت.

آیا لیزر موهای زائد برای نوجوانان بی‌خطر است؟

لیزر موهای زائد برای نوجوانان بی‌خطر است، البته تا زمانی‌که توسط تکنسین ماهر و دارای مجوز دوره آموزش لیزر دایود و دیگر دستگاه‌های مشابه انجام شود. اگر در حال بررسی لیزر درمانی برای نوجوان خود هستید، در مورد سطح تجربه و مدارک تکنسین با مرکز مورد نظر خود صحبت کنید. اطمینان حاصل کنید که نوجوان شما قبل از شروع درمان به درستی توسط یک پزشک، پرستار یا دستیار پزشک معاینه شده است.

 

خطرات لیزر موهای زائد چیست؟

اگر یک متخصص آموزش‌دیده درمان را انجام دهد، لیزر موهای زائد بسیار ایمن است. برای اطمینان از این‌که نور لیزر به پوست در نواحی درمان آسیب نمی‌رساند، آموزش صحیح لازم است. در صورت عدم استفاده مناسب، لیزر می‌تواند نواحی ظریف مانند لب بالایی، صورت، زیر بغل و ناحیه بیکینی را بسوزاند.

به خاطر داشته باشید که لیزر درمانی را تنها می‌توان توسط یک فرد آموزش دیده که تحت نظارت پزشک، پرستار یا دستیار پزشک کار می‌کند، انجام داد. این مقررات برای اطمینان از ایمن ماندن این نوع از بین بردن دائمی مو برای افراد در هر سنی وضع شده است.

بهترین سن برای لیزر موهای زائد چه سنی است؟

سن مناسبی برای لیزر درمانی برای رفع موهای زائد وجود ندارد. در این بخش مزایا و معایب لیزردرمانی در سال‌های مختلف زندگی را بررسی می‌کنیم.

لیزر موهای زائد برای نوجوانان

نوجوانان تغییرات هورمونی قابل توجهی را تجربه می‌کنند که باعث تغییرات زیادی در بدن از جمله رشد مو می‌شود. از آن‌جایی‌که هورمون‌ها به‌سرعت در نوسان هستند، لیزر موهای زائد ممکن است تنها نتایج موقتی در سال‌های اولیه نوجوانی داشته باشد. هنگامی‌که هورمون‌ها تنظیم شدند، معمولاً در 18 سالگی، می‌توانید انتظار کاهش دائمی موهای زائد از طریق لیزر را داشته باشید.

اگر نوجوان شما رشد موهای زائد به‌خصوص روی صورتش را تجربه می‌کنید، باید قبل از انجام لیزر درمانی به پزشک مراجعه کنید. این مو می‌تواند نشانه PCOS باشد؛ یک اختلال غدد درون‌ریز که گاهی اوقات در زمان شروع بلوغ دختران ایجاد می‌شود.

لیزر موهای زائد برای بزرگسالان جوان

کرم‌های موبر، اپیلاسیون و تیغ همگی زمان‌بر هستند و می‌توانند دردناک باشند. روش اصلاح با تیغ سریع‌تر است، اما منجر به بریدگی و زخم می‌شود. به همین دلیل است که اواخر نوجوانی و اوایل دهه 20 شما بهترین زمان برای سرمایه گذاری در حذف دائمی موهای زائد است.

لیزر موهای زائد بعد از یائسگی

همان‌طور که هورمون‌ها می‌توانند باعث رشد مو در دوران بلوغ شوند، همچنین می‌توانند بر میزان موهای شما پس از یائسگی تأثیر بگذارند. ممکن است گاهی متوجه موهای تیره روی صورت خود، به‌خصوص در قسمت چانه شوید. بیرون کشیدن آن‌ها با موچین ممکن است ساده به نظر برسد، اما یائسگی پوست شما را نیز تغییر می‌دهد. بعد از 50 سالگی پوست شما بسیار ظریف‌تر می‌شود؛ به همین دلیل احتمالاً بیشتر عوارض جانبی ناشی از روش‌های رایج رفع موهای زائد مانند اپیلاسیون یا کندن مو را تجربه خواهید کرد.

6

بسیاری از زنان پس از یائسگی به لیزر موهای زائد روی می‌آورند، زیرا برای پوست‌های حساس ایمن‌تر است. با این حال، یک هشدار مهم وجود دارد. قبل از این‌که موها خاکستری و سفید شوند باید برای جلسات لیزر درمانی مراجعه کنید. در غیر این صورت، فولیکول مو گرمای نور لیزر را جذب نخواهد کرد. بنابراین، اگر متوجه موهای تیره روی صورت خود شدید، مهم است که به سرعت یک قرار ملاقات با مرکز تخصصی لیزر موهای زائد بگذارید.

چند جلسه برای لیزر موهای زائد لازم است؟

مو در سه دوره رشد می‌کند. لیزر موهای زائد فقط در اولین چرخه رشد موثر است. در این زمان است که فولیکول‌های موهای تیره گرما را از لیزر جذب می‌کنند. گرما به فولیکول آسیب می‌رساند و باعث می‌شود نتواند موهای بیشتری رشد کند. با این حال، فولیکول‌های شما همیشه در مراحل مختلف رشد مو هستند. در طول جلسه لیزر درمانی، می‌توانید انتظار داشته باشید که حدود 20 درصد از فولیکول‌های شما تحت تأثیر قرار گیرند. برای اطمینان از این‌که سایر فولیکول‌ها چه زمانی در چرخه رشد مناسب هستند، به جلسات بیشتری نیاز دارید.

اکثر افراد بین چهار تا شش جلسه با فاصله زمانی حدوداً شش هفته برای لیزر موهای زائد خود نیاز دارند. رنگ پوست، جنس و محل موهای شما تعیین می‌کند که به چند جلسه لیزر نیاز دارید. همچنین ممکن است نیاز به جلسات سالانه برای ترمیم داشته باشید. با توجه به هزینه دوره آنلاین آموزش لیزر موهای زائد در تهران در بسیاری از موارد افراد ترجیح می‌دهند خودشان نحوه کار با دستگاه لیزر را یاد بگیرند و از این طریق وارد حرفه پردرآمدی می‌شوند.

7

آیا لیزر موهای زائد عوارض جانبی دارد؟

براساس آنچه که در دوره آموزش لیزر کیوسوئیچ تاکید می‌شود، لیزر موهای زائد روشی مطمئن و موثر برای از بین بردن دائمی موهای زائد است. هیچ خطر طولانی مدتی برای سلامتی شما وجود ندارد. ممکن است عوارض جانبی جزئی در ناحیه درمان داشته باشید، مانند:

  • تحریک جزئی پوست
  • سرخی
  • التهاب
  • تغییر رنگدانه‌ها

پس از درمان، ممکن است پوست شما شبیه یک آفتاب سوختگی جزئی باشد، اما این ناراحتی معمولاً بسیار خفیف است. اگر نگران هستید، ابتدا یک ناحیه کوچک را لیزر کنید تا ببینید پوست شما چه واکنشی به درمان نشان می‌دهد.

آموزش کار با دستگاه‌های لیزر در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم که لیزر برای چه سنی مناسب است. همچنین گفتیم لیزر موهای زائد در هر سنی چه مزایا و معایبی دارد. شما می‌توانید با توجه به مراجعان روزافزون دستگاه‌های لیزر، نحوه کار با این دستگاه‌ها را در آکادمی‌های معتبر مربوط به پوست و مو بیاموزید و با در دست داشتن مدرک معتبری وارد بازار کار شوید.

آکادمی تخصصی مای اسکین با سال‌ها سابقه درخشان در زمینه برگزاری دوره‌های مراقبت و زیبایی پوست و مو، بهترین و جامع‌ترین دوره‌های لیزر را برگزار می‌کند. تقریبا همه هنرجویان این آکادمی بلافاصله پس از دوره وارد این بازار کار پردرآمد می‌شوند. علاقه‌مندان به آموزش تکنیک‌های نوین لیزر درمانی و لیزر موهای زائد می‌توانند به طور رایگان با مشاوران مای اسکین به نشانی skinhairacademy.ir در ارتباط باشند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها